Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:20

$20.000 valt nog redelijk mee, ik heb een semester exchange gedaan in Vancouver aan UBC en daar zou het voor mij $43.000 per jaar zijn als ik er echt zou gaan studeren :=

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:57

vivian_ve schreef:
Nou ik ging hier naar college omdat het wat goedkoper was maar het was nog steeds verschrikkelijk duur (ongeveer $20,000.00 per jaar). De uni was iets van $2,000.00 meer per jaar dus met die bedragen maakt dat niet zo veel meer uit.

Naja er zit nogal een verschil in 2x 20k of 4x 22k :P
En er zit volgens mij ook nog weer verschil in kosten in of je "binnen" of buitenlander bent.. je betaald hier in NL namelijk dan ook instellingsgeld ipv schoolgeld.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:02

Ja, Canadese universiteiten hebben in tuition altijd een verschil tussen Canadese en international (niet-Canadese) studenten. Net als dat je in Amerika altijd tuition hebt voor in-state (Amerikaanse studenten die wonen in de staat van de universiteit), out of state (Amerikaanse studenten uit een andere staat) en international (alle niet-Amerikaanse studenten) studenten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:54

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:55

Leuk, thanks HippoLogic ;).

Win ik gisteren toch zomaar Oiler tickets bij een bezoekje aan de kroeg. Ben geen fan, weet niks van hockey maar ze hebben ws al een goede bestemming.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 04:35

Cool, we gaan wel eens naar hockey. Ook heel gaaf als je er geen bal (eh...puck) vanaf weet. Oilers nog wel! cool!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:57

Moeilijk is ijshockey niet. Gewoon de puck proberen volgen en kijken of die in de buurt van het doel komt. :D En vooral juichen als de spelers elkaar tegen de muur beuken of gaan vechten :Y)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:22

Vooral dat laatste :')
Ik moet zeggen dat ik ook maar 1 wedstrijd heb meegemaakt maar het, tegen mijn verwachtingen in, wel gelijk 100x leuker vond dan voetbal :')

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 07:38

Ik vind het niks. Heb het al eens 'live' gezien maar 't kan mij niet bekoren. Maar goed, toen zat ik ook wel heul ver weg van de ring. Vond ook niks aan voetbal maar inmiddels kan het me ook wel af en toe bekoren.
Was dan ook al bang dat ik een vraag over ijshocky zou moeten beantwoorden toen ik de tickets afhaalde maar gelukkig hoefde dat niet :D.
D'r zat een man naast me te glunderen omdat ik won. Ik had al bedacht aan wie ik ze weg kon geven anders had ik ze hem zo in de handen gedrukt.
Maar goed, volgende wedstrijd weer een kans voor hem. Bij elke wedstrijd daar in de kroeg krijg je een ticket voor de loterij van die avond.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:44

Laatste hockey wedstrijd was spectaculair: er was een "bear toss". Dat houdt in dat bezoekers een beer kunnen kopen voor een goed doel (het was eind december). Als de thuisspelers het 1e doelpunt scoren mag je je beer op het ijs gooien, dan worden ze naar kinderziekenhuizen en goede doelen gebracht. Echt duizenden beren, het spel lag 20 minuten of langer stil. Ik heb wel een filmpje. En er was een gevecht tussen de 2 aanvoerders. DE scheids stond erbij en liet ze het even uitvechten. :wow: Ik was echt gechoqueerd! Schijnt vaker voor te komen, ff het testosteron eruit ofzo? Maar toen ze beiden naar de bank gingen waren ze echt aan het lachen. Mannenhumor.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:00

Ja, daar heb ik weleens van gehoord. Lijkt me inderdaad apart om dat mee te maken. Dat gooien van de beren dan he. Dat 'mep maar even' heb ik ook al gezien. Net als de stralende grijzen met voldoende missende tanden om het spannend te maken.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:57

Ooohhh,.. ja ijshockey!!!! Zo leuk. Wij waren in Calgary en hebben naar de wedstrijd van de flames gekeken, wat een feest!!!. Ik ga zo weer.
Maar het kan wel eens lang duren voordat ik weer in Canada terecht kom.

Dit jaar gaan we caravanning in good old England en volgend jaar in Noorwegen.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:32

Ik wil zo graag naar Alberta en daar voor een jaar op een ranch werken! <3

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:43

Doen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:01

Ja, doen!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:48

Als ik het echt door ga zetten dan zou het of volgend jaar al gebeuren nadat ik mijn studie heb afgerond of pas over 4-5 jaar als ik nog een studie wil volgen. Maar ik heb mezelf er nog niet heel erg in verdiept namelijk.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:03

ik kom even binnenvallen. In juni gaan we naar Calgary, en dan een rondreis met de camper, die hebben we dan 15 dagen. We komen ook terug in Calgary. Iemand nog tips? om te rijden?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:08

Ken je Heartland? Dat wordt daar ook opgenomen, plaatstje heet High River als het goed is; misschien leuk om daar eens te kijken. Verder weet ik niet waar je kunt rijden, maar er zijn wel veel ranches in de buurt.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 01:22

Liberty, voor 15 dagen zou ik zeggen, rondje Banff, Lake Louise, Jasper, dan BC even in naar Wells Grey park, Kamloops, Kelowna, Revelstroke, Canmore, Calgary. Zoiets.... Of alleen Banff, Lake Louise, Japer en weer terug. Genoeg opties. Misschien dat richting Vancouver/ Vancouver Island wat te weinig tijd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 01:47

Jasper vond ik zelf geen bal aan, maar de route er naar toe is prachtig. :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 03:03

Anthea, echt? Ben je wel op de goede plekjes geweest? Jasper is prachtig, veel minder groot en toeristisch dan Banff maar absoluut niet minder mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 05:46

We zijn niet lang in Jasper geweest, zal daar wel aan liggen. We zijn puur even van Calgary naar Jasper gereden, lunchen en weer terug haha. We waren er ook best vroeg, veel winkels waren nog dicht.

Canmore vonden we wel heel leuk! Zit een hele lekkere Braziliaanse bbq :D

Banff is heel mooi maar zo toeristisch en druk. We zijn er getrouwd en ik denk dat we door Aziaten vaker op de foto zijn gezet dan door onze fotograaf. _O-

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:10

lennylenny schreef:
Anthea, echt? Ben je wel op de goede plekjes geweest? Jasper is prachtig, veel minder groot en toeristisch dan Banff maar absoluut niet minder mooi.

Helemaal mee eens! Ik heb 5 dagen op campsite whistlers gezeten en echt super mooi daar! Banff is ook prachtig maar inderdaad meer toeristisch.. Canmore is ook leuk!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:32

Wij gaan in maart skiën in Whistler.
Iemand tips?
En mensen tips om de skischoenen en helm mee te nemen? Koffer?
Aan doen in het vliegtuig lijkt me lastig.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:35

Heartland ken ik wel, eens ff kijken :) Waar films opgenomen zijn vinden we altijd leuk. In de dartmoor geweest waar ze warhorse opgenomen hebben.

Banff, Lake louise en jasper staan in de planning. Vancouver ook, we willen namelijk ook richting seattle en dan naar de boeing fabriek.

We hadden ook het plan ergens een camping te doen voor 3 nachten en dan met de bus naar Vancouver. Ik dacht vanuit Wisthler.