Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:43

Soepblik schreef:
kan je met de trein gaan skien? :wow: *heeft geen auto en houdt niet van vliegen*

Zeker! Wij zijn meerdere keren met de trein geweest. Naar Oostenrijk heb je de nachtboemel zoals wij dat noemen. Dan reis je s'nachts. Wij hebben dat toen voor €80.- pp gedaan geloof ik, alleen hadden wij wel de slaapstoelen dus dat is niet heel ideaal.
En we zijn een paar keer met de Thalys gegaan, dat vond ik helemaal ideaal. Nadeel is dat wanneer je van de Thalys uitstapt, je vaak nog wel een aardig stuk moet reizen. De nachttrein naar Oostenrijk is wat dat betreft dan iets gunstiger, wij hadden een shuttlebus die ons voor ons appartement eruit gooide! Ideaal dus.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:10

Vroeger gingen wij ook altijd met de nachttrein op Wintersport naar Wengen in Zwitserland :D .
Zijn ook een aantal keer met de bus geweest en laatste keer gevlogen op Innsbruck en daarna laatste stuk met de taxi.
Het wordt nu pas de tweede keer dat we volledig met de auto gaan haha.

Earth

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:20

Bus zou ik minder snel doen, trein vind ik dan net wat chtiller. Was ook wel lachen met de disco. Stonden wij helemaal los te gaan met discolampen en al terwijl we moesten wachten op een station. Al die mensen kijken joh, echt lachen. En het werd helemaal hilarisch wanneer we op het rangeerterrein terecht krijgen, de hele meute onvrijwillig van links naar rechts _O-
Ik zou zo snel niet meer met een zitplek doen want ik heb dus helemaal niet geslapen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:30

lucifertje schreef:
Ik draag m’n board ook niet aan mijn bindingen. Is super onhandig. Ik sla m’n arm onder de binding en houd hem dan bij de kant vast. Dan leunt je binding op je arm. Als je hem alleen bij je binding vast hebt komt de achterkant toch op de grond?

Edit: voorbeeld

[ [url=m/y3NUxd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je je hand een klein stukje draait, en de binding pakt, draag je 'm net zo hoog maar zonder de staalrand te raken.
Beste is de achterkant van je board in je hand.
Je board steunt dan tegen je lichaam en op je pols.
Ik ga over 2 weken weer boarden dan kan ik een fotootje maken :=

Ik krijg ook altijd kriebels van mensen die hun ski's niet fatsoenlijk in elkaar kunnen steken of met boarden opstaan door hun hand op de rand van hun board te leggen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:39

Nou, over wanten/handschoenen en thermokleding ben ik al war wijzer geworden door de afgelopen pagina’s!

Mijn vraag gaat eigenlijk over beschermende kledij. Ik heb bij mijn eerste keer snowboarden de crashpants van mijn lief mogen dragen (ondanks dat doet m’n stuitje toch lekker lastig) en ik denk niet dat zonder voor mij een optie is.
Alles was leuk en grappig tot ik met een van de keren oncharmant neerkomen toch zeer had en opeens durfde ik niet meer.
Ik wil dus zelf graag crashpants, maar geen idee wat handig is. Het gaat me puur om m’n stuitje momenteel, spannende trucs enzo gaat ‘m nog niet worden.
Kan ik dan bijvoorbeeld een van Decathlon nemen? Heeft iemand ervaring hiermee of andere suggesties?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 08:06

Daar heb ik net geen ervaring mee. Maar als je die van je vriend fijn vond zitten zou ik gewoon dat merk kopen. Dan weet je zeker dat het wat doet. Je hebt tegenwoordig ook van die turtlekussens die je over je kleding doet trouwens. Dat ziet er grappig uit.

Qua bescherming kan ik echt niet zonder polsbeschermers. Zonder heb ik beurse polsen. M'n backprotector laat ik nog weleens thuis.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:51

Nou, aangezien m’n stuitje niet happy is zou ik zelf eentje willen die nog beter opvangt. Of is dat een illusie? Gaat het altijd pijn doen als ik val?
En ja, ik weet hoe kleinzerig dat klinkt :o

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:10

Mijn man doet altijd zn crashpants aan met snowboarden.
Hij doet het vooral zodat ie geen koude kont krijgt met het zitten :+
Zal het straks aan hem vragen voor je.
Hij snowboard nu zo'n 20 jaar dus de grond heeft ie vaak genoeg gekust.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:16

Oryani schreef:
Nou, aangezien m’n stuitje niet happy is zou ik zelf eentje willen die nog beter opvangt. Of is dat een illusie? Gaat het altijd pijn doen als ik val?

Dan zou ik echt naar een speciaalzaak gaan en je daar laten adviseren. En mss je instructeur eens mee laten kijken of je wel goed valt.

Nu heb ik zelf dikke billen, maar ik heb echt nog nooit m'n stuitje bezeerd.

Je zult het altijd voelen lijkt me, maar er zit wel verschil in tussen voelen dat je valt en echt pijn hebben.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:23

Ik heb de crash pants van Demon. Wel echt die voor vrouwen. De heren variant heeft wel een hele grote stuit-beschermer. Ik heb m'n stuitje meerdere keren flink bezeerd tijdens het leren snowboarden. Met pants doet het nog steeds pijn maar wel iets minder. Tegenwoordig draag ik 'm eigenlijk nooit meer, zo'n gedoe op de wc ;). Ik draag wel nog vaak volleybal-kniebeschermers. Blijven je knieën lekker warm en het is fijn zacht als je op je knieën zit te wachten op anderen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:15

Ik ga met de bus op wintersport en vind dat heerlijk, al vaker gedaan! Zat bij de reis inbegrepen en ook de skipas. €800.00 betaald voor de bus, hotel en skipas :)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:23

Hier donderdagavond met vriendlief (die bevoegd is tot instructie) naar snowworld om even wat zekerder te worden. Op zich kom ik veilig een blauwe piste af, maar ik wil de techniek gewoon echt wat beter onder controle hebben. Uiteindelijk wil ik heel goed leren carven, maar voordat dat echt goed lukt ben ik waarschijnlijk een paar jaar verder. :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:22

Die sneeuwdump is lekker bezig *\%/*

Oryani schreef:

Eenmaal een keer goed erop gevallen blijft het natuurlijk de dagen erna pijnlijk om elke keer weer opnieuw op te vallen. Beurs op beurs zegmaar. Maar...uiteindelijk blijf je natuurlijk gewoon staan :D
Ik zou er in de winkel een aantal gaan passen, kun je zelf het verschil in ieder geval voelen :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:11

Jaaaaa, de afgelopen 24u bijna 30cm sneeuw in La Plagne *\o/* en ik zie nog meer in de weersverwachting.

Bij mij is de tijd weer aangebroken dat de live webcam van het gebied aanstaat op mijn 2e monitor. 2 maanden voorpret :)

Vorige week had ik een ingeving wtb de skischoenen van mijn oudste zoon. Die hebben we vorig jaar voor de wintersport gekocht, bij benadering schoenmaat 29 (verwarrend dat verschillende tabellen het niet eens zijn over de conversie van mondopoint naar Europese schoenmaat). Recent bij de schoenenwinkel is hij echter opgemeten op schoenmaat 31. Afgelopen zondag de eerste skiles na de vakantie:
ik: Maar zitten je skischoenen nog wel lekker?
hij: :n
Kleine druif. Skiet dus de lessen voor de vakantie gewoon met schoenen die 1,5 tot 2 maten te klein zijn. En niets zeggen he!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 16:26

Hier weer eens een andere bestemming, Tromso. Frankrijk graag gedaan, maar geen reisgenoot kunnen vinden.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:53

Indy_Mouse_9 schreef:
Jaaaaa, de afgelopen 24u bijna 30cm sneeuw in La Plagne *\o/* en ik zie nog meer in de weersverwachting.

Geweldig!
In Les Arcs ligt er nu 190cm sneeuw, afgelopen 24u 26 cm bij gekomen! *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:19

germie schreef:
Hier weer eens een andere bestemming, Tromso. Frankrijk graag gedaan, maar geen reisgenoot kunnen vinden.

Je kan ook gewoon alleen gaan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:44

mvdende schreef:
germie schreef:

Je kan ook gewoon alleen gaan?

Dan betaal je voor 2 en is niet gezellig. Dus helaas, alleen op de skipistes op in Frankrijk zit er niet in.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:59

Wij zijn momenteel in Val Thorens, er is hier sinds zaterdag zeker 45cm sneeuw gevallen.

Een groot gedeelte van de pistes zijn open en vandaag hadden we een enorme laag poedersneeuw. Helaas is daar al snel niks van over omdat het een druk resort is en het eindigt in een piste vol bulten.

Ik ben zelf Oostenrijk gewend en qua uitzicht is het een gigantisch mooi gebied en ik ken geen Oostenrijks gebied wat daar aan kan tippen.
Maar de liften zijn wel verouderd, daarin ben ik verwend met de veel al verwarmde liften in Oostenrijk.

De apres ski had ik hier wel beter/anders verwacht. Het zijn momenteel voornamelijk veel Britten en techno muziek, vind ik persoonlijk toch een stuk minder gezellig dan Oostenrijk.

Al met al als je van skiën houd en meters wilt maken is het wel echt een aanrader ook voor off piste skiën. Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:02

Vandaag iets teveel geld uitgeven in de Decathlon. Maar heb een nieuwe snowboard broek (zat beter dan de ski variant) regenbroek, regenjas, winterjas, skibril, stokken, sokken, thermo shirt en broek, ski hoes op wieltjes, schoenentas en nog wat andere spullen.

Nu nog snowboots/ moonboots. Decathlon had niet veel meer in mijn maat helaas.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:50

Iets te veel maakt niet uit, zolang je er maar veel plezier van gaat hebben!

Afgelopen maandag hebben we de hele dag sneeuw gehad, maar de temperatuur lag nog te hoog. Dus het werd 10 cm pap met een halve snot/ijslaag eronder.
Maar...
Ik word heel voorzichtig toch wel blij:
Afbeelding
Dit gaat er steeds beter uitzien. Hopelijk blijven de temperaturen laag en blijft de kans op sneeuw hoog!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:01

Voor Oostenrijk zijn de voorspellingen ook beter qua sneeuwval. Er was in 'ons' dorp 30cm gevallen, toch wel heel fijn na al die foto's van groene skipistes.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:07

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:10

Ik snap alleen niet zo goed waarom hij is gearresteerd :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:12

Nou ja, er zijn meerdere mensen met verwondingen. Zelfs de helikopter is ingezet en dan naai je ertussen uit. Het wegvluchten van een ongeluk is een misdrijf. Althans in het verkeer. Maar kan me voorstellen dat het voor zoiets ook geldt