Onze huurauto is gelukkig al betaald vooraf hoeven alleen voor de tweede chauffeur de CC te laten zien geloof ik. Hebben zowel Visa als MC
yvonnepuntnl
Geplaatst: 08-09-14 13:26
Vanavond besluiten we of we niet toch met een camper gaan ipv huurauto en hotels. Gaat om een rondreis van drie weken. We vertrekken in Phoenix en gaan heel kort gezegd via de Grand Canyon, Monument valley, Moab, Bryce Canyon, Las vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco en LA een rondje maken. Iemand ervaring/een mening?
Manou
Geplaatst: 08-09-14 14:41
Ik ben deze zomer met mijn ouders met een camper op reis geweest en een deel van de plekken die jij noemt ook bezocht. Voor ons was de keuze duidelijk, iedere keer weer naar een volgend hotel zagen wij niet zitten. En mijn familie houdt van kamperen, dichtbij huis kamperen we gewoon met een tent. Bovendien zijn er maar weinig hotels in de nationale parken en meer campings. Die hotels zijn ook nog lang van te voren volgeboekt. Aan de andere kant sleep je altijd al je spullen mee, ook op een dagtochtje.
Wij vonden juist van hotel naar hotel fijner en zagen het niet zitten om met een camper te rijden, zeker niet in de steden. Hotels in parken moet je idd bijtijds boeken, maar buiten de parken hoeft het helemaal niet snel vol te zitten. Welke periode gaan jullie?
Manou
Geplaatst: 08-09-14 15:01
Wij zijn nauwelijks in steden geweest, dus dat was geen probleem voor ons.
We gaan over 10 dagen Hotels heb ik grotendeels al geboekt, maar ik kan alles nog annuleren Daar zaten al bijna geen hotels in de parken bij, omdat die of te duur waren of al vol.
Grote steden zie ik inderdaad ook niet als probleem. In Las Vegas kun je zelfs bij Circus Circus kamperen. Verder willen we twee nachten SF doen. Daar is een campsite vlak bij zo'n BEAR station. We slapen nog twee nachten in LA, maar voor die tijd wil ik m weer inleveren.
Zelf vind ik het rijden met zo'n groot apparaat helemaal niet spannend en ik denk dat mijn vriendin ook wel over haar schroom heen stapt als ze een tijdje heeft meegereden.
Qua rijden zou ik het ook wel aandurven, het rijden in dat gebied is zoveel relaxter dan hier. En ze zijn meer ingespeeld op de grote maat auto's met daarbij grotere parkeervakken, ruimere indraaibochten ed.
Of het niet toch parkeerproblemen op gaat leveren als je bijvoorbeeld een (binnen)stad wil bezoeken of even naar de supermarkt wil, durf ik niet te zeggen. Je bent toch vaak afhankelijk van je vervoersmiddel om ergens te komen.
Lara_
Geplaatst: 08-09-14 19:07
In San Francisco is een camper verre van ideaal. Heel veel straten zal je niet eens mogen rijden met een camper. Maar als je vanaf die campsite ander vervoer kan regelen moet het geen probleem zijn LA zal een stuk makkelijker zijn met een camper, daar is het allemaal wat breder etc.
In Amsterdam krijg je van die tulp magneten waar dan op de steel 'Amsterdam' staat. Vind ik wel leuk. Of een klomp sleutelhanger ofzo. Zou niet te hard daar over nadenken..
Lara_
Geplaatst: 08-09-14 21:12
purny schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar 2 puur hollandse cadeautjes om aan Kat von D. en Kim Saigh te geven als ik in LA ben.
Starbucks beker met The Netherlands of Amsterdam? Ik heb de laatste keer zo'n beker gekocht voor een vriendin en daarin wat Nederlandse dingen gedaan, snoepjes, en kleine klompjes, mini tulp etc.
Kan je zomaar Kat von D in de shop zien dan? Ik betwijfel eigenlijk dat ze daar doorgaans altijd aanwezig is en al helemala dat ze tijd maakt om mensen te zien die geen afspraak hebben.
Ik ga misschien in februari m'n vrienden weer bezoeken in Amerika even afhankelijk van hoeveel geld ik kan sparen de komende maanden. Als ik ga wil ik graag naar Mardi Gras in New Orléans!