Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

niks

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:43

Wat een vervelende situatie blacky94.

Tweety_be zit je in Langley? Grappig.. Ik zit in Chilliwack. Kou valt wel mee inderdaad, ben gewoon een koukleum..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 03:20

Ik was vorige week nog in Langley: Sinterklaas kwam daar en wij hebben een superdag gehad! Geweldige Sint. Ik zit in het Sint comité dus dat is superleuk. Dé manier om andere NL met kinderen te ontmoeten natuurlijk.

Net een weekend bezoek gehad van een goede vriend van ons. Hij moest voor werk in Seattle zijn en dan is een weekendje Vancouver makkelijk geregeld (3 uurtjes rijden). Heerlijk!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:50

Zondagavond ruim 2u geskyped :)
Heel fijn gesprek gehad, dingen uitgepraat en als het goed is komt ie rondom mid januari even naar Nederland en gaan we sponsorship papieren opsturen :D

Die stalbrand was idd in de buurt van waar wij wonen/woonden (iets). Dorpje over van een vriend van mij maar "gelukkig" niet bij de stal van vrienden.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:14

Sinterklaas in Canada, wat grappig en leuk!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:15

Fijn Blacky, hopelijk komen jullie eruit!

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 01:44

Oh, had ik dat geweten dan was ik er ook naartoe gegaan. Kan iemand mij helpen met het vernieuwen van mijn paspoort? Kom er nietuit. Moet ik bellen voor een afspraak? :o

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 03:44

Canadees paspoort? Ik heb net het paspoort voor mijn dochter binnen. Ik moest in persoon bij een paspoorten kantoor verschijnen, in mijn geval Edmonton. Met geboortecertificaat, pasfoto's, de applicatie ingevuld, ( de pasfoto's moeten ondertekend zijn door een Canadees die de persoon kent ) en nu 2 weken later viel het paspoort in de bus.

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 04:21

Het gaat om een nederlands passport. . Ik ga denk ik morgen een belletje plegen

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 05:55

Dat is toch makkelijk, gewoon naar het gemeentehuis?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 05:58

@ niks, je moet inderdaad een afspraak maken bij de ambassade. De papieren invullen en pasfoto's laten maken en die meenemen. Vervolgens stuurt de ambassade het door naar de ambassade in...volgens mij washington. Je kunt na (2 weken ofzo?) je paspoort ophalen bij de ambassade, of laten opsturen. Als je het laat opsturen wel een prepaid envelop meegeven wanneer je je papierwerk inlevert.
http://www.rsonac.org/passports/renewal/adults

Het is heel simpel :) .

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 05:59

(en voor de pasfoto wel naar de fotograaf gaan die wordt aangeraden door de ambassade, die fotograaf kent de voorwaarden waaraan een NLse paspoort-foto moet voldoen)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:22

O haha, zie nu dat je in Canada bent met NL paspoort, via de ambassade inderdaad. De NL ambassade zit in Washington in de States inderdaad. Dat werkt supergoed!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:06

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:38

Voor ons echt ideaal dat ze op Edmonton gaan vliegen (woon ca een uur van de luchthaven). Zeker met 2 kids is zo'n rechtstreekse vlucht erg fijn. M'n ouders komen in juni naar Canada, dus heb hun de link doorgemaild dat ze nu een promo hebben :) .

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:54

Ja echt super! Scheelt zoveel reistijd!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:31

Ik probeer al dagen CIC aan de lijn te krijgen maar ze verbreken constant de verbinding omdat er te veel mensen in de wacht zijn dus probeer ik het hier maar, misschien weten jullie hoe of wat.

Ik ben vorig jaar in Canada afgestudeerd van een 2 jarige opleiding. Ik kon toen dus een post-graduate work permit aanvragen voor 3 jaar. Maar toen ik mijn permit kreeg, hadden ze de eind-datum tot de datum gezet tot wanneer mijn paspoort geldig was, dat was bijna precies 1 jaar. Nu zijn we ongeveer 9 maanden verder en wil ik dus mijn permit verlengen tot de 3 jaar waar ik dus eigenlijk "recht" op had. Ik heb inmiddels mijn nieuwe paspoort binnen. Maar ik kan niemand aan de lijn krijgen en kan ook geen antwoord vinden. Waar en hoe kan ik dat nou doen?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:12

Ik heb toen online wijziging mbt vergunning ingediend. Maar dat ging om een WHP en had toen sowieso een vaste einddatum. Zou dus voor de zekerheid toch even blijven bellen om het zeker te weten.

Zou je mij willen pben wat je voor school gedaan hebt, hoe dat werkte en hoe het nu met je vergunning ging en hoe je daarvoor in aanmerking kwam? Processing tijden voor sponsorship blijven maar omhoog gaan (momenteel 19 maanden :( ) dus moet nog iets proberen uit te vogelen hoe ik, als het even kan, eerder terug kan...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:29

Hee allemaal!

Ik ga waarschijnlijk eind maart een weekend naar canada.
Dit allemaal om mn oude paardje op te zoeken ♥

ik land op toronto en moet vervolgens naar king city wil vanuit daar de tweede dag naar de waterfalls
maaaar hoe ga ik reizen hoe duur is bv een taxi?

Hopelijk kan iemand me helpen en waar kan je de voordeligste tickets kopen aanrader voor maatschapp

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:00

@ vivian_ve: ja heel irritant met de CIC dat ze die verbinding verbreken. Eerst kon je nog gewoon geen nummer toetsen (wanneer ze vragen engels of frans), en dan dachten ze dat je nog een ouderwetse draaitelefoon had, en dus werd je altijd naar iemand doorverbonden. Helaas werkt dat niet meer (althans toen ik het 1.5 jaar geleden probeerde). Mijn advies: blijven proberen...

@ blacky: als je de sponsorship via vienna doet gaat het vrij snel. Ik weet natuurlijk nu niet de 'processing times', maar mijne ging sneller dan de tijd die aangegeven stond op de website. Verder kun je volgens mij geen work permit aanvragen nadat je de sponsorship hebt ingestuurd (als je een in canada applicatie doet kun je wel na 'stage 1' een work permit aanvragen, maar stage 1 duurt waarschijnlijk net zo lang of nog langer, dan het hele proces via Vienna).

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:19

Stage 1 is ong 58 dagen, stage 2 17 maanden en die heb ik in het afgelopen jaar alleen maar omhoog zien gaan helaas... Daarom zit ik er aan te denken university voorlopig even op hold te zetten en college te gaan doen (nu kan ik sowieso niet gelijk naar uni omdat ze vwo willen zien en ik heb alleen havo en mbo4 DA assistent; plus 2 jaar college kost me wrs niet zoveel als 4 jaar uni, heb ik daarna hopelijk nog een aantal jaar om te sparen).
Want nog 1,5 jaar in NL zonder hem zie ik eigenlijk ook niet echt zitten plus als ik daar dan toch naar toe ga is het toch wel handig als ik iets kan en ergens een diploma in heb waar ik daar ook nog wat mee kan.. :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:21

Overigens als ik CIC doorliep en aangaf dat ik een aanvraag had lopen vragen ze je om je UID. Als je die niet invult verbindt ie je na 2/3x vragen als het goed is ook door. Zo deed ik dat vorig jaar een aantal keer :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:16

HouVanUtopia schreef:
Hee allemaal!

Ik ga waarschijnlijk eind maart een weekend naar canada.
Dit allemaal om mn oude paardje op te zoeken ♥

ik land op toronto en moet vervolgens naar king city wil vanuit daar de tweede dag naar de waterfalls
maaaar hoe ga ik reizen hoe duur is bv een taxi?

Hopelijk kan iemand me helpen en waar kan je de voordeligste tickets kopen aanrader voor maatschapp

Ik kan je niet helpen maar google op voordelige vliegtarieven. Veel plezier in Canada in maart. :)

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:18

@Blacky: Ze willen vwo zien voor de uni? Want ik kon wel gewoon naar de uni met mijn havo. Maar misschien is dat in BC anders.
Voorheen kon je ook altijd met een operator spreken maar als de wachttijd dus te lang is, verbreken ze nu dus gewoon de verbinding. En via de email hebben ze 30 dagen om je terug te mailen en ik zit nu dus al een week te wachten op een antwoord.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:55

vivian_ve schreef:
@Blacky: Ze willen vwo zien voor de uni? Want ik kon wel gewoon naar de uni met mijn havo. Maar misschien is dat in BC anders.
Voorheen kon je ook altijd met een operator spreken maar als de wachttijd dus te lang is, verbreken ze nu dus gewoon de verbinding. En via de email hebben ze 30 dagen om je terug te mailen en ik zit nu dus al een week te wachten op een antwoord.

De school waar ik naar gekeken heb had het op hun site over vwo maar miss had ik er icm mbo ook nog wel wat af kunnen praten. Maar heb op t moment ook het geld voor uni niet en denk dat ik met college miss wat makkelijker Canada weer in kom (ivm $10.000 per jaar voor douane etc) en als ik het goed doe iig een baan kan vinden waar ik ook nog wat verdien zodat ik kan gaan sparen enzo :)

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:28

Nou ik ging hier naar college omdat het wat goedkoper was maar het was nog steeds verschrikkelijk duur (ongeveer $20,000.00 per jaar). De uni was iets van $2,000.00 meer per jaar dus met die bedragen maakt dat niet zo veel meer uit.