Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Waar circussen in nl soms moeite hebben vol te komen. Het begint aardig vol te raken en mogelijk uitverkocht zelfs. Mooie prijzen waarvan je je afvraagt hoe ze alles kunnen betalen daarmee
karuna schreef:In nederland heb je de inkomens afhankelijke zorgpremie en de eigen risico. Die vallen hoe dan ook weg. En voor de duurste verzekering met alles erop en eraan ben ik dan als nog 10 euro per maand goedkoper uit voor de redelijk basis verzekering met een minimale aanvulling in nederland zonder tandarts en zonder glazen en heel beperkte fysio. Voor 1 stap lager scheelt het bijna 70 euro per maand. Ik heb wel iets aan zorgtoeslag maar dat is minimaal.
Premie in nederland is echt peperduur geworden, voor een kale basis verzekering en een minimale noodzakelijke aanvulling, zondertandarts en 8 keer fysio per jaar is al 165 euro bij zilveren kruis, daar zit ik niet bij ik betaal ietsje minder. Als ik daar de uitgebreidste van pak maar dan nog wel een minimale tandverzekering zit je bij zilveren kruis al op 229 euro per maand, ex eigen risico ex inkomens afhankelijke zorgpremie. (Die is helaas bij mij meer dan 1700 euro per jaar, en 385 euro eigen risico waar ik in februari al doorheen ben)
Jij betaald hoe dan ook minder, en krijgt nog een deel vergoed. Maar voor de iets minder uitgebreide versie zou ik idd ook rond de 70 euro per maand komen.Maar ik moet dan wel alles zelf betalen
Jij zou met mijn "inkomen" uitkomen ruim 3000 euro duurder uit zijn met de goedkoopste licht aangevulde optie zonder tandarts en beperkt fysio. Op de uitgebreide variant ruim 4000 euro per jaar als je je hele premie nu zou betalen met mijn inkomen![]()
Checks ja die zijn hier best veel gebruikt, oa water en gemeentelijke lasten kunnen nog per check betaald worden. Niet dat ik dat doe maar ik kan maar een pakje in huis hebben. Kost me een keer 10 euro en dan ben ik klaar. Gebruik ik ze niet ook geen probleem,
YvonneV schreef:https://www.hetcak.nl/zorgverzekering-buitenland/
Het CAK besteed het weer uit aan het zilveren kruis groep buitenlands recht.
karuna schreef:.
Daarmee kom ik op vraag 2. Het huis is mijn enige huis, geen tweede huis (ik heb er maar een ten slotte omdat ik in nl mijn koophuis niet meer kon betalen en huur onbereikbaar zelfs na jaren wachttijd en onbetaalbaar) het was dit of dakloos worden.
Ja ik heb een adres in nl maar dat is een eigenlijke tijdelijke noodoplossing omdatje verplicht bent ergens
ingeschreven te staan en er zoveel te regelen viel dat uitschrijven domweg onmogelijk was. Ik heb nu eenmaal mensen in nederland wonen die me dierbaar zijn en waar ik graag tijd mee doorbreng. Naast de mantelzorg dingen die toch ook gewoon doorgaan.