Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 07:27

Yup in ieder geval iets minder lastig als je niks mankeert. En dan heb je ook financieel meer mogelijkheden :+ ik heb het mezelf niet gemakkelijk gemaakt dat weet ik ook wel. Maar ja dakloos en/of diep in de schulden leek me een stuk minder aantrekkelijk alternatief -O-

YvonneV

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:21

Word je dan niet via het CAK verzekerd voor je ziektekosten?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:53

karuna schreef:
Waar circussen in nl soms moeite hebben vol te komen. Het begint aardig vol te raken en mogelijk uitverkocht zelfs. Mooie prijzen waarvan je je afvraagt hoe ze alles kunnen betalen daarmee

Dat is redelijk simpel. In Frankrijk wordt cultuur (en .... circus = cultuur) nog gesubsidieerd.
Ik weet niet of dat bij dit circus het geval is. Veel circussen hebben een vereniging als rechtvorm. Ik ben zelf 12 jaar voorzitter van een dergelijk circus geweest (genaamd Cirque Pagnozoo)

Daarnaast bestaat er nog het fenomeen van de "Intermittance de Spectacle".

Dit geldt voor theater, muziek, dans, circus, etc. Deze regeling bestaat alleen in Frankrijk, delen van Spanje en in Tunesie voor zover ik weet.

Met een verplichting om een bepaald minimum aantal "cachets" per jaar te hebben krijg je maandelijks een uitkering die voldoen is om van te leven. Een "cachet" (letterlijk een stempeltje) vertegenwoordigt een betaalde activiteit in relatie tot het circus (in dit geval). Dat kan zijn repetities, opbouwen/afbreken circustent en bijbehorende zaken, transport van materiaal en uiteraard een voorstelling. Dit geldt voor de artisten maar ook voor de mensen die geluid/licht doen, transport, opbouwen/afbreken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:26

karuna schreef:
In nederland heb je de inkomens afhankelijke zorgpremie en de eigen risico. Die vallen hoe dan ook weg. En voor de duurste verzekering met alles erop en eraan ben ik dan als nog 10 euro per maand goedkoper uit voor de redelijk basis verzekering met een minimale aanvulling in nederland zonder tandarts en zonder glazen en heel beperkte fysio. Voor 1 stap lager scheelt het bijna 70 euro per maand. Ik heb wel iets aan zorgtoeslag maar dat is minimaal.

Premie in nederland is echt peperduur geworden, voor een kale basis verzekering en een minimale noodzakelijke aanvulling, zondertandarts en 8 keer fysio per jaar is al 165 euro bij zilveren kruis, daar zit ik niet bij ik betaal ietsje minder. Als ik daar de uitgebreidste van pak maar dan nog wel een minimale tandverzekering zit je bij zilveren kruis al op 229 euro per maand, ex eigen risico ex inkomens afhankelijke zorgpremie. (Die is helaas bij mij meer dan 1700 euro per jaar %) , en 385 euro eigen risico waar ik in februari al doorheen ben)

Jij betaald hoe dan ook minder, en krijgt nog een deel vergoed. Maar voor de iets minder uitgebreide versie zou ik idd ook rond de 70 euro per maand komen. :j Maar ik moet dan wel alles zelf betalen

Jij zou met mijn "inkomen" uitkomen ruim 3000 euro duurder uit zijn met de goedkoopste licht aangevulde optie zonder tandarts en beperkt fysio. Op de uitgebreide variant ruim 4000 euro per jaar als je je hele premie nu zou betalen met mijn inkomen -O-

Checks ja die zijn hier best veel gebruikt, oa water en gemeentelijke lasten kunnen nog per check betaald worden. Niet dat ik dat doe maar ik kan maar een pakje in huis hebben. Kost me een keer 10 euro en dan ben ik klaar. Gebruik ik ze niet ook geen probleem,

Moet je €1700 bovenop je gewone kosten van de zorgverzering betalen? t*r*ng, das wel echt een bak geld!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:14

Wanneer ik het goed begrijp betaal je in Nederland dus zo'n 300 euro per maand aan aanvullende verzekering plus eigen risico?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 07:58

Zoietsja.

Psvanlot. Die inkomens afhanelijke zorgpremie houdt normaal een werkgever al in van je salaris. (Maar ik krijg bruto dus wordt geacht het vooraf in het jaar te betalen aan de belastingdienst) Veel mensen beseffen dat niet :n je betaalt dus zelf aan de zorgverzekering, de staat wil een deel daarvoor hebben en dan je eigen risico dat ik zo opgebruikt heb altijd. Dus best meer dan alleen wat je zelf betaald per maand.

Even een link van de belastingdienst

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... keringswet

Ik ga idd ook nog uitvissen wat een buitenland verzekering kost via de uwv
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-05-25 08:13, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 08:01

Ik antwoord even in delen, ben nogal moe ivm onverwachts terug naar huis iets eerder. Stond niet gepland maar het zij zo. Geen goede slaapplek kunnen vinden vreemd genoeg dan maar door.

Pjotr, wat een interessante bijdrage van je. Het zou op zich wel een logische verklaring zijn waarom ze het inderdaad met zo weinig inkomen kunnen redden. Waarom ben je daarmee gestopt of is het circus opgehouden?

Ik ga heel graag naar dergelijke familie circussen. Ik heb diep respect voor ze. Met een handjevol mensen kei en keihard werken en alles moeten kunnen zo ongeveer. Omdat ze dan met hun passie andere mensen kunnen vermaken.

Het hoeft voor mij helemaal niet perfect te zijn ze doen al dingen die een normaal mens niet eens kan. En juist imperfecties en kleine foutjes maken het voor mij mooier om maar te kijken dan al dat gladde perfecte. De jongen met de diabolo was zo zenuwachtig dat ze handelde van trilde waardoor die van de zenuwen een aantal keren diabolo niet vallen. Ik had hem zo graag een knuffel willen geven van joh. Je bent al zoveel beter dan denk ik iedereen je kunt dit.

De piepjonge clown was hoewel een simpele act echt zo grappig en komisch gedaan en ook heel erg origineel. Ook hij was echt bloed zenuwachtig was het goed gesteund door z'n begeleidende zus die hem erdoorheen sleepte.

Gister begon dag een beetje te vroeg. Ik was om 6:00 uur klaarwakker wetende ik moet toch een keer gaan rijden vandaag dat ik vanmiddag in Nederland moest zijn. Dus ik had al ontbeten met brioche voor de bakker. De was het meeste was al klaar om te vertrekken. De augurken konden helaas de grond niet in te hard wassen, dus die zijn nu mee samen met een paar bakken die ik hier ga vullen.

Daarna op naar Orange voor een paar vragen. Mijn tv internet mobiele telefoon kan niet goedkoper dat weet ik nu. Ik heb als test nu een Franse kaart voor mijn mobiele wifi kastje. Dat zou € 10 per maand schelen in vergelijking met de Nederlandse kaart die ik heb. Ik heb nu een vaste telefoon die ook werkelijk op mijn ontvanger kan dus dan kan ik dat nummer eigenlijk ook gaan gebruiken.

Daarna op naar het dialysecentrum. Bij het thermaalpark geparkeerd en netjes te borden hospitaal gevolgd te voet. Met een omweg daar gekomen Ik zie een gebouw ga naar binnen blijkt de dialyse in het zuster gebouw te zitten ernaast. Een stukje terug waar ik vandaan kwam, maar dan een parallelweg. En ietwat haveloos uitziend oud hotel lijkt het wel. Met veel gezoek in de centrale hal de lift kunnen vinden vijfde etage. De deuren gaan open en ik waande me in een soort Stephen King horrorfilm. Verlaten uitziende gang met loslaten linoleum een deur met archief die d'r uitziet die soft die al jaren niet open geweest is, een deur met Biomedicals erop die ook al eruit ziet alsof die lang niet is open geweest.

De linkerkant van de gang komt uit op een blinde muur. De rechterkant van een hele lange gang eindigt in twee dichte deuren. Oké, dit ziet er niet uit als dialyse, maar ehh wat nu?. Met de lift een etage naar beneden daar zat nefrologie. En daar maar eens gevraagd de mevrouw schoot in de lach en zei ah je hebt waarschijnlijk de rechter lift in de centrale hal gehad. Ja? Toen ja dat is een lift dan kom je inderdaad uit op een verlaten stuk gebouw, maar die is nog in gebruik mocht de andere lift kapot zijn, dan kunnen we in ieder geval nog komen.

Loop waarmee we gaan even naar de goede lift. Dat was inderdaad overduidelijk wel een dialyseafdeling oud niet groot maar functioneel tijdens alle papieren afgeleverd en klaar op naar de camper en onderweg en we kijken hoe ver we komen. Heel veel gebeld onderweg lang leve handsfree bellen maar op een gegeven moment heb ik toch een parkeerplaats moeten opzoeken om terug te bellen wat het te ingewikkeld werd Blijkt de dialyse afdelingen in Nederland de helft van de papieren niet ingeleverd te hebben.

Hectisch verkeer onderweg, bijna een douane motor op m'n camper gehad die in plaats van de invoegstrook gebruikt in een keer besloot helemaal naar links te gaan en bijna tegen mij aan klapte wat een noodstop was dus. En zijn collega al het vermoeden had oké dat wordt een klap van m'n collega dadelijk van de camper afschrapen. De man zelf stak nadat ie weer fatsoenlijk rechtuit reed zijn armen even in een oepsie op. Iets te fanatiek achter een vrachtwagen aan gewild.

Vanmorgen even de camper chaos herstellen en dan vanmiddag een paar mensen assisteren met iets waar ze toch graag wat hulp bij nodig hadden emotioneel. Ik zou er een principe niet bij zijn, maar ik kreeg de vraag afgelopen dagen steeds alsjeblieft kun je d'r bij zijn. Dan maar iets eerder naar Nederland. Dan moet ik aanstaande zaterdag wel naar de andere kant van het land voor het ophalen van het een en ander, maar dat komt wel goed.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:10

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:25

Jemig wat een dag weer karuna...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 10:07

YvonneV schreef:
https://www.hetcak.nl/zorgverzekering-buitenland/

Het CAK besteed het weer uit aan het zilveren kruis groep buitenlands recht.

Ik heb even uitgerekend daarmee ik mag hopen dat dat niet verplicht is hoewel frankrijk een lagere landcode heeft met alle extra kosten inclusief alweer de inkomens afhankelijke zorgkosten zou ik mijn volledige wao kwijt zijn aan zorgkosten. Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is :n ongeveer het dubbele van wat ik nu in totaal betaal in nl door een andere extra factor die erbij komt. Dan ga ik alsnog financieel failliet. Zonder tandartsof wat ook Daar moest ik nog achterheen gaan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 10:57

Ik heb met cak aan de telefoon gezeten en ja ik zou dan 400 euro per maand moeten gaan betalen voor de zorgverzekering. Nog niet bekend of dat verplicht is via hun of niet %) dat is domweg niet op te hoesten :n lekker dan ik mag nu alleen maar heel hard hopen dat het niet verplicht is via hun te doen. :x

Anders kan ik domweg concluderen dat ik de keet moet verkopen of maar op deze manier door te hobbelen zonder helemaal over te stappen. Omdat ik anders alsnog financieel ten onder ga dankzijde nederlandse overheid, ik kan alleen maar zeggen k u t

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:04

Oef dat is wel een fikse tegenvaller...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 11:08

Het bizarre is dat frankrijk geacht wordt 80% te kosten als nederland kwa zorg. Wat je niet terug ziet in zorgpremie dat is de helft of zo. Maar door een bizarre extra factor die er opeens bijkomt omdat ze overig inkomen standaard beschouwen als werk wat het niet is. Komt er dus een enorme kwak extra aan kosten bovenop als dat idd verplicht is via hun.

Krankzinnige daarvan is dat ik dan beter af ben wao te stoppen (kan niet wat ik kan niet werken) en dan toch inkomsten te gaan zien vinden en af ben met een goedkopere premie. Dan vasthouden aan wao die ik gewoon keihard nodig heb omdat ik niet kan werken. Wat eigenlijk compleet te zot voor woorden is. Ja je mag het meenemen maar met wat pech ga je er daarna financieel aan ten onder en mag ik mijn volledige wao weer aan de staat afdragen. Meer uitzoek werk te doen dus of het echt verplicht moet via hun of niet :o?

Maar dat betekend als het verplicht is ook dat aow ers na hun pensioenleeftijd in een keer met cak en torenhoge zorgkosten te maken krijgen. Hoeveel weten dat?
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-05-25 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:12

Komt er dus eigenlijk op neer dat je gewoon in NL ingeschreven moet blijven om hoge kosten te voorkomen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 11:16

Zoiets ja daar komt het wel op neer als het verplicht is tenminste. Maar dan wordt huis box 3 want tweede huis wat het niet is en betaal ik daar weer een flinke kwak belasting over wat ik over een aantal jaren ook niet meer heb als inkomen. :n en dan kom ik alsnog klem financieel wat ik nu juist wilde voorkomen.

Oftewel de nederlandse overheid houdt je dan in een financiele wurggreep waar je niet aan kunt ontkomen. Je geld zullen ze hebben linksom en rechtsom.

De enige uitweg is als de belasting die ik in frankrijk zou moeten gaan betalen zo veel lager is als in nederland dat ik daarmee dat gat van duizenden euros extra kan opvangen. Maar dat weet ik pas in september dus. En tot die tijd weer meer zorgen financieel. Denk je eindelijk wat lucht te kunnen creeeren financieel komt deze verrassing naar boven. Maar eerst uitzoeken of het verplicht is of niet via hun. Maar niet meer voor vandaag mijn hoofd is nu echt stuk %)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:36

Ik merk dat ik het allemaal best ingewikkeld vind om goed te begrijpen. Maar zoals ik het nu zie, lijkt het erop dat je met een WAO-uitkering uit Nederland eigenlijk nog wel de uitkering ontvangt, maar liever geen verdere lasten meer richting Nederland hebt.

Zou het misschien mogelijk zijn dat de uitkering op termijn ook door Frankrijk wordt overgenomen, aangezien je daar nu woont, bent afgekeurd en ook weer belasting gaat betalen? Ik weet niet precies hoe ik dit het beste moet verwoorden, maar ik probeer gewoon mee te denken in wat logisch en eerlijk voelt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:38

Maar TS woont toch in Nederland?
En TS, dit is toch gewoon je 2e huis/vakantiehuis?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:40

misschien kijken of je met logistiek toch een verdienmodel kan genereren, je rijdt heel wat kilometer zo heen en weer,

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:41

Goof schreef:
Maar TS woont toch in Nederland?
En TS, dit is toch gewoon je 2e huis/vakantiehuis?

Wat ik heb begrepen is een huis in NL gewoon onbetaalbaar dus daarom is ze naar Frankrijk verhuisd. GV en haar lieve papa wonen wel in NL. Maar 1e huis is Frankrijk nu.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 11:54

Eerst Mer ik vind het niet erg om kosten te houden ivm wao. Maar vind er wel wat van dat het zoveel hoger lijkt te worden dan wat ik nu betaal. Omdat mijn situatie financieel niet standaard is waardoor ik continue tegen dit soort dingen aan lijk te lopen. Ik kiep tussen zoveel regels door waardoor ik op papier een leuk bedrag lijk te hebben maar in de praktijk net boven bestaans minimum aanbungel. En steeds hoor ik ja uw situatie is niet standaard maar we moeten u toch in dat of dat hokje duwen .....vul in en heb ik hogere kosten, betaal ik meer, zien ze me als een bedrijf wat ik niet ben. Ga zo maar door. Dat levert me al heel wat jaren serieuse financiele stress op wat ten koste gaat van mijn gezondheid nachtrust enz.

Steeds als ik denk ik kan iets meer lucht op termijn krijgen pats helaas misschien toch weer niet. Ik doe mijn best om financieel mijn kop boven water te houden ook in de toekomst tot mijn aow, maar dat wordt niet gemakkelijk gemaakt omdat er iedere keer weer een hobbel is door vooral de nederlandse overheid die moeilijk doet, het ook niet meer weet, fouten maakt die me geld kosten wat ik dan later wel weer terug krijg enz. Ga zo maar door. Daar gaat een mens redelijk kapot aan.

Ik kan wel zeggen dat ik alleen maar denk, waarom ben ik destijds zo stom geweest te willen blijven werken tegen beter weten in fysiek. Had ik gewoon meteen thuis gebleven ziek had ik nu geen financiele zorgen gehad. Maar die beslissing nekt me nu keer op keer. |(

Wat betreft vraag 3, ik heb een papa die toch regelmatig aandacht en hulp nodig heeft en een partner die ik graag ook wel eens wil zien. En steeds als ik denk ik kan minder heen en weer is er weer iets waardoor ik blijf rijden. Maar toch de km die ik rijd zijn eigenlijk niets eens meer kilometers dan voorheen. En ben ik zelfs met de brandstof kosten meegerekend goedkoper uit dan een (voor mij onbetaalbaar en onbereikbaar huurhuis) in nederland.

In frankrijk komt het voertuig meest een keer per week van zijn plek. Hopelijk over een poosje met scooter wat het goedkoper maakt. En in nl verplaats ik me meest met scootmobiel, en beperkt bus of motor.

Daarmee kom ik op vraag 2. Het huis is mijn enige huis, geen tweede huis (ik heb er maar een ten slotte omdat ik in nl mijn koophuis niet meer kon betalen en huur onbereikbaar zelfs na jaren wachttijd en onbetaalbaar) het was dit of dakloos worden.

Ja ik heb een adres in nl maar dat is een eigenlijke tijdelijke noodoplossing omdatje verplicht bent ergens ingeschreven te staan en er zoveel te regelen viel dat uitschrijven domweg onmogelijk was. Ik heb nu eenmaal mensen in nederland wonen die me dierbaar zijn en waar ik graag tijd mee doorbreng. Naast de mantelzorg dingen die toch ook gewoon doorgaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:58

Omdat jouw situatie zo uniek is, zou ik dit uit laten zoeken door een gespecialiseerd iemand. Hier 'verzuip' je zelf in, denk ik. Sterkte ermee!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:58

karuna schreef:
.

Daarmee kom ik op vraag 2. Het huis is mijn enige huis, geen tweede huis (ik heb er maar een ten slotte omdat ik in nl mijn koophuis niet meer kon betalen en huur onbereikbaar zelfs na jaren wachttijd en onbetaalbaar) het was dit of dakloos worden.

Ja ik heb een adres in nl maar dat is een eigenlijke tijdelijke noodoplossing omdatje verplicht bent ergens
ingeschreven te staan en er zoveel te regelen viel dat uitschrijven domweg onmogelijk was. Ik heb nu eenmaal mensen in nederland wonen die me dierbaar zijn en waar ik graag tijd mee doorbreng. Naast de mantelzorg dingen die toch ook gewoon doorgaan.

Om mensen te bezoeken heb je geen inschrijfadres in Nl nodig natuurlijk, de grenzen zijn open, je kan altijd komen.
En als je een inschrijfadres in Nl hebt is dat formeel gewoon je 1e adres en is je huis in Frankrijk automatisch je 2e huis/vakantiehuis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 12:13

Op papier ja, alleen de praktijk werkt niet zo rechtlijnig ben ik al achter, niet voor niets ben ik al sinds januari bezig met een simpele uitspraak van de belastingdienst in een standpunt. -O-

Even bezoeken is anders dan de helft van de tijd er zijn, iets met verzekering van auto en zo. Ik ben er teveel voor het een en te weinig voor het ander voor nederland dan. Voor frankrijk ligt de situatie een stuk simpeler

Ann er zijn al mensen die meedenken maar eigenlijk allemaal komen ze tot de conclusie je situatie is zo uniek dat er een handje vol in nederland zijn die er ook zo bijzitten en allemaal lopen ze tegen dezelfde sjit aan. Twee landen die eigenlijk niet weten wat ze met me aanmoeten. Maar het is vooral Nederland dat het meest moeilijk doet. Maar zonder een standpunt kan ik gewoon geen kant op. :n Had ik niks gedaan had ik nu dakloos of geen idee waar ergens in de schuldhulpverlening gezeten voor weet ik veel hoe lang

Al jaren vecht ik tegen de belastingdienst, het ergste jaar was 5 casemanagers die erbij betrokken waren om de sjit recht te trekken, nee mensen ik kan niet "even" 11000 euro ophoesten binnen 10 dagen als ik jullie ook al hoe dan ook moet betalen. Dat levert echt heel erg veel stress op. Heel heel erg veel stress. ;(

Maar ik ga even offline :evaw: veel te moe om nog logisch na te denken nu. Even de stekker eruit trekken

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 12:45

Als je meer dan 8 maanden van het jaar in het buitenland bent, ben je verplicht om je uit te schrijven. Dan wordt je emigratie dus officieel en ga je in jouw geval Franse belasting betalen: https://www.nederlandwereldwijd.nl/brp/ ... n-gemeente
Het nadeel is dat je dan geen AOW meer opbouwt, want dat bouw je alleen op als je in Nederland ingeschreven bent. Wat je al wel opgebouwd hebt, blijft wel staan en je krijgt na je 67e of zo wel maandelijks AOW gestort, maar dat wordt dan een lager bedrag.
Je kunt evt. vrijwillig premie blijven betalen om zo wel door te gaan met AOW opbouwen https://www.nederlandwereldwijd.nl/aow- ... verzekeren.

Hoe het met je zorgverzekering zit weet ik niet. Daar moet ik me nog eens in verdiepen. Misschien weten ze dat in het emigratietopic op bokt?
Belgische vrienden zijn geëmigreerd naar Griekenland. Zij krijgen AOW uit België, hebben een Griekse zorgverzekering en geen zorgverzekering meer in België. Daar hebben ze wel over gebeld of dat moest, maar zij kregen te horen dat ze zich niet meer mochten verzekeren in België omdat ze geëmigreerd zijn. Maar ik heb dat ook weleens andersom gehoord dat mensen geen Griekse zorgverzekering konden krijgen en nog steeds een zorgverzekering vanuit hun thuisland hebben.
Dit is denk ik wat er speelt: https://www.nederlandwereldwijd.nl/zorg ... ndregeling

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 12:47

het is allemaal inderdaad gewoon te ingewikkeld, denk je de goede stap te zetten naar een betaalbaar land, krijg je dit op je nek.