Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 12:46

Hier zitten ook snowboarders. Dus wat mij betreft kun je hier je vraag stellen

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:21

Heeft iemand aanraders qua handschoenen?

Ik heb redelijk kleine handjes, in de winkel paste maat 7 goed. Heb ook snel koude handen, maar ik hou wel erg van bewegingsvrijheid.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:24

Ga voor wanten!! Dat is zooooo fijn op wintersport. Als je koude handen hebt, vouw je je handen even in een vuist en dan warmen ze direct weer op.
Wij hebben die van de Decathlon en die zijn gewoon heel fijn :)

Iemand hier wel eens in La Norma geweest?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:29

Ik vind wanten niet fijn. Ik heb zelf jaren handschoenen van oneil gehad geloof ik

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:52

Niet? HOezo? :P Wanten zijn de bom!!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:58

Wanten zijn idd warmer dan handschoenen.
Je kan bij Decathlon ook kleine handwarmertjes kopen, schudden, plakken en gaan.
Wil je toch handschoenen even kijken naar (onder)handschoenen van bvb zijde ofzo.
Goed opletten dat je handschoen niet te klein is aan de pols (afklemmen circulatie) of te klein wordt met binnenhandschoen in.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:10

Earth schreef:
Ga voor wanten!! Dat is zooooo fijn op wintersport. Als je koude handen hebt, vouw je je handen even in een vuist en dan warmen ze direct weer op.
Wij hebben die van de Decathlon en die zijn gewoon heel fijn :)

Iemand hier wel eens in La Norma geweest?

Ik zat hier over te twijfelen om dit jaar voor wanten te gaan, maar ik heb inmiddels handschoenen van de decathlon gekregen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:23

Thanks voor de tips! :) Ik wil inderdaad graag "gewoon" handschoenen, ik krijg van wanten altijd een heel raar claustrofobisch gevoel. :+

Wat een geld kost zo'n hele uitrusting bij elkaar verzamelen. :') Ben nu voor alle onderkleding en het thermo ondergoed maar op de decathlon overgestapt - volgens mij zijn die spullen prima.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:29

Wij hebben ook wat spul van de Decathlon, dikke prima hoor.
Gisteren 2 zgan skibroeken gekocht via Vinted voor €30.- totaal :D Een Salomon en een Oxbow. Ben benieuwd na 20 jaar Protest gedragen te hebben :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:30

Ligt er ook aan hoe fashionable je wil zijn. Winkels als lidl, decatlon etc hebben ook regelmatig prima skikleding voor weinig geld.

Wanten geven me heel onrustige vingers. Dat heb ik bij handschoenen niet

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:35

Ik wil zelf graag fashionable zijn. Ik hou van kleding en mooie dingen. Niet dat ik daarvoor ga; ik vind skiën echt geweldig. Maar het kan gelukkig hand in hand gaan. :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:43

Ik hoef niet perse fasionable te zijn, maar ik draag geen zwart :P
Ik draag oranjeroze-beige en mijn man ook een kleurrijke jas. Ideaal want je herkent elkaar direct op de piste :D Vond het al jammer dat mijn helm zwart was maar ik wilde perse deze met vizier :')
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:47

Ik vind het zelf wel leuk om iets te dragen wat niet iedereen heeft. Dus doorgaans wel een kek kleurtje. Nu even afwachten of er sneeuw komt in winterberg. Anders moet ik ook nog gaan shoppen

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:27

Ik heb wel een afrader voor handschoenen :') De handschoenen van Barts zitten heel lekker maar als je je kanten hebt geslepen heb je binnen no-time vodjes. Dus nu let ik er extra op dat de binnenkant van stevig materiaal is. Volgens mij heb ik op dit moment handschoenen van Roxy.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:37

Ik heb nog een tip, nooit je ski's en snowboard bij de kanten pakken.
Welke handschoenen je ook hebt, als je spul goed scherp is en je grijpt mis gaat het dwars door je huid.
Ik heb met slijpen mijn eigen hand geraakt, geen fraai litteken.

Ik ben team wanten, maar ik board. Met skiën is dat minder fijn.
Ga voor niet te strak, wat lucht zorgt voor warmte.
En goed waterdicht..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:55

Soepblik schreef:
Thanks voor de tips! :) Ik wil inderdaad graag "gewoon" handschoenen, ik krijg van wanten altijd een heel raar claustrofobisch gevoel. :+

Wat een geld kost zo'n hele uitrusting bij elkaar verzamelen. :') Ben nu voor alle onderkleding en het thermo ondergoed maar op de decathlon overgestapt - volgens mij zijn die spullen prima.

Ja, duur hé!

Ik mag nog even langs de Decathlon volgende week. Leuk shoppen, maar minder leuk voor mijn bankrekening!

Zeker met de aanschaf van volledig eigen materiaal ben je behoorlijk wat geld kwijt.

Morgen 2 uurtjes les in Snowworld, eens zien hoe dat gaat...

Ben de dagen al aan het aftellen voor de vakantie en zojuist m'n mooie grote rooie koffer al uit de garage tevoorschijn getoverd. Iets te groot om echt handig te zijn. Past bijvoorbeeld niet I de breedte door de gangpaden van de trein. En heeft maar 2 wielen in de breedte, dus met de trein met dat ding is altijd lekker aanklooten..

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:08

kan je met de trein gaan skien? :wow: *heeft geen auto en houdt niet van vliegen*

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:20

smurffie schreef:
Welke handschoenen je ook hebt, als je spul goed scherp is en je grijpt mis gaat het dwars door je huid.

En goed waterdicht..

Dan ben ik benieuwd hoe je je snowboard mee neemt :D Je kanten zijn scherp maar zo scherp als een mes dat het door je handschoenen en huid heen komt hoeft echt niet hoor.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:21

Soepblik schreef:
kan je met de trein gaan skien? :wow: *heeft geen auto en houdt niet van vliegen*

Jazeker!

De Tui Ski express rijdt iedere vrijdag avond heen en iedere zaterdag avond terug. Vanuit Amsterdam, Utrecht en Arnhem, voor €130 retour.

Daarnaast rijdt dagelijks de Nightjet tussen Amsterdam, Utrecht, Arnhem en Innsbruck in Oostenrijk.

Prijzen variëren, je hebt 3 "klassen" zitplaats, ligplaats en slaapplaats.

Ik betaal nu voor een retour €90 voor een zitplaats.

Een ligplaats (cougette) is véél fijner, maar zo last minut boeken ook véél duurder.

Ik stap straks voor de deur in de bus, stap in Bergen op Zoom in de trein naar Amsterdam, daar overstappen op de Nightjet en in Innsbruck overstappen op een tram en dan ben ik op bestemming.

Oostenrijk is goed bereikbaar met de trein en ook Zwitserland is met de dagtrein in z'n 6 uur te bereiken met de ICE Amsterdam Basel.

Frankrijk is een wat lastiger geval en de treinen zijn DUUR!

Edit: Winterberg is ook goed bereikbaar met de trein in z'n 6-7 uurtjes vanuit Bergen op zoom. Vanuit Arnhem maar iets van 4 uur. Wel wat vaker overstappen en voor een retour zou ik uitkomen op €110. Totdat straks het €49 ticket in Duitsland ingevoerd wordt, dan kan je een wat goedkoper reizen. Al blijft vooral de NS pokke duur! Van Bergen op zoom naar Arnhem retour ben je al €50 kwijt....

En één groot voordeel: géén baggage limieten! Je mag zoveel meenemen als je wil, op de voorwaarde dat je het zelf kan sjouwen.

Ik neem dus mijn grote rode koffer mee + hoes met daarin m'n ski's en stokken + rugzak. Behoorlijk wat en ik zal wel weer pakezel zijn, maar gelukkig hoef ik me niet aan gewichten te houden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:31

Voor degene die wat vroeg over snowboarduitrusting, stel ze gerust. Ik ben ook team wantjes. Vind ze van Level erg prettig. Sowieso wil ik graag dubbele handschoenen. Afgelopen jaar dunnere gekocht van Burton maar dat kwam omdat het 16 graden was.

Met de nachttrein heb ik 1x gedaan. Vond het vreselijk. Kwam ook wel omdat we op de dag zelf van een 4persoons coupé naar 6 werden geplaatst. Heb geen oog dicht gedaan en kwam gesloopt aan.

De dagtrein naar Zwitserland heb ik jaren gedaan en dat is heel comfortabel. Zeker als je eerste klas reist.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:36

Dee_Es schreef:
smurffie schreef:

En goed waterdicht..

Dan ben ik benieuwd hoe je je snowboard mee neemt :D Je kanten zijn scherp maar zo scherp als een mes dat het door je handschoenen en huid heen komt hoeft echt niet hoor.

Zoals het hoort, aan je bindingen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:48

Die draag ik ook vaak aan een binding.
Morgen neem ik hem ook weer een keertje mee want mijn meiden (8 & 10) willen graag snowboarden proberen *\o/*
Morgen dus skispullen mee, snowboard huren en dan bij de beginners lift een beetje aanklooien om de beurt terwijl de ander gaat skiën. Ik ben benieuwd, heb ze al verteld dat ze veel plat zullen liggen :')

Gister hebben we hier wat neerslag gehad, de piste begon vanmorgen wat hard daardoor. Vanaf zondagnacht lijkt er toch sneeuw te gaan komen!

Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:56

Ik draag m’n board ook niet aan mijn bindingen. Is super onhandig. Ik sla m’n arm onder de binding en houd hem dan bij de kant vast. Dan leunt je binding op je arm. Als je hem alleen bij je binding vast hebt komt de achterkant toch op de grond?

Edit: voorbeeld

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:02

Ik draag hem ook zoals lucifertje. Goedkope handschoenen zijn dan bonnen een dag kapot maar die oneils (denk ik, kan ook een ander merk zijn :') ) gaan al een jaar of 10 mee.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:20

Ik had wanten en dat was wel prima, maar voor mij veel te warm :') het jaar erna heb ik er binnenhandschoenen in gehad, en toen was het prima.

Nu heb ik handschoenen met een bijbehorende binnenhandschoen, van Roxy.