Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavEJarig

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:49

Parga is heel erg toeristisch. Maar wel leuk voor 1 of 2 dagen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:22

Wij zaten in de buurt van Parga en dat was echt helemaal geweldig. Als je even mijn berichten doorleest in dit topic vind je normaal wel ons reisverslag!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:28

Ik twijfelde dit jaar tussen Parga en Zakynthos. Maar wij gaan altijd net voor het hoogseizoen en dan is een beetje leven in de brouwerij wel leuk.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:46

In parga zaten wij in hotel en. Direct aan het strand, naast de boulevard en toch uit de drukte.
Toeristisch is het grootste deel van Griekenland wel, maar toen wij er waren, waren er veel Grieken op vakantie. Ik vond het een ideale uitvalbasis.
Na het schrijven van mijn scriptie ga ik relaxen in zakynthos, we hebben parga overwogen om terug naar toe te gaan, maar daar is zoveel te doen dat het geen relaxen wordt.

Skala kalonizijn we ook geweest. Zeker een mooi eiland hoor Lesbos, veel vogelaar en wandelaars.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 18:23

Daarom zei ik ook: smaken verschillen ;)
Parga hoef ik echt nooit meer naar toe. En wij waren er nb eind mei. :D
Dat is dus ook de reden dat wij eilanden als Kreta, Rhodos, Kos en de Cycladen laten voor wat het is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:31

Er zijn nog eilanden in de Cycladen die niet toeristisch zijn.
Daarom vind ik het juist leuk om eens ergens naar toe te gaan waar het wat toeristischer is.
Op Kreta heb je ook minder toeristischer gedeelten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:54

Welke (bekende) Eilanden vallen onder de Cycladen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:22

De meest bekende zijn Mykonos en Santorini.
Naxos en Paros kom je ook nog wel tegen bij de touroperators, maar d an houdt het wel op.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:32

Electra63 schreef:
De meest bekende zijn Mykonos en Santorini.
Naxos en Paros kom je ook nog wel tegen bij de touroperators, maar d an houdt het wel op.

Ja dan is dat de kant die ik ook nog eens op wil!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:40

Mykonos en Santorini zijn beiden wel heel toeristisch en (daardoor) duur.
Je kan ook eiland-hoppen en dan doe je 3 eilanden aan. Ik dacht dat Ross-holidays dat ook aanbiedt.
Zelf boek ik een vliegticket Amsterdam-Athene en bijv. via Booking.com zoek ik dan een appartement of hotel.
Ik ga in mei naar Spanje met vriendinnen en hebben we op dezelfde manier gedaan.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:43

Paar jaar terug op Mykonos geweest. Niet veel te zien, wel leuk dorpje. Ik vind het persoonlijk geen aanrader.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:46

Wieldop schreef:
Paar jaar terug op Mykonos geweest. Niet veel te zien, wel leuk dorpje. Ik vind het persoonlijk geen aanrader.

Ik ook niet, behalve als je van feesten houdt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 23:50

Ze lijken mij ook te kaal naar wat ik ervan gezien heb op foto's. En ik ga niet ergens naartoe wat me toch niet trekt ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:52

Polyplan heeft ook leuke rondreizen. Ik zou dat graag willen doen. Alleen mijn gezondheid is niet zo best. Dus als ik weer eens geveld word wil ik in 1 hotel kunnen blijven. Gelukkig gaat mijn vriend ook alleen dingen doen. Voel ik me niet zo schuldig.
Misschien volgend jaar.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:41

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties! :) Ik ga nog even zoeken naar Parga, Zakynthos en dat andere dorpje op Lesbos! Er zijn zo veel Griekse eilanden en plekken dat ik soms echt niet meer weet waar we moeten zoeken :')

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:12

:wave:

Weer even het topic wakker schudden.
Wij zijn alweer even op zoek naar een leuke Griekse bestemming voor aankomende zomer, maar het wordt ieder jaar moeilijker. We bevinden ons inmiddels een beetje op onbekend terrein en weten dus ook niet naar welk plaatsje we naar toe moeten als we een leuke bestemming gevonden hebben.
Kenners die ons kunnen helpen?

In de afgelopen jaren zijn we al op Zakynthos (Laganas), Kefalonia (Lassi) en Samos (Kokkari) geweest. Qua bestemming vonden wij Kokkari erg leuk en dit is eigenlijk wel een stadje dat aan onze eisen voldoet.

We zijn dit jaar aan het rondkijken op Lefkas. In principe leek Nidri ons de juiste plek, maar het is ontzettend moeilijk om wat te vinden dat ons aanspreekt.
Nu hebben we een heel leuk appartement gezien, alleen dit ligt in Agios Nikitas en we zijn bang dat dit te klein is/te weinig te doen is in de buurt. Lefkas kenners die ons kunnen adviseren?

Ook andere bestemmingen zijn opties. Corfu (Gouvia) zijn we al eens geweest, maar is op zich wel een optie. We zijn alleen bang dat het toch een te klein eiland is om nog eens heen te gaan, we hebben toen al veel gezien.

Nu zag ik hier Parga voorbij komen, dat ziet er wel erg leuk uit! Maar is zoiets wat als uitvalsbasis van een 12 daagse vakantie? Ook heb ik even kort gekeken naar Chalkidiki, maar we weten niet zo goed waar te beginnen.
Rhodos al eens geweest. Skiathos zou een optie zijn, maar we willen geen twee weken.

Hebben waarschijnlijk weer de gehele periode een huurauto, maar willen wel graag in een stadje verblijven waarbij je niet 's avonds weg moet, omdat er niks is/na paar dagen op uitgekeken bent.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 17:46

Vond je Lassi toeristisch of was dat naar je zin? Parga is nog veel toeristischer dan Lassi nl. Vanuit Parga kun je wel alle kanten op. Wij zijn vanuit Parga naar Ioannina geweest, de Vikos kloof, drupgrotten van Perama, Metsovo én de Meteora kloosters. Wel met overnachting maar er is genoeg te beleven daar.

Agios Nikitas zegt me zo niets. Ik vind Vassilikos een leuk plaatsje op Lefkas. Nidri is mij al weer te toeristisch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:59

Parga lijkt me een hele leuke plaats. Je kan alle kanten op. Misschien een hotel/appartement aan de rand zoeken, Zodat je geen last heb van de drukte, maar deze wel kan opzoeken?

Of Kreta? Kan je ook alle kanten op?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:35

In parga kan ik hotel angela aanraden. Direct aan een rustige baai. Maar op korte afstand van de drukte. er waren wel veel toeristen, maar een deel daarvan waren Grieken. Vanuit parga kun je genoeg doen.
Ik vond parga echt geweldig. Waren er 11 dagen, had me nog wel een week kunnen vermaken.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:55

Wij zaten vlak bij parga echt heerlijke vakantie gehad. Als je mijn berichten terug leest zie je waar wij net zaten. Zou zo weer gaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:30

Voor wie nog een werkvakantie overweegt.

Ook dit jaar zijn er weer handen nodig op Skiathos bij de kattenopvang.
Er is nog heel veel plek en accomodatie kan geregeld worden.

Ik weet nog niet of ik dit jaar zelf weer ga. Vond het nogal zwaar vorig jaar en gezien de situatie nu daar zal het er niet beter zijn -O- .

Voor de mensen die er vrij zijn in hun tijd:
Houd Tuifly in de gaten. Ik ben het eerste jaar voor 150 euro gevlogen en vorig jaar 100 euro. 2 weken.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:01

Vorig jaar juni ben ik op Lefkas geweest. Ik vond het persoonlijk tegenvallen en zal er niet snel naar terug gaan. Ik denk dat Nidri meer in de buurt van Kokkari komt dan Agios Nikitas. Bij Agios Nikita zitten ongeveer 5 restaurants met 2 souvenir winkels. Bij Nidri heb je 1 grote doorgaande weg waar veel restaurants,barren, supermarkten en souvenirwinkels zitten. Aan het kiezelstrand allemaal ligbedden van verschillende barretjes en appartementen, aan elkaar vast. Strandjes lagen toen in juni om 10u al vol, dus moet je wel bijtijds bij zijn. Er is namelijk geen ruimte om op het strand te gaan liggen met je handdoekje. Veel appartementen/hotels in het plaatsje.

Wat ik persoonlijk erg leuk plaatsje vond, was Stoupa op Peloponnesos. 1 boulevard met ongeveer 20 restaurantjes en barretjes. Waren veel mensen in ons appartement die normaliter naar Parga gaan en nu als extraatje een weekje 'goedkoop' naar Stoupa gingen omdat Parga wat duurder schijnt te zijn.
Molyvos op Lesbos blijf ik ook leuk vinden, maar daar zitten vaak veel Nederlanders en dat moet je leuk vinden. Bij Molyvos veel leuke restaurantjes maar geen strand dat heb je plaatsje verder op (Petra).

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:14

Dankjullie voor de reacties!

Parga klinkt dus wel goed... Misschien dat het iets te toeristisch is, maar ga ik hier eens voorstellen! Hotel Angela ziet er goed uit, alleen wij gaan met 3 man en dat komt qua kamers denk ik niet zo uit (en hij is vrij prijzig).

Lassi was redelijk naar onze zin! We zaten wat ver van het strand af, maar centrum vonden wij wel leuk. Wat toerisme vinden wij wel prima, beetje leven en wat te zien. Kokkari vonden we leuker.

Kreta... Mijn moeder is daar al eens geweest jaren terug en denkt niet meteen aan Kreta als ze kijkt naar wat we leuk/mooie vakantie vinden. Misschien toch maar eens het kijken waard.

Fijne reactie Wieldop! Wat vond je precies tegenvallen? Omgeving? We horen juist wel veel positieve reacties. M'n moeder is er vooral erg op aan het rondkijken.
Agios Nikita klinkt dus niet echt als iets wat we zoeken. Gaan we toch nog even op Lefkas zoeken naar Vassilikos, Stoupa, Peloponnesos of toch nog Nidri...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:19

Als jullie best wel van toerisme houden, kan je ook naar Kos of Rhodos kijken.... daar is genoeg te doen

Edit: Rhodos was je al eens geweest

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 08:53

Ik vind zelf Stoupa een leuk plaatsje, maar de mogelijkheden om dingen te ondernemen vanuit Stoupa imo veel beperkter dan vanuit Parga. Je moet toch iedere keer eerst 1,5 uur naar Kalamata of 1 uur naar Areopoli rijden om dingen te doen. Voor een week misschien prima maar als je echt veel dingen wilt ondernemen zijn de mogelijkheden daar echt niet goed.