Guinevere schreef:Flight crew time exceeded kan bij elke maatschappij gebeuren. 23 Minuten is natuurlijk niks, maar ze hanteren hele strikte regels om vermoeidheid te voorkomen, anders worden ze door de FAA beboet. Wel balen zeg!
Daar bleef het (natuurlijk) niet bij, die 23 minuten werd uiteindelijk bijna anderhalf uur (United heh, nu was het ook nog eens rare signalen van het vliegtuig, hele ding moest gereboot, loste het probleem nog niet op, yada yada, en en passant probeerden ze natuurlijk ook nog weer mensen op andere vluchten te krijgen omdat een andere vlucht gecancelt was), gelukkig hadden we genoeg overstap in Chicago. Die vlucht kwam wonder boven wonder wel op tijd aan... En toen begonnen de problemen eigenlijk pas, in Seattle.
Word of the wise: als je een (NL) credit card hebt, 's avonds rond een uur of zes een huurauto wilt ophalen, check dan van tevoren goed dat ze bij de cc company niet aan hun computersysteem zitten te rommelen "op een tijdstip dat het het minste overlast levert voor de gebruikers". Want hun "tijdstip" is dan in het midden van de nacht, en jouwe zou wel eens heel anders kunnen zijn, en daar sta je dan: je cc wordt niet geaccepteerd door de computersystemen van Hertz, Alamo etc. (ja, meerdere geprobeerd, pfft).
Uiteindelijk toch maar gebeld, wat bleek, omdat zij dan zitten te jeweetwellen, kan jij maar een paar honderd euro aan betaling doen. Nou, dat gaat natuurlijk niet als je een huurauto wilt betalen voor heel wat langer dan een paar dagen.
Echt, NEIDIG dat ik was! Ze gaan nog een hele pissed email van me krijgen. Je wordt als klant zo voor l*l gezet, en gaat allemaal enge dingen denken, kaartgegevens gejat, kaart geblokkeerd, limiet op uitgaven etc.
Uiteindelijk nog wat lol gehad met de huurauto zelf (dat was mijn eigen schuld, de automaat was wat ingewikkelder dan ik me herinnerde!), maar goed, nu is alles weer in orde, en voorlopig geen vliegen meer.