USA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:12

United Airlines zijn me toch rare snuiters soms hoor. Eerst mensen uit het vliegtuig halen omdat het vliegtuig overbelast is, nu een delay vanwege "flight crew time limits exceeded". Op papier wel 23 hele minuten vertraging! Wat maakt dat nou uit, krijgt de flight crew dan 23 minuten extra voordat ze weer aan de slag moeten of zo, omdat ze de vorige dag langer moesten doorwerken? (?!) En die 23 minuten, dat moet ik dan nog maar zien of het daar ook werkelijk bij blijft. ;-/

Nope, not impressed so far! Maar ja, weinig keus als je steeds domestic moet vliegen tussen kleine vliegveldjes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:31

Ik ben benieuwd naar mijn eerste ervaring met United. Ze schijnen wel goed te zijn hoorde ik van Douraque. Ik denk dat Transavia nog slechter is dan United

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:01

Ik heb er in het verleden ontzettend veel mee gevlogen en nooit problemen mee gehad. Uitstekend on board service. Echter mijn laatste united vlucht dateert uit 2005

Maar hoe het nu is, we zullen het zien. En iedereen ervaart een maatschappij anders. De een vind KLM het einde, de ander arkefly en weer een ander BA. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Edit: Transavia is niet te vergelijken met intercontinentale vliegmaatschappijen als united ed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:06

Ik vind United echt bar en bar slecht. Ook aan boord weinig luxe en weinig voorzieningen. Vrijwel altijd vertraging. Vooral binnenlandse vluchten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:44

Ik heb zowel intercontinentaal als binnenlands met United gevlogen en hier geen klachten. Altijd prima verzorgd en ook een vertraging keurig opgelost door omboeken naar business class. Ik ben zo ongeveer de enige met klachten over KLM, dat vind ik echt niets. :n

Lifaya, kan me goed voorstellen dat je nerveus bent nadat die vriendin is teruggestuurd. Maar ga je nu weer zo lang, nee toch? Omdat je het over de feestdagen doorbrengen in NY hebt? Dan kun je toch je retourticket bij de hand houden?

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:07

Ik heb vorige jaar meerdere malen met United gevlogen en heb er geen slecht woord over te zeggen.
Personeel was vriendelijk etc, wij vlogen ook gewoon op tijd. Hoewel ik ook betwijfel of een luchtvaartmaatschappij veel kan doen aan vertraging.

Dit keer vloog ik met American Airlines, dat vond ik wel iets minder. Personeel was niet erg vriendelijk. American Eagle vind ik dan weer wel prettig :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:16

Ik heb 3x met United airlines gevlogen

Ik heb nooit vertraging gehad
Maar wat ik jammer vind aan United airlines is dat ze geen geode enthertainment system aan boord hebben er worden meschien 3 films uitgezonden die je dan net toevallig niet gezien moet hebben en waar je maar van moet houden en that's it... Verders kwa crew geen slechte ervaringen gehad en kreeg altijd voldoende te drinken aangeboden...

Mijn favorite om mee te vliegen naar America is Delta airlines hun hebben geode enthertainment aan boord waar je ruim keuze hebt uit films series en documentaire :)

American airlines en US airways zou ik niet mee willen vliegen
veel verhalen van weinig drinken aangeboden en sago personeel en veel vertragingen waarbij je je aansluitende vlucht ook nog mist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:19

Wij hebben heen met All Italia gevlogen en dat vond ik persoonlijk niet zo'n succes. Was helemaal geen entertainment aan boord en het eten was echt niet om weg te krijgen. Ik weet als geen ander dat vliegtuigvoedsel niet altijd lekker is, maar dit was gewoon echt heel erg vies. Entertainment aan boord is natuurlijk een luxe, maar als je 8 uur lang in een vliegtuig moet vertoeven is het toch wel fijner als je gewoon even je eigen films en series kunt kijken. Terug vlogen we met een vliegtuig van KLM en daar was het entertainment echt super. Hele uitgebreide keuze aan films en series :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:29

United heeft tegenwoordig een uitgebreid entertainment systeem, zijn recentelijk allemaal uitgebreid. Op sommige intercontinentale vluchten kan je je iphone of ipad aansluiten om zo de films/series daarop te bekijken

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:36

Das meestal alleen in Business en first class
de 3 united vluchten waarmee ik ging vanaf AMS naar USA hadden geen uitgebreid system of ipad/phone aansluiting in Economy... ben in april voor het laats met United gevlogen :)
En daar komt wel bij dat niet iedereen een ipad of dergelijke bij heeft

Het is een lange vlucht dus tegenwoordig betaal ik liever ietsje pietsje meer ipv dat ik de allergoedkoopste kies :) Ik kan ook niet slapen in het vliegtuig dus waardeer het entertainment echt

Maarja ieder zn eigen keuze natuurlijk

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:03

Nadir schreef:
Nou ja lifaya, je hebt natuurlijk al een keer illegaal gewerkt op een Esta dus ergens vind ik je zorgen wel terecht. Zou als ik jou was goed nadenken over je verhaal deze keer.

Oh, dat verandert het verhaal natuurlijk... :=

United heb ik paar jaar terug mee gevlogen, geen klachten.
Nu met KLM gevlogen en dat was echt top _/-\o_
Meerdere keren eten en snacks gekregen, vaak tussendoor ook nog drinken, entertainment ook recent (kon ik vorige keer van BA niet zeggen helaas).

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:04

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:14

Wij hadden bij united wel uitgebreid entertainment inderdaad, op alle internationale vluchten :) mijn ouders en zus hadden dat ook.

Bij American Airlines had je geen eigen schermpje en hingen er een paar tv's in t midden waar je film op kon kijken. Voor mij persoonlijk maakt t weinig uit, ik slaap toch altijd :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:06

Lang niet alle toestellen van United zijn al aangepast. Geen van de toestellen die ik nu vlieg, heb nog gecheckt, de grote Boeings bijv pas ergens eind 2015.
Ach, daar heb ik minder issues mee .

Wel met zaken als dat ik bijna geen seats kan kiezen, vertragingen, overbelaste vliegtuigen, letterlijk elke vlucht overbooked en bijv nu net, anderhalf uur wachten in een rij om alleen de bagage te droppen! (Was al ingecheckt en had boardingpass al). Pfft. Maar ach, komt allemaal goed... ;-)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:24

Maar bij domestic vluchten heb ik het echt nog nooit gehad dat ik in-flight entertainment had.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:26

Langere domestic vluchten weet ik niet, kan me niet herinneren. Zal het later vandaag hoop ik meemaken. ;-)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:25

Meisje wat ook mee zou met die trektocht, waar ik mee ga, heeft wat meer gedoe met dr visum.
Ging voor een B1/B2, maar werd doorverwezen om een studentenvisum te gaan aanvragen... Het gesprek op het consulaat was een beetje vaag verlopen (taalbarriere)... Dus eea kregen ze niet helder uitgelegd.
Ben benieuwd of het nog wat wordt.

Het is wat omslachtig om een studentenvisum voor aan te vragen, ze gaat niet naar een school in de VS, maar zou mee als stage voor school, maar ik vraag me af hoe ze de organisatie gaan bekijken als bedrijf, want dat is het inprincipe niet. (En als het via het bedrijf van de organisator zou moeten kan dat ook niet, want dat is een canadees... Mede organisator is wel Amerikaans, heeft volgens mij ook een bedrijf, dus misschien via die weg..)

Ik ben iig blij dat ik mijn visum heb. Voor mijn idee viel het allemaal ook wel wat mee, maar ja, heb van te voren alles goed gecheckt. En wel tig keer bekeken of ik alles goed had gedaan. En qua Engels red ik me ook goed, dus ook daar geen probleem. Maar ja, blijkt dus wel dat het niet allemaal zo makkelijk gaat. :=

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:26

Ja dat je je goed verstaanbaar kan maken is wel belangrijk inderdaad! En daarnaast gewoon alle benodigde papieren. Ik kreeg m'n visum bij het consulaat uiteindelijk ook heel makkelijk, het was binnen 5 minuten geregeld :j

Fijn dat jij m in ieder geval al hebt en ik hoop dat zij m ook nog krijgt!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:12

Ik zou als ik haar was gewoon voor zoon visum als jouw door gaan.....
Kan ze dan niet beter iemand meenemen op gesprek die wel goed engels kan?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:33

Flight crew time exceeded kan bij elke maatschappij gebeuren. 23 Minuten is natuurlijk niks, maar ze hanteren hele strikte regels om vermoeidheid te voorkomen, anders worden ze door de FAA beboet. Wel balen zeg!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:38

Guinevere schreef:
Flight crew time exceeded kan bij elke maatschappij gebeuren. 23 Minuten is natuurlijk niks, maar ze hanteren hele strikte regels om vermoeidheid te voorkomen, anders worden ze door de FAA beboet. Wel balen zeg!

Daar bleef het (natuurlijk) niet bij, die 23 minuten werd uiteindelijk bijna anderhalf uur (United heh, nu was het ook nog eens rare signalen van het vliegtuig, hele ding moest gereboot, loste het probleem nog niet op, yada yada, en en passant probeerden ze natuurlijk ook nog weer mensen op andere vluchten te krijgen omdat een andere vlucht gecancelt was), gelukkig hadden we genoeg overstap in Chicago. Die vlucht kwam wonder boven wonder wel op tijd aan... En toen begonnen de problemen eigenlijk pas, in Seattle.

Word of the wise: als je een (NL) credit card hebt, 's avonds rond een uur of zes een huurauto wilt ophalen, check dan van tevoren goed dat ze bij de cc company niet aan hun computersysteem zitten te rommelen "op een tijdstip dat het het minste overlast levert voor de gebruikers". Want hun "tijdstip" is dan in het midden van de nacht, en jouwe zou wel eens heel anders kunnen zijn, en daar sta je dan: je cc wordt niet geaccepteerd door de computersystemen van Hertz, Alamo etc. (ja, meerdere geprobeerd, pfft).

Uiteindelijk toch maar gebeld, wat bleek, omdat zij dan zitten te jeweetwellen, kan jij maar een paar honderd euro aan betaling doen. Nou, dat gaat natuurlijk niet als je een huurauto wilt betalen voor heel wat langer dan een paar dagen. :o Echt, NEIDIG dat ik was! Ze gaan nog een hele pissed email van me krijgen. Je wordt als klant zo voor l*l gezet, en gaat allemaal enge dingen denken, kaartgegevens gejat, kaart geblokkeerd, limiet op uitgaven etc.

Uiteindelijk nog wat lol gehad met de huurauto zelf (dat was mijn eigen schuld, de automaat was wat ingewikkelder dan ik me herinnerde!), maar goed, nu is alles weer in orde, en voorlopig geen vliegen meer. *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 21:52

Haha, jij maakt wat mee Dallista :D
Fijn dat je nu even niet meer hoeft te vliegen en dat het geregeld is met de auto. Veel plezier!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:03

Dallista, heb je toevallig een prepaid credit card? Daar heb ik ook grote problemen mee gehad met het huren van een auto. Had in Australië probleemloos een auto gehuurd met prepaid cc, maar in Amerika kreeg ik hem niet mee. Zelfs cash deposit mocht niet. Mochten we lekker snel ander vervoer gaan zoeken... Gelukkig moesten we alleen maar van DC naar Philly en Philly naar NYC en is dat met de trein goed te doen (en veel goedkoper).

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:26

Nadir schreef:
Ik bedoelde trouwens Nagini! Joehoe, heb je het leuk? :wave:

Ahh, topic helemaal uit het oog verloren met alle drukte. Had per ongeluk op de knop gedrukt dat ie uit m'n eigen berichten ging. Ik dacht al, wat mis ik.

Mijn reismaand was errrrg gaaf. New Orleans was geweldig. Gaafste stad van USA vind ik zelf.
California was ook ongelooflijk. Veel gezien en gedaan en was allemaal makkelijk te doen met de auto.
We hebben zo'n 10 dagen gebruikt voor LA - Yosemite - San Fran (vond ik wat tegenvallen) - Monterey - PCH - LA weer en zijn toen nog naar Newport beach geweest (the OC). Geweldig. EN afgesloten in Las Vegas. Wat een stad. De beste tijd ooit gehad. Moeilijk te beslissen of Vegas of Miami beter is :P

Ben nu anderhalve week weer thuis in Nederland. Gek hoor.. na 13 maanden USA is opeens alles weer Nederlands. Geen refills, geen tax die erachteraf bij komt. Niemand die je je tafel wijst. Geen overdadige tips. Geen engels spreken wat ik ontzettend mis.. Sneller rijden.. geen vriendelijke amerikanen met random verhalen..

Ik probeer een beetje te ontwijken nog. Ik wil niet echt aan dingen denken en ik ben nu in NL even heel druk met iedereen zien voordat ik weer naar London verhuis (anderhalve week).
Het is me wat. :)

Voor degene die graag willen lezen wat ik nu gedaan heb tijdens het reizen kunnen deze links even lezen:
http://sannegoesamerica.waarbenjij.nu/r ... ew-orleans
http://sannegoesamerica.waarbenjij.nu/r ... emite-park
http://sannegoesamerica.waarbenjij.nu/r ... menvatting

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:08

Yasmine schreef:
Dallista, heb je toevallig een prepaid credit card? .

Nope, gewoon Visa cc. Werkt altijd en overal perfect... alleen niet als ze in NL aan hun computersysteem zitten te rommelen, dus!