Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:29

Gefeliciteerd, wat een prachtig kindje! <3

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:43

Ooooo wat een prachtig meisje :D gefeliciteerd Lennylenny

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:49

Gefeliciteerd :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:46

Gefeliciteerd! Wat een mooi meisje!
En mooie naam ook!

(wij hadden Elise voor lange tijd als eerste naam, maar kwamen er afgelopen week achter dat het eigenlijk helemaal niet gemakkelijk uit te spreken is met onze achternaam (op z'n NL uitgesproken wel beter, maar Engels is het E-lies ip.v. e-lie-suh). Dus we zijn er nog steeds niet uit met de naam...en ze kan in prinicipe iedere moment komen, we moeten dus haast maken.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 03:33

Dank jullie wel! Mijn moeder heet Elisabeth en ik heb dat als tweede naam, dus we hebben er Elise van gemaakt voor tweede naam. Ze spreken het hier wel uit als E-Lies ja, maar dat geeft niet!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:00

Hallo allemaal :) Geweldig dat er een topic over Canada bestaat. Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd en heb besloten dat ik voor enkele maanden naar Canada wil in plaats van meteen werk te zoeken. Het huurcontract van mijn huis loopt nog tot eind feruari dus het plan is om daarna te vertrekken. Dit om geld uit te sparen want als ik eerder vertrek moet ik mijn huur gewoon betalen en zo heb ik ook tijd om toch een beetje geld bij te verdienen.
Mijn plan was om drie maanden te gaan want ik dacht dat dat de maximum tijd was dat je kan blijven zonder visum. Nu las ik hier dat de maximum tijd zes maanden is dus misschien ga ik dan wel voor langere tijd. Ik wil rondreizen combineren met werken op boerderijen via workaway. Waar precies ben ik nog niet zeker maar mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Ontario. Van daar uit wil ik dan ook graag de grens over naar de VS, aangezien dat dan toch vlakbij is.

Heeft iemand hier vrijwilligerswerk gedaan in Ontario? En is het gemakkelijk om als buitenlander vanuit Canada de VS te bezoeken?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:04

Als je gaat werken kom je zonder WHP/YP of andere werkvergunning Canada niet in.
Ga je voor 6 maanden als toerist, dan kan je rekenen op een grote vragenlijst, willen ze je betaalrekening ed zien en willen ze weten waar je gaat verblijven, boekingen zien en hoe je in die tijd alles gaat kunnen betalen en hoe je aan geld gaat komen.

Volgens mij is er wel iets mogelijk met maximaal 2 weken op 1 plek werken tegen kost en inwoning maar hoe dat precies zit zou ik evt even contact opnemen met de ambassade of immigratie zelf.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:19

Ik had nog wat foto's van de laatste paar weken :) Laatste weekend van September zijn we een weekendje weggeweest in de bossen vlakbij Huntsville, ON. Zaten in een oude logging cabine en de weg ernaartoe was in principe niet meer dan een fourwheeler trail (die het weekend daarvoor half weggespoeld was :') ). Geen telefoonbereik, geen internet (en geen stroom en stromend water zolang de aggregaat uit was) en heerlijk, wat een rust.
Verder in Oktober nog naar Tobermory geweest, rondje gevaren over wat scheepswrakken in de haven en een rondje Flowerpot islands, naar Ripleys Aquarium en de CN Tower geweest en met de vader van een vriend van mijn vriend een rondje wezen vliegen over de Beaver Valley :)
I'm homesick :( Nederland voelt zeker niet meer als thuis en daarnaast mis ik natuurlijk ook mijn vriend, maarja, momenteel is het niet anders en we zien wel waar we uitkomen :')

Huntsville

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54F3CD8B

Tobermory, scheepswrak, flowerpot island, Bruce trail (Grotto & Indian Head Cove)

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54B2DCE5

Afbeelding

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54B815ED

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54E33B27

CN Tower

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54E448D4

Afbeelding

Afbeelding

Beaver Valley

Afbeelding

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54E7AF62

Afbeelding

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:30

Ziet er geweldig uit Blacky!

Ik heb eens gezocht of ik iets kon vinden over dat tijdelijk werken tegen kost en inwoon en op de site van wwoof Canada staat dit:

WWOOFing is legal in Canada. Foreign nationals volunteering on farms in exchange for room and board for a period of up to four weeks per farm do not require work permits. However, a visitor's visa may be required from certain countries. Please do your research and find out whether you need any kind of visa to enter Canada. We cannot provide advice on this issue - it is up to you to do the research and find out. If you are a citizen of another country, please visit the "Citizenship and Immigration Canada" website to see if you require a visitor visa to enter Canada.

WWOOFing does have some restrictions. To explain them briefly:

- If you have a Work Permit you can WWOOF with any WWOOF Host - who operate commercially (sell to market) or non-commercially (mainly for family sustenance) without worry of breaking any regulations.

- If you do NOT have a Work Permit, but a Visitor's Visa only, you are restricted to WWOOFing with only non-commercial Hosts - for a maximum of 4 weeks with each host. (Note: 80% of WWOOF Canada hosts are NOT commercial.)

Dus als ik enkel op plaatsen werk tegen kost en inwoon waar ze niets commercieel doen en daar niet langer dan 4 weken blijf, zou er geen probleem mogen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:00

Wat een leuke foto's Blacky, leuk om te zien! :D :D
Ik ga toevallig vanmiddag een weekend naar Huntsville! Ben in oktober in Toronto geweest, volgende maand Montreal haha. En woensdag naar New York. Probeer wel alles te zien nu ik hier vier maanden ben haha. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:58

Blacky wat een prachtige foto's. Die cabin <3 Ik mis herfst in Canada zo. De gekleurde blaadjes aan de miljoenen bomen in Vancouver. Dit was het uitzicht vanuit mijn appartement in de herfst :+: :+: Dit zie je hier echt niet.

Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:15

Wauw prachtige foto's!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:01

Ik moet zeggen dat er vorig jaar herfst teveel dingen aan de hand waren en ik wrs ook niet genoeg bos om me heen had om echt van die kleuren te kunnen genieten. Ik heb wat dat betreft mn ogen uitgekeken en dat weekendje weg was véél te kort.. Muskoka is beautiful :) zou daar best kunnen wonen :)

Ik vind NL in heel veel opzichten maar een saai land wat dat betreft :o

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 08:32

LOL die smilie in je onderste foto: hahaha
Ik wil deze week nog even naar Stanley Park om herfstfoto's te maken. Het was een beetje te veel regen de afgelopen weken als ik tijd had. Morgen naar The Mane Event in Chilliwack (paardenevenement), ik verheug me erop! Ik ben vrijdag even geweest maar met mijn zoontje en een vriendinnetje (beiden 3 jaar) ben je wel druk (iedereen heeft natuurlijk snoep en andere dingen in alle stands, haha)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:03

Prachtig! Herfst is wat dat betreft echt mijn favo seizoen. Hier is het alweer voorbij, ik ruik de sneeuw.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:23

Mooi foto's!

De herfst is inderdaad prachtig! Herlaas duurt het maar twee weken ofzo..blaadjes kleuren, en blaadjes zijn weg (althans hier). En idd lenny, de sneeuw kun je al ruiken...hopelijk wordt het een 'warme' winter en niet zo'n lang zoals afgelopen jaar. M'n zoontje van 19 maanden wil alleen maar buiten spelen, dus dat gaat me nog wat worden als het een extreme winter wordt.

hahaa hippologic, ik kan me voorstellen dat het dan weinig echt zien is met twee van die kleine met je mee. Morgen dus zonder kids? Veel plezier!

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:07

Even Wat leven in dit topic blazen!

Ik ben nu Al een tijdje in Canada, mijn PR card ontvangen:). Heb na twee weken mijn oude full time baan terug gekregen, was ik heel blij mee. En nu zijn we op zoek naar een nieuw, ietwat groter huis.

Herfst is nu echt voorbij, het is best koud nu. Ookal wonen wij in BC en mogen we niet klagen:)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:12

Pfoe lees net grote brand in Ontario, in south owen?? Iemand die weet welke stal dat is?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:35

Heb je daar een artikel oid van? Ik denk dat je Owen Sound bedoelt? Daar heb ik redelijk dichtbij gewoond en nog dichterbij op een stal gewerkt...

Overigens is hier sinds vandaag de relatie over... ongeveer.. het is nogal ingewikkeld en I guess dat het soort van een break is omdat we allebei nog wel van elkaar houden maar m.n. mn vriend niet zo goed weet waar het naartoe gaat/moet omdat we allebei voorlopig nog geen mogelijkheid hebben om naar elkaar toe te gaan ondanks dat ie ooit wel graag nog weer hier naartoe komt maar het dus even allemaal niet gaat... ingewikkeld :')

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:53

Ik ken het probleem...Heen en weer reizen is niet zo makkelijk, kost veel.. en beperkte tijd.. En dan emmigreren is ook een pain in the butt :/ Mijn ex, komt 1 januari met zijn ouders voor zn kindje weer :-)
Opa en Oma Amerika en papa canada :P

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:58

Ik wil heeel graag emigreren maar heb naast sponsorship momenteel ook geen andere opties...

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:02

Sponsorship is best gaar, mag je ook geen geld verdienen, en moet diegene genoeg verdienen. En altijd maar afhankelijk van iemand. pffff

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:49

Mijn tijd in canada zit er helaas al bijna weer op :(
De 3 maanden zijn omgevlogen. Ga het hier echt missen

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 04:19

@ lennylenny, beetje late reactie, maar alsnog een dikke proficiat met je prachtige dochter!

@ Blacky94, he, das balen seg. Het is blijkbaar geen sinecure om naar Canada te emigreren.
Prachtige foto's heb je wel nog gepost!

@ Ookami, ben je er al uit of je naar Canada komt en zo ja, wanneer dan en wat ga je doen?

@ Hitime, wow, jij hebt zowat heel Canada gezien dan ;) Plaatsen waarvan je zegt, daar MOET je geweest zijn? Ik ga hier nog wat rondreizen, maar heb nog geen specifieke plannen momenteel ^^

@ niks, nou, proficiat met je PR card! Waar in BC woon je ergens? Want BC is wel erg groot en heeft toch best verschillende weersomstandigheden... Ik zit in Langley, en op dit moment is het goed aan het regenen, pfff. Afgelopen week was het best koud, maar eigenlijk niks wat ik niet gewend ben, het weer hier lijkt enorm op dat van België eigenlijk.

@ Amigo_, wat heb je zoal gedaan in Canada?

Hier gaat alles goed. Na mijn fantastische tijd als wrangler bij Sundance Guest Ranch in Ashcroft, BC, ben ik nu terug op de reining breeding farm in Langley waar ik eerst was. Zoals te verwachten was, hard en veel werken. Maar het gaat me een stuk beter af dan vorige keer (ook al heb ik in de bijna 4 weken dat ik hier ben, nog niet gereden :o haha). Ik heb het gevoel dat ik meer geapprecieerd word, en ik krijg ook een kleine compensatie. Niet dat ik het daarvoor doe, maar het is wel leuk mee genomen natuurlijk. Momenteel ben ik zo een beetje 'stalmanager'. En mijn favoriete paard in de hele wereld staat hier, Rio. Door een zware peesblessure kan/mag hij momenteel niet veel doen, maar dat lijkt hem niet te deren. Hij is altijd goed gezind en heeft een enorm gevoel voor humor, geeft soms hilarische situaties. Momenteel zijn we bezig met 'staptherapie' en doen we wat grondwerk ook. Vrijheidsdressuur is het volgende op het programma ;) Dat gaat hij helemaal gewèldig vinden. Echt zo een paard dat je moet bezig houden eigenlijk, daarbij is hij nog erg slim ook, dus dat gaat leuk worden! Als het even kon, nam ik hem mee naar België met me, blessure of niet. Yup, ik heb het zwaar te pakken <3 haha :+.

Ik blijf normaal op de breeding farm tot eind februari - begin maart. Daarna ga ik misschien een weekje naar Whistler en dan weet ik het nog niet. Eind maart ga ik dan normaal terug naar Sundance tot het einde van mijn visa (23 juni). Waarschijnlijk ga ik dan naar de US, om dan terug te komen naar Canada om hier nog enkele weken rond te reizen. Eind augustus wil ik dan graag terug naar huis vliegen. Alleen moet ik nog even uitzoeken of ik überhaupt Canada terug binnen kan komen op een toeristenvisum na een kort reisje naar de US. Bewijs van reisplannen, voldoende budget en terugvlucht naar BE zullen geen probleem zijn. Hopelijk geeft dat verder geen problemen dan. Iemand ervaring daarmee?

Verder begin ik stilaan toch wat heimwee te krijgen :o Niet naar België (nope, ik hou te veel van Canada!), maar naar mijn familie, hondje en vrienden. Als je zo op FB leest wat er allemaal gebeurt, dan wil ik niets liever dan er zelf bij te zijn haha. Ik heb me er dus al op voorbereid dat ik terug moet, zie geen kans om hoe dan ook te blijven. Heb al een heel plan, zodat ik niet in een zwart gat val wanneer ik terug ben ^^ Als ik nu eens Rio naar België zou kunnen krijgen, dan zou ik al veel minder moeiete hebben om terug te moeten ;) haha. 1 van de eerste dingen die ik doe wanneer ik terug ga, is waarschijnlijk terug een paard kopen :o haha. Tja, ik mis het toch hoor, een eigen paard. Geeft je tenminste een doel om ergens naartoe te werken. Kijk er al naar uit!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:00

Zolang je kan aantonen dat je niet gaat werken, genoeg geld hebt en weer terug vliegt doen ze waarschijnlijk niet moeilijk. Ben een week na afloop weer voor 6 maanden terug gekomen om de zomer met mn vriend en vrienden door te brengen.

Sponsorship an sich mag ik na goedkeuring wel gewoon werken omdat ik dan PR ben. Het enige is dat bij een relatie van korter dan ik geloof 2 jaar je nog 2 jaar vast zit aan een "tijdelijke" PR en als de relatie alsnog uit gaat kunnen ze je dan alsnog terug sturen. En de eerste 3 jaar is hij verantwoordelijk voor me in de zin van dat ik geen aansprak mag maken op bijv een uitkering etc en hij dan voor die kosten/mij moet opdraaien.

En ik moet zeggen dat ik momenteel eigenlijk niet zo rouwig ben... Ben gisteravond met 2 vriendinnen gaan stappen in Arnhem en daar heeft hij het héél zwaar mee gehad. Ik heb verder niks met niemand gedaan ofzo, ook helemaal geen behoefte aan maar hij miste me enorm, was ontzettend down, zag in de long run wel degelijk toekomst in ons en hij zou me ticket betalen als ik terug zou komen en voor altijd zou blijven. Én hij was niet dronken want zat op een kerstfeestje van zn werk en moest daarna nog 2u terug rijden.
Ik heb alleen wel zoiets van zorg dan dat er wat veranderd en gebeurt. Zonder sponsorship wordt het sowieso een (minstens) 5 jarenplan en ik heb ook niet zoveel zin in dat we straks over 2 weken weer lopen te kloten. Ik wil best een paar keer heen en weer vliegen door het jaar enzo heen (zodat we iig gewoon weer een tijd hebben om naartoe te werken dat we elkaar dan weer zien) maar dan wil ik wel dat er wat in gang gezet gaat worden. Want anders gaat het heel cru gezegd ook ten koste van het geld waar ik evt mn school van zou betalen. En ik moet wat dat betreft ook aan mn eigen toekomst blijven denken als ik die kant uiteindelijk misschien voorlopig toch ook niet op zou kunnen.

Mannen.....