Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:25

Heerlijk toch :D goed idee ook, nu hopen dat het snel weer in ere hersteld kan worden en je daar weer lekker kunt slapen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 07:19

Dat hoop ik ook, mijn bed levering moet wel opgeschoven worden dan.

Gister uiteindelijk alle groenteplanten kunnen planten. Alleen aardappelen moeten nog en wat plantuitjes. Maar niet voor vandaag. En het meeste is gestrimd ook :j

Om 10 uur ga ik naar een voordracht over bijen en biodiversiteit een dorp verderop. Daarna door naar het dialysecentrum een heel eind verderop om de papieren van mijn papa af te leveren. De weg erheen is dicht het zal een omweg worden dan. Daarna boodschappen doen en ik denk dat ik vanwege die weg dan op de camperplaats blijf slapen. Kan ik meteen vuil water tank legen. De bakker is er twee dagen niet dit keer dus dat is geen probleem. Anders ook niet maar zijn brood is erg lekker. Morgen dan met de omweg weer hierheen.

Tussendoor ben ik hier ook onkruid aan het trekken. Dat ligt nu te drogen. Een mooie klus voor zondag :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 15:10

Ochtend was interessant en ook lang. Nooit geweten dat bijen geen longen hebben en dat er ook ki wordt toegepast

Helaas voor jan snot naar dialyse gereden er was niemand -O-

Maar nu sushi aan het eten. Ik mag voor de bedden winkel blijven staan. Even doorgeven dat er vertraging is in werken.

En als het betaalbaar is zit ik vanaf 1600 in een circus tent :D met oa motor stunts. Die staat bij de supermarkt en beddenwinkel voor de deur. :P daarna naar de camper plaats dan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 15:40

Afbeelding

:D fijne korting met mijn neus op de piste in het midden zelfs ipv aan het randje weggestopt.

Ik haat mijn rolstoel soms dat ik hem nodig heb en voel me er soms hulpeloos mee. Maar soms heeft het voordelen kwa korting.

Waar circussen in nl soms moeite hebben vol te komen. Het begint aardig vol te raken en mogelijk uitverkocht zelfs. Mooie prijzen waarvan je je afvraagt hoe ze alles kunnen betalen daarmee

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:57

Klinkt als een hele leuke activiteit!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 19:51

2,5 uur in de tent gezeten, twee keer een uur optredens en een half uur pauze.

Een mooie mix tussen piepjonge nieuwe lichting en hun eerste optredens sinds een week of 6 en ervaren mensen, een familie circus sinds 1930 ongeveer dat van generatie op generatie doorgezet wordt, sinds dit jaar dus et fils. Oftewel en kinderen. De jongste generatie is dit voorjaar voor het eerst actief met optredens ook <3 bloedje zenuwachtig wel :knuffel:

Een piepjonge knul met een diabolo.jaar of 10/12. Een jong meisje in de doeken terwijl haar papa met een paard rondrijdt (papa is van de afdeling paard) met eea aan paarden en ponys ook. Bijzet zit er voor de sier op de zwepen doen eigenlijk ook niet veel behalve knallen voorde sier. Veel knuffels en snacks, ietswat gevuld wel allemaal. Alles hengst ook :P

Van het andere gezin een jonge knul hooguit 13, doof met implantaat met een grappige clownsact met deels gebarentaal. Zijn oudere broer doet samen met oudere zus van de andere twee een globe of death motor act :D . De broer doet ook dingen met een cilinder en plankjes. En hij doet ook wat jongleerwerk. De oudere andere zus doet ook dingen met de clowns

De papa van deze twee jongens is van de afdeling voorheen tijgers en olifanten. Die zijn verdeeld nu over natuuropvang plekken, Nu 4 hoogbejaarde kamelen die nog wat mogen rondhobbelen. Een bejaarde dromedaris <3 drie zebras tot mijn verrassing en een zorse, twee zeeboes en twee alpacas, alles in vrijheid veel knuffels en snacks :Y)

Aangetrouwden doen gooi smijt en spierballen werk aan een paal en een mega hanglamp :))

Kortom twee uur uitstekend vermaakt en een fijne besteding van mijn geld. Ze werken er erg hard voor.

De dove clown met echt een heel grappige act :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zorse met de hoogbejaarde kamelen die hun tijd semi gepensioneerd mogen doorbrengen met een keer per dag 5 minuten wat doen in de piste. Verder lekker luieren en eten in een mega buitenverblijf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:48

Klinkt echt heel erg leuk!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 15:17

*\o/* yes alle gore vieze zware klussen zijn klaar voor de komende tijd. Alleen nog een paar leliebollen planten. Maar eerst daarvoor wat regen afwachten. De grond daar is niet te doen.

Mijn handen zijn echt een probleem op dit moment. Stomme artrose vonden onkruid en lang gras trekken een slecht plan. Zoveel pijn aan vooral linker duim die zo over de zeik is dat zelfs aan mijn neus krabben gisteravond een we gaan op slot en schieten meteen extreem pijnlijke scheut weer op zijn plek. Ik zat er echt helemaal doorheen gister kwa pijn.en dat heeft ook meteen zijn weerslag op mijn geestelijke welzijn zegmaar.

De duim zit nu ook gefixeerd sinds gisteravond en prednison is weer gestart. En dat scheelt al zoveel pijn gelukkig. Daardoor ook weer iets beter geslapen ipv continue wakker schieten door een duim op slot en heftige pijnscheuten. %)

Toch huisarts vrees ik voor overleg. De testperiode zonder wil duidelijk niet echt. Of ik moet als een slap vogeltje op de bank blijven zitten en niks doen. Maar dan gaan andere kwalen weer lopen klooien meer, -O- en die zijn erger.

De stand (letterlijk de knobbels en vergroeiingen zijn ietwat zichtbaar zeker wijsvinger, middelvinger en duim en figuurlijk, gore klauwen :P)

Afbeelding

En besloten een van de meest belastende klussen maar op te geven, een stuk houtsnippers wordt voortaan maaien en de bodembedekkers hun gang laten gaan. Geen gladheid door de onderlaag maar maaien gaat een stuk minder belastend. Het stuk dat overblijft kan ik dan ook beter aan. Jammer maar gezondheid gaat voor, :)

De boosdoener van de klus vier overvolle kruiwagens uitgetrokken afgelopen dagen alleen afkomstig van het voorste stuk hout snippers.bizar gewoon

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gistermiddag halverwege het uittrekken, zo hoog stond het nog, nu kortgemaaid en gestrimd. Dat ging een stuk sneller
Afbeelding

Ik zal vanmiddag weer eens een rondje fotos maken met de ipad

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:04

Oei je hebt dan ook wel een hele flink stuk om te onderhouden := wat naar van je handen, ik hoop dat je snel weer opknapt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:03

Het is gewoon rottig dat dat gras zich gewoon op de houtsnippers plant en daar uitermate goed kan groeien. Andere jaren was het 10minuten per dag wat plukken en klaar. Daarmee red ik het nu echt niet :n

Voor het stuk van snippers naar poortje komt een oplossing. Mijn papa gaat op zoek naar een eenvoudige robotmaaier als verlaat verjaardags kado nog. zodat ik dat stuk (200m2) altijd kort heb en dat zal al schelen. En ik altijd fatsoenlijk naar de weg kan lopen, omdat daar nu buitenstroom is en plek past het. Als dat bevalt over jaren kan ik altijd nog een zwaardere aanschaffen voor een groter stuk wat toch altijd kort gaat.

Ik maai altijd delen, sommige stukken altijd kort, anderen een iets langere lengte en stukken waar ikalleen in najaar de maaier overheen haal.zodat insecten en beestjes er ook nog wat aan hebben.

De laatste zaadjes zitten inde grond, nou ja bak, pofmais en snijmoes. En heb ik voor de regenton achter eindelijk twee slangen kunnen monteren zodat gietervullen makkelijk gaat en de andere slang soort van gebruikt kan worden om de indoor bak water te geven.

Ik merk nu dat de grote bakken kwa vocht goed blijven. Waar de grond droger is en de kleinere bakken vaker nodig hebben is de waterbuffer +:)+ en meet mijn apparaat vochtig tegen nat aan *\o/* en ik heb daar vrijdag water in gedaan,

En ook vandaag besloten dat ik mogelijk langzaam van volle grond teelt overga naar bak teelt en alleen de aardappelen en prei en bonen mogelijk in volle grond houdt. Dan kan ik daar goed wisselen en is het minder werk met onkruid vrij houden spitten frezen enz. Er liggen nog twee bakken al klaar in nederland. En dan kan ik er nog zeker 4 tot 6 kwijt mogelijk zelfs meer. :j

Bij 6 bakken erbij heb ik er 12 in totaal. Als ik wil zou ik er nog meer kwijt kunnen zelfs bij de perenboom aan de andere kant. Zo fijn dat deze bakken afval zijn. Bedrijf blij dat ze ze niet hoeven af te voeren en ik blij met de praktischiteit ? Schrijf je dat zo? :+

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:58

Wat lekker Groen allemaal!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 19:03

Iets te groen _O- :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:25

jemig dat zijn een berg foto's := maar wat een heerlijke plek! Ik wil in die hangstoel zitten / hangen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 19:26

Ik ook :D hij was niet eens zo duur.
Daarom stond er ook fotospam :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:29

Ja snap ik, heerlijk met een boek half in het zonnetje genieten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 19:30

Hij staat vanaf een uur of 1300 in de schaduw, hard nodig ook. Meestal flink warm tenzij de wind erop staat, ik val meestal in slaap of kijk naar vogeltjes en insecten die bezig zijn

Er kan een schaduwdoek op ook. :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:41

Heerlijk!!!! Ik wil er ook één!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 19:54

Te koop bij de boumarkt 20 km verderop, of terug zoals je wilt. Het is alleen een stukje rijden vanaf Lelystad.

Life foto :P

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:21

hahahahaha ja is niet helemaal om de hoek ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 18:57

Ik heb vanmiddag een lang maar nuttig gesprek gehad bij de bank. Ja dat kan hier nog. Ze bellen af en toe of je een afspraak wilt hebben om over de geldzaken te praten. Affijn ik heb nu eindelijk ook een spaarrekening waar ik dadelijk vrij bij mijn spaargeld kan komen tegen dubbele rente als in nederland. En ik krijg een heus papieren checkboek :D ik krijg zo vaak de vraag of ik per check kan betalen, soms als er geen pin is hebben ze vaak liever check hier in de buurt.

Ik weet wat meer over de ziektekostenverzekering als ik dat eindelijk voor elkaar krijg, ik heb nu een instantie die me kan vertellen of ik daar meteen een carte vitale kan aanvragen of dat het toch wachten is op het fiscale nummer. En dan moet ik uitzoeken of ik nl meteen kan stopzetten of het jaar moet vol maken. Maar dan het aller aller luxe uitgebreide pakket met heel ruime vergoedingen inclusief onbeperkt fysio, brilglazen wel vergoed ook de prisma, tandarts met kroon betaling, kuurbaden echt alles. En een leeftijdspremie tegoed als je ouder dan 50 bent. Dan zou ik al 2300 euro per jaar goedkoper uitzijn, want geen eigen risico en geen inkomens afhankelijke zorgpremie.

Een pakket lager nog steeds ruime vergoedingen en een iets kleiner extraatje inclusief tandarts, fysio, glazen, kuren zou ik ruim 3000 euro per jaar goedkoper uitzijn dan nu in nederland, van dat verschil kan ik al bijna eten. :oo dat is gewoon een bizar verschil.

Over drie weken weer een gesprek maar dan ivm huis verzekering, de motor die hier staat en wat bus en camper zouden gaan kosten als ze hier heen verkassen. Of dat loont over te zetten ook.

Kortom ik ben gesloopt maar weer een stapje verder *\o/*

Ook nog wat augurk en kruiden gekocht. Die was ik vergeten te kopen nog

Helaas geen regen. Het zou gaan regenen onweer, wat spetters vanmorgen en bewolkt en vies plakkerig benauwd weer -O-

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:00

Je lijkt in een heel ander Frankrijk te wonen als ik, hier hoef je op de meeste plekken niet meer aan te komen met een cheque, en anders met een maximum van 100 euro of iets dergelijks, kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst in mijn handen gehad heb, veel te fraude gevoelig, en de bank heeft me nog nooit gebeld

Maar ik vroeg me vooral af wat jij dan in Nederland betaalt aan aanvullende verzekering, ik kom op 250 euro verschil per maand met de 3000 euro, je betaalt dus meer dan dat? :wow:

Ik heb een goede verzekering, via mijn werk, maar lang niet met alles wat jij beschrijft en die kost zo'n 70 euro per maand waar ik 25% van betaal en mijn werkgever de rest. Ben nu benieuwd wat je voor die je gevonden hebt betaald en welke dat is, misschien moet ik overstappen <<)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 20:34

In nederland heb je de inkomens afhankelijke zorgpremie en de eigen risico. Die vallen hoe dan ook weg. En voor de duurste verzekering met alles erop en eraan ben ik dan als nog 10 euro per maand goedkoper uit voor de redelijk basis verzekering met een minimale aanvulling in nederland zonder tandarts en zonder glazen en heel beperkte fysio. Voor 1 stap lager scheelt het bijna 70 euro per maand. Ik heb wel iets aan zorgtoeslag maar dat is minimaal.

Premie in nederland is echt peperduur geworden, voor een kale basis verzekering en een minimale noodzakelijke aanvulling, zondertandarts en 8 keer fysio per jaar is al 165 euro bij zilveren kruis, daar zit ik niet bij ik betaal ietsje minder. Als ik daar de uitgebreidste van pak maar dan nog wel een minimale tandverzekering zit je bij zilveren kruis al op 229 euro per maand, ex eigen risico ex inkomens afhankelijke zorgpremie. (Die is helaas bij mij meer dan 1700 euro per jaar %) , en 385 euro eigen risico waar ik in februari al doorheen ben)

Jij betaald hoe dan ook minder, en krijgt nog een deel vergoed. Maar voor de iets minder uitgebreide versie zou ik idd ook rond de 70 euro per maand komen. :j Maar ik moet dan wel alles zelf betalen

Jij zou met mijn "inkomen" uitkomen ruim 3000 euro duurder uit zijn met de goedkoopste licht aangevulde optie zonder tandarts en beperkt fysio. Op de uitgebreide variant ruim 4000 euro per jaar als je je hele premie nu zou betalen met mijn inkomen -O-

Checks ja die zijn hier best veel gebruikt, oa water en gemeentelijke lasten kunnen nog per check betaald worden. Niet dat ik dat doe maar ik kan maar een pakje in huis hebben. Kost me een keer 10 euro en dan ben ik klaar. Gebruik ik ze niet ook geen probleem,

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:11

Klinkt wel heel goed. Maar als je alles stopt in Nederland dus niets meer afdraagt, krijg je dan nog wel je uitkering? Of neemt Frankrijk dat ook over? Geen oordeel maar een vraag hoor. Misschien vertrek ik ooit ook wel naar Frankrijk :D nu heb ik medisch (nog) niks, maar toch.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 07:17

Wao mag ik meenemen en de uwv blijft die ook gewoon uitkeren en daar moet ik me aan verantwoorden ook nog steeds en die blijft gelden tot mijn aow daarin verandert niks. :j ik moet me hier dan ook aan de regels houden uiteraard. Maar ik heb de wao niet voor niets. Werken langer dan een paar weken een paar uur per week gaat toch niet.

Er is een belasting verdrag tussen beide landen. En ik zal wat ik begrijp voor beide landen aangifte moeten doen maar dan gaan de franse regels gelden ipv de nederlandse gelden, zonder die wao ben ik kansloos. Maar aangifte doen hier is ook ziektekosten verzekering, moet mijn bus overgezet worden naar frans kenteken enz.

Maar alles hangt af van de belastingdienst in nederland en hun antwoord op mijn brief, ik kan nu alleen maar heel veel informatie inwinnen zodat ik weet wat ik moet doen als ik accoord krijg. En dan kan ik ook meteen alles in gang zetten. Zo nee zit ik gewoon vast aan de veel duurdere nederland kant voor geen idee hoelang -O-

Ik kan niet zomaar naadloos overstappen als een gezonde werkende nederlander die over de grens een b en b begint of zo. Dan was het een stuk simpeler

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 07:24

Ahaa emigreren is al lastig als je geen gezondheidsrisicos hebt laat staan wel.