[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:02

Twijfel hoe hij ligt, of hoe jij erin zit?
Het zal sowieso heel anders zitten als je western zadel.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 19:27

Twijfel hoe ik erin zit. Heb nu ook te korte fenders bijvoorbeeld. Ga morgen wel even bellen met de winkel.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 16:52

Milko vond het handig vandaag alles te gaan halen voor dat uitloopveldje, omdat het mooi weer is. Dus wij met de auto met trailer naar de Gedimat. De man van de SPANC (Franse riooldienst) had gezegd dat we alles daar zo konden halen, dus niet. Er is speciaal grint nodig en dat hadden ze niet, de rest wel. Toen heeft de winkel medewerker voor ons met die SPANC meneer gebeld en die heeft geadviseerd. Reuze goede service dus. Er wordt een big bag met speciaal grint besteld. Weegt 1500 kg, dus kan niet met de trailer. Dan maar levering aan huis, a 90 euro.
Nou moet wel eerst de chauffeur komen kijken of er een grote vrachtwagen kan komen. Ik denk het wel, met de vernieuwing van de weg kwam er ook een grote vrachtwagen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:54

Oeh spannend! jullie hebben dezelfde voorrijkosten als wij met gedimat! erg duur. We bestellen dan ook altijd in het vooruit om maar efficiënt te zijn. Maar goed, het is bij jullie allemaal in gang! Succes

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 16:59

Ja het is maar 3,6 km, het is niet anders. Ik vind Gedimat sowieso heel erg duur, maar er is niets anders in de buurt, dus dan is dit toch het voordeligst. Alles bij elkaar zijn we 300 euro kwijt, vind ik nog meevallen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:00

Nou dat valt idd heel goed mee! Fijn dat het zo opgelost kan worden!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 17:07

Heerlijk weer vandaag, dus wou graag gaan paardrijden. Ik hoorde voor vertrek jagers aan de overkant van de berg en achter het huis. Dus niet het bos in. Dan maar naar de overkant over de weg, op de weg wordt sowieso niet gejaagd. Zijn we net op weg komt er een jager aan. Die reed wel 500 meter achteruit, terwijl ik op zich wel kon passeren. Die gingen daar in de bossen jagen, dus die kant ook niet op. Dan maar een stukje over de weg, totdat we bij een wei kwamen met heel veel koeien vlak langs de weg. Dan maar weer omgekeerd.
Op de terugweg dezelfde jagers. Hadden de auto dit keer midden op de weg gezet, was misschien maar 80 cm om er langs te kunnen. Toen ben ik maar afgestegen, we waren toch bijna bij de wei. En al die ritselende jagers en honden in de struiken vond ik ook niet handig.
Ik kwam dit keer zonder rugpijn en nekpijn van het paard af en Mercy liep ook veel beter, zaten mooie stukken tolt tussen. Dus besloten het zadel te houden.
Toen we terug kwamen, 30 graden

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:19

Tinka schreef:
Heerlijk weer vandaag, dus wou graag gaan paardrijden. Ik hoorde voor vertrek jagers aan de overkant van de berg en achter het huis. Dus niet het bos in. Dan maar naar de overkant over de weg, op de weg wordt sowieso niet gejaagd. Zijn we net op weg komt er een jager aan. Die reed wel 500 meter achteruit, terwijl ik op zich wel kon passeren. Die gingen daar in de bossen jagen, dus die kant ook niet op. Dan maar een stukje over de weg, totdat we bij een wei kwamen met heel veel koeien vlak langs de weg. Dan maar weer omgekeerd.
Op de terugweg dezelfde jagers. Hadden de auto dit keer midden op de weg gezet, was misschien maar 80 cm om er langs te kunnen. Toen ben ik maar afgestegen, we waren toch bijna bij de wei. En al die ritselende jagers en honden in de struiken vond ik ook niet handig.
Ik kwam dit keer zonder rugpijn en nekpijn van het paard af en Mercy liep ook veel beter, zaten mooie stukken tolt tussen. Dus besloten het zadel te houden.
Toen we terug kwamen, 30 graden

[ Afbeelding ]

Als je er goed inzit prima toch, lastig die jagers.
Hier ook fantastisch weer, echt genieten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:02

Nou wat leuk dan dat je nu toch best heel tevreden bent over het zadel! Jammer van de jagers.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 18:02

Ja die jagers zitten overal en ze verplaatsen zich snel. Vooral op zondag zijn er veel, maar als het dan mooi weer is dan wil ik ook graag rijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:21

Tinka schreef:
Ja die jagers zitten overal en ze verplaatsen zich snel. Vooral op zondag zijn er veel, maar als het dan mooi weer is dan wil ik ook graag rijden.

Ja, het probleem dat ik ook ondervond waar wij vlak bij jullie woonden. Op het letterlijk platteland is het minder erg en eng. In de bergen zoals jij hebt en ik had, kun je weinig andere wegen nemen en dus zit je met elkaar opgescheept. Je hebt ook minder overzicht door de bergen. Op het platte(re) land, heb je én meer overzicht en meer mogelijkheden andere wegen te nemen, hetzij verhard hetzij onverhard.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 18:42

Ja echt binnendoor weggetjes heb je hier nier. Je ziet de jagers ook niet, maar hoort wel waar ze zijn door de blaffende honden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:52

Ik hoop dat het bij je nieuwe huis fijner voor je zal zijn wat dat betreft. (en ook wat andere dingen uiteraard.)
Wanneer wordt je eerste verhuis rit?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 19:15

Ik denk dat bij het nieuwe huis ook wel jagers zullen zijn hoor. Tegenover ons huis staat een bordje reservee de chasse oid, ik dacht dat dat betekende gereserveerd voor de jacht. Maar het blijkt juist het omgekeerde las ik op de raad en daad Facebook groep, verboden voor de jacht dus. Dat is wel fijn.
Als we naar de notaris moeten nemen we al een volle trailer mee.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:18

Tinka schreef:
Ik denk dat bij het nieuwe huis ook wel jagers zullen zijn hoor. Tegenover ons huis staat een bordje reservee de chasse oid, ik dacht dat dat betekende gereserveerd voor de jacht. Maar het blijkt juist het omgekeerde las ik op de raad en daad Facebook groep, verboden voor de jacht dus. Dat is wel fijn.
Als we naar de notaris moeten nemen we al een volle trailer mee.

Begin november toch gaat al opschieten.
Nemen jullie palen en draad mee?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:19

Zeker zullen er jagers zijn, net als hier, maar net als hier, kun je daar beter uit de voeten. vermoed ik.

Efficient en logisch om dan al een trailer mee te nemen. Wanneer moet je naar de notaris en is dat dan het definitieve contract, dus dan is de safer akkoord?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 19:51

Als het goed is, is de safer al lang akkoord. En dan zou het het definitieve contract zijn ja.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:00

Tinka schreef:
Als het goed is, is de safer al lang akkoord. En dan zou het het definitieve contract zijn ja.

Gaaf! Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe foto's die je gaat maken. Doe je dat dan nog wel steeds in dit topic?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 20:28

Zeker, maar zit er over te denken nog een apart topic te maken over de verbouwing.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:32

Tinka schreef:
Zeker, maar zit er over te denken nog een apart topic te maken over de verbouwing.

aha, ook leuk. Ik volg alvast ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 21:02

Ik hoop dat ik er tijd voor heb, en anders wordt het later.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 14:46

Drukke week gehad. Dinsdag 2 bezichtigingen. Woensdag eerst weer lang Gaston Mercier voor omwisselen singel en fenders en het restant betalen.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna naar het trailer bedrijf, erg mooi uitzicht onderweg, je kon helemaal richting de vallei van de Lot en de bergen van de Cantal kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen dus de trailer opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

2 uur terug gereden, best wel vermoeiend.
Volgende ochtend had ik een afspraak bij de infirmerie voor bloed prikken. We rijden weg en de vrachtwagen met het grint was er al, erg vroeg.
Gelukkig kon ik de afspraak voor bloed prikken naar een later tijdstip verzetten, de weg was natuurlijk geblokkeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna dus naar de infirmerie voor bloed prikken, ik liet de foto zien van de gigantisch grote blauwe plek van vorige keer. Ze gingen opzoeken wie dat had gedaan, ze krijgt vast op haar kop. Nu ging het prikken prima.
Daarna Milko zijn auto opgehaald, reed prima. Alleen toen we 5 uur later nog even naar de paarden gingen, ging ie op de terugweg ineens heel veel lawaai maken. Maar terug naar de garage, auto daar achter gelaten. Geen oog dicht gedaan, want zijn bang dat de motor helemaal kapot is.
Nog niets gehoord vandaag.
Milko heeft wel al de geul met grint gevuld, buis erin en weer dicht.

Afbeelding

Als het goed is, is de septic tank nu conform.
Ik heb nog wat foto's gemaakt van het huis terwijl ik daar aan het wachten was, zo is goed te zien dat het op een rots is gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot nog wat foto's van de paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:33

Mooie update en die trailer wauw wat een prachtding! Die zadelwinkel is ook erg mooi. Allemaal kwijlspul ;-) Hoop dat de auto niet stuk is. En bloedprikken maakt echt enorm uit wie het doet. Fijn dat het nu wel goed ging. Je kunt ze ook thuis laten komen trouwens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:35

Gave trailer! En duidelijke foto's zo van de rots, nu zie je de stijlheid pas goed ja :oo

Is dat dan ook dat stuk waar die auto van je "bijrijder" toen vanaf rolde?

Wat zien die knollies er goed uit man +:)+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 16:30

Als ze thuis komen bloed prikken komen ze hier al om 7 uur in de ochtend, veel te vroeg. Dan is het makkelijker daar naartoe te gaan, kunnen we combineren met boodschappen doen.
Winkel van Gaston Mercier heeft inderdaad erg mooi spul, ook veel tweedehands zadels. Wel erg duur allemaal. Ze hebben niet eens alles op voorraad. De fenders en singel hebben ze speciaal voor mij gemaakt, dus niet standaard alles op voorraad. Was wel snel gemaakt trouwens.
Mijn bijrijdster was ergens anders naar beneden gerolt, muurtje van 2 meter hoog daar. Als het hier was geweest was de auto meteen rijp voor de sloop geweest.
Het is echt heel hoog. En meteen na onze tuin gaat het nog steiler de diepte in, dat is helemaal een afgrond.