Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinka schreef:Heerlijk weer vandaag, dus wou graag gaan paardrijden. Ik hoorde voor vertrek jagers aan de overkant van de berg en achter het huis. Dus niet het bos in. Dan maar naar de overkant over de weg, op de weg wordt sowieso niet gejaagd. Zijn we net op weg komt er een jager aan. Die reed wel 500 meter achteruit, terwijl ik op zich wel kon passeren. Die gingen daar in de bossen jagen, dus die kant ook niet op. Dan maar een stukje over de weg, totdat we bij een wei kwamen met heel veel koeien vlak langs de weg. Dan maar weer omgekeerd.
Op de terugweg dezelfde jagers. Hadden de auto dit keer midden op de weg gezet, was misschien maar 80 cm om er langs te kunnen. Toen ben ik maar afgestegen, we waren toch bijna bij de wei. En al die ritselende jagers en honden in de struiken vond ik ook niet handig.
Ik kwam dit keer zonder rugpijn en nekpijn van het paard af en Mercy liep ook veel beter, zaten mooie stukken tolt tussen. Dus besloten het zadel te houden.
Toen we terug kwamen, 30 graden
[ Afbeelding ]
Tinka schreef:Ja die jagers zitten overal en ze verplaatsen zich snel. Vooral op zondag zijn er veel, maar als het dan mooi weer is dan wil ik ook graag rijden.
Tinka schreef:Ik denk dat bij het nieuwe huis ook wel jagers zullen zijn hoor. Tegenover ons huis staat een bordje reservee de chasse oid, ik dacht dat dat betekende gereserveerd voor de jacht. Maar het blijkt juist het omgekeerde las ik op de raad en daad Facebook groep, verboden voor de jacht dus. Dat is wel fijn.
Als we naar de notaris moeten nemen we al een volle trailer mee.