USA deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:20

Nou dat was met recht een avontuur, gelukkig weer heelhuids terug. Wel een prachtige plek daar!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 19:40

Ceetje_bokt schreef:
Wat een belevenis! Wat ik zo mooi vind aan jouw verhaal en je gekregen inzicht is dat je weer eens duidelijk maakt dat de culturen (bewust meervoud) in de VS écht anders zijn dan de Nederlandse/West-Europese.

Ja ze zijn echt anders en het verschilt ook gewoon enorm per state (Idaho en Montana hebben meer overeenkomsten dan bijvoorbeeld Washington en Idaho, maar ze zijn nog steeds wel echt verschillend). Ik weet niet of ik ooit 100% op mijn gemak ga zijn in een state waar er zo weinig gun-regulations zijn. Maar ik begrijp ook wel de opvatting vd mensen daar en dat het ook gewoon een part of life is. Ik vind de free-for-all hunting in Idaho dan weer erger (in Montana is dat dan weer veel meer aan banden).

Cer schreef:
Een weekje joh? hoe doe je dat dan met reizen? Oh wacht ik zie vanuit Canada :') ja dat is dan wel te doen voor een week denk :j

Mooie fotos en wat een goed verhaal!
Toen wij in Montana waren hebben we ook leuke interessante gesprekken gehad over politiek en inderdaad guns, en ook daar viel op hoe vriendelijk de mensen waren

Ik zou denk gaan hyperventileren van de stress met een kapotte auto in rural cuntry en geen cel bereik :') Wij zijn wat dat betreft best verwend met alles wat hier zomaar voor handen is..

Vanuit Vancouver! Het was nog steeds wel ver - doordat we hebben ingekort hebben we 3000km in 8 dgaen gedaan, maar wel te doen. Als je eenmaal op de snelwegen zit dan gaat het allemaal heel soepel. En druk verkeer is er daar ook gewoon niet. Alleen de weg rond Seattle is vreselijk, maar ja. Die hebben we wel kunnen vermijden op de heenweg door door Canada een stuk te gaan. We zijn toen bij een schattig klein grensovergangetje gegaan. Het was niet ideaal om daar te stranden, maar liever daar dan langs de i-95 bij Seattle ofzo. Daar is het druk en rijden ze als gekken. We waren ook op de "main forest service road" dus er kwam wel wat verkeer (1 auto per half uur ofzo). Daarvoor zaten we echt in de backcountry (naast een wildernis gebied ter grote van NL waar vrijwel geen wegen zijn) waar vrijwel geen auto's kwamen. Dat was een groter probleem geweest! En mensen waren zo ontzettend behulpzaam.

Wel een paar interessante opvatting gehoord. 1 iemand vond dat Idaho samen met Montana, Wyoming, de Dakota's en Alaska zich moest afscheiden vd rest van de States omdat die east coast states het land naar de knoppen hebben geholpen :+ . En dan was er weer een luchtig gesprek over hoe ze vlakbij een rivier hebben met vissen die snel werk van een lijk kunnen maken. Dan weet je ook niet echt hoe te reageren :j

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 19:54

Dat gaat echt van hot naar her. Wel gaaf dat je het gedaan hebt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:34

Wij hebben een uur of drie in een snowstorm gereden, en dan zijn die rustige wegen ook wel een dingetje vind ik :') de sneeuw wordt echt hoger per seconde.. uiteindelijk konden we een hele poos achter een snowplow aan rijden.. maar verder was het echt afzien.. gelukig was mijn vriend zo snugger om te upgraden naar een 4x4.. en dat is wel een beetje onze redding geweest..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 16:40

Ik heb een praktische vraag. Als ik kijk op de site van Delta bij onze tickets, zie ik dat er aandacht wordt gevraagd voor reisdocumenten. Ik kan online foto’s maken van onze paspoorten, maar dit kan toch ook gewoon bij de balie op Schiphol? Of is het tegenwoordig verplicht om dat van tevoren te doen? De Esta vraag ik natuurlijk wel ruim van tevoren aan.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 16:45

Weet niet of het verplicht is. Heb het zelf wel gedaan

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 17:18

Dus wel via de site al je gegeven al geüpload? Het voelt een beetje gek ofzo om mijn paspoort zo ergens achter te laten.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 19:37

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 07:53

Ik werd er helemaal gek van, dat digitale uploaden :')
Via de KLM app, en bij je Esta aanvraag .. de laatste keer dat ik de Esta deed kon dat nog gewoon zonder je paspoort te uploaden.
maar goed, als je eenmaal onderweg bent, gaat het wel sneller :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:42

Woohoo net geboekt om 2 weken naar LA te gaan in augustus. Word mijn eerste keer USA.

Nu was ik wel benieuwd, hoe is jullie ervaring met betalen met ing of ABN bankpas? Ik twijfel enorm of ik toch een Revolut of Bunq rekening ga aanmaken.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:35

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:57

Gianti schreef:
Woohoo net geboekt om 2 weken naar LA te gaan in augustus. Word mijn eerste keer USA.

Nu was ik wel benieuwd, hoe is jullie ervaring met betalen met ing of ABN bankpas? Ik twijfel enorm of ik toch een Revolut of Bunq rekening ga aanmaken.

Bij ons werkte de gewone bankpassen bijna nergens, hebben alles met de creditcard gedaan

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:59

Gianti schreef:

Regel een creditcard.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:09

Creditcard is het handigste. Let wel op bij je afschriften betreft fraude. Heb net weer een nieuwe moeten aanvragen, ING kon niet achterhalen of de kaartgegevens via online of een apparaat geskimd zijn.

Wij hebben nu tickets voor ijshockey gehaald, Halloween Horror nights en de roadtrip staat gepland. Het huwelijk is ook helemaal rond in Vegas. Heb er heel veel zin in maar nog een paar maandjes wachten tot oktober!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:15

Ik heb idd ook creditcard mee en wat cash voor de fooien

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:51

Oké duidelijk!! Iemand toevallig ervaring met Revolut in Amerika?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:06

Gianti schreef:
Oké duidelijk!! Iemand toevallig ervaring met Revolut in Amerika?

Ik las in een artikel uit 2020 dat Revolut wordt gezien als een debitcard. Ik weer niet of dat nog steeds zo is. Maar ALS (als, ik weet het niet zeker) dat zo is dan ga je bijvoorbeeld geen auto kunnen huren met Revolut. Dus dat zou ik in elk geval effe checken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:14

Sowieso aan creditcard mee, anders krijg je je huurauto ook niet mee.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 15:12

Mijn vriend komt uit LA dus dat soort dingen zijn gelukkig niet aan de orde. Gaat puur om koffie/eten/sephora uitgaven :’)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 16:02

Gianti schreef:
Mijn vriend komt uit LA <KNIP>

Dat was best een relevant stukje info..... :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 16:37

Cowboy55 schreef:
Gianti schreef:
Mijn vriend komt uit LA <KNIP>

Dat was best een relevant stukje info..... :+

Haha zo ver zelf nog niet nagedacht _O- was meer bezig met mijn Sephora verlanglijstje en dat ik wel in de Sephora wil kunnen betalen O:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:29

Gianti schreef:
Haha zo ver zelf nog niet nagedacht _O- was meer bezig met mijn Sephora verlanglijstje en dat ik wel in de Sephora wil kunnen betalen O:)

Dat snap ik wel :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:56

Is het erg dom als ik moest googlen wat Sephora is? Maar waarom kopen in de USA? Ik lees dat het een Franse winkelketen is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:20

Ik kan niet voor haar spreken maar ik denk zomaar omdat ze toevallig naar LA gaat en niet naar Parijs :D

Bestellen van Sephora gaat alleen via Franse websites als ik het goed heb.. en ze zitten ook Duitsland dacht ik… maar LA, want LA :P

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:15

Gianti schreef:

In dat geval, laat hem betalen/leen zijn creditcard en betaal hem terug via TransferWise oid.