Lokii schreef:Wauw dat ziet er lekker uit Nala!
Wij willen volgend jaar graag weer op vakantie naar Zweden. Maar we weten nog niet welke tijd van het jaar (zomer of winter) en we weten nog niet naar welke plekken we willen. Er zijn zoveel mooie plekken! Wat raden jullie aan? Zomer of juist de winter? Welke plekken zijn echt de moeite waard om naar toe te gaan?
Dat ligt er zo aan wat je wilt

In de winter, de kou proeven, noorderlicht, sneeuw, een unieke ervaring. Maar de zomer in Zweden is ook zo mooi! Groen, lange dagen, vaak lekker warm overdag maar niet zo vies heet en broeierig als in NL met koele avonden. Perfect om te hiken, kamperen, roadtrippen. Wel muggenspray mee
En welke plekken, tsja het land is zo gigantisch! Hier is Höga Kusten (the high coast, specifiek Skulleskogen national park) favoriet met een hoog landschap direct grenzend aan de zee, en alles in Dalarna en noorderlijker is natuurlijk prachtig! Des te noorderlijker en meer richtig de Noorse grens, des te rauwer en wilder. Al is de kust bij Gothenburg ook prachtig met veel kleine eilandjes
nu hopen dat ik redelijk vlot iets kan vinden in mijn maat
ik duim nog steeds voor een witte kerst, das al weer jaren terug haha
Ik wilde het eigenlijk niet meer gebruiken maar kom toch niet eromheen als ik veel info over Zweden opzoek. Heel veel seminars en adviesartikelen en en en raden aan om via FB te zoeken naar een (koop/huur) huis en werk enzo. Dus kom maar door met tips voor groepen!