Liefhebbers van koude landen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:21

Lokii schreef:
Wauw dat ziet er lekker uit Nala!

Wij willen volgend jaar graag weer op vakantie naar Zweden. Maar we weten nog niet welke tijd van het jaar (zomer of winter) en we weten nog niet naar welke plekken we willen. Er zijn zoveel mooie plekken! Wat raden jullie aan? Zomer of juist de winter? Welke plekken zijn echt de moeite waard om naar toe te gaan?

Dat ligt er zo aan wat je wilt :D

In de winter, de kou proeven, noorderlicht, sneeuw, een unieke ervaring. Maar de zomer in Zweden is ook zo mooi! Groen, lange dagen, vaak lekker warm overdag maar niet zo vies heet en broeierig als in NL met koele avonden. Perfect om te hiken, kamperen, roadtrippen. Wel muggenspray mee :+

En welke plekken, tsja het land is zo gigantisch! Hier is Höga Kusten (the high coast, specifiek Skulleskogen national park) favoriet met een hoog landschap direct grenzend aan de zee, en alles in Dalarna en noorderlijker is natuurlijk prachtig! Des te noorderlijker en meer richtig de Noorse grens, des te rauwer en wilder. Al is de kust bij Gothenburg ook prachtig met veel kleine eilandjes :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:27

Saga schreef:
Ik ga toch maar eens kijken naar warmere laarzen, die van mij zijn ondanks thermo wel echt nog te koud voor langere tijd.

Hier is alles nu langzaam aan het smelten, wel jammer!

Ik vind koude voeten echt vreselijk. Maar de technologie die Timberland heeft in hun winterlaarzen is geniaal. Voor langere buitenritten of lang stil staan/zitten inde kou had ik al jaren oplaadbare verwarmde inlegzooltjes.

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:42

Ik vind koude voeten echt vreselijk. Maar de technologie die Timberland heeft in hun winterlaarzen is geniaal. Voor langere buitenritten of lang stil staan/zitten inde kou had ik al jaren oplaadbare verwarmde inlegzooltjes.[/quote]

Ik lees al een tijd stil mee maar kom nu na de zoveelste sneeuw-in-snowboots ellende even binnen vallen. Weet je de modelnaam van jouw Timberland laarzen? Ik kan ze hier (in Tsjechie) niet zo vinden online en wil toch wel graag zonder sneeuw in mijn laarzen naar buiten kunnen :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:49

Room_Soesje schreef:
Ik lees al een tijd stil mee maar kom nu na de zoveelste sneeuw-in-snowboots ellende even binnen vallen. Weet je de modelnaam van jouw Timberland laarzen? Ik kan ze hier (in Tsjechie) niet zo vinden online en wil toch wel graag zonder sneeuw in mijn laarzen naar buiten kunnen :')

60194-77 Artikelnummer:
Mabel Town Wp Tall Mukluk Wheat

Dat Mukluk is een hele serie, allemaal Sneeuwboots en heerlijk warm.

Ze staan hier best vaak gebruikt (lees 1 keer gedragen) te koop. Ik heb 60 euro voor de mijne betaald en die hadden geen gebruiksporen.

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:42

CrazyCat schreef:
Room_Soesje schreef:

60194-77 Artikelnummer:

Ze staan hier best vaak gebruikt (lees 1 keer gedragen) te koop. Ik heb 60 euro voor de mijne betaald en die hadden geen gebruiksporen.

Dank je!!! _/-\o_ nu hopen dat ik redelijk vlot iets kan vinden in mijn maat :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:53

Room_Soesje schreef:
CrazyCat schreef:

60194-77 Artikelnummer:

Dank je!!! _/-\o_ nu hopen dat ik redelijk vlot iets kan vinden in mijn maat :D

Welke maat heb je?

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 19:17

CrazyCat schreef:
Welke maat heb je?

Uhhhh, geen idee hoe timberland valt maar meestal roeiboot 43 :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 09:58

Room_Soesje schreef:
CrazyCat schreef:
Welke maat heb je?

Uhhhh, geen idee hoe timberland valt maar meestal roeiboot 43 :+

Ik vind ze normaal uitvallen, maar als ik iets moet zeggen eerder net ietsje kleiner dan groter.

Ik dacht ik kijk even voor je wat er hier te koop staat momenteel, maar de mensen zijn hier allemaal klein dus boven maat 40 zie je hier niet zoveel bij damesschoenen. Voor het idee ik moest een mammografie laten maken vanmorgen en ik was met mijn 1m83 te lang voor het apparaat en moest op een krukje zitten. :')

Dorine92

Re: Liefhebbers van koude landen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 14:41

Ik stap zo in het vliegtuig naar Letland. Riga om precies te zijn. Morgen willen we Riga bekijken. Iemand tips wat we echt moeten bezoeken? Ik zag sowieso dat je in een cathedraal om 12 uur een mini orgel concert kunt bijwonen. Verder nog suggesties?
Verder heb ik gehoord dat er vrijdag een kerstmarkt is.
En volgende week dinsdag gaan we een georganiseerde tour doen, onder andere naar een heuvel met kruizen erop, in Litouwen. En dan maken ze daarna wat stops in Letland ook nog, oa in Jelgava en iets met een orthodoxe kerk.
Heeft iemand nog andere ideeën? Ik ben er voor een festival dus vanaf donderdagavond tot maandag heeeeeeel vroeg in de ochtend zal ik ook veel aan het dansen zijn. Maar maandag heb ik ook nog niks gepland.
Woensdag vlieg ik terug

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 15:17

Ooh gaaf! Ik heb geen ervaring met Letland, maar ben benieuwd naar jouw ervaringen daar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 16:06

Nou vooralsnog is de vlucht naar Litouwen 6 uur vertraagd, waardoor ik de vlucht van Litouwen naar Letland mis, dus het begint goed. Ik zou rond half 11 vanavond aankomen. Voor nu lijkt het erop dat ik morgenochtend pas van Litouwen naar Letland kan vliegen

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 18:24

Dat is wel balen Dorine, hopelijk gaat de rest van de reis voorspoediger.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 19:35

Ooh, dat is geen goede start.
Hopelijk verloopt de rest beter!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:24

Nee het wordt nog erger. Ik heb dus een hotel in Vilnius geboekt, en dan voor morgen een Flixbus ticket van Vilnius naar Riga, omdat we Riga vanavond niet meer zouden halen.. en nu is de vlucht vertraagd naar morgen 12.00 uur. Dus ik heb nu een nutteloze hotelreserving in Riga, een nutteloze hotelreserving in Vilnius, een nutteloze vlucht vanavond van Vilnius naar Riga, en een nutteloos Flixbusticket voor morgen. En ik ben nog steeds in Eindhoven. En ik mag dit allemaal zelf betalen, en Wizzair wil dit allemaal niet compenseren, want overmacht.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 20:25

Ooh, dat is zuur... -O-

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:32

[/quote]
Ik vind ze normaal uitvallen, maar als ik iets moet zeggen eerder net ietsje kleiner dan groter.

Ik dacht ik kijk even voor je wat er hier te koop staat momenteel, maar de mensen zijn hier allemaal klein dus boven maat 40 zie je hier niet zoveel bij damesschoenen. Voor het idee ik moest een mammografie laten maken vanmorgen en ik was met mijn 1m83 te lang voor het apparaat en moest op een krukje zitten. :')[/quote]

Hmmm lastig zal het vast worden maar ik hou het gewoon in de gaten en dan kom ik vast wel een keer iets tegen :j

Hahaha je zou toch denken dat die apparaten een beetje ruim verstelbaar zijn :+ niks ernstigs hoop ik voor de mammografie?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:06

Room_Soesje schreef:

Ik dacht ik kijk even voor je wat er hier te koop staat momenteel, maar de mensen zijn hier allemaal klein dus boven maat 40 zie je hier niet zoveel bij damesschoenen. Voor het idee ik moest een mammografie laten maken vanmorgen en ik was met mijn 1m83 te lang voor het apparaat en moest op een krukje zitten. :')[/quote]

Hmmm lastig zal het vast worden maar ik hou het gewoon in de gaten en dan kom ik vast wel een keer iets tegen :j

Hahaha je zou toch denken dat die apparaten een beetje ruim verstelbaar zijn :+ niks ernstigs hoop ik voor de mammografie?[/quote]
Verkeerde topic?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 10:52

Is het nog gelukt, Dorine?

Gisteren hadden we nog een nieuwe laag sneeuw en nu is alles weer groen. -O-

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:19

Hier regen en meer regen :Y) ik duim nog steeds voor een witte kerst, das al weer jaren terug haha

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 11:25

Ik duim voor je mee!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:36

Hier toch tegen mijn eigen principes in weer Facebook gedownload :+ _O- Ik wilde het eigenlijk niet meer gebruiken maar kom toch niet eromheen als ik veel info over Zweden opzoek. Heel veel seminars en adviesartikelen en en en raden aan om via FB te zoeken naar een (koop/huur) huis en werk enzo. Dus kom maar door met tips voor groepen!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 19:10

Sorry Saga , ik moest een beetje lachen om je post :o
Er komt vast meer sneeuw de komende tijd.
Ik vind het wel lekker dat het zo mild is :D
Maar het is nog wel spannend of we een witte kerst krijgen of niet.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 19:14

Haha, ik hou zo van sneeuw. <3
Het is hier zo ontzettend donker en de sneeuw maakt alles zoveel lichter.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 19:23

Ik wil ook sneeuw! En bevroren grond!
Niet die vieze bende die er nu is.

Gister is mijn nieuwe paardje gekomen
Afbeelding

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 19:39

Knapperd! <3