Een nieuwe Homestead in Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 08:40

Oh sneeuw. Lekker. :D geniet ervan. Al is met dikkere dekens s nachts wel te doen maar overdag en s avonds brrr

Ik zit balend in nl maar het is niet anders

Monique1963

Re: Een nieuwe Homestead in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 10:23

OEF!!! Brrr, koud hoor. Hier zijn de nachten ook nog koud met soms vorst aan de grond. Fijn dat je niet in de bouwkeet hoefde en dat je bij kon boeken. Dat is fijn om zulke mensen op loopafstand te kennen, zeg maar. Het levert wel prachtige plaatjes op! Wel fijn dat jullie nu weer in Frankrijk zijn. Voelt vast als een beetje thuiskomen. Wordt nu dit weekend de balk op zijn plek getakeld?

Karuna sterkte met alles in NL

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 10:43

Oh jee, wat een sneeuw :brr:

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 10:46

Haha, lekker koud :D
Fijn dat je nog 2 nachten bij kon boeken. In de bouwkeet overnachten zal nu best fris zijn denk ik.

Wat een schitterend uitzicht zo <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-26 13:34

De balk hebben ze gisteren gedaan *\o/* Moet nog wel een stuk schuine balk vervangen worden, als het goed is deze week en volgende week gaan ze nog wat doen.

Ik ben echt blij dat we hier weer zijn.

Koud met slapen zelf vind ik niet zo erg, maar je moet ook koken en eten, naar de wc, en douchen is zo buiten ook niet te doen. Het is ook super vochtig en dat is niet fijn met slapen etc.

Fotos houden jullie nog even tegoed, wifi en 4g zijn nogal traag :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 18:46

Gaaf dat de balk erin zit, ja graag foto's als weer op snelheid bent. En echt top dat je die gîte zo dichtbij hebt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-26 11:55

We hebben weer 5g *\o/*

DE balk

Afbeelding

Afbeelding

*\o/*

Het voelt zo toch echt wel een stukje veiliger. De muur eronder moet nog gevoegd worden voor de stevigheid.

Afbeelding

Volgende grote project:
De Wijkende Muur

Afbeelding

Afbeelding

En ook
De Deur Die Ooit Raam Heette

Afbeelding

Maar voor mij eerst een leuk projectje tussendoor.

Een Rocket stove van bakstenen die uit de muur boven De Balk vandaan kwamen en nog heel waren.

Proef opstelling:
Afbeelding

Ik heb toch voor een andere plek gekozen en nog wat YT filmpjes gekeken voor een verbeterde versie, die ga ik nu bouwen.

Olaf heeft vandaag een opening in de verdiepingsvloer met een luik dichtgemaakt, veiliger voor Prairy's. Ik heb namelijk een talent om gaten, uitstekende delen en andere blauwe plekken veroorzakers te vinden _O- Mijn man kent me goed. Er hangen dus overal waarschuwingsbordjes voor mij :Y)

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 12:53

Goed bezig geweest.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 15:56

:)) Strak plan, die waarschuwingsbordjes. Ik ken nog zo iemand die ze nodig zou hebben O:)
Verder vind ik het al heel dapper dat jullie in die bouwval durven, als ik eerlijk ben. Balk of niet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 16:45

Top die balk die er nu in ligt. Mooie kwaliteit zo te zien.

O ja, uitstekend die uitstekende dingen voor bulten en zo. Ik heb er doeken omheen geknoopt.

Lekker weer bij jou, ziet er goed uit. Ik vind dat poortje echt schattig.

Wat ga je maken in die oven?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-26 23:39

balance schreef:
:)) Strak plan, die waarschuwingsbordjes. Ik ken nog zo iemand die ze nodig zou hebben O:)
Verder vind ik het al heel dapper dat jullie in die bouwval durven, als ik eerlijk ben. Balk of niet.

Nou ja, het staat al 40 jaar ofzo zo, en er zitten echt nog wel meer balken enzo in, en een hoop beton en ook ijzeren balken. Maar we gaan de studio wel in het deel maken waarvan de muren een stuk steviger eruit zien :P

Monique, gerookte koffie :+

Ik ben nog niet om, er kunnen echt alleen takjes formaat braam in anders rookt hij als een malle. En dan blijf je dus voeren. Ben er nog niet over uit of ik hem nog eens ga gebruiken. Wel blij dat ik het gebouwd en opnieuw gebouwd heb, want het stond echt al een hele tijd op mijn lijstje.

Vandaag zijn we nog naar het gemeentehuis geweest om het kerstpakket af te geven :))
Mazzel! Want het was de burgemeester zijn laatste dag en we hebben de nieuwe burgemeester ook al even gedag kunnen zeggen. De oude ging gelijk zijn pakket uitpakken, en ga dan maar eens uitleggen dat je een Japanse Wijnbes bbq saus gemaakt hebt :') Hij leek het wel heel erg leuk te vinden, blij dat we even gegaan zijn :)

En verder zijn we even gaan kijken bij het Carnaval Vénitien in Remiremont, dat was tof om te zien! Echt prachtige kostuums. Lijkt me erg gaaf om zelf ook een keer aan mee te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 09:38

Inderdaad heel mooi die costuums

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:15

Gaaf erg mooi om te zien, leuk dat ze dat daar organiseren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 11:21

Ik had de laatste echte werkdag 0 energie dus helaas vooral op de bank gelegen in de gîte. Mijn man is wel lekker bezig geweest.

Ben heel blij met het contact dat we met de eigenaar van de gîte hebben, hij gaat binnenkort voor mij bellen naar een vakman die ik al eerder heb geprobeerd te contacten maar die niet reageert op mail/app. Bellen vind ik nog steeds ontzettend lastig in het Frans en ik wil ook niet steeds mijn buurman vragen, al weet ik dat hij dat niet erg vindt.

We hopen dat die vakman ons kan leren metselen en voegen, zodat we dat zelf kunnen gaan doen, al dan niet met zijn hulp.

De eigenaar van de gîte was niet heel enthousiast over de man die de balk vervangen heeft (zo'n halve schouderophalen gebaar) en ik snap nu helaas ook wel waarom. De balk is vervangen maar er moet nog een extra stuk. En hij had 6x4 meter herstellen metselwerk in zijn offerte gezet, plus een hele dikke post voor een steiger (€2250). Dat metselwerk zou hij deze week wel even doen maar eigenlijk alleen maar 1x2 meter, terwijl er gewoon echt meer nodig is. De steiger die er staat hadden we zelf ook bijna wel gehad :x En we hadden zelf (veel stevigere) stutten meegenomen die gebruikt zijn, naast zijn eigen.

Ik moet echt leren om beter de offertes te lezen. Nu hebben we akkoord gegeven omdat we gewoon niemand anders hadden en dat is voor nu ook prima want anders was het nog steeds niet gebeurd, maar voor volgende opdrachten gaan we deze man niet meer vragen. Ik hou niet van half werk en ik hou er ook niet van dat ik steeds niet vragen wat er gaat gebeuren en wanneer. En ook niet van veel te hoge prijzen.

Anyway, het blijkt wel weer, zelf doen is nog steeds/weer het credo...

Gisteren hebben we in NL nog een bijna perfect passend raam incl kozijn opgehaald voor de studio die we gaan maken. Als we in april gaan is het doel om dat gedeelte in ieder geval wind en waterdicht te maken.

We zijn in ieder geval heel blij om er weer geweest te zijn.

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 11:25

ha wat een leuke selfie, jammer dat het tegenvalt met die balkman, maar fijn dat de gîte-man je wel aan betere mensen kan helpen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 11:52

Fijn dat de man van de gite jullie wil helpen!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 11:57

Blijf met veel bewondering meekijken….
Telkens opnieuw denk ik ‘jeetje, wat een project….’

Heel veel respect!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 21:38

Krijg ik na echt een ruk dag vandaag , onverwacht een leuk mailtje :)

Van de meneer die vorig jaar bij ons is langs geweest met zijn zwager en volgens mij zus, die een soort vereniging heeft voor oude aardappel zetmeel fabrieken. Hij wil weer een fietstocht gaan plannen, dit keer met de broer van de eigenaar van het museum waar we vorig jaar geweest waren, en of we binnenkort nog in Frankrijk zijn zodat ze gedag kunnen komen zeggen <3

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 22:55

Wat leuk!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 09:47

Prairy schreef:
Krijg ik na echt een ruk dag vandaag , onverwacht een leuk mailtje :)

Van de meneer die vorig jaar bij ons is langs geweest met zijn zwager en volgens mij zus, die een soort vereniging heeft voor oude aardappel zetmeel fabrieken. Hij wil weer een fietstocht gaan plannen, dit keer met de broer van de eigenaar van het museum waar we vorig jaar geweest waren, en of we binnenkort nog in Frankrijk zijn zodat ze gedag kunnen komen zeggen <3

Nou wat leuk dan! Hij zal het vast superinteressant vinden wat jullie met de molen aan het doen zijn. En wie weet kan hij ook nog wel wat tips voor constructietechnische dingen geven of zo!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-26 11:16

Ja dat deed hij vorige keer ook al dus ik ga het hem vragen, en vooral of hij nog een betrouwbaar persoon weet om ons te helpen/leren :x