[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:32

Beterschap Monique, erg jammer dat je de griep te pakken hebt. Hopelijk ben je snel weer de oude! En ik geniet mee van je vakantieplannen, heerlijk dat je een fijne housesitter hebt gevonden!

Tinka

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:38

Beterschap

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 16:27

Hi all, dank voor jullie beterschapswensen. Het gaat alweer een stuk beter. Vannacht was de slechtste nacht ever. Sjemig wat een spierpijn zeg naast alle andere ongemakken van griep of verkoudheid whatever het is. Dus vannacht toen ik om half vier nog niet sliep een doliprane genomen van 1000mg en dat heeft echt keigoed geholpen. Dus alleen nog neusverkouden.

@Ikkeniet, ik denk niet meer dat we nog besmettelijk zijn, maar ik zou ook het zekere voor het onzekere maar nemen en niet langskomen nee.

Ik hoop dat de isolatiemannen nu heel snel laten weten wanneer ze gaan beginnen. We zouden voorrang krijgen, jaja. Geloof ik niet. Wat ons betreft kunnen ze morgen aan de slag.

Eerst dit weekend een buitenrit maken. Het gaat regenen. Afijn, ik ga het wel zien wat het gaat worden. Hoop wel dat ik dan iets minder gammel ben dan nu.

Er komt een week met regen aan zeggen ze, jammer het is zo lekker vandaag 22 graden! Heb even lekker in de zon op het bankje gezeten, mag wmb zo blijven!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 16:55

Gaat het bij jullie niet ook waaien? Ik zag dat het best een groot gebied is.
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 17:28

Tinka schreef:
Gaat het bij jullie niet ook waaien? Ik zag dat het best een groot gebied is.
[ Afbeelding ]

Op jouw plaatje zitten wij in de middelste kleur. Ik weet niet hoe hard dat is. Ik heb ff zelf gezocht en ik krijg dit, en er staat een rood balkje bij, dat zijn de windstoten denk ik, dus het zal wel uitzonderlijk zijn. Ik heb het even opgezocht, windstoten van 75km/u is windkracht 10 en dat is dan officieel een storm. Eronder is het gewoon wind, hahahaa.

Dank voor de waarschuwing ik haal in ieder geval alle tuinmeubels binnen en dan houd ik de paarden bij het bos weg.

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 17:30

Ik zie op diezelfde site dat we nu op dit moment windstoten van 65 km/u hebben, maar dat is nog niet indrukwekkend. De boomtoppen gaan wel heen en weer, maar nou niet dat ik denk oeioeioei. Dus we zien het wel gebeuren morgen ...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:01

Zaterdag en zondag wordt het ergste, op mijn weerapp zag ik 110 km/u. Ik zag zelfs dat er gedeeltes zijn met 130 km/u, met uitschieters naar 150, maar dat is niet bij ons geloof ik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 18:17

Welke grote plaats heeft jullie nieuwe huis als dichtstbijzijnd?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 19:37

O en nog even verder gekeken, maar volgens deze site zitten wij wél zowat in het oog van de storm. We zitten tegen de Haute-Garonne aan en dat heeft code oranje gekregen. Maar het zijn wel heel andere departementen dan op de foto van Odette. Bizar.

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:25

Wij zitten momenteel in de Tarn, die is ook oranje. Ze zeggen dat de meeste wind in de Montagne noir en monts de Lacaune is, die tweede zitten wij dus.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 23:27

Tinka schreef:
Wij zitten momenteel in de Tarn, die is ook oranje. Ze zeggen dat de meeste wind in de Montagne noir en monts de Lacaune is, die tweede zitten wij dus.

Heb je al je tuinmeubels al in de L&G staan? Anders worden ze vanzelf daarheen geblazen ;-)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:27

Sterkte allebei. Hier morgen 19 graden en volop zon. Het kan verkeren :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 23:29

senna21 schreef:
Sterkte allebei. Hier morgen 19 graden en volop zon. Het kan verkeren :)

hahaha hoest mogelijk, wel grappig die verschillen tussen de landen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:38

We hebben niets meer buiten staan, behalve de trailer en de auto's dus. Vind het wel een beetje spannend voor de paarden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 00:02

Tinka schreef:
We hebben niets meer buiten staan, behalve de trailer en de auto's dus. Vind het wel een beetje spannend voor de paarden.

Ik heb ze boven staan en er staan weinig hoge bomen bij die hen schade zouden kunnen doen. Komt vast goed met die van jou! Ze hebben wel voor ergere vuren gestaan, toch?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 00:09

Jeetje wat een pech, gevangen door de griep. Op zich dan nu wel gunstig weer om binnen te zitten bij jullie als ik het zo lees, dit weekend!

Ik mag aan de poets! De aannemer heeft de meeste van z'n spullen mee! Nog een klein dingetje hier en daar maar het is zo goed als klaar!! Dus poetsen en de bbq aan en lekker kokkerellen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 00:52

Muga schreef:
Jeetje wat een pech, gevangen door de griep. Op zich dan nu wel gunstig weer om binnen te zitten bij jullie als ik het zo lees, dit weekend!

Ik mag aan de poets! De aannemer heeft de meeste van z'n spullen mee! Nog een klein dingetje hier en daar maar het is zo goed als klaar!! Dus poetsen en de bbq aan en lekker kokkerellen!

O, heerlijk voor je dat de rommel nu weg is! En je hebt nu weer een mooie nieuwe ruimte bij! Dat is dan genieten. Ik heb geen kinderen maar ze zeggen altijd dat je de pijn van een bevalling vergeet zodra het kind er is. Zo is het ook met verbouwen!

Ik ben zo goed als weer normaal, zo ongeveer, nog ietsjes gammel en ik zou nu ook netjes op tijd moeten gaan slapen, maar ja... iets met bokt en zo

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 10:29

En de storm waait maar het valt nog steeds mee net als gisteren eigenlijk. Ik heb wel in het trainingsveld alle pionnetjes lopen verzamelen, die lagen hot en her.

En net met het ontbijt dan loeit de wind in de schoorsteen en de houtkachel brandt dan zo heerlijk. En toen realiseerde ik me, dat het aantal mensen dat het loeien van de wind in een schoorsteen herkent, nog maar heel klein zal zijn. Zeker in NL. Wie van jullie heeft hout gestookt en kent dat loeien van de wind in je schoorsteen?

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:50

Goed dat je al aan het opknappen bent, Monique !!

Het lijkt erop dat het slechte weer vanuit Spanje naar Frankrijk aan het trekken is. Daar hebben ze de week die gepasseerd is op vele plaatsen wateroverlast gehad.
Hier, in België, nog twee dagen lenteweer en dan opnieuw temperatuurval en regen voorspeld.
Ik ga mezelf vandaag proberen nuttig maken en hoop alle vensters te wassen van binnen en buiten. Ben op het moment nog effe de goesting om eraan te beginnen aan het zoeken :D

Lees net dat je er nog wat bijgeschreven hebt ... Ik denk wel te weten wat je wil bedoelen qua geluid. We hebben zelf wel nooit een houtkachel gehad, maar ik denk dat het geluid van een pelletkachel, dus ook met een rechtstreekse schoorsteen het 'origineel' benadert.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 12:06

Wij stoken hout, maar eigenlijk nooit echt last van de wind. We hebben wel een kap met draaiding geloof ik bovenop de schoorsteen staan voor extra trek, misschien dat het daardoor minder waait.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 12:16

Soms hoor ik de wind waaien, nu ook wel hoor. De kachel doet het de ene keer extra goed en de andere keer heel slecht, dat hangt er vanaf hoe de wind staat.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 12:38

Marilu schreef:
Goed dat je al aan het opknappen bent, Monique !!

Het lijkt erop dat het slechte weer vanuit Spanje naar Frankrijk aan het trekken is. Daar hebben ze de week die gepasseerd is op vele plaatsen wateroverlast gehad.
Hier, in België, nog twee dagen lenteweer en dan opnieuw temperatuurval en regen voorspeld.
Ik ga mezelf vandaag proberen nuttig maken en hoop alle vensters te wassen van binnen en buiten. Ben op het moment nog effe de goesting om eraan te beginnen aan het zoeken :D

Lees net dat je er nog wat bijgeschreven hebt ... Ik denk wel te weten wat je wil bedoelen qua geluid. We hebben zelf wel nooit een houtkachel gehad, maar ik denk dat het geluid van een pelletkachel, dus ook met een rechtstreekse schoorsteen het 'origineel' benadert.

Dat zou best kunnen dat het vanuit Spanje komt. Ik hoop niet dat ze zoveel wateroverlast hebben gehad als een paar maanden terug. Maar wat daar aan regen valt, valt hier niet meer {:}

Ik zou die ramen dan maar niet aan de buitenkant lappen, want als er regen komt, doe je alles voor niets. Ik doe mijn ramen dan ook maar 1x per jaar of zo, hahahaha, als ik dat al haal.
Ik denk idd dat je het met een pelletkachel ook kunt horen, het is het zuigende geluid van de wind in de pijp, echt dat loeien hoor je dan.

Prairy schreef:
Wij stoken hout, maar eigenlijk nooit echt last van de wind. We hebben wel een kap met draaiding geloof ik bovenop de schoorsteen staan voor extra trek, misschien dat het daardoor minder waait.

Buiten waait de wind om het huis, We gingen nog in bad, haartjes nat
Nog even op, totdat vader zei: "Vooruit, naar bed"

Hahahaha lekker oubollig wie kent dat nog dat liedje? Maar de wind loeit hier dus om het huis en in de schoorsteen en de kachel trekt nu echt heerlijk, gezellig met chocomelk voor de houtkachel, dude het is lente!

Tinka schreef:
Soms hoor ik de wind waaien, nu ook wel hoor. De kachel doet het de ene keer extra goed en de andere keer heel slecht, dat hangt er vanaf hoe de wind staat.

Als het niet waait, zeggen wij dat het geen trekweer is, dan trekt het niet lekker in de kachel en moeten we hem wat valse trek geven om lekker te gaan. Dat vind ik toch wel de charme van op hout stoken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 13:11

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 14:12

Even uitblazen :D
De ramen en spiegels van de 2 bovenverdiepingen zijn al gedaan. Nu het gelijkvloers nog.

Ik haat echt die huishoudelijke taken := Maar af en toe moet het ...
En dan denk ik dat ik netjes en grondig werk, maar lijken er dan toch nog her en der strepen op die ruiten te staan ... pffff
Mijn poetswerk ziet er hier altijd uit alsof het met de Franse slag gedaan is :D

Filmpje ga ik straks zien. Nu eerst een tasje thee in het zonnetje {:}

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 15:28

Filmpje gekeken, leuke dorpjes. En mimosas, zo mooi vind ik ze. Bij ons nieuwe huis in de buurt zijn er heel veel in tuinen. Wij hebben er ook 1 gekocht, daar zitten helaas geen bloemen aan.