leerplicht vanwege reis onder schooltijd, wat kunnen we verwachten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:29

denice schreef:
Prima toch!

Maar een reis met de kids was juist het hele idee.

Trek het je niet aan.

Sommige doen alsof je hun kinderen wat aandoet.

Je weet nu in ieder geval wat je kunt verwachten en aan de hand daarvan zou ik de afweging maken.
Als het geld er voor over hebt zou ik het zeker doen.

Hier zelf als kind 2 jaar elke week 1 dag plus een aantal weken gemist.
Ben er niks minder door geworden.

Johnie

Re: leerplicht vanwege reis onder schooltijd, wat kunnen we verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:09

Aan meningen heb je in principe niks, maar als ik jou was zou ik gewoon gaan mits je de eventuele boete kan betalen. Je kan wel 10 jaar wachten maar niemand weet hoe het leven er dan uit ziet. En 9 dagen school missen op alle jaren die kinderen naar school moeten is gewoon weinig (tenzij je dit elk jaar zou doen maar dat is volgens mij niet aan de orde)

Ik ben benieuwd naar wat jullie uiteindelijk gaan doen, maar hopelijk kunnen jullie samen een mooie reis gaan maken!

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:25

Of vader moet een andere baan zoeken waarbij wel langere vakanties mogelijk zijn, dat is ook nog een keuzemogelijkheid.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:35

Nojoukus schreef:
Of vader moet een andere baan zoeken waarbij wel langere vakanties mogelijk zijn, dat is ook nog een keuzemogelijkheid.

Kijk je bedoelt het goed.
Maar je snapt toch zelf ook wel dat als iemand een baan heeft waar die op zijn plek zit niet gaat opgeven voor 9 dagen.

9 dagen niet school. Of voor altijd een andere baan.
Leg dat eens op de weegschaal.
Daarnaast is het ook totaal niet de vraag van TS.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:43

daantjuhhh schreef:
Nojoukus schreef:

Maar je snapt toch zelf ook wel dat als iemand een baan heeft waar die op zijn plek zit niet gaat opgeven voor 9 dagen.

Hoe weet jij dat vader op zijn plek zit? Ken je hem?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:47

Nou ga daar maar vanuit als iemand liever een boete pakt. Maar ook al ga je er niet vanuit. Het is niet relevant.

TS vraagt om consequenties.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:51

Maar dan zijn alle opmerkingen dat je je niet aan de wet hoeft te houden zodat hij gaat veranderen net zo nutteloos als de opmerking dan zoekt de man ander werk.
De wet is zoals hij is.
Of dat ooit gaat veranderen, wie weet, maar niet dit jaar.

daantjuhhh schreef:
Nou ga daar maar vanuit als iemand liever een boete pakt. Maar ook al ga je er niet vanuit. Het is niet relevant.

TS vraagt om consequenties.

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:52

daantjuhhh schreef:
Nojoukus schreef:

Ik geef enkel een legale optie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 15:59

Ja maar van baan veranderen of emigreren of thuis les geven is wel een beetje extreem voor 9 dagen missen :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 16:16

Alsof je naar een land zonder zebrapaden gaat verhuizen omdat je af en toe niet braaf over het zebrapad loopt.

Regels breken is uiteraard iets wat sensibel is.
Daar zul je nooit een eensgestemde mening over krijgen.
Iedereen die bijv. een keer met de fiets door rood gaat terwijl er geen verkeer is maakt zo‘n risico-op-boete afweging in z‘n hoofd. Daar is de een wat makkelijker in dan de ander.
Zolang iemand niet doelgericht een ander in gevaar brengt, door bijv dronken in de auto te stappen, denk ik er persoonlijk weinig van, maar voor een ander kan het al een probleem zijn als je 5 minuten na avondrust nog even een fles in de glascontainer gooit.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:30

Urbanus schreef:
Ja maar van baan veranderen of emigreren of thuis les geven is wel een beetje extreem voor 9 dagen missen :')

Ik ben het met je eens dat emigreren of thuis les geven wel een beetje extreem is.

Maar indien ik door mijn baan bijvoorbeeld maximaal 2 weken aaneengesloten gedurende de zomervakantie vrij kon zijn, dan zou ik een baan met minder seizoensinvloeden zoeken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:48

Petpa schreef:
Urbanus schreef:

Ik ben het met je eens dat emigreren of thuis les geven wel een beetje extreem is.

Maar indien ik door mijn baan bijvoorbeeld maximaal 2 weken aaneengesloten gedurende de zomervakantie vrij kon zijn, dan zou ik een baan met minder seizoensinvloeden zoeken.

Ja dat is een keuze, maar vergis je er niet in hoeveel mensen er in de zomerperiode niet op vakantie kunnen door werk- wij zijn ook jarenlang niet in de zomerperiode op vakantie geweest door de kwekerij- wij konden wel buiten vakanties verlof aanvragen- dat hebben we nooit gedaan, maar als ik in de situatie van ts zou zitten zou ik ook denken dikke doei, ik ga gewoon - huiswerk mee en mooie ervaring rijker .
En ik snap ook dat dat een zootje wordt als iedereen dat gaat doen , dus dat flexibeler worden met vakanties zou een uitkomst zijn