IJsland 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 10:23

maria500 schreef:
Voor degenen die in IJsland zijn geweest. Wat was jouw mooiste belevenis daar?

100% de hike die je kan maken bij skogafoss, iedereen blijft beneden staan kijken naar de waterval, een enkeling gaat de trap op maar komt dan alsnog niet verder dan het viewpoint, maar daar voorbij is het absoluut het aller mooiste.. loopt nog een ruig wandelpad van ruim 20km helemaal langs de klif waar het water richting de waterval doorheen loopt, prachtig uitzicht en nog tientallen kleinere watervallen onderweg waar niemand is.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 10:42

Faelynn schreef:
maria500 schreef:

100% de hike die je kan maken bij skogafoss, iedereen blijft beneden staan kijken naar de waterval, een enkeling gaat de trap op maar komt dan alsnog niet verder dan het viewpoint, maar daar voorbij is het absoluut het aller mooiste.. loopt nog een ruig wandelpad van ruim 20km helemaal langs de klif waar het water richting de waterval doorheen loopt, prachtig uitzicht en nog tientallen kleinere watervallen onderweg waar niemand is.

Die liep jij met een groep toch? Als in ergens geboekt? Zo ja, heb je de website voor mij :D?

Hier nogmaals de vraag, aangezien we naar een nieuwe pagina zijn gegaan.

Degene die een auto hebben gehuurd in IJsland bij welk bedrijf was dit en beviel dit?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:30

Wij hebben volgens mij gewoon sunny cars gedaan, is altijd goed.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 12:15

Citaat:
Die liep jij met een groep toch? Als in ergens geboekt? Zo ja, heb je de website voor mij :D?

Wij gaan altijd op eigen initiatief, boeken geen tours, ik reis mee met een groep Indonesische mensen als chauffeur, maar deze komen ook niet verder dan onderaan de waterval haha, zijn niet zo sportief over het algemeen. Maar ze gaan daar altijd lunchen en dat duur best lang, dus in die tijd kan ik de trappen op en een stukje van de hike maken :D

Hij is prima alleen te lopen, juist mooi om alleen te lopen zelfs vind ik, maar ik vind het sowieso heerlijk om op eigen tempo te kunnen gaan en genieten van dingen om me heen ipv achter een groep kletsende mensen aan te hollen :Y)
Los van ijsland reis ik meestal ook alleen, Thailand, Indonesië, Kroatië, allemaal in m'n eentje naartoe gegaan zonder organisatie en alleen een vliegticket geboekt, heerlijk per dag kijken waar naar toe te gaan, maar dat is natuurlijk maar net wat je zelf prettig vind. Ik weet niet of er organisaties zijn die deze hike doen, ik zie er nooit iemand :')

shadowstar

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 17:44

Heb mijn auto 2 keer gehuurd via easyterra bij Hertz omdat ik op het vliegveld wilde halen, erg fijn was dat

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 17:49

Gehuurd via Sunnycars. Dat bevalt altijd goed.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:43

maria500 schreef:

Het natuurgeweld met stip op 1.
De rotsformaties, de walvissen, de watervallen, het koude water uit de beekjes drinken, het rare maanlandschap, de papegaaiduikers.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:24

xTammyy schreef:
Ik weet dat dit het topic van 2023 is, maar we kunnen hier gewoon in door gaan toch? :D

Is er iemand met ervaring met IJsland bezoeken in de winter? Zo in februari/maart?

Ja ik. Ik kwam aan in de sneeuw. Ik kon niet eens zien of we nog vlogen of al geland waren. Op dag 2 had ik half half en op dag 3 gewoon gras enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:49

Oh gaaf! Wat een geweldig weer heb je gehad!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:16

Prrrr schreef:
Oh gaaf! Wat een geweldig weer heb je gehad!

Ja enorme mazzel. Als de ticketprijzen meewerken kun je voor IJsland ook heel kort van tevoren nog besluiten om te gaan. Het is zo dichtbij ..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:32

Prachtig!
Wij zijn er nog niet over uit, de vriendin waar ik mee wil gaan is nog aan het kijken of het financieel lukt.
Duimen maar dus!

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:22

xTammyy schreef:
Prachtig!
Wij zijn er nog niet over uit, de vriendin waar ik mee wil gaan is nog aan het kijken of het financieel lukt.
Duimen maar dus!

Wij gaan in maart en vond de vliegticketsprijzen via Transavia echt goed te doen. Ik had het duurder verwacht. Zo’n 270 euro.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:25

Naar Reykjavik denk ik? Wij willen op Akureyri vliegen dus dat is een stuk duurder helaas.
En daarnaast is het vooral de auto huur inclusief verzekering die het prijzig maakt..

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:25

xTammyy schreef:
Naar Reykjavik denk ik? Wij willen op Akureyri vliegen dus dat is een stuk duurder helaas.
En daarnaast is het vooral de auto huur inclusief verzekering die het prijzig maakt..

Ja klopt Reykjavik idd. Wij gaan ook een auto huren dat is wel wat duurder. Rond de 1100.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:22

maria500 schreef:
xTammyy schreef:
Prachtig!
Duimen maar dus!

Wij gaan in maart en vond de vliegticketsprijzen via Transavia echt goed te doen. Ik had het duurder verwacht. Zo’n 270 euro.

Fly play is goedkoper normaal gesproken.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:28

Wij hadden een auto bij Alamo gehuurd. Ze zagen dat een van ons jarig was (op het rijbewijs) en kregen daarom een wifi blokje voor in de auto cadeau gedurende de huurperiode.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:16

Iets met op de juiste plaats op het juiste moment. Gister de vulkaanuitbarsting van "dichtbij" mogen aanschouwen. Uiteraard allemaal op veilige afstand, het hele gebied was ook afgezet, maar zo enorm bijzonder om te zien.
We moesten afgelopen nacht mensen van het vliegveld ophalen en een half uur voor vertrek kregen we de melding dat er een uitbarsting was. We zijn direct vertrokken en vanaf Reykjavik was de rode lucht al te zien, eenmaal dichterbij is het niet te bevatten hoe groot het is, foto's zijn er nietszeggend bij, maar toch leuk om even te delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 16:37

Wauw heel bijzonder!
Zo dichtbij het vliegveld ook, wat een geweld is de natuur dan toch.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 00:12

Wat een gave ervaring!

Wij gaan eind februari naar Snaeffelsness. We zijn nog op zoek naar een tussenstop op de terugweg tussen Olafsvik en Keflavik waar het nog leuk is om 2 a 3 dagen te verblijven. Tips? Reykjavik hebben we al eens bezocht.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 09:04

Golden circle?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:41

Sowieso een dagje Hvammsvik Hot Springs doen, echt genieten daar! Vanaf daar zou je dan de Golden Circle kunnen doen. Maar als je al vaker op IJsland bent geweest heb je dat mogelijk al gezien.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:19

Dorine92 schreef:
xTammyy schreef:
Ik weet dat dit het topic van 2023 is, maar we kunnen hier gewoon in door gaan toch? :D

Is er iemand met ervaring met IJsland bezoeken in de winter? Zo in februari/maart?

Ja ik. Ik kwam aan in de sneeuw. Ik kon niet eens zien of we nog vlogen of al geland waren. Op dag 2 had ik half half en op dag 3 gewoon gras enz.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik stof dit topic even af: we gaan begin maart 2025 9 dagen naar zuid en west IJsland…ik heb er heel veel zin in maar we moeten qua bezienswaardigheden nog flink wat uitzoeken.

Ik wil ook heel graag paardrijden, 2 of 3 uur ongeveer en het gaat mij echt om de natuur en mooie uitzichten. Ik hoef dus niet constant hard maar hoef niet met een toeristengroep mee die nog nooit een paard hebben gezien. Hebben jullie tips?
@ Dorine, via welke aanbieder heb jij gereden? Ik vind de foto’s echt prachtig! :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 21:48

Pallatin schreef:
Dorine92 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

@ Dorine, via welke aanbieder heb jij gereden? Ik vind de foto’s echt prachtig! :j

Eldhestar. Niet ver van Reykjavik

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 23:57

Oh daar verblijven wij ook! Welke rit had jij gedaan?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 02:11

Pallatin schreef:
Oh daar verblijven wij ook! Welke rit had jij gedaan?

Vanwege de winter hadden ze een beetje aangepast aan wat op dat moment bereikbaar was. Ik heb geloof ik een combi gedaan van de Hot Springs tour en soft river banks en een beetje below the mountains