Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 14:52

Gefeliciteerd met je huisje! :D
en wat een vrolijk uitziende bus heb je zo met die bloemen!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:05

Du Pain Du Vain Du Boursin, in je chateau straks hoor Karuna :j
Alles op zijn tijd, het is natuurlijk poedersuiker van je bus maar dat komt goed.
Fijne dagen in je chateau :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-22 16:34

Du pain oui maar du vin en du boursin mogen naar een ander :+

Camper bijna ontdaan van lading twee. Nog een paar dingen koelkast boodschappen opruimen en dan verklaar ik deze dag voor gesloten.
Lakken van de vloer na het alleen opzij schuiven van het kleed gaat hem niet worden. Toch vinyl maar om het een beetje kiervrij te krijgen
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-12-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:36

Mooi. Geen keuzestress :=

Mooi moment voor pootjes omhoog voor de kachel +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-22 16:40

Nee pootjes hoog in de camper en oogjes dicht zo snel al. Vinyl uitzoeken is ook keuzestress.

Cayenne mijn vorige bus was geel. Leuk kleurtje deze saai metallic grijs. Dan maar bestickeren met vrolijke bloemen

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:23

is het niet sneller om dat onderdeel zelf te bestellen in nl. en op te halen en dan mee te nemen naar garage?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 18:42

Onderdeel is lastig leverbaar. Net bekend mijn bus wordt naar mijn eigen garage gebracht toch maar. Dat betekend met zijn tweeen met de camper naar huis.

Vandaag de banken en gammele kast en een stinkend stuk tapijt verwijderd al. Stofzuigen gaat echt niet -O- dan is het floep stroom weg.

De woonkamer is goed bezemschoon nu, raampjes gewassen. Spinnenwebben weg. Kleedje van de hond ligt er. Daar is ze nu eindelijk gaan slapen. Ze is echt steeds trapjes op en af de schuur in.

Water is er zonder dat de boiler zich vult. Dat was wel even heel wat kranen open en dicht voor we de juiste stand hadden.

De pelletkachel werkt, dat was internet raadplegen want alles deed het maar hij bleef melden start ontsteking. Dat werkte uiteindelijk toch. De andere kachel ook.

Check voor het dak moet ik laten doen. Het al vervangen deel lijkt een balk vochtig toch gelukog garantie. :j

Een mega diep gat in de keuken gevonden naast de kachel. Slik de haardtegel lag los erboven op. Open verbinding met de kelder. Kennelijk heeft het gat een functie gehad maar waarvoor? Dat moet echt veilig opgelost worden.

De accu van de strimmer is leeggestrimd. Er is nu een looppad door de tuin waaroude dametje kan rondstampen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 18:51

Zo met de kachels brandend is het meteen gezellig.
In een leeg huis kom je altijd voor verrassingen,je moet maar zo denken voor alles is een oplossing.
Slaap je nu in huis of in de camper?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:04

Mooie kachels, en al stroom en al een paadje en al schoongemaakt. En bus op kosten van verzekering naar huis. Goed hoor en veel geregeld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 19:19

In de camper vannacht. Geen matrassen nog hier van mezelf. Nou ja boven dan en in de schuur maar mwa liever nog niet. Camper is met wc ernaast wel zo handig.

Morgen vroeg gaan we de keuken nog schoonmaken. Dan is beneden leefbaar in ieder geval.

Nu zit/hang/lig ik op achtegebleven tuinstoelen. Die zitten lekker. Pelletkachel staat op 17/18 graden. Wel lekker hoor, niet steeds naar de kachel hoeven lopen om er wat in te doen. De ventilator maakt een bescheiden geluidje en de pelletjes die erin vallen zijn echt rustgevend geknerp.

De zoon van de achterburen nog gesproken net. Bij zijn ouders waren we al eens opvisite geweest eerder. Hij was echt lief en behulpzaam (net als zijn ouders) en een beetje bezorgd. Hij wilde al een bank aanbieden om te zitten. <3 Niet nodig maar lief aangeboden, of we het warm hadden, hoe de stroom zich hield. En waar ik kant en klaar haardhout kon kopen en wie eventueel kon helpen met het kleinmaken van de stammen als het niet zelf lukt. Dat zijn van die kleine fijne dingen.

Alleen nu nog koken eigenlijk. Maar moe en geen fut. Wel ligt de koelkast vol met lekker eten. Stukjes rundvlees, sla, tomaatjes, aardappelen, fruit toetje. vooraf gerookte zalm.

O ja ik heb mijn kerststalletje mee, kerstslinger, en hier gekocht een sneeuwpop voor buiten en een paar sneeuwvlokjes voor op de ramen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:21

Het kerstfeest kan dus beginnen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:22

Chapeau hoor TS!

En ondanks alles een hele fijne kerst toegewenst op je nieuwe stekkie!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 21:02

Klinkt goed Kerstig. Fijn!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 21:21

Na ruzie met de pelletkachel. Ik moet het ding echt leren kennen. Gebruiksaanwijzing is een bult info maar niet van start is zo en zo. Die is frans maar de kachel is kwa taal in het Nederlands. Dan maak je een paar stomme beginnersfouten maar voor je dan de storingsmeldingen weer weg hebt en de kachel dingen roept en piept die niet in de gebruiksaanwijzing staat. Een raadsel nog ik heb keuze start afkoelen en start ontsteking. Alleen die tweede stand duurt een eeuwigheid en soms gloeit hij soms niet en een keer gaf hij aan ontsteking wachten. Maar ja waarop? Moeten wij dan een handeling doen of niet. :+

Vanwege boiler die uitstaat geen warm water. Camper moeten we morgen weer bijvullen (kon niet veel mee vanwege de spullen) staan nu mijn croiset pan en fluitketel (duur destijds maar zo fijn) met water op de houtkachel in de keuken voor de afwas. En kook ik nu in de camper. Omdat het zo laat is geworden door bet geworstel met de pelletkachel even anders. Rijst erwtjes en de helft van de rumpsteak.

Morgen dan de aardappelen of in de croisetpan op de kachel of als we toch al onderweg zijn simpel koken.
Vooraf tomaten toastjes gehad.
.
De mobiele wifi werkt ook goed

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:53

Ik heb geleerd dat bij de pelletkachel het gloeien soms niet tot branden leidt omdat het bakje waar de pellets in moeten branden niet goed tegen de achterkant aangeschoven staat. Weet niet of dat het probleem is natuurlijk, maar hier begon hij dan ook te piepen namelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 10:32

josien_m_ schreef:
Ik heb geleerd dat bij de pelletkachel het gloeien soms niet tot branden leidt omdat het bakje waar de pellets in moeten branden niet goed tegen de achterkant aangeschoven staat. Weet niet of dat het probleem is natuurlijk, maar hier begon hij dan ook te piepen namelijk.

Of dat in het bakje wat aangekoekte pellets inzitten. Dat bakje moet goed schoon zijn.
Karuna, ik trek de stekker eruit als het mis gaat. Wacht 5 minuten (bakje is inmiddels schoongemaakt idem kachel) en dan stekker erin en probleem is opgelost.
Denk aan schoorsteen laten vegen.

Fijne kerstdagen. Ik hoop dat het gevoel dat je het toch maar geflikt hebt overheerst. Daar mag je best wel trots op zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 10:39

Gefeliciteerd met de eerste kerst in je nieuwe huis!
{:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-22 10:47

Even kort. De schoorstenen zijn verplicht geveegd voor de aankoop 6 weken geleden.

Stekker eruit trekken is dus ook een optie dat durfde ik niet aan.
Zo weer aan de schoonmaak zodat de keuken ook schoon is

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 10:49

Onze pelletkachel schoot ook in de storing als het vuurbakje niet goed schoon was.
Dus even uitzetten.
Bakje, binnenkant en aslade goed schoonmaken en uitzuigen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 11:05

Bij onze kachel was het niet goed uitzuigen ook een probleem of het bakje niet goed stond dan ging de kachel in storing.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-22 11:18

Dit was echt eigen domme schuld. Vuur werd minder (achteraf gezien omdat de temperatuur bijna bereikt was) en we dachten oh dan vullen we pellets bij. Die zullen wel op zijn, net als met normale houtkachel Maar ja klepje open en de kachel begon te gillen met meldingen die niet in de beschrijving stonden. :')
Gewoon dom dus, gelukkig stond na wat zoeken rood onderstreept hoe je de kachel kon resetten met welke knopjes.

Ik had het goed stofgezogen met de speciale stofzuiger die er staat. Overigens ook de enige die de stroom niet laat uitgaan :+ ook de andere kachel goed gereinigd. Ik moet alleen nog ruitenreiniger kopen. Die zijn van beiden echt smerig.

Ik vond nog half volle vuilnisbakken en de vuile frituurpan krijgt zo een enkele reis garage brrr

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 11:37

Ruitjes kun je voor nu ook ff reinigen met een krant, die heb je vast wel ergens liggen.

Blijven jullie met beide kerstdagen nog in Frankrijk?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 12:17

De ruitjes kun je gewoon schoonvegen (althans bij onze pelletkachel) met zacht droog keukenpapier . Want het is een laagje van roetstof dat je zo eraf veegt. Heel gemakkelijk en ik doe het voordat ik de kachel aanzet elke ochtend.
Een houtkachel kun je voorzichtig de roetaanslag met zacht keukenpapier gedept in wat water en zachte as (er mogen dus geen harde stukjes in de as zitten) schoonpoetsen. Ipv keukenpapier of een lap stof kun je ook een krant gebruiken. De melange van de as en water geeft een soort zeepeffect en je krijgt zeer gemakkelijk je kachel ruitjes schoon zonder al die chemische troep.
Zowel de houtkachel indertijd als de pelletkachel ruit maken we één keer per jaar ruitje heel goed schoon met spul dat er voor geschikt is (bv oven reiniger of speciaal ruitenreiniger voor houtkachel) Dan is hier weer als nieuw voor het volgende seizoen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-22 15:22

Fotos volgen nog.
Maar uitzicht toch. Door alcatraz wat te verwijderen al en enorm veel gemene brandnetels arme oude dame met haar pootjes blijk ik gewoon tof uitzicht te hebben bij de woonkamer.

Verder de keuken is zo leeg en schoon als kan. De schuur heeft een enorme stapel tweedehands spul en zakken vol vuilnis. De twee kachels weer wat schoner ook.

Zo de camper wc legen. Water vullen en wc hier weer legen en water eraf. Stroom er weer af en in twee dagen naar nederland besloten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-22 15:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Je ziet nog waar de schutting stond. Echt alcatraz met alleen een smalle doorkijk die ook van gaas was voorzien. Het geeft al meer licht ook in de woonkamer