Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:28

Fitzroy schreef:
Ik dacht vanaf Düsseldorf te vliegen. En wat staat er op de site?

[ [url]Afbeelding[/url] ]

Niet alleen een probleem van Schiphol dus.

Toevallig zat ik te kijken op de website van Norwegian voor een vlucht in september. Daar staat dit:

https://www.norwegian.com/nl/travel-inf ... fe-flight/

Citaat:
OBS! Arrive at the airport well in advance
Many airports experience long queues at check-in and through security. Remember to bring all relevant documentation and arrive at the airport well in advance, we recommend 3 hours before departure.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:39

Karin schreef:
Schiphol leent nu borden van de Efteling... :')

[ [url=m/6ZuXx1.png]Afbeelding[/url] ]

(foto geleend van Maurice van Berkel op Twitter)

:D _O-

Wij hebben inmiddels besloten om een uurtje van huis te gaan. Wordt een heeeeeeeele lange dag donderdag :O

Eulogy

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:00

Ik moest vrijdagavond om 22:05 vliegen en kon pas om 20:35 op Schiphol zijn... :+ Heb zo gestrest, normaal vind ik een vlucht missen niet zo'n enorme ramp maar deze wilde ik echt halen. Stond er dus helemaal niemand bij security, kon overal zo doorlopen :')

Heb veel vanaf Schiphol gevlogen de laatste tijd en eigenlijk heb ik geen een keer hoeven wachten. Maar ik vlieg dan vaak om "gekke" tijden, heel laat in de avond of heel vroeg 's ochtends. Maar blijf het een gek idee vinden, dat er op een ander moment dan zulke lange rijen staan, vrijdag vond ik het wel echt spannend van tevoren.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:21

Ik sta nu op Schiphol en betwijfel of ik mn vlucht ga halen. De rij is gigantisch

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:28

Love_Rosie schreef:
Ik sta nu op Schiphol en betwijfel of ik mn vlucht ga halen. De rij is gigantisch

Hoeveel tijd heb je nog?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:44

Fitzroy schreef:
Ik dacht vanaf Düsseldorf te vliegen. En wat staat er op de site?

[ [url=m/yiFZQ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet alleen een probleem van Schiphol dus.

Oh, en ik maar denken dat ik daarmee ook de ellende omzeilde :') Maar wij gaan pas in September, hopelijk is er dan wel wat veranderd.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:45

MarliesV schreef:
Love_Rosie schreef:

Hoeveel tijd heb je nog?

Te weinig :+ half 1 vliegen. Nu uur in de rij gestaan. Sta nu buiten in de rij met een oorontsteking, heel fijn :7

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:48

Met een oorontsteking gaan vliegen vind ik ook al heftig := Sterkte en succes!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:52

Tancreda4 schreef:

Ja daar moet je echt mee opletten!

Ik hoop voor je dat je het nog gaat halen.

Alle andere mensen in dit topic die zo konden doorlopen, wat waren jullie vliegtijden ?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:57

Tancreda4 schreef:

Ik ook :(. Zo nog volstoppen met pillen en hopen dat het goed gaat. Ben naar hap geweest en die zei dat het kon.

Het is maar goed dat je niet kunt zien hoe ver je nog moet . Elke bocht is een verassing

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:05

Love_Rosie schreef:
Tancreda4 schreef:

Ik ook :(. Zo nog volstoppen met pillen en hopen dat het goed gaat. Ben naar hap geweest en die zei dat het kon.

Het is maar goed dat je niet kunt zien hoe ver je nog moet . Elke bocht is een verassing

Ooit gevlogen met een longontsteking, dat viel mij toen gelukkig mee.
Duimen dat het bij jou ook meevalt en dat je toch je vlucht haalt!

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:13

ApplePapple schreef:
Eleeke schreef:
Ik neem aan dat ze Transfer = overstappen van het ene op het andere vliegtuig , bedoelt

Aah oke haha, ik ben echt een broekie qua vliegen betreft. Echt totaal geen ervaringen mee, vind vliegen maar eng eigenlijk :P

Bedoel idd overstappen, dat was wel een volle rij.

Lavitabella schreef:
Alle andere mensen in dit topic die zo konden doorlopen, wat waren jullie vliegtijden ?

Ik vloog om 16:35, al was onze vlucht vertraagd en waren we pas rond 17:30 echt vertrokken. Ik was rond 13:30 op Schiphol, kwam met de trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:41

Love_Rosie schreef:
Tancreda4 schreef:

Ai daar kan je best wel schade aan overhouden! Heeft mijn zwager ook ooit gedaan en die oren zijn er helemaal van dichtgeklapt en gaan piepen. Dat piepen is nooit meer over gegaan. Huisarts zei toen ook het kon. Kno arts gaf later aan dat dit er wel door komen kan.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:56

Een kennis van mij staat sinds 11 uur in de rij voor security en staat nog steeds buiten. := Rij schijnt 3km lang te zijn....
Afbeelding

Geen idee of dit voor vertrekhal 3-4 is? Of 1-2? Ik ging zelf door 1-2 en dat was helemaal leeg.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:10

Als ik dit zag zou ik per direct weer terug gaan naar huis. Wat een ellende zeg..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:12

ZwarteHeks schreef:
Een kennis van mij staat sinds 11 uur in de rij voor security en staat nog steeds buiten. := Rij schijnt 3km lang te zijn....
[ [url=m/5UGIRk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee of dit voor vertrekhal 3-4 is? Of 1-2? Ik ging zelf door 1-2 en dat was helemaal leeg.

Jemig! Gelukkig is het droog? Hoe laat moet hij/zij vliegen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:16

Poeh is nog steeds chaos dus… ik zag vanochtend ontzettend veel vliegverkeer (landen en vertrekken) aan de lopende band dus verwachte dat het wel druk zou zijn. Waar ik vandaag werkte had je enkel zicht op het landingsterrein en taxibaan, rest is te ver.

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:17

Stel je komt in zo'n rij, en je draait om, heb je dan wat aan je annuleringsverzekering? Ik vraag dit voor een vriend. :+

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:18

Cayenne schreef:
ZwarteHeks schreef:
[ [url=m/5UGIRk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jemig! Gelukkig is het droog? Hoe laat moet hij/zij vliegen?

Vlucht gaan ze sowieso missen, ze vliegen rond 14:00 en ze zijn nog niet door security heen, ze staan nog altijd buiten (nu wel in de overdekt gedeelte). Ze waren er om 11:00, dus netjes 3 uur voor de vlucht voor de zekerheid. Er is een latere vlucht, dus ze hopen om te kunnen boeken, maargoed... niks is zeker nu. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:22

Nou, daar ben je mooi klaar mee zeg!
En stel nou dat je ook nog uren buiten in de regen moet staan pfff := Ik gok dat ik ook zou omkeren :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:29

Jemig wat een ellende zeg!!

Captain schreef:
Stel je komt in zo'n rij, en je draait om, heb je dan wat aan je annuleringsverzekering? Ik vraag dit voor een vriend. :+

Ben ik ook benieuwd naar. Hoe zit dit? Of dat je je vlucht mist ? En omboeken eigenlijk niet kan?
Een vriend van mij vliegt deze week en heeft daarna een aansluitende vlucht. Als hij de eerste mist, mist hij de tweede ook. En daarna een rondreis met reisgenoten die uit andere landen komen. Ofwel, als hij de vlucht mist, en meerdere dagen vertraging heeft, houdt het feestje op, want dan houdt je de reisgenoten ook op en er is van alles geregeld en geboekt.... Zou dat allemaal ook onder annuleringsverzekering vallen? Want de vlucht terugkrijgen is 1 ding... daarna nog de rest....

Ik begrijp ook dat er eventueel weer een staking in de lucht hangt?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:58

Captain schreef:
Als ik dit zag zou ik per direct weer terug gaan naar huis. Wat een ellende zeg..

Wij vliegen maandag, maar als ik dit aantref keer ik om.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:17

Captain schreef:

Dit is ook wel soort van mijn vraag... Wij denken dat we toch beter met de auto kunnen gaan maar ja, zonde van de tickets...

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:19

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 14:33

Wij wachten inmiddels ook alweer 1,5 uur op de koffers.
Berichtgeving klopt niet helaas. Maar volgens de omroeper moeten ze er binnen 20 minuten zijn.