.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:45

_AB_ schreef:
Iemand nog een leuke tips voor een grieks eiland in Juli?
Ben geneigd naar een zonbestemming te willen ipv Denemarken...

Ligt aan wat je wilt: drukte, toerisme, cultuur, uitgaan, rust, wandelen ?
Er is een Griekenland-topic, daar kan je misschien inspiratie opdoen.
[BEU] Griekenland

_AB_

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 23:20

Thanks voor de tip!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 23:49

Zo, wij hebben gisteren nog een stedentrip geboekt naar Sofia, erg veel zin in! In de zomer gaan we voor Frankrijk en Luxemburg :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 06:31

Wij gaan aftellen... nog 3 weekjes.
Zijn er heel hard aan toe.
Stoelen al gereserveerd voor heen en terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 06:39

_AB_ schreef:
Iemand nog een leuke tips voor een grieks eiland in Juli?
Ben geneigd naar een zonbestemming te willen ipv Denemarken...

Corfu en dan Paleokastritsa :j :))

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:40

Ga ik even checken, dank je!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:58

Gaaf Merel_Gomez, Taiwan lijkt me ook heel bijzonder!! :) Dubai ben ik ook geweest en vond ik heel apart! Er is zo veel te zien en het is gewoon een hele bijzondere stad. Ik zou je wel aanraden om zo laat mogelijk in november en anders in december te gaan, gezien de temperaturen. Eind oktober/begin november kan het namelijk ook nog wel echt flink warm zijn. Ik was er toen in februari met 25-30 graden en dat is eigenlijk perfect om nog veel te ondernemen. En als je van zwemmen houdt, is een dagje in zo'n waterpark ook echt heel gaaf! Wij zijn toen in Atlantis geweest en we konden ons daar nog wel langer dan een dag vermaken.

Haha bedankt Sharon, kijk er ook zo enorm naar uit!! <3

__AB__, Corfu is inderdaad een aanrader! Vond het een heel mooi groen eiland :) En de hoofdstad is ook leuk om eens een dagje heen te gaan!

Zag nog dat iemand een stedentrip naar Sofia heeft geboekt, ben erg benieuwd want heb die ook al wel even op het lijstje staan! :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:13

Woow al die gave reizen hier! Hebben jullie een goudezeltje?

Ik ben in maart naar Marokko geweest en gaan skiën in Ischgl, Oostenrijk. In september zouden mijn vriend en ik nog een reis willen maken maar we zijn er nog niet goed aan uit. Eerst maar even het kostenplaatje bekijken.

Enig idee wat Zuid Afrika zou kosten? 14 dagen, rondreis met belangrijkste trekpleisters, hotel met enkel ontbijt? Wij duiken allebei en Z. Afrika staat toch op het lijstje van mooiste duikplaatsen.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:33

florence123 schreef:
Woow al die gave reizen hier! Hebben jullie een goudezeltje?

Ik ben in maart naar Marokko geweest en gaan skiën in Ischgl, Oostenrijk. In september zouden mijn vriend en ik nog een reis willen maken maar we zijn er nog niet goed aan uit. Eerst maar even het kostenplaatje bekijken.

Enig idee wat Zuid Afrika zou kosten? 14 dagen, rondreis met belangrijkste trekpleisters, hotel met enkel ontbijt? Wij duiken allebei en Z. Afrika staat toch op het lijstje van mooiste duikplaatsen.

Ik heb een pakketreis geboekt voor Zuid-Afrika (15 dagen Johannesburg - Pretoria - Drakensbergen - Durban - Zululand - St. Lucia - Swaziland - Kruger NP - Panoramaroute - Johannesburg) en ik denk dat jullie dan zelf met de auto willen reizen en zelf willen samenstellen i.v.m. het duiken, dus denk dat je dan het beste even in het topic je vraag kan stellen :) [BEU] Zuid Afrika

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 11:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:39

Dubai is waterpark een must! Zo vermaakt daar, als ik er ooit ben ga ik daar wéér heen. (en over het algemeen houd ik niet van zwemmen maar dit was fantastisch!)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:51

oeh een vakantie topic, leuk!!

Wij gaan volgende maand een drietal dagen naar LEGOLAND GERMANY als de vakantie begint van de kleintjes hier in limburg. Dan gaan we in mei nog een drietal dagen naar Disneyland

en begin juli, als hier de grote vakantie begint, gaan we 8 dagen naar een all-inclusive resort in Mallorca. Ik tel ook echt af naar alles haha, vooral Mallorca - de rest zijn meer uitstapjes als Echt vakantie vieren haha. We hebben in dit specifieke hotel in Mallorca zo'n super relaxte vakantie gehad vorig jaar en we gaan terug naar hetzelfde hotel dus dan weten we ook wat we kunnen verwachten - mooi hotel, welke ideaal is voor gezinnen maar ook voor als je zonder kids gaat. ze hebben o.a. een 18+ relaxzwembad dus deze mama gaat daar gretig gebruik van maken haha.

Afbeelding

Als zoonlief wat ouder is - hij is net 5 - willen we graag een roadtrip in Amerika/Canada doen, maar eerst nog een groter huis kopen. Dus het is waarschijnlijk een 10 jaren plan, dat reizen haha.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:32

HelmerG schreef:
oeh een vakantie topic, leuk!!

Wij gaan volgende maand een drietal dagen naar LEGOLAND GERMANY als de vakantie begint van de kleintjes hier in limburg. Dan gaan we in mei nog een drietal dagen naar Disneyland

en begin juli, als hier de grote vakantie begint, gaan we 8 dagen naar een all-inclusive resort in Mallorca. Ik tel ook echt af naar alles haha, vooral Mallorca - de rest zijn meer uitstapjes als Echt vakantie vieren haha. We hebben in dit specifieke hotel in Mallorca zo'n super relaxte vakantie gehad vorig jaar en we gaan terug naar hetzelfde hotel dus dan weten we ook wat we kunnen verwachten - mooi hotel, welke ideaal is voor gezinnen maar ook voor als je zonder kids gaat. ze hebben o.a. een 18+ relaxzwembad dus deze mama gaat daar gretig gebruik van maken haha.

[ Afbeelding ]

Als zoonlief wat ouder is - hij is net 5 - willen we graag een roadtrip in Amerika/Canada doen, maar eerst nog een groter huis kopen. Dus het is waarschijnlijk een 10 jaren plan, dat reizen haha.

Welk hotel gaan jullie? Wij zijn op zoek naar een lekkere all inclusive vakantie eind augustus. En hoe beviel het eten?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:51

@Denise_Storm

Het hotel is een paar jaar terug van naam veranderd en heet nu Zafiro, voorheen was het bekend onder Viva Mallorca geloof ik. Ligt ten noorden van Palma, iets meer dan een uurtje met de bus, in Can Picafort. 10minuutjes lopen van het strand en boulevard - lag bovenaan een heuvel dus de terugweg is wel ploeteren, lol. Wij zijn echt super tevreden erover en het hotel scoort op Zoover oa ook best goed. Milan, onze 5 jarige, vond het ook geweldig. Het kinderzwembad was voorzien van glijbaantjes en in het diepe zwembad hadden ze zo'n grote opblaasheuvel in het water zeg maar, heel leuk voor oudere kinderen en/of volwassenen hihi. En dan nog het relaxzwembad 18+ waar je dan ook vrijwel geen last hebt van rondrennende kinderen - in principe mogen ze niet aan t zwembad, maar ze lopen wel over het pad langs het zwembad, maar als dat alles is haha. de gewone baden lagen op genoeg afstand.

https://www.zoover.nl/spanje/mallorca/c ... aparthotel

Ik vond het eten heerlijk, maar smaken verschillen natuurlijk. Met ons vooronderzoek vorig jaar kwamen we ook reacties tegen van mensen die negatief waren erover, maar het ligt aan je eigen smaak en wensen en je eisen natuurlijk.

Ze hebben thema dagen - dan een mexicaans thema, dan italiaans of grieks ofzo, maar ook altijd een vaste dingen dus er is echt elke dag meer dan genoeg keus in zowel ontbijt, lunch, avondeten en dessert. Er wordt veel bereid waar je bij staat ipv alles achter in de keuken. er worden met het ontbijt e.d. ook verse smoothies gemaakt waar je bij staat enz en ze herbruiken producten die ze overhouden dus ze zijn ook erg efficient bezig met no-food-waist, wat ik ook erg top vond, want het is de eerste keer dat ik het bewust zie bij een hotel als deze. Met overblijfsels maken ze weer nieuwe creaties, die ook altijd lekker waren.

We waren heel tevreden over ons appartementen ook. Alles was schoon en er was zelfs een klein keukentje waar je nog kon koken als we hadden gewild. En de animatie was grotendeels ook NL talig en het personeel was niet allemaal EN of NL talig, maar goed genoeg vond ik om te communiceren met elkaar - en dan bedoel ik de bediening vooral. De receptie was grotendeels zelfs NL talig en anders iig goed Engelstalig. En ze hebben een enorm aanbod aan excursies e.d. die je kunt doen en dan wordt je bij het hotel opgehaald en weer afgezet, dus dat is ook ideaal :)

EDIT;
's avonds is er animatie voor zowel kids als volwassenen. Ze starten eerst met een kinderprogramma en dan is er aansluitend een avondprogramma voor volwassenen wat afwisselt van goochelshows tot dansshows e.d. ook hebben ze een klein winkeltje aanwezig waar je vanalles en nog wat kunt krijgen, daar hebben wij ook wel goed gebruik van gemaakt haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:25

Ohhh dat jij dat leuk vind zeg, ik zou daar echt benauwd van worden, zo all in haha :P Maar ieder zijn ding natuurlijk! Wij hebben trouwens ook in Can picafort gezeten, best leuk plaatsje, maar als we weer heen gaan, gaan we naar het noorden, daar zijn de baaiplaatsjes supermooi, minder toeristisch en veel rustiger :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:48

Joolien schreef:
Ohhh dat jij dat leuk vind zeg, ik zou daar echt benauwd van worden, zo all in haha :P Maar ieder zijn ding natuurlijk! Wij hebben trouwens ook in Can picafort gezeten, best leuk plaatsje, maar als we weer heen gaan, gaan we naar het noorden, daar zijn de baaiplaatsjes supermooi, minder toeristisch en veel rustiger :)

Haha ja ik ren en doe al genoeg het hele jaar door als thuis mama zijnde, dus die 8 dagen all-in mallorca is gewoon even 'bijtanken', family-time op standje 'mega relaxed; niks moet, alles mag' en ook ME-time waarin ik zo goed als NIKS hoef te doen haha en dan vooral; geen eten koken en toch alles bij de hand hebben wanneer je wil, lol. Vooral het NIET KOKEN gedeelte klinkt als muziek in m'n oren haha. Het eten is heerlijk daar en er is onwijs veel keus dus dat is voor ons ideaal zo.Overdag gewoon lekker zwemmen en luieren en Milan kan meedoen aan veel activiteiten die georganiseerd worden als hij wil en 's avonds lekker cocktails drinken als Milan geniet van de kids animatie of lekker over de boulevard lopen en daar een terrasje pakken aan 't strand af en toe. Milan nog erg jong - vooral mentaal, want er zullen genoeg 5 jarige zijn die veel actievere vakanties doen - om dagenlang excursies te doen - willen er wel een paar gaan doen deze keer -, en we zijn geen strandmensen dus dan is all-inclusive met leuke zwembaden voor ons een heerlijke optie. Er is voor Milan enorm veel te doen dankzij animatie en kids club en ik zit het liefst met een boek aan het zwembad, dus het is voor ons nu de perfecte vakantie haha. Ik ging overigens vroeger ook regelmatig al met m'n ouders naar Mallorca, all-inclusive dus ik ben er wel een beetje mee opgegroeid en vond het toen al fijn haha. We hebben wel zo door het jaar heen nog dagjes weg enz. gepland zoals Legoland en Disneyland en we boeken regelmatig een weekendje centerparcs enz. of gaan naar een huisje in Hoenderloo waar we veel wandelen.

We zijn afgelopen jaar bv. maar 1 dag naar het strand geweest, waar ik wel heerlijk heb gedobberd in het water, maar milan vind er niksss aan - ja hij speelt even met het zand en is met z'n voetjes in het water maar de zee in wil hij niet - en mijn man ook niet en ik ook niet zodra ik uit het water ben hahaha. Dus voor ons zijn mooie baaiplaatjes enz. overbodig, lol.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:01

Ik hield nooit van all-in maar sinds ik een kind heb vind ik het echt een verademing :')
Dan heb ik tenminste ook vakantie en hoef ik zelfs niet eens boodschappen te doen, eten te koken en onze leefplek netjes te houden.

Maar ik snap dat anderen er geen drol aan vinden :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:03

Snap wel dat mensen daar heen gaan als ze een kind hebben haha. Maar ik vind dat eten op het resort niks. Zoek liever mijn eigen restaurant uit. Zeker wanneer we een dagje weg gaan, hele dag daar blijven is ook zonde :P

En ik heb echt een hekel aan kinderen onder de 10 zodra ze geluid maken enzo. :') En mijn vriend ook dus we gaan juist ergens heen wat niet kindvriendelijk is. Dus geen animatie, kinderbadje, glijbanen etc. Heb ik echt op gelet. _O-

Zakynthos it is! <3
https://zon.sunweb.nl/griekenland/zakyn ... KBEALw_wcB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:04

Ja met kinderen lijkt het me ook wel een dingetje hoor. Wij houden onwijs van uit eten gaan en genieten van de plaatselijke keuken, maar dat is met kinderen misschien ook niet altijd makkelijk. Alhoewel, wij gingen ook van jongs af aan mee naar restaurants.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:07

Joolien schreef:
Ja met kinderen lijkt het me ook wel een dingetje hoor. Wij houden onwijs van uit eten gaan en genieten van de plaatselijke keuken, maar dat is met kinderen misschien ook niet altijd makkelijk. Alhoewel, wij gingen ook van jongs af aan mee naar restaurants.

Wij niet want wij braken de tent af... ruzie, gillen, klagen etc. :') En corrigeren hielp niet echt want wij waren gewoon vreselijk. En ik at geen vlees en lustte niks dus was sowieso niks aan. Eet nu al veel meer. _O-

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:15

Kljnktgoed HelmerG, ik ga er zeker naar kijken! Ik ben ook echt toe aan 12 dagen bijtanken en optimaal vitamine D op te doen.

Vakantie moet echt vakantie zijn en ik vind all inclusive echt genieten. Het argument “dan zit je de hele dag op zo’n park” gaat voor mij niet op: dat heb je zelf in de hand en veel kosten haal je er al uit door alleen al de drankjes.

Ik ga eens rondneuzen in iedere geval! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:31

En dat het eten vaak niet te eten is, is bij dit hotel dus helemaal niet het geval - vind ik dan, zoals ik al eerder zei is het natuurlijk persoonlijk maar in alle all-inclusive hotels waar ik ben geweest, is dit wel echt de beste so far wat eten betreft. Zoals ik zeg, ze maken ook een hoop vers, zoals smoothies e.d. en bereiden vis en vlees vers waar je bijstaat als extra service en het is echt geen productie voedsel wat ze aangeleverd krijgen kant en klaar bv, het wordt echt allemaal vers bereid en dat proef je echt wel. Het is geen lokaal eten nee op de Spaanse dag na, lol, maar dat hoeft voor ons ook niet. Milan is een lastige eter en die heeft nu elke dag volop keus, dus dat is al een pluspunt en ik vind divers eten en zelf uitzoeken ook heerlijk dus dan is zo'n all-in buffet ideaal haha. En aangezien ik lang eet en Milan zich snel verveeld; er ligt een speeltuin meteen naast de eetzaal en binnen hebben ze ook nog een kinderhoek, dus dan kunnen wij gewoon lekker op ons gemakt eten en hij spelen als hij klaar is zonder dat hij moet blijven zitten en wachten op ons. Offtopic: zo hebben wij een wok restaurant hier in de buurt liggen die een grote kinderhoek hebben met zo'n speel/klim rek en dat is IDEAAAAAAl haha - ja, wij zijn van die ouders wat daar gewoon lekker gebruik van maken, lol.

En @Denise, jaa dat is ook precies wat wij willen haha; gewoon echt niksen. Vorig jaar was echt zo relaxed voor ons alledrie en dat is wat we zoeken! Wat Verootjoo ook al aangeeft; dat je als mama zijnde ook echt even als jezelf kunt genieten ergens, zonder non-stop bezig te zijn met 1001 dingen als eten koken, boodschappen doen - wat al zo tijdrovend en slopend is - en ga zo maar door haha. En Milan is ook niet zo van er lang opuit gaan, dus om dan telkens restaurants te moeten gaan zoeken ergens, waar hij niet veel zal eten.. dat klinkt al vermoeiend, laat staan dat we het daadwerkelijk moeten doen hahaha. Als hij ouder wordt, kunnen we onze vakanties altijd nog aanpassen. Voor nu is dit perfectie haha. Benieuwd waar jullie uiteindelijk op terecht komen, houd je ons op de hoogte? xD

En wat jij zegt Joolien is ook een dingetje; in theorie moeten kinderen zich gewoon gedragen en goed eten en daar streven we wel naar natuurlijk haha maar in de praktijk is het bij ons iig ander verhaal hahahaha. Milan is echt geen verkeerd kind; lief van karakter en ook niet gemeen of wat dan ook maar Milan verveeld zich snel - en dan zit je daar in een restaurant en heb je een mama die heel langzaam eet haha -, eet niet veel en vreemde/niet bekende dingen proeven? NO GO. en om dat op vakantie aan te pakken; nee, dan ontwijken we die situaties toch liever omdat het doel gewoon echt lekker relaxen is - al zijn er ook restaurants waar je genoeg bekend eten krijgt hoor, maar het moet op vakantie gewoon even zonder 'druk' allemaal en met all-in buffet hoef je niet op bediening te wachten enz. We werken er wel aan, maar dat gaat helaas niet zonder slag of stoot en heeft tijd nodig haha - get kids they said..it'll be fun they said.. :')

En als je inderdaad niks met kinderen hebt MarlindeRooz is een hotel als dit toch minder ideaal ja - scoort een 9,4 geloof ik op kindvriendelijkheid op de Zoover site :') :') :') -, zeker weten. Maar daar zijn gelukkig nog genoeg andere opties voor, want de meeste hotels die bv. vlak aan het strand liggen, zijn dan weer ideaal! Daar zie ik altijd alleen maar koppels of oudere mensen vertoeven haha, daar is haast nooit een kind te bekennen en daar zijn de zwembaden e.d. dan ook naar - kleiner, rustiger. Wij hebben dus wel echt een hotel voor gezinnen, maar met de mogelijkheid om ook zeker als volwassene gewoon lekker te kunnen relaxen of dingen te doen - met in gedachte houdend dat er wel kinderen rondrennen rondom het gewone zwembad haha maar ik vond dat kabaal echt heeel erg meevallen toen ik aan het relaxzwembad lag bv. En 's avonds na de kids animatie show en het avondprogramma begint, blijven er wel kinderen hangen, maar dan is het toch een hele volwassenere en rustigere sfeer die er hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:04

Haha Helmer :') JA fun heah!? Ik snap dat je dan even geen druk wil, dus ik snap t wel hoor.
Ik vermijd dat soort plaatsen gewoon, en ga ik een superkleinschalig dingetje zitten met restaurants er om heen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:31

Net terug uit twee weken rondreizen Mexico.. wat k k k ouuud!!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:57

5 dagen Berlijn geboekt met mijn 3 tienermeiden!
1 mei hebben we daar het MyFest
en we willen nog een dagje Tropical Islands doen :)