Schotland; places to be?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:09

Fenn

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:36

Gaaf! Ziet er uit als een top vakantie

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:27

Op de boot wel goed gegeten maar veel vette dingen haha.

@Qimm oh wat grappig haha. Wij zijn gister ook thuis gekomen snel foto's uitgezocht. Maar vandaag of morgen zal ik wat laten zien. Groot deel hebben we denk ik wel hetzelfde gezien denk ik, leuk! Wij hebben zo'n 3200 km gereden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:02

Wat een super gave foto's!!! Heel veel zin in! Nog iets minder dan een maand :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:04

Mariskaa3 schreef:
Op de boot wel goed gegeten maar veel vette dingen haha.

@Qimm oh wat grappig haha. Wij zijn gister ook thuis gekomen snel foto's uitgezocht. Maar vandaag of morgen zal ik wat laten zien. Groot deel hebben we denk ik wel hetzelfde gezien denk ik, leuk! Wij hebben zo'n 3200 km gereden.

Maar waarom zou je zulke enorme afstanden jakkeren in je vakantie?
Ben ik dan echt zo uniek dat we op onze laatste vakantie in Schotland de 1000km niet eens gehaald hebben, inkl de trip naar en van de boot in NL?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:22

Het rondreizen an sich is voor mij deel van de reisbeleving. Het is niet van A naar B, maar het is deel van het sightseeen, ik heb ook genoten van het rijden daar (wat een heerlijke stuurweggetjes zijn we tegengekomen :o ) Het is vrij prijzig om die kant op te gaan, dus wij wilden ook zo veel mogelijk gezien hebben. Je kunt op verschillende manieren vakantie houden, net wat bij je past. 2 weken op 1 plek zitten zou ik bijvoorbeeld op Kreta prima vinden, maar zou me in een land als Schotland tegen staan. Wij hebben maar 1x 2 nachten op dezelfde plek geslapen (Edinburgh).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:34

Snap ik wel. Ik heb me ook een week prima vermaakt op 1 locatie (Skye) maar zou een volgende keer ook best de NC 500 willen rijden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:38

Skye had ik me ook best een dag of 10 kunnen vermaken (genoeg te zien en te doen), maar dan had ik een ander deel van de reis moeten schrappen. En gezien de nog lange lijst to-do's op reisgebied gaan we niet op korte termijn weer naar Schotland (if at all, maar zou graag nog eens gaan) Vandaar de keuze om zo veel mogelijk verschillende aspecten van het land te bewonderen.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:42

Bij deze mijn foto's

ongeveer 3200 km
21 dagen
ook te veel geld uitgegeven :o
zo'n 1650 foto's

Ik wil beginnen met wat een onwijs mooi land! De mensen, de natuur alles is er prachtig. Wij hebben ons dan ook onwijs vermaakt en plannen al onze reis weer voor volgend jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Ikke, Wij hadden een ruime drie weken de tijd en wilden dan ook graag veel van het land zien. We zijn op de meeste plekken ook 2 nachten geweest, één keer 3 nachten en 1 of 2 keer ergens 1 nacht. Verder hebben wij op de plek zelf ook nog wel eens wat rondgereden :).

Maar op sommige plekken hadden wij ons veel langer kunnen vermaken, we hebben daarom ook besloten om volgend jaar gewoon weer te gaan maar dan ook andere gebieden te zien. Maar net als wat Qimm zegt wij zijn ook naar Italië geweest waar we ons op 1 plek prima twee weken hebben vermaakt alleen Schotland leek het ons leuker om er een roadtrip van te maken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:19

ooooh die puffin <3 Volgens mij had jij wel een goede camera mee of niet? Heerlijk

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:33

We hadden de camera van mijn schoonzus mee haha. Een Nikon d5200 was daar wel blij mee! En die puffins waren echt zo cute <3
Heb ook foto's met een drie op een rij <3

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:53

Yeah , een topic over Schotland!
Ik wil even volgen want wij gaan binnenkort ook naar schotland, met onze eigen auto.
Wij gaan eerst 2 weken, en als het bevalt gaan we volgend jaar misschien wel langer :j
We hebben de boot al geboekt voor heen en terug.
Het enige waar ik tegenop zie is het overnachten op de boot. Kennisje van ons was behoorlijk zee ziek, en kon niet echt van de overgang genieten...
Maar verder heb ik er ontzettend zin in!
Ik ga dit topic even rustig op mijn gemakje doorlezen, en genieten van de mooie foto's en verhalen :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:14

Wij hadden beide keren prima overtocht. Heen was de zee echt spiegelglad, terug was het een beetje hobbelig, maar geen last ondervinden

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:27

Gave plaatjes hierboven!

Wij hebben bijna alle accommodaties geboekt, het komt nu toch wel dichterbij :D Auto is ook zo goed als rond, via Celtic Legend.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:35

Durante schreef:
Ik wil even volgen want wij gaan binnenkort ook naar schotland, met onze eigen auto.
Wij gaan eerst 2 weken, en als het bevalt gaan we volgend jaar misschien wel langer :j
Het enige waar ik tegenop zie is het overnachten op de boot. Kennisje van ons was behoorlijk zee ziek, en kon niet echt van de overgang genieten...
Ik ga dit topic even rustig op mijn gemakje doorlezen, en genieten van de mooie foto's en verhalen :D

IJmuiden - Newcastle geboekt?
Die boot is niet zo groot en heeft een merkbare deining. Kun je daar tegen, niks aan de hand maar als je er gevoelig voor bent, neem serieus voorzorgmaatregelen.

Rotterdam - Hull gaat prima tot windkracht 7, daarboven ga je merken dat je op een boot zit.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:29

Mijn apotheek raadde me R-calm aan. Fijne pillen tegen misselijkheid-autoziek-...
Mag je per keer 2 van innemen en ze doen goed hun werk. Omdat we veel in de auto zitten en ik snel wagenziek wordt heb ik deze 2 jaar geleden mee genomen en die hebben mij echt gered op onze tocht door de highland.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:02

ikke schreef:
Durante schreef:

Die boot is niet zo groot en heeft een merkbare deining. Kun je daar tegen, niks aan de hand maar als je er gevoelig voor bent, neem serieus voorzorgmaatregelen.

Rotterdam - Hull gaat prima tot windkracht 7, daarboven ga je merken dat je op een boot zit.

Ja, vanaf IJmuiden - Newcastle...
Krijg wel een beetje de zenuwen, hoop dat ik er er een beetje tegen kan...Normaal heb ik nooit geen last van wagenziekte of iets dergelijks, dus zou niet weten hoe het op de boot zou gaan. Moet het maar over me heen laten komen haha!
De terugreis nemen we een andere boot, namelijk van Hull naar Zeebrugge, en vanuit daar reizen we weer naar het hoge noorden; Groningen, met onderweg nog 1 overnachting ergens, misschien wel 2 :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:35

Mijn moeder is ook zwaar zee/reisziek, en neemt altijd een simpel reistabletje van de kruidvat weg. werkt perfect.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:24

Durante schreef:
ikke schreef:

Ja, vanaf IJmuiden - Newcastle...
Krijg wel een beetje de zenuwen, hoop dat ik er er een beetje tegen kan...Normaal heb ik nooit geen last van wagenziekte of iets dergelijks, dus zou niet weten hoe het op de boot zou gaan. Moet het maar over me heen laten komen haha!
De terugreis nemen we een andere boot, namelijk van Hull naar Zeebrugge, en vanuit daar reizen we weer naar het hoge noorden; Groningen, met onderweg nog 1 overnachting ergens, misschien wel 2 :D

Mag ik Hull - Zeebrugge een bijzondere keuze vinden als je naar Groningen moet?

De boot naar Newcastle rolt (links - rechts) en stampt (voor - achter) wel maar niks spannends. Wij waren onlangs met windkracht 4 naar de overkant en dan voel je wel dat ie beweegt, maar daar blijft het bij. Je kunt gewoon rondlopen zonder je evenwicht te verliezen. Het is ook een lange, rustige beweging.

De boot naar Zeebrugge heeft hetzelfde punt van bewegen, waar de boot naar Rotterdam pas ergens bij windkracht 7 wat beweging begint te vertonen (groter en jonger, dus beter gestabiliseerd)

Bij twijfel, neem wat mee maar als je in de auto een boek kunt lezen zonder ziek te worden, wordt je dat op de boot ook niet. Boek eventueel een tafel aan het raam in het restaurant.

Oh, enne, als je in Schotland een superstore (Tesco, Sainsburry o.i.d) binnenloopt, ze hebben daar chips met Haggis en black pepper! En als je dat te gewaagd vindt, die met vinnegar is ook lekker.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:28

Ik ga dit jaar ook naar Schotland voor het eerst :):) Mijn vriend heeft niets met roadtrippen en wil het liefst in een hotel, ik wil het liefst wildkamperen.. Dus gaan we als compromis korte stukken rijden en slapen in huisjes.

We gaan doen:
Newcastle
Perth
Fort William
Glasgow
Newcastle

Meeste tijd zullen we rond Fort William zitten en vanuit daar daytrips maken. Zo veel zin in :):)

Prachtige foto’s Qimm!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:35

Het is zo mooi hier :oo
Afbeelding

We zijn vanochtend van Stirling naar de buurt van Glencoe gereden. Prachtige route!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:49

ooooh, ik wil teruuuuugggg! Glencoe was één van mijn favo plekken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:23

Qimm schreef:
ooooh, ik wil teruuuuugggg! Glencoe was één van mijn favo plekken

Wat houdt je tegen?

Er waren tijden dat wij minimaal drie keer per jaar over staken. Waarschijnlijk houden we het dit jaar bij twee keer :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:30

Gebrek aan vrije dagen en geld :')

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:40

Ken het gevoel! ;(