Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:13

Saintelette schreef:
Maat Scum, er zijn toch nog veel meer helmen met vizier die niet van de decathlon zijn? Ik zag er genoeg op de piste afgelopen keer en die waren echt van goede kwaliteit!

Denk dat dit een prijs kwestie is.

Celiien

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:16

Uhg skibrillen hou op schei uit.. Ik heb blijkbaar een rare neus want afgelopen wintersport in 5 zaken geweest, per zaak ongeveer 30 brillen gepast, maar bij allemaal sluiten ze m'n neus (deels) af. En dat is zo verschrikkelijk vervelend _O- Ook kinderbrillen gepast maar nope.

Ben nu aan het sparen voor een goede helm met vizier er aan vast.. Dat is het enige waarbij mijn neus niet wordt afgesloten :') En dan ook een met een vizier voor alle weersomstandigheden. In Oostenrijk een prachtige gezien die goed zat, maar wel 369,- :')

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:59

Aah ik word zo jaloers van dit topic!

Inmiddels is het voorjaarsvakantie, dus mijn hele facebook wordt gespamt met foto's. Dus ik hoop volgend jaar weer eens te gaan!
ik ben zo'n 10-15 jaar geleden op wintersport geweest naar Frankrijk Les Arc met de familie. Neefje ging al jaren op wintersport en zo hebben we met de hele familie eens een vakantie geboekt. Hartstikke tof was dat! Maar helaas, mijn ouders waren er toch niet zo'n fan van geloof ik. Dus is er daarna nooit meer van gekomen. Wel zelf nog eens een weekend in Whistler geweest toen ik in Amerika studeerde, maar dat blijft het dus bij.

Zusje vind het ook wel hee leuk. Dus nu hebben we bedacht om volgend jaar samen te gaan. We roepen het al een paar jaar, maar het zou leuk zijn als het dit keer echt eens er van komt.

Hebben jullie nog tips voor ons qua gebied?
* we zijn allebei beginners, dus willen waarschijnlijk wel ook wat lessen nemen etc.
* Waarschijnlijk wordt het iets van een georganiseerd busreis of vliegen/transfer
* Voorkeur gaat uit naar Frankrijk, Italie of Oostenrijk. Noorwegen lijkt ons ook mooi!
* zijn allebei niet zo van het apres skien
* accomodatie het liefst zo dicht mogelijk bij de piste
* Sneeuwzeker/goede sneeuw. Als we gaan, willen we wel kunnen skiien en niet de taferelen van vorig jaar hebben dat er bijna nergens sneeuw ligt haha.
* wat is de beste periode om te gaan? Zijn niet gebonden aan schoolvakanties, maar moet ik denken aan de decembermaand of meer richting februari?

Als jullie verder nog tips hebben, heel graag!
Alvast bedankt!! En ondertussen geniet ik nog even van jullie plaatjes!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:30

Nog wat leesvoer voor goggle problems ;) https://www.evo.com/guides/how-to-buy-s ... s-size-fit

Laura, als je in december al wilt gaan zou ik een gebied kiezen waar ze ook met sneeuwkanonnen werken. Dit jaar was er al vroeg veel sneeuw maar de afgelopen jaren viel dat regelmatig flink tegen. Het is dan veiliger om in januari te gaan, of in maart, dan is het niet meer zo koud ;). Qua georganiseerde reizen heb ik goede ervaringen met Bizztravel. Dit jaar gaan we met Sunweb geloof ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:38

Flaine is redelijk sneeuwzeker vanaf half december tot ver in april. Niet veel apres ski betaalbaar en oa sunweb rijdt er met de bus op. Veel skischolen en goed les ook. Geen charmant lief dorpje in uiterlijk (zeg maar foeilelijk met grijze gebouwen :+ ) maar biedt alles wat je nodig hebt op aardige loopafstand met aardige mensen en niet overbevolkt

Even leesvoer doen

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:28

Ik ben dit jaar weer in Winterberg geweest (nu 3e keer, eerste keer vijf jaar geleden, vorig jaar en dus dit jaar). Steeds 2 of 3 dagen en altijd een dag les.

Begin het snowboarden nu een beetje door te krijgen maar voor mijn bochtjes maak ik nog graag gebruik van de hele piste haha. Omdat ik soms nog moeite heb met de bochtjes let ik heel erg op "wat zit er achter mij" en omdat het in Winterberg vrij druk is oefen ik de bochtjes niet genoeg. Heb daarbij ook geen voorkeursbeen dus wanneer het lastig wordt wissel ik gewoon.

Leraar zei al steeds "kies eerst 1 been en kijk niet teveel achter je, zij zien jou wel". Maargoed in mijn dappere poging een bocht te maken werd ik vervolgens omver geskied door een skier die blijkbaar alleen maar heel hard rechtuit naar beneden kon. Ik stond met gezicht naar de berg en was net op het punt om bocht terug te maken toen hij vol over mijn board naar beneden ging en ik dus achterover klapte.

Laatste dag dit jaar onder streng toeziend oog van vriend voor links moeten kiezen (dan kon ik zijn pad volgen) en aan het einde van de dag werden warempel de bochtjes makkelijker :')

Volgend jaar waarschijnlijk weer Winterberg, wellicht 4 of 5 dagen. En in 2020 wil ik eigenlijk heel graag naar Italië (val di sole) en dan echt een week. :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:47

Snorlex klote zeg. Hopelijk niet teveel pijn gehad dardoor. Wanneer ben jij geweest? En welke school heb je gehad?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:51

Ik ga heel misschien onverwachts in de meivakantie een weekje.. ik kan niet skien, niet snowboarden en ben uberhaupt nog nooit in Oostenrijk geweest haha. Ben benieuwd of jullie tips hebben: beter uitrusting huren of goedkoop aanschaffen en daarna weer verkopen? Heb geen hele gangbare maten (brede benen relatief smalle taille, grote voeten, klein hoofdomtrek maar redelijk grote helm altijd nodig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:06

Huren heb ik ook gedaan. Voor hetzelfde geld vind je er niks aan. Of wel en heb je geluk je gehuurde materiaal te kunnen kopen. Helm eventueel goedkoop hier in nl lopen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:38

In mei nog skien? Kijk even goed welk gebied dan nog open is! Vele sluiten midden april. Kaprun zou je kunnen gaan ivm gletsjer, ook voor degene die in december zou willen. Gezellig dorp!

Flaine bied husk aan dacht ik en dat zijn jongeren reizen dus wel apres ski.

Italië Seiser alm is ge wel dig als beginner en gevorderde !!!!

Ik ben daar 3 jaar op rij geweest, perfect gebied met heeeeeel veel km piste, hele brede pistes en perfect geprepareerd en blauw in Oostenrijk is daar rood dus niet steil. Maar voor de gevorderde zit er ook uitdaging vanwege 300 km aan piste in aansluitende gebieden (denk eens aan de Sella ronda: wereld beroemd omdat het zo mooi is!) en verder is monte piste ook wel uitdagend vanwege buckelpistes enz.

En heel vaak lekker zonnetje en om de km heb je een berghut met heerlijk eten. Voordeel is dat her nog Duits is! Ik ben nu met een vriendin ook voor het apres skien gegaan, daarom geen Italië maar kwa skien is het zo mooi daar.

Wij gingen altijd naar st Christina maar je hebt meerdere dorpen daar.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 01:10

karuna schreef:
Snorlex klote zeg. Hopelijk niet teveel pijn gehad dardoor. Wanneer ben jij geweest? En welke school heb je gehad?

Nee viel mee! Had zelf weinig snelheid en zag hem recht op me afkomen dus had beetje voorbereiding op wat ging komen :')

Ik ben 16 tot 18 februari geweest. Les gehad bij de Brabander. Opzich leuk maar lesindeling is lastig. Het gaat van beginners (met mensen die nog nooit op een board hebben gestaan) naar gevorderden waarbij de les bestaat uit "doe beetje dit en dat, en volg mij maar".
Desondanks nog wel fijne oefeningen mee kunnen pikken maar had graag wat specifieker les gehad. Heb vernomen dat er in de grote skiegebieden daarin ook meer (niveau)variatie is.

Dit jaar was vriend mee, ervaren snowboarder, dus heb vooral aan hem heel veel gehad.

@theadora: ik ben nu voor de derde keer geweest en dit jaar voor het eerst met eigen schoenen en helm (omdat ik nu weet; ik vind het leuk genoeg). Board huur ik gewoon, dat kan nog niet uit. :n

@sureido: ik ga de gebieden die jij noemt ook even opzoeken!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 01:23

https://www.wintersporters.nl/skigebieden/valgardena

Dit is een deel, het maakt uit van dolomiti super ski (1200 km piste) en Seiser alm is een kleiner deel ervan. Ik heb trouwens gelogen zie ik nu, wij zijn 1 x vols geweest dat is echt Seiser alm en twee keer st Christina en dat is val Gardena. My bad :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:25

Seiseralm komt hier op de lijst.

Snorlex toen waren wij er ook. Hihi Alleen zondag dan ik niet verder dan de afdaling 9 en 10. Zaterdag waren we in willingen. Gelukkig niet veel pijn gedaan

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:01

Gebied is al bepaald haha. Mijn beste vriendin is ski lerares en zij weten precies hoe het allemaal zit, kopen altijd een jaar skipas etc. Maar zij twijfelt ook over de uitrusting, zij skiën al hun hele leven en hebben alles al namelijk haha

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:12

Leuk Karuna, is echt een aanrader!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:17

Afbeelding

:))

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:05

Snorlex, de eerste paar keren op het board is zo moeilijk maar als je het eenmal doorhebt <3

In mei skiën is wel een dingetje, je kan zal dan toch de hogere gebieden op moeten zoeken.
Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een setje, alles is in de uitverkoop. Vriendin van mij heeft vorig jaar een O'neill skipak voor 25€ gekocht. Ergens in een winkel in Utrecht, the wall.

sureido schreef:

Dit is een deel, het maakt uit van dolomiti super ski (1200 km piste) en Seiser alm is een kleiner deel ervan. Ik heb trouwens gelogen zie ik nu, wij zijn 1 x vols geweest dat is echt Seiser alm en twee keer st Christina en dat is val Gardena. My bad :D

STTTTTT stil nou, anders ontdekt dadelijk iedereen dit gebied, het is er nu nog vrij rustig. Nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik er weer van genieten! Koffer is gepakt en alles staat zo goed als klaar. Zin in!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:57

lucifertje schreef:
Snorlex, de eerste paar keren op het board is zo moeilijk maar als je het eenmal doorhebt <3

In mei skiën is wel een dingetje, je kan zal dan toch de hogere gebieden op moeten zoeken.
Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een setje, alles is in de uitverkoop. Vriendin van mij heeft vorig jaar een O'neill skipak voor 25€ gekocht. Ergens in een winkel in Utrecht, the wall.

sureido schreef:

STTTTTT stil nou, anders ontdekt dadelijk iedereen dit gebied, het is er nu nog vrij rustig. Nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik er weer van genieten! Koffer is gepakt en alles staat zo goed als klaar. Zin in!

Zij gaan elk jaar in de meivakantie dus denk dat ze wel weten waar ze het beste heen kunnen haha. Ik ga inderdaad de uitverkopen in de gaten houden!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 05:25

Mijn buuf zit nu in Val Gardena. Ziet er mooi uit. Mijn voorkeur zou italie hebbem, maar zijn stuk minder bus/vliegreizen die kant op.

Flaine en La Plagne heb ik ook in mn hoofd zitten. Maar tegen die tijd zullen we nog wel wat meer research doen haha.

Elward in Oostenrijk staat ook op t lijstje.

Blijf jullie lekker volgen!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 05:50

Haha lucifertje wat ben ik jaloers! Zo prachtig daar en het weer .... het eten ... de pistes ... Omdat er geen bus/vliegreizen die kant op gaan is het idd minder daar kwa drukte van de Nederlanders (al heb ik daar alsnog wel lang staan wachten op een lift) maar wat leuk dat meerdere het gebied kennen! Ik denk echt kwa skien dat je niet beter kan treffen als hier. Apres ski is niet zo denderend en daar zoek ik op deze leeftijd meer naar, maar ik was 15 toen ik met mijn ouders huerheen ging :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 05:52

Melisssx schreef:
[ [url=m/xC1nW9.jpg]Afbeelding[/url] ]

:))

Op deze foto ben ik het meest jaloers :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:44

Ook even een paar foto’tjes, vanaf de Diedamdkopf in Au / Schoppernau. Gebiedje in Vorarlberg.

Vandaag gaan we naar Warth en Schrocken en via daar naar Lech. Ben benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:47

Aaahhh heerlijk.

Gaan jullie skiend of eerst met de auto? En lech zit koninklijke familie nu ook. Wie weet zie je ze wel.

Vamdaag camper verder inpakken en vanavond zoef weg. Wel frisjes hier nu -7 maar flinke wind. Winterberg voor komende nacht ook -15 voorspeld of zo arme camper. Zal morgen wel geen water zijn denk ik. Nemen dit keer 5 liter los mee.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:03

Schrocken is een kwartier met de auto en dan vanaf daar omhoog.

Maar twijfel inmiddels want t sneeuwt nogal. Was niet de voorspelling :(

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:56

Italië staat hier op de lijst ;).
Wat een jaloersmakende foto's komen hier voorbij!
Gelukkig hebben we in Nederland nu heerlijk weer, dat maakt een hoop goed.