Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:41

Wat jammer abbycootje.. Hopen dat je snel iets anders vind! Met een jacht mee gaan klinkt wel erg leuk :)

Ik heb inmiddels met 2 stallen gebeld. Eentje zocht heel snel iemand, maar als ik heel goed was mocht het ook wel later.. En de ander vond het geen probleem dat ik wat later wilde komen. Beide zeiden dat ze graag eerst een paar dagen kennis met me wilden maken. Dan zou ik later met mn paard kunnen komen als ik het wat vond, en als zij mij geschikt vonden. Ze zeiden beide dat mn Engels zeker goed genoeg was, dus dat was in ieder geval fijn om te horen! :D

Maar ik vind het zo ontzettend lastig om een keus te maken waar ik heen wil. Ik hoor zulke wisselende verhalen van werken in het buitenland! Sommigen hebben het zo goed naar hun zin dat ze het liefst niet meer weggaan en anderen gaan binnen een week al weer weg omdat ze het totaal niets vinden en bv alleen maar hele dagen stallen uit mesten, dat de sfeer niet leuk is enz.
En ik vraag me dus een beetje af hoe ik dat kan voorkomen, waar moet je goed op letten?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:37

Het ligt echt helemaal aan waar je terecht komt. En wat je zelf wilt en hoe je erin staat. Als je een betaalde kracht bent, ja, dan mest je waarschijnlijk een hoger aantal stallen uit, vooral als je zelf niet op een hoog niveau rijd (geen idee of je dat doet of niet, maar in het algemeen).

Bij mn vorige adres ben ik eerder vertrokken omdat er duidelijk een verschil was in rang, ik mocht letterlijk de 'poep' werkjes doen en degene die meer in de smaak viel mocht de leuke dingen doen zoals mee gaan met de toeristen op toerritjes enz. En ik werd niet betaald, dus het was het niet waard.

Bij mijn huidige adres is er een licht verschil in rang maar als je goed interesse toont en bereid bent te leren, krijg je echt de kans om veel te doen. En de tijd vliegt hier voorbij, waar het bij mn vorige adres vreselijk langzaam voorbij kroop. Hier mag ik wel altijd meerijden als ik hier wil en mee met de toeristen op ritten.

Wees duidelijk, vraag hoeveel uur werk ze verwachten, wat krijg je ervoor in de ruil (geld, les?) en wees duidelijk welke dagen je vrij heb! Hier heb ik nu in het weekend vrij, maar op mn vorige adres had ik geen dag vrij, 7 dagen in de week werken. Dat breekt je op langere periode.

Probeer het, en laat je niet afschrikken door de verhalen. Ieder mens ervaart het anders. Zelfs hier, waar ik het reuze naar m'n zin heb, hebben andere er genoeg van na een maand. Het is afhankelijk van wie jij bent en wat je verwacht. En laat je niet naar beneden praten door de andere, doe niet (teveel) mee met de praatjes van de mensen die er zijn en de andere werkers naar beneden praten. Je kan je mening erover geven maar ga niet de hele dag erover praten. En geef het niet op als de eerste buitenlandse ervaring niet leuk is. Probeer het nog een keer, kijk of je recensies van andere kan vinden en lees de advertentie goed. Wat bieden ze aan, wat verwachten ze van jou.

Ik twijfelde bij mijn eerste advertentie of het wel leuk was, en het was een grote domper. Bij mijn huidige heb ik van te voren nooit een slecht gevoel gehad en het is echt super (voor mij!)

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:36

Bedankt voor je reactie, heb ik zeker wat aan!
De werkdagen waren op allebei de stallen van ong. 7/8 uur tot 17 uur. 6 dagen per week werken en een dag vrij of wedstrijd rijden. In ruil krijg ik gratis accommodatie voor mij en mn paard, trainingen, mogelijkheid om wedstrijd te rijden met eigen paard en een klein geldbedrag per week voor eten e.d.
Dat leek mij wel heel redelijk.
De een zei wel heel duidelijk dat paarden van stal rijden er ook zeker bij hoorde en die hadden meerdere internationale studenten(plek voor 6). En voor die paar proefdagen waren mn ouders ook van harte welkom. Dus op zich vond ik dat allemaal wel heel goed klinken!

AnnaXBoy

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:04

En beide stallen zijn in Engeland toch? Als ik het zo hoor klinkt het heel leuk. Ook handig dat je je eigen paard kan meenemen.

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 07:41

Als iemand een fijn adres in Engeland zoekt, heb ik Er wel een. Weet niet of ze nu nog personeel zoeken. Maar hele leuke mensen. Wel lange dagen. Soms wel tot 2300 uur. Maar daarna wel naar een pub of wanneer mogelijk. Meestal wanneer eerder klaar dan naar pub. Ik denk dat een open sollicitatie wel wordt geappriceerd. Het is een springstal met goede paarden en veel paarden op paddocks. Hij is zelf paarden tandarts dus ook veel te leren qua dat.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:17

Zo, ben zelf sinds gister weer terug uit Duitsland waar ik vanaf januari heb gezeten. Voor mensen die iets dichtbij en leuks voor van de zomer zoeken pb me! Want op deze geweldige stal is nu een plekje vrij. Ideaal voor een zomervakantie tussen de paarden.

Verder vraag ik me af hoe jullie aan de plekken komen. Zelf regel ik meestal wel wat via yardandgroom en ik ken workaway ook wel maar ik moet echt geld verdienen. Mis ik een goudmijntje qua websites of?!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:02

Hoi iedereen!
Afgelopen donderdag ben ik aangekomen in Londen. Heb een prima plekje hier. Deel een twee persoonskamer met een Grieks meisje. De kamer heeft tv, koelkast, WiFi en een badkamer met douche+bad. Morgen begint mijn eerste werkdag en ik ben echt super nerveus. Ik wil zo graag die eerste week gehad hebben, dat alles een beetje begint te wennen etc.

Het hotel is erg prettig, wel 1 groot doolhof. Alles ziet er verder netjes uit. Het eten is alleen wel om te janken.. We eten in een aparte kantine voor het personeel (waarvoor je eerst allemaal rare gangen en trappen langs moet. Daar staat dan een klein buffet (lees 5 bakken) met lauw/warm/koud voedsel. 80% zwemt in het vet. Jummie. Not.
Maar goed, daar komen we ook wel weer overheen. :')

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:28

Leuk om te horen Sanne! Eten is altijd even wennen in een ander land. Je zal geen hutspot meer tegen komen. :')

@Eefjahh
Ik denk dat je met yardandgroom wel het verste komt.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:23

Hallo allemaal,

Heb even jullie topic een beetje doorgelezen, het is misschien een beetje kort tijd maar voor aankomende zomer ben ik aan het kijken voor werk in het buitenland.

Weet een van jullie misschien een leuk Nederlands bedrijf paarden bedrijf in het buitenland ? Bijv. Spanje, italie of Engeland ?

Ik spreek uiteraard Engels maar mijn Engels is niet perfect en daarom zoek ik een Nederlands bedrijf waar ik werkzaamheden op stal kan doen.

Als jullie iets weten hoor ik het graag :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:16

Het Engels pak je heel snel op als je het veel gebruikt hoor!
De eerste paar dagen zal je misschien naar woorden moeten zoeken, maar binnen een week zal het al veel makkelijker gaan!

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:35

Een Nederlands bedrijf in het buitenland leek mij inderdaad ook ideaal, maar is toch wel een beetje lastig te vinden.

Als het goed is ga ik in juni een paar daagjes naar Engeland met m'n ouders om te kijken op de eventingstal die me toch het leukste lijkt.
Ze willen me graag zien rijden, de stal laten zien en een beetje met mij en m'n ouders praten. Ze vroegen ook of ik het leuk vond om nog een dag eerder te komen,
dan hadden ze namelijk de cross van de 3* wedstrijd in Bramham, waar die man ook mee doet en ook nog een paar Nederlanders zag ik.
Denk dat we dat wel gaan doen! :D

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 02:16

Heey avonturiers,
Ik heb een lange tijd niets laten horen.
Ik zou voor 10 weken op Bonaire verblijven, maar geef het helaas na 4 weken op. Dit is niet mijn plek waar ik thuis hoor en heb nog nooit zoveel spijt gehad van de vlucht en de plaats. Ik verheug me er dan echt weer op om mijn familie weer in armen te kunnen sluiten. ik blijf voor korte duur in NL en vertrek dan naar NO om te studeren. Ik verheug me er echt op... weer terug in de schoolbanken.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:24

Hey Love1992 wat jammer zeg, mag ik vragen waarom het niet jou plek was? Ik zag de advertentie namelijk voorbij komen en ben wel benieuwd naar de stal aangezien ik Bonaire een leuk eiland vind, of werkte je niet op de ranch?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 01:14

He love1992 wat jammer! Waar was je op bonaire? Als je nog even naar Curaçao wilt ben je welkom hoor!!

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:56

love1992 wat jammer!!

Ik ben ook eerder thuis gekomen. Zou tot Augustus blijven, maar ben al weer 2 weken thuis. Werd helemaal gek! Dus nu weer lekker thuis :D

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:02

Jamer iris loove en love 1992!
Kan het heel erg begrijpen, het is dat ik familie heb hier in NZ maar anders was ik ook zeker terug gegaan!

Ik ben wel opzoek geweest hier in de buurt (Canterbury zuidereiland) maar nog niet echtiets gevonden. Het is hier vooral veel race stallen.
Daarom maar weer de gk gewaagd om wat meer uit de richting te zoeken.

Nu kwam ik bij een dressuurstal terecht (northland) 4 uur Noordelijk van Auckland.
En daar kan ik een weekje proef lopen dus gister nog een paar vraagjes gestels en als dat allemaal geen roblee is een deze weken op naar het Noorden!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 05:42

over 3 weekjes vlieg ik naar Auckland en dan door naar Kaitaia voor een weekje proef op de dressuurstal :D :D
Op naar wat warmer weer :D

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:35

Hallo, mag ik jullie om advies vragen? Heb dit een tijdje terug ook al in dit topic geplaatst, maar voor de duidelijkheid hier nog een keer het hele verhaal:
Ik heb een aantal weken/paar maanden geleden contact gehad met mensen in Australië, het leek alsof ze me graag wilden 'hebben' en vroegen toen of ze me konden bellen. Hartstikke leuk natuurlijk, telefoonnummer gemaild en een tijd afgesproken dat ze zouden bellen. Dat deden ze niet en ze hebben niks meer van zich laten horen. Een vriend heeft ze toen ook gemaild, precies hetzelfde verhaal..

Nu komt het gekke: ik heb vandaag een mailtje gekregen of ik nog geïnteresseerd ben in een baantje daar. Dat ben ik in principe nog steeds, de omschrijving klonk super en ze hebben een mooie website.

Alleen ik twijfel nu of dit onbetrouwbaar is of dat het gewoon (erg) chaotische mensen zijn. Of is dit de gang van zaken in Australië?

Help!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:00

Mijn ervaring met solliciteren in Australië is dat dat wel een beetje de gang van zaken is daar.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:16

Mijn ervaring is dat dit niet alleen de gang van zaken is in Australië :P

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:03

Wat is de naam vd stal en waar?

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:41

Bedankt! Ik ben een beetje gerust gesteld en ga ze maar terugsturen dat ik nog steeds wil.

Waikiki, ik stuur het je per pb :)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:43

Ik denk dat dat wel bij een groot deel zo gaat al zal ik persoonlijk niet zo graag naar zo'n plek gaan. Ik heb liever dat alles duidelijk is, en als ze over zoiets belangrijk al vaag of chaotisch zijn terwijl jij hiervoor naar de andere kant van de wereld moet..
En dan vraag ik me af zullen ze in ''het echt'' dan ook zo chaotisch/onduidelijk zijn.

Ik ben er hier echt achter gekomen dat ik duidelijkheid zoek van de werkgever, wat hier niet echt veel voorkomend lijkt te zijn aangezien het hier nu eenmaal wat meer ''layed back'' is.
Maargoed dat is persoonlijk! Succes iniedergeval!! :D Voor wanneer/Hoelang zou het zijn?

--

Voor mij wijziging in planning kreeg een mailtje of ik een week eerder kan komen dus deze week even zien of ik tickets kan regelen voor volgende week zondag!

treffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:52

Hoi allemaal, ik kom ook even binnenvallen. Ik lees al een tijdje mee omdat ik ervan droomde om ook te gaan reizen, en die droom komt nu uit!

Ik vertrek over vier weken naar Australie om daar voor een halfjaar op een kleine manege te werken en daarna nog een halfjaar door te reizen. Ik heb denk ik al een hoop geregeld (visum, tax file number, bankrekening geopend, creditcard is binnen, vliegticket gekocht, zorgverzekering gecheckt).

Ik zit nu alleen in de knoop met een reisverzekering, dat ik door de bomen het bos niet zie. Dus mijn vraag, hoe hebben jullie dat gedaan met een reisverzekering? Omdat ik ga werken denk ik dat ik daar extra verzekerd voor moet zijn. Ik zag een verzekering van globetrotter van alianz-assistance, hebben jullie daar ervaringen mee?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen en tips!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 04:18

Plan Was iets gewijzigd dus ik ben nu al op vliegveld auckland, om 5 uur (nz tijd) vertrekt mijn vlucht naar kataia voor een proef weekje! Heel benieuwd!! En zenuwachtig haha