Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:40

Marjoow schreef:
Had ik bij Icelandair. Telkens als er iets werd omgeroepen ging het scherm op pauze :) Maar daarna gaat de film gewoon weer verder :D

Trouwens echt een goede maatschappij Icelandair. Heb heel fijn gevlogen, eten en drinken gekregen (ik vloog via IJsland naar Canada) en heb films en series kunnen kijken! Recente, dus geen oude dingen die je al 3x hebt gezien :P

Dat had ik ook met Turkish Airlines! Precies hetzelfde!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:41

Icelandair is inderdaad een goede maatschappij! Super goede ervaringen mee :D

madeliefw

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:17

Het kan wel allemaal wat hier verteld is door Balthazar3. Een vriend van mijn vriend is piloot bij een grote maatschappij. Mijn vriend is een keer met hem mee gevlogen in de cockpit. Toen hebben ze ook lopen "geinen". Geen gevaarlijke dingen maar meer zoals het zigzaggen waar over gesproken werd en het uitdoen van de automatische schermen waardoor handmatig geland moest worden. Dus ik geloof Balthazar wel.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:51

_Eline_ schreef:
Ik denk wel dat mijn allerlaatste vlucht wel mijn leukste vlucht ooit was. Een vriendin en ik vlogen ruim een week geleden, tijdens die enorm spannende WK wedstrijd Nederland - Mexico, vanuit Italie terug naar Schiphol, met een vliegtuig met 80% Nederlanders. Bij de gate in Italie hadden we met alle Nederlanders (gekleed in Oranje uiteraard :D ) naar de radio geluisterd en meegekregen dat het 1-0 voor Mexico was. Iedereen ging dus als een beetje verdrietig het vliegtuig in.

Helaas op EU-vluchten kan je geen voetbal kijken of luisteren. Gelukkig was daar de geweldige piloot, die alles live mee kreeg en het regelrecht door gaf aan ons. :D "Dames en heren, hier spreekt jullie piloot" - gevolgd door doodse(!!) stilte in de cabine. - "Jullie mogen juichen jongens, want het is 1-1!!!"
Het hele vliegtuig (zelfs het personeel) werd helemaal gek; allemaal geschreeuw, gejuich, gelach en er werd gezongen. Heerlijk haha! Echt een super leuke sfeer!! :D

Nou en toen kwam uiteraard de 2-1 voor Nederland en was iedereen helemaal niet meer te houden. :+

Ik vond het echt een hele bijzondere vlucht en de leukste ooit haha <3 :D

Wat super leuk :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 01:13

madeliefw schreef:
Het kan wel allemaal wat hier verteld is door Balthazar3. Een vriend van mijn vriend is piloot bij een grote maatschappij. Mijn vriend is een keer met hem mee gevlogen in de cockpit. Toen hebben ze ook lopen "geinen". Geen gevaarlijke dingen maar meer zoals het zigzaggen waar over gesproken werd en het uitdoen van de automatische schermen waardoor handmatig geland moest worden. Dus ik geloof Balthazar wel.

het soort dingen dat jij noemt kan nog wel hoor.. licht afwijken kan ook nog wel, alleen denk ik dat het tippen (groeten) is geweest met de vleugels... dat voelt misschien als 'zig'zag'.. zigzag is immers een vorm van gebroken lijn.. een grote lijn heeft daar giga veel ruimte voor nodig en dat kan gewoon niet goedgekeurd worden... dan heb je het over km's afwijking.. eerst naar links, dan bijsturen, dan weer terug naar rechts.. tippen doet hetzelfde maar dan hel je in plaats van echt opzij te gaan.

En jij kan inderdaad in je eentje mee hebben mogen opstijgen en dalen denk ik..
maar zover ik weet hebben vliegtuigen maar 1 extra zitplaats in de cockpit.. dus het lijkt mij niet kunnen dat hij en zijn vriendje dus in de cockpit zaten bij het stijgen en dalen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 01:28

:Y) pff zo veel meegemaakt haha.

Toen ik nog 4 of 5 was hadden we een hele harde landing in Turkije, waarbij ik zo onder mijn gordel doorgleedt en bij de mevrouw voor me tussen de voeten lag...

Of dat ik zo bang was dat ik over een meisje van mijn leeftijd heen heb gekotst in de gate...

Perse in slaap willen vallen omdat ik bang was, en blij worden alsik wakker werd en de grond zag...maar dan waren we nog niet eens in de lucht geweest...

Heel vrolijk mijn school etui meenemn incl. schaar, passer etc.

10 seconden nadat ze hebben gemeld tijdens de daling geen foto's te maken, toch vergeten je flits ui te zetten terwijl het donker is in het vliegtuig.

lekker de hele vlucht tegen je wild vreemde knappe buurman in slaap vallen

willen jullie nog meer? :')

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:18

elenaMM77 schreef:
madeliefw schreef:

het soort dingen dat jij noemt kan nog wel hoor.. licht afwijken kan ook nog wel, alleen denk ik dat het tippen (groeten) is geweest met de vleugels... dat voelt misschien als 'zig'zag'.. zigzag is immers een vorm van gebroken lijn.. een grote lijn heeft daar giga veel ruimte voor nodig en dat kan gewoon niet goedgekeurd worden... dan heb je het over km's afwijking.. eerst naar links, dan bijsturen, dan weer terug naar rechts.. tippen doet hetzelfde maar dan hel je in plaats van echt opzij te gaan.

En jij kan inderdaad in je eentje mee hebben mogen opstijgen en dalen denk ik..
maar zover ik weet hebben vliegtuigen maar 1 extra zitplaats in de cockpit.. dus het lijkt mij niet kunnen dat hij en zijn vriendje dus in de cockpit zaten bij het stijgen en dalen.

het ligt aan het toestel. het toestel wat mijn vriend vliegt heeft 2 jumpseats in de cockpit. dat is dan ook een wat groter toestel.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:42

Eindelijk de filmpjes.
Was echt een mega gave ervaring <3

Het opstijgen

Het Landen

Het Taxien
[/quote]

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:47

Wauw super gave flmpjes, nu heb ik helemaal zin in vakantie! :D

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:49

ja he nu begint het bij mij ook weer te kriebelen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:02

'wat een kloteweer hier, blij dat ik weer naar huis kan'

rofl..

volgende keer de intercom per ongeluk aan, kijken wat de vakantiegangers terugzeggen :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:05

bruceandnoon schreef:
het ligt aan het toestel. het toestel wat mijn vriend vliegt heeft 2 jumpseats in de cockpit. dat is dan ook een wat groter toestel.

dan heb ik weer wat geleerd. dacht dat het allemaal standaard was.. had het daarom opgezocht voor de een aantal verschillende maatschappijen, van redelijke gewone toestellen tot 747's. vond alleen maar '1 observer seat' in de cockpits. kan natuurlijk ook zo zijn dat het gewoon bij de bouwopdracht aangegeven wordt, dat het aan de maatschappij ligt uiteindelijk

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:16

heb je zonnebrand bij je kim uhhm nee :+

Sorry trouwens voor mijn slechte kwaliteit film

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:21

Mijn grappigste ervaring was tijdens mijn reis naar Australië vorig jaar. Ik heb zelf al veel gevlogen voor vakanties, dit was de eerste keer dat ik helemaal alleen ging vliegen.

Zag op Schiphol al een tamelijk nerdy jongen lopen met buiktasje en schichtig om zich heen kijken, duidelijk niet op zijn gemak. Hoe kan het ook anders, toevallig kwam die jongen precies naast mij zitten in het vliegtuig. Was zijn eerste vlucht ooit en hij ging in zijn eentje naar Melbourne (wat een lef!). Hij was suuuper zenuwachtig en vroeg alles aan mij want hij snapte er niks van.
Ergste was dat ik zelfs elke keer als hij naar de wc moest, moest helpen met zijn stoelriem open maken, want hij snapte na 3x uitleggen nog steeds niet hoe het moest (genant!).

Ik was blij toen ik aangekomen was in Abu Dhabi en de volgende vlucht lekker rustig mijn ding kon doen, haha!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:26

Ik mag morgen weer vliegen, kijken wat we dit keer meemaken :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:20

elenaMM77 schreef:
inmiddels ook info opgezocht over het aantal stoelen in de cockpit..

overal staat 2 stoelen in de cockpit en 1 opvouwbare voor een observer.

in alle grotere toestellen zijn er in totaal 3 klapstoelen aanwezig 1 daarvan is voor de observer in de cockpit de anderen bevinden zich elders in het toestel.

ik zie dus niet hoe er met een vriendje tijdens het stijgen en dalen in de cockpit verbleven kan zijn..

graag foto's van deze gebeurtenis.. want die zul je toch wel gemaakt hebben? is immers een once in een lifetime gebeurtenis.

He gets zeg! Meisje is 13 jaar, wat voor haar een scherpe bocht is, kan voor ons heel wat anders inhouden.
Vanuit de cockpit ziet alles er heel anders uit en het zal voor haar zo indrukwekkend zijn geweest, dat ze het net zo euforisch overbrengt, als dat ze dat moment beleefde..
Dus sorry dat ik het zeg, maar vragen om foto's aan een meisje van 13..ga ergens je bewijsdrang tonen..we zitten hier niet in cluedo hoor ;)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:52

Ik vlieg zondag, maar word erg slecht weer met onweer enzo :+
Kan je dan gewoon opstijgen? :Y)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:51

Dan wachten ze tot de bui weg is. :j

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:35

Leuke dingen maken jullie allemaal mee in het vliegtuig, haha!
Tijdens mijn twee vluchten achter elkaar van in totaal 18 uur is er echt niets gebeurd. :( De eerste vlucht was trouwens MH17 vier maanden geleden, dus achteraf was het toch niet zomaar een vlucht...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:44

Op welke dag vloog je? Ik zat ook 4 maanden geleden in de MH17.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:38

SpikkelFire schreef:
Op welke dag vloog je? Ik zat ook 4 maanden geleden in de MH17.

Ik vertrok op 18 maart vanuit Schiphol.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:29

Op zich een beetje creepy verhaal, als 7 jarige een brand meegemaakt in de motor in de Boeing waar we in vlogen van Amerika richting Nederland. Laten ze ons NET direct naast die motor hebben zitten, dus mini me was doodsbang, want we moesten alle kerosine in zee droppen en een noodlanding terug maken op het net opgestegen vliegveld.
Halve vliegtuig finaal in paniek,mensen huilen etc, echt drama. En ik?? Ik vroeg bibberend aan pappie of ik vliegtuignootjes mocht :=
Stewardess ( OOK in paniek) heeft ze wel gegeven trouwens :+
Als ik eraan terugdenk moet ik nog steeds lachen, stomme nootjes!!!!

was trouwens best bizar, diezelfde avond/nacht kwamen we terug in Nederland in een ander toestel ( een stuk leger omdat de helft van de passagiers niet meer meewilden) en was op dat moment de Bijlmer ramp geweest. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:51

Nou ja, als die nootjes je laatste wens zijn :') _O-

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:53

Lowara schreef:
Op zich een beetje creepy verhaal, als 7 jarige een brand meegemaakt in de motor in de Boeing waar we in vlogen van Amerika richting Nederland. Laten ze ons NET direct naast die motor hebben zitten, dus mini me was doodsbang, want we moesten alle kerosine in zee droppen en een noodlanding terug maken op het net opgestegen vliegveld.
Halve vliegtuig finaal in paniek,mensen huilen etc, echt drama. En ik?? Ik vroeg bibberend aan pappie of ik vliegtuignootjes mocht :=
Stewardess ( OOK in paniek) heeft ze wel gegeven trouwens :+
Als ik eraan terugdenk moet ik nog steeds lachen, stomme nootjes!!!!

was trouwens best bizar, diezelfde avond/nacht kwamen we terug in Nederland in een ander toestel ( een stuk leger omdat de helft van de passagiers niet meer meewilden) en was op dat moment de Bijlmer ramp geweest. :=

HAHAHA de nootjes waren je heilig _O- :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:35

een van mijn meest maffe ervaring was wel dat ik een nacht overstap had op de vliegvelden van Istanbul. Op de heenweg had ik achter bij een verlaten gate op IST (ataturk) liggen slapen in het raamkozijn. Dat kunstje dacht ik op de terug weg (via SAW, Sabia Gucken) (of zoiets) wel weer te doen. Had in een uitgestorven gate mijn matje uitgerold, word ik wakker, zit er een paar honderd man naar me te kijken! OEPS! SHAME