Veel beterschap Leonie ! Altijd zo vervelend als je niet lekker bent Fijn om te lezen dat de zorg daar zo goed is, had ik eerlijk gezegd niet verwacht in la douce France
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 17-12-14 07:44
Klinkt niet echt hoopvol deze update. Wel fijn dat vooral het terrein wordt aangepakt nu, maar Vulcan met een vreemde plek en vooral jou eigen gezondheid maken me toch wel bezorgd.
Hopelijk werken de medicijnen je goed want de andere optie die erdoor schemert wil je denk ik niet eens aan denken. Ik weet niet wat het is maar dat lijkt me geen fijne optie dan.
Wel prettig dat de gezondheidszorg zo vlot werkt, daar waren wij ook al achter na een spoedhulp bezoek met flinke longontsteking. Voor ze in nederland goedemorgen hadden gezegd was ik daar al voorzien van infuus, verneveling en veel zorg tegen echt een minimum aan kosten.
De meds slaan redelijk aan. Het varieert nog een beetje per dag hoe het gaat en ik ben nog heel moe maar er zit wel echt vooruitgang in. Mijn gewicht is ook wel weer flink gezakt, maar dat geeft niet net voor kerst haha.
Ik wil langzaam weer aan de gang maar het blijft vooral veel onderhoud op het moment. Alleen al om het huis warm te houden ben ik al snel een goed uur per dag bezig! En de paarden kosten ook veel tijd. En de rest van de tijd ben ik eigenlijk bomen aan het verwerken die zijn omgelegd. Dat is de voorraad voor volgend jaar.
Het is wel echt serieus koud hier nu! -8 vanmorgen en overdag zo tegen het vriespunt met een mooi zonnetje. En donderdag en vrijdag geven ze sneeuw.
De plek bij vulcan geneest mooi nadat ik een zalf van dierenarts heb gekregen. Hij is bijna weg. Gisteren weer voor het eerst een ritje met hem gemaakt en hij leek er verder geen last van te hebben. Dus dat is ook fijn!
Pandora2
Geplaatst: 23-12-14 20:53
Goed nieuws dus ! Wel flinke vries bij jullie blijkbaar... Had altijd het idee dat de Auvergne de bakoven van Frankrijk was ... niet dus..
kally
Geplaatst: 23-12-14 20:57
Poeh...hoop hout hakken dan met deze temparaturen.... Wel fijn dat Vulcan zo goed genezen is en geen last meer heeft en hopen dat jijzelf ook snel weer helemaal de oude bent.....in ieder geval gezellige dagen gewenst!
leonie87
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-14 20:59
Op het moment niet in ieder geval. Het is echt echt echt koud! De drollen en het water in de stal waren gewoon kei hard bevroren vanmorgen! Die buiten de stal kan ik met een pikhouwel van de grond af hakken denk ik hahaha.
Ow nog even voor de leuk. Mismo heeft vandaag voor het eerst in zijn leven een muis gevangen! Hij zat op het stro dat in de kruiwagen lag dus ik riep Mismo en die muis dacht een sprintje te trekken. Mismo was eindelijk een keer snel genoeg (vorige keer ontsnapte die muis nog over zijn poten heen waar hij als in een tekenfilm tussen zijn poten stond te kijken waar die muis heen ging hahaha ). Echter na 5 minuten keek hij mij zo trots aan dat hij de muis vergat en het diertje kon zijn weg redelijk onbeschadigd vervolgen. Voor de mensen die het niet erg vinden de arme muis te zien (hij was er wel echt voorzichtig mee) https://www.youtube.com/watch?v=oe8sSZJ ... e=youtu.be
Dankjewel Kally! Het zal weer een Franse bende worden Ik heb al wel aangegeven dat eten nog niet echt optimaal gaat en dat ik ook zeker niet al te laat naar huis toe wil omdat ik nog zo moe ben. Maar verder heb ik er wel zin in! IK ben vooral benieuwd naar de cadeaus die B voor me heeft gekocht . Hij heeft mijn zus benaderd voor een cadeau en ik heb dus echt geen idee waarom! Morgen weet ik het eindelijk!
Kerstdiner om 16.00 uur op 27 december . OK, we wachten nog wel even...
Edit: heb ondertussen nog een rondje op Vulcan meegelift in je andere topic, zo is het wel vol te houden .
leonie87
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-14 19:44
Ja maflinger. Ze hebben hier geen 2de kerstdag. Nu heb ik kerstavond samen met mijn vriend gevierd, eerste kerstdag met zijn moeder, broer en die zijn kinderen en gisteren met de hele familie van zijn vaders en die zijn vriendin zijn kant omdat er mensen moesten werken op vrijdag. En hier is het van 12 tot 00 kerstdiner. Dat wil zeggen, ze starten om 12 uur met binnenkomen en cadeaus geven. Dan rond 13 uur begint het appretief met zoveel nootjes en knabbels dat je geen honger meer hebt (Je raakt er aan gewend en laat de alles staan na een tijdje ). Om 14 uur begint dat het eten. Dan begin je met een klein voorgerechtje, dan vis, ijs met alcohol, vlees met aardappels, sla, kaas, dessert, fruit. Dus dan ben je ongeveer rond 17 uur wel een keer klaar. En dan om 19 uur begin je weer van voor af aan Allen zijn er iets minder gangen in de avond gelukkig!
Ik ben enorm verwend kwa cadeaus! Ik heb een chocolade fontein gekregen, met chocola natuurlijk , een leerboek frans, een vest dat hij speciaal uit nederland heeft laten komen, mijn zus heeft die voor mij gekocht en opgestuurd, oorbellen en een ketting met een hanger waarin een foto van shadow is gegraveerd! Echt heel mooi. En super lief natuurlijk. Verder heb ik van zijn moeder een dekbedovertrek gekregen dat is gekocht op zijn instructies dus helemaal mijn smaak. Een weekendje weg voor ons beide van zijn vader en broer en een uhm tja deurhanger voor een 13 jarige met mijn naam er op van zijn vader Super lief dat ze aan mij gedacht hebben natuurlijk! Nu hebben we nog een weekje vakantie samen
Jeetje je bent echt erg verwend...leuk hoor zo 'n nieuwe familie die je zo ontvangt.... Leuke kado 's ook, misschien de deurhanger dan wat minder maar so what..... Hebben ze je ook een oppas gegeven voor de vakantie?
Wat lief zeg! En wat een verwennerij inderdaad, leuk! Hele fijne jaarwisseling gewenst!
leonie87
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-14 21:50
Nog even snel een foto van alle cadeaus samen, ook die een deel van die van hem erbij
En de ketting
En idd, enorm verwend! Super gezellig geweest, maar dat eten is idd niet te doen. Ben er nu wel wat aan gewend en neem gewoon alles een klein beetje en dan gaat het wel . De wijn weten ze inmiddels, ik drink 1 glaasje wit soms en dat was het wel
Klinkt heel erg gezellig, en eten dat kunnen ze wel de fransen. Leuke cadeaux en duidelijk met zorg uitgekozen. Kun je jezelf nu rondrollen na zoveel eten en drinken?
Had je de familie al eerder gezien allemaal of was dit voor sommige mensen de eerste keer? Was het bij jou of bij zijn vader en moeder?
En een week vakantie samen, heerlijk gewoon.
Pandora2
Geplaatst: 29-12-14 20:24
Leuke geschenkjes ! Fijn dat het zo goed verlopen is en geniet van jullie vakantie !!
Ja de familie is echt super lief! Vanaf het begin eigenlijk.
leonie87
Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-14 22:42
De nieuwe bewoner hier Het is geen vervanging voor shadow, dat kan niet, maar wel een nieuw vriendje. Hij komt uit het asiel. Een naam heb ik nog niet, iets met een J volgens de regels. Dus als iemand wat leuks weet?