Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roomz

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:28

Ik zal vandaag even een bijleespostje doen. Even op iedereen reageren.

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met koffers en handbagage.
Voor mij is het de eerste keer vliegen. Ik heb verder ook helemaal geen idee wat een handige koffer is en wat makkelijk is met handbagage.
Ik hoor ook wel veel verhalen over lichtgewicht koffers. Iemand daar ook ervaring mee?
Heb zelf wel een hele mooie koffer gezien, met een Zebra erop ( http://www.vd.nl/koffers/koffers/liv/ze ... m=overview ) . Ik vind hem erg leuk maar hij weegt zelf al 4 kilo. Wat weegt ongeveer een normale koffer? Iemand een idee?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:00

Waikiki schreef:
SpikkelFire schreef:
Voor een 187 visum moet je gesponsord worden door een bedrijf, ook nog in een bepaalde regio en branche etc., die krijg je dus pas als je 2 jaar daar heb gewerkt. En kost ook zo'n 10.000 dollar ;) Daarna krijg je je permanent resident, dan ben je dus inwoner van Australië.

Een 457 visum is gewoon een Working Holiday visum, dan kun je een jaar lang (met mogelijkheid tot verlengen van een jaar als je 88 dagen boerderijwerk hebt gedaan) werken en reizen. Die is speciaal voor backpackers en kost ongeveer 300 dollar.

457 is geen backpackers visum, het is een speciaal business/sponsor visa en zit ook tegen de 10.000$. Je hebt na 2 jaar je resident en na 4 jaar je paspoort.

Je hebt gelijk, ik had verkeerd gelezen! Een WHV is een 417 (leuk al die nummers).

En het kost zoveel omdat je vaak een visumbureau daarvoor moet inschakelen, het is ontzettend veel werk en als je er niet bekend mee bent ook nog vrij ingewikkeld soms.

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:28

Sushilla88 schreef:
@ Love1992, ik heb het niet helemaal gevolgd, maar ga je nog steeds naar Denemarken? Als je hier namelijk ingeschreven wordt (zeker met een baan voor langere tijd) dan ben je ook gewoon verzekerd.

Hihi bedankt voor alle reacties,
Ik ga inderdaad nog steeds naar Denemarken, toen ik die 'betere' advertentie tegen zag op internet heb ik haar gemaild en kreeg ik terug of ik de baan nog wel wou hebben. Dus heb maar vriendelijk toegestemd. Ik wil liever een baan en werk tussen de paarden dan dat ik het voor het geld doe. En ik kan enkele maanden later ook nog vragen of aangeven of het loon hoger mag. Proberen kan altijd. Maar we gaan eerst in juni nog een kijkje nemen en kennis maken daar en dan kan ik altijd nog beslissen of het wel of niet waard is.
Maar ik heb er als nog wel zin in. Ben gewoon weer toe aan werken met paarden hihi herkennen jullie dat? :P
Ik ga inderdaad voor een langere tijd ongeveer een jaar. :D

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:38

Roomz schreef:
Ik zal vandaag even een bijleespostje doen. Even op iedereen reageren.

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met koffers en handbagage.
Voor mij is het de eerste keer vliegen. Ik heb verder ook helemaal geen idee wat een handige koffer is en wat makkelijk is met handbagage.
Ik hoor ook wel veel verhalen over lichtgewicht koffers. Iemand daar ook ervaring mee?
Heb zelf wel een hele mooie koffer gezien, met een Zebra erop ( http://www.vd.nl/koffers/koffers/liv/ze ... m=overview ) . Ik vind hem erg leuk maar hij weegt zelf al 4 kilo. Wat weegt ongeveer een normale koffer? Iemand een idee?

Wauw mooie koffer.. maar die koffer kan goedkoper !! :o :o Zelf heb ik betere ervaring in softkoffers of hoe noem je die stoffenkoffers :P Hardkoffers kun je namelijk niet mega vol drukken, ze knappen gauw kapot en scheuren snel bij de ritsen. Ook zijn ze vaak zwaarder dan de stoffen (klinkt heel onlogische maar daar ben ik achter gekomen) Bij de stoffen koffers rekt het allemaal net iets meer en beter mee, kun je vaak nog wat duwen en drukken. en breekbare spullen druk ik vaak 'of' in mijn handbagage 'of' tussen de lading sokken :P Als handbagage zal ik wel een koffer op wieltjes nemen, ik heb ook met weekend tassen gesleept maar dat gaat toch erg zeer doen aan je armen/handen of rug.. en dan zijn wieltjes een hele bevrijding !!
Als je meer vragen hebt stuur maar PB :P hoop dat je in ieder geval hier ietjes aan hebt :D

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:27

Waikiki schreef:
SpikkelFire schreef:
Voor een 187 visum moet je gesponsord worden door een bedrijf, ook nog in een bepaalde regio en branche etc., die krijg je dus pas als je 2 jaar daar heb gewerkt. En kost ook zo'n 10.000 dollar ;) Daarna krijg je je permanent resident, dan ben je dus inwoner van Australië.

Een 457 visum is gewoon een Working Holiday visum, dan kun je een jaar lang (met mogelijkheid tot verlengen van een jaar als je 88 dagen boerderijwerk hebt gedaan) werken en reizen. Die is speciaal voor backpackers en kost ongeveer 300 dollar.

457 is geen backpackers visum, het is een speciaal business/sponsor visa en zit ook tegen de 10.000$. Je hebt na 2 jaar je resident en na 4 jaar je paspoort.

Je hebt gelijk, ik had verkeerd gelezen! Een WHV is een 417 (leuk al die nummers).

En het kost zoveel omdat je vaak een visumbureau daarvoor moet inschakelen, het is ontzettend veel werk en als je er niet bekend mee bent ook nog vrij ingewikkeld soms.[/quote]

Oke, dan is het dus niet zo vreemd dat ik er weinig van snap :P
Ik wilde namelijk zelf al wat uitzoeken ed, maar loop een beetje vast...
Kunnen jullie een visumbureau aanraden? Hoeveel kost zoiets ongeveer?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:19

Houd er rekening mee dat je altijd spul kunt kopen.

Ik had een 23 kilo koffer. Hardcase. En een handbagage koffer. Let goed op de maten. Die verschillen per airline. Daar had ik nog eens 13 kilo in.

Dit alles voor een jaar. Mijn ouders hebben nog spul voor de winter nag estuurd 2x

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:54

Ik ga je een pb sturen J_onne.

Ik probeer met emirates te vliegen, 30 kilo bagage. En ga dit keer voor het eerst met vacuum zakken werken :+
Overigens emigreer ik nu, dus ik heb al medelijden nu ik moet gaan pakken :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:17

Oei ja dan wil je natuurlijk van alles mee nemen!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:52

Waikiki schreef:
Ik probeer met emirates te vliegen, 30 kilo bagage. En ga dit keer voor het eerst met vacuum zakken werken :+

Vacuüm zakken voor de "pufferige" dingen en de rest oprollen. Je kleren blijven dan ook nog knapper. En verder, ga heen met een lege koffer en stop daar ook gewoon je tas voor de handbagage in. Wij hadden 2 koffers mee plus 2 grote bags van eastpack als handbage en die daar ging echt heel veel in. Tenzij je helemaal geen kleren meer hebt in nederland natuurlijk.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:47

Helloooow?!! Wat is het stil hier...?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het de mensen die nu weg zijn bevalt??
Ik leef nu zo'n beetje op bokt, facebook en whatsapp qua sociaal contact met de buitenwereld _O-

Ik heb het hier in Estland erg naar m'n zin, zit er pas een week maar het bevalt prima.
De dagen zijn wel lang, ik begin om 8:30 en we zijn nooit voor 20:00/ 21:00 klaar, gisteren was het zelfs 22:00 :O uiteraard wel met pauzes tussendoor en alles, maar voor mijn doen is het pittig werken.
Toen die mensen zeiden dat ze me alles zouden leren had ik niet verwacht dat ze het letterlijk zo bedoelden, maar ik heb gisteren voor het eerst een paard bekapt *\o/* onder toezicht uiteraard :P
Verder ben ik erg blij met de paarden hier, ze zijn zo ontzettend leuk! Momenteel zijn er 3 veulens, waarvan ik er 1 echt heel leuk vindt, maar een van de overige 2 is een duiveltje, holy crap dat ding heeft een karaktertje! }:) en twee veulens op komst in de maanden dat ik hier ben.
De hengsten zijn ook vriendelijk en leuk, en de merries uiteraard ook, ik begin ze nu een klein beetje uit elkaar te houden, en de namen te onthouden, want die zijn nog flink lastig.
Verder ga ik de 14e m'n eerste endurance wedstrijd hier rijden, heb er heel veel zin in!!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:16

Oh dat klinkt allemaal heel gaaf! Leuk hoor. :D Vooral dat je veel veelzijdige dingen te zien/doen krijgt.

Ik wacht nog steeds op de emails heen en weer. Ik ben zo ongeduldig.. maar het is een groot 'bedrijf', dus ik ga ervan uit dat er best wat werkdagen overheen gaan voordat ik een antwoord krijg.
Meh. Vermoeiend. Wil ook niet te veel pushen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:18

Hier in Australië ook nog alles prima! Nog 4 maanden en dan klaar met werken hier. Ben van plan om dan barista cursussen te gaan doen (koffie) en dan kijken of ik een leuke baan kan vinden in een koffiebar in Sydney of een andere stad.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:05

Hier in Koeweit is ook alles goed. Momenteel sta ik voor de keuze om naar huis te gaan, of iets nieuws te zoeken hier. Best lastig, aangezien ik het hier enorm naar mijn zin heb. Maar er is geen directe match tussen mijn diploma's en de banenmarkt in Koeweit, dus ik zal een beetje creatief moeten zijn :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:46

Hier in Duitsland ook alles goed :) Gister aangekomen na 11 uur reizen (don't ask me how.. het is maar 7 uur rijden vanuit mijn thuisthuis)

Puinhoop in huis maar erug leuke mensen! Vandaag eerste dagje gewerkt, nog niet met de paarden dus daar ben ik nu wel benieuwd naar. Ergens toch bang dat dit niks voor mij gaat zijn, niet voor lange tijd iig.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:01

ZusJacobs schreef:
Hier in Duitsland ook alles goed :) Gister aangekomen na 11 uur reizen (don't ask me how.. het is maar 7 uur rijden vanuit mijn thuisthuis)

Puinhoop in huis maar erug leuke mensen! Vandaag eerste dagje gewerkt, nog niet met de paarden dus daar ben ik nu wel benieuwd naar. Ergens toch bang dat dit niks voor mij gaat zijn, niet voor lange tijd iig.

hoe dat zo?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:44

Hier ook alles goed! Mijn eerste werkweek zit erop. Veel info, vermoeiend, leuke mensen. :-)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:08

Leuk zoveel mensen tegelijk!

Tja het is met paardenmensen altijd uitkijken om grote meningsverschillen e.d. Ik weet gewoon heel goed wat ik wel wil en wat niet en wanneer iets mij dan teveel tegenstaat dan werkt het gewoon niet..

Nu wil ik er niet te negatief tegen aan kijken, ben er pas 2 daagjes dus kan eigenlijk nog geen mening vormen maar onbewust gebeurt dat dus wel.. Ik moet gaan zien hoe het verder loopt, ik heb zulke hoge verwachtingen omdat vorig jaar Canada zo'n geweldige tijd was en dat moet ik niet doen. Ander land andere leuke dingen!

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:33

Bijleespost... leuk om van iedereen weer wat te horen *\o/*

@Nagini: heb je inmiddels al wat gehoord?

@SpikkelFire: een koffiebar klinkt ook leuk, Australië lijkt me sowieso heel gaaf.

@Narya: lastige beslissing, ik hoop dat je wat gaat vinden dat bij je past :j

@ZusJacobs: ik denk inderdaad dat je het nog wat tijd moet geven...even aankijken of de paarden niet onwijs leuk zijn, en je toch je eigen ding een beetje kunt gaan doen.

@Annash: fijn dat het leuke mensen zijn, verder heel herkenbaar: ik heb nu ook m'n eerste 1,5 week erop zitten, direct veel om te verwerken haha, ze doen hier alles uit het hoofd enzo, wat voeren betreft bijvoorbeeld, ga dat ff leren onthouden voor 35 paarden :?

Hier is alles nog steeds leuk, leuke mensen ook, hoewel ik niet kan wachten tot er weer andere meiden bijkomen, ik geloof begin juli. Anders ben ik meestal alleen of met de eigenaresse, soms met haar man erbij, maar iemand van mijn leeftijd erbij is toch wel erg gezellig merk ik.
Verder is het totaal anders dan ik had verwacht, niet per se minder leuk of iets, maar wel heel anders.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:23

Andere werkers is inderdaad wel prettiger, dan heb je iemand om mee op te trekken.

Ik zit hier nu sinds donderdag en het blijft wat tegen vallen, ik ben deze trip begonnen om meer te leren en niet om stallen uit te mesten (dat kan thuis ook..). Maar tot nu toe is het alleen nog maar uitmesten geweest en voeren (en inefficiënt dat het gaat, verschrikkelijk :P ), het is natuurlijk wel erg warm (rond 10 uur al 25 graden en daarna richting de 35 graden.. ) dus iets met de paarden doen zit er niet echt in. Maar ik heb nu al een aantal dingen gezien waar ik het niet mee eens ben:
-Ze corrigeren de paarden wanneer ze in de paddock/stal/wei en naar mijn inziens is dat alleen maar onnodig (ze corrigeren dus de paarden onderling, of wanneer ze schuren, of ergens aan ruiken)
-Een aantal komt nooit buiten (vooral de minishetlanders en de hengst)
-De paarden die buiten komen staan er maximaal 4 uur
-Ze staan allemaal op beton
-Krijgen 2x per dag hooi (staan dus tussendoor en snachts veel zonder)

Dat zijn negatieve punten die ik echt niet zie zitten, ik kan daar gewoon niet naar kijken. Daarbij is wat hun daar doen de gewoonste zaak voor mij, het hanteren van paarden e.d. Dus het leergedeelte valt me ook erg tegen.

Ik ben van plan dit binnenkort wel te zeggen, maar hoe.. blijft lastig! Het zijn verder hele aardige mensen maar gewoon niet mijn style..

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:56

Eerst even een weekje aankijken en je er over heen zetten @zusjacobs
Later kun je het vast wel op een goede manier brengen ;) :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:05

Haha ik ga me hier niet overheen zetten omdat zij anders geen hulp hebben, dit is mijn trip en het valt tegen.. dan ga ik hier niet nog 4 weken zitten omdat ik anders 'opgeef'. Het werk is prima te doen, veel vrij maar ik leer NIKS.. Veel mooie woorden maar geen daden, dat werkt niet voor mij. Daarbij is het een grote puinzooi (vooral het huis is ontzettend vies, aanrecht kun je niet meer zien), daar kun je overheen kijken als het werk leuk is maar dat valt dus tegen ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:54

Waar zit je ergens?
Kun je me een pbtje sturen met de stalnaam/eigenaar?

Ik ken een stal in die omgeving nml... Ben benieuwd of het dezelfde is.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:14

Hier mijn kleine bijleespost. Excuses als ik iets of iemand ben vergeten.
Allereerst wat fijn dat de meeste het naar hun zin hebben. Toch wel fijn om te horen.

Gowlan: Jeetje wat een verhaal. Toch fijn dat je er nu achter bent gekomen. Wel leuk dat je nu naar Schotland toe gaat!

Love1992 : Bedankt voor je uitgebreide antwoord over de koffer. Ik heb uiteindelijk een blauwe hardkoffer gekocht. Tussen klein en groot in. Al twijfel ik er ook ergens wel weer over. Maar dat is gewoon meer omdat ik nooit echt een koffer heb gebruikt en gekocht.
Ik dacht met handbagage gewoon grote rugzak. Daar hoef ik toch niet heel veel spullen erin te doen.

Kim_Evendi : Wat fijn dat je het in Estland erg naar je zin hebt. Zo te lezen klinkt het ook allemaal erg leuk. Mooi dat het ook allemaal heel veelzijdig is en ze je veel willen leren.
voerschema’s onthouden van 35 paarden in wel veel haha. Zal vast wel goed komen. In het begin nog wennen, maar als je over tijdje weer kijkt gaat het ook vast vanzelf.

Nagini : Vervelend is dat he dat je moet wachten op je mails. Hopelijk krijg je snel een mail terug.
En je had handige tips gegeven over het reizen. Heel handig :D

SpikkelFire : Klinkt wel leuk om een cursus met koffie te gaan doen. Wil je echt iets met koffie gaan doen?
Australië lijkt me echt een prachtig land om naar toe te gaan.

Narya: Heb je een keuze kunnen maken? Naar huis of daar blijven?

_MelisS : Oh wat balen zeg van de auto. Gelukkig is het nu gebeurt en niet veel later.

xTammyy: Leuk dat je in een snackbar gaat werken. Hoelang duurt het nog voordat je gaat? En je gaat dan 2 maanden toch?

Waikiki: Wat super dat je visum is goedgekeurd!! :D

Cindeeh: Je ervaring daar was wel super zeg! Ik ga je blog zeker volgen!

ZusJacobs: Ik weet nog niet wat ik met mijn abbo ga doen. Ik denk dat ik er niets mee ga doen. Ik ga er nog wel even goed naar kijken. Jammer dat je veel negatieve punten tegenkomt op het bedrijf. Hoe wil je dat nu verder gaan doen?

Lienek: Wat leuk dat je naar Nieuw Zeeland wil gaan. Heb je intussen al iets gevonden?

xEliine: Leuk dat je naar Canada gaat. Al een manier gevonden wat betreft internet en telefoonbereik? Snap het wel dat het fijn is om af en toe even contact te hebben met vrienden en familie.

RoosTaffy: Voor hoelang blijf je in Duitsland?

c_esther: Mooie plek Gran Canaria. Wat ga je daar precies doen? En voor hoelang?

Annash; Top dat je een baan hebt gevonden in Engeland. Bevalt het je wat?

LvdO: Wat voor stage heb je gelopen in Tenerife? En wat wil je daar verder gaan doen?

Allemaal wel hele mooie plekken waar jullie naar toe gaan.
Ik mag nog 3 weken wachten en dan ga ik naar Silves toe. Tijd gaat aan de ene kant langzaam maar aan de andere kant ook wel weer snel. Nog laatste dingen doen in de laatste 3 weken. En beetje voor beetje ook de laatste dingen kopen wat ik mee ga nemen.
Heb er nog steeds onwijs veel zin in. Ben erg benieuwd wat mij te wachten staat *\o/*

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:50

Dat lijkt mij ook lastig hoor zusjacobs..

Lijkt me sowieso heel lastig als het tegenvalt en je zou er een langere tijd heen gaan. Kennis van me heeft dat ook gehad maar die is toen een jaar bij de buren gaan werken, ze zat helemaal in Australië dus had ook zonde geweest maar is wel een geluk geweest voor haa dat dat kon.

Ik blijf echt met plezier ieders reactie hier lezen, lijkt me zo gaaf om een jaar ofzo naar het buitenland te gaan en met paarden te werken.

Ik ga over 2,5 week roomz, dus volgens mij gaan wij bijna tegelijk weg!
Een college van me is na 1 week al ontslagen dus ik ben benieuwd, hopelijk hou ik het wel twee maanden vol haha

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:59

@Roomz ik heb inmiddels toch nog een studie kunnen vinden en dat ga ik eerst doen.
Kwa banen kon ik al bij een aantal bedrijven aan de slag. Handig als je in het land zelf hebt gewoond, al die connecties en vrienden kwamen goed van pas. :)