Wonen in Ierland: Werken op point-to-point stal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

f4bjheu

Re: Wonen in Ierland: Werken op point-to-point stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 23:29

Ik zou m naar ierland halen, ook omdat je als hij daar staat geen stalling hoeft te betalen, ook lijkt het mij erg fijn voor jullie beiden om hem wel gewoon bij je te hebben, maar je doordat hij ook door hun gebruikt wordt, nog tijd overhoud om evt een nieuw wedstrijd paard te trainen.

Wat een gave foto's

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:16

Een paradijs voor de paarden ! Ze zien er ook allemaal erg happy uit ! :j
En wat hebben ze daar in Ierland speciale prikpaaltjes ( foto 3 ) voor tijdelijke afspanning...lijkt me stukken beter dan die die ze hier verkopen !

Wat fijn te lezen dat je onverwachte werkdag zo goed meegevallen is ! Dat geeft meteen ook weer terug een boost na de kleine off-day de dag ervoor, toch ?

Wat jouw paardje betreft...ik zou hem ook laten overkomen, je hart mag je niet tegenspreken :)
Al enig nieuws van EHS gekregen ondertussen ?

Enne...is er al veulie geboren ?? :o
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 28-04-14 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:17

Oh ziet er super uit en oranje prikpaaltjes hahah hipp

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:34

leuk hoor! Ben ook benieuwd, is er al een veulentje? :o

Enne, volgens mij kun je die paaltjes ook in Nl krijgen, ten minste ik ben er vrij zeker van dat wij die ook ooit gehad hebben!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:43

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:55

Thanks ladies ! Ik heb onder een steen gewoond denk ik :D :D Hier in Belgie dat soort nog nooit gezien ( of willen zien misschien :P ).
Midori heb even in je profiel gespiekt...wat een gave foto's in de sneeuw zeg ! Wow !
Sodera jij woont ook in Ierland dus ? Leukkkkk !

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:41

Jup Pandora maar ik doe niks met paarden hoor!!

TS, zijn jullie nog op Punchestown dit weekend?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 00:10

Zo, moet toch maar eens gaan updaten he :P

Over Maans... Heb even goed met mams gepraat en wil toch sparen om hem hierheen te halen, dat is wat t hart zegt... Gaat het niet zo goed als dat ik wil of trekt hij de sport niet, mag hij lekker meelopen in de lessen en kan ik altijd kijken of er een tweede bij kan komen... Dat zullen we tegen die tijd dan wel zien.. Heb hem alweer bijna 9 jaar, en wil de 10 nog absoluut met hem meemaken.. :)

Voor de rest: WAT een GEWELDIGE week heb ik gehad!

Dinsdag een vrije dag omdat ik zondag had gewerkt dus, heerlijk :) Woensdag avond naar de Mac gereden met twee van de meiden (ierse & nichtje van de baas) om te gaan "creepen" oftewel als een mongool door het raam van de mac kijken naar alle langsrijdende auto's bij de drive-in of er wat knaps inzat... Niet dat je dan iets kan, maar goed, heb in ieder geval VRESELIJK gelachen! Donderdag voor het eerst zelf alleen 1 van de driejarigen gelongeerd met dubbele longe, Kenny, en wat een heerlijk beest is dat toch!! Zo ongelovelijk braaf en soepel en relaxed! Plus daarna nog gehangen op Sydney en Roxy, die super braaf waren! Vandaag zelfs helemaal op Syd gezeten, ze was een beetje gespannen maar oh zo braaf! En ik vind het heerlijk om als dummy voor de jonge paarden gebruikt te worden... Echt genieten :D Plus vandaag eindelijk een nieuwe telefoon gekocht met nieuw IERS nummer, en de merries zijn beide begonnen met harsen, en ik heb morgen vrij en zondag dus weer een dagje alleen op stal aan het werk, jup.... Mijn week kan niet meer stuk :D Ohja, en wat "mijn" mannen betrefd, Willie gaat op het moment super goed, heeft weer een beetje last van zijn spieren maar word nog steeds elke week beter, en Bart is een beeeeeetje aan het puberen maar ook hij is weer aan de betere hand de laatste dagen! Voor de rest Minx de hele week gereden die het ook super deed, dus ik ben blij!

edit; belangrijk en heel leuk iets vergeten wat me echt veel te vrolijk heeft gemaakt; moesten donderdag wat hunters van weiland veranderen, en Ash en ik zijn allebei op een pony gesprongen (zij op Reggie van ong. 1.30 gok ik, ik op Rua van ong. 1.45) zonder zadel met halstertje en hoppa, naar het andere land gecrosst... Dat was ZO ontzettend leuk!

God, ik rij elke dag in de rondte op racepaarden á ongeveer 100.000 euro per stuk, en heb de grootste lol op de kleine pony's :')

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:36

Wat een leuke update Stef! Goed dat je naar je gevoel luistert mbt Maan :j
En wauw, ik kan me heel goed voorstellen dat het ponycrossen het leukste gevoel is :D Pony's are the best!!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:40

Klinkt fantastisch!
Leuk he, paarden wat nieuws leren?
h

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:28

Hier wordt een mens nu blij van om zo'n update 's morgens te lezen ! :D
Superfijn ook dat je je paardje laat overkomen !

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:50

Ik vind het zo leuk om je enthousiaste verhalen te lezen :D Klinkt echt alsof je het super hebt daar! En zou fijn zijn als je Armani daar bij je kan hebben! :)

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:25

He he, ik heb net heel je topic gelezen. Wat zijn je verhalen zooo leuk om te lezen! :D

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:52

Wat een leuke update weer en wat een mooi besluit voor je paardje! Lekker dicht bij. Kan je van m genieten!!. Ben benieuwd naar wat trainingsfoto's! Heb je die al ontvangen??

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:52

Kom bij toeval je topic tegen, heb alleen jou berichten gelezen TS, maar klinkt als je er vollop geniet.
Ik volg.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 22:21

Thnx voor alle lieve berichten weer!! :D

Gerlindie; vanaf de eerste keer dat ik een paard heb mogen helpen zadelmak maken ben ik verliefd, vind het echt het allerleukste wat er maar is!

Zo... Straks even biertje doen in de pub hier om de hoek (in mijn eentje, oftewel best spannend :P ) maar wilde nog even de volgende link met jullie delen... Ben aan het bloggen geslagen :) Dacht dat dat misschien ook handig zou zijn voor mensen die denken over emigreren en dergelijke...

http://sfvtwuijver.wordpress.com/

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:33

Leuke blogg!!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 04:48

Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt! Geniet echt van je leuke verhalen, het enthousiasme en geluk spat ervanaf! :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:38

Hele leuke blog Stef! Ik ben momenteel druk aan het sparen en ga misschien dit jaar op vakantie naar Zweden (ben al aan het rondkijken :D) dus wie weet ;) ik blijf je iig volgen!!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:45

Stille meelezer meld zich :)
Vind je verhalen zo leuk om te lezen en geniet van je updates. Wat een droom baan heb je toch! Heel veel plezier :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:23

Aaaah...leuke blog !! Nog meer mega prettig leesvoer ! :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:17

Net op tv Bertram Allen voor Ierland zien rijden op de CSI in Lummen ! Foutloos in de 1e ronde van de GP ! Wat een talent, die kerel :j En zo jong nog, echt heel erg veelbelovend !

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:23

Wat leuk om te lezen dat je Maan toch daarheen wilt halen!
Weet zeker dat het een goede keuze is :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:33

Thnx voor de lieve berichten!!! Zal eens kijken of ik filmpje van de CSI kan vinden, altijd leuk om te zien!

Ga zo even foto's van mijn nieuwe telefoon ( <3 ) halen, heb foto's van Long long time die nu echt aan het kegelen is!! Jeej! En Minx die uit haar plaat gaat, en heb vandaag 3 van de jonkies gelongeerd en van twee een paar foto's geschoten! (Alice was echt veel te gespannen, dus daar moest ik even mijn hoofd bijhouden)

Vandaag echt weer een fijne dag gehad, ben gek op de zondag werken. Lekker de hele dag alleen en zelf mijn dag in plannen, waar ik heel goed in ben, was weer om exact 5 uur klaar! Op zondag is de dagplanning wel wat anders... Wat vandaag zo'n beetje mijn planning was:

- 8 uur van huis weg
- Paardjes voeren (1 schep redmills, behalve de dikke paarden die krijgen een schep haver)
- Waterbakken schoonmaken, vullen en tegelijk temperatuur opnemen
- Wilson & Josey samen naar buiten gegooit (apart gelopen gezien Willie het grappig vind om als een steigerende stuiterbal naast je te lopen) en Charlie in het weiland ernaast. En de twee drachtige merries die we al binnen hebben (Birdie en Long long time) naar de wei brengen
- Wilsons stal uitgemest (hij staat als enige op zaagsel)
- de stock schoongemaakt (zo'n hok waar je een paard in kan zetten voor opvoelen en dergelijke)
- Alles hooi geven
- Kenny & Bonny been afspuiten (Kenny heeft een soort blauwe plek, Bonny haar botvlies is licht ontstoken door het griffelbeentje)
- Drachtige merries & de jaarlingen voeren
- Kenny & Alice met dubbele lijnen longeren
- Smelly "slingeren"
- Merrie stallen alvast hooi voer en water geven

en geloof dat ik toen ben gaan lunchen... Was om half 1 thuis :) Kwart voor twee weer richting stal gegaan en toen:

- Charlie, Josey en Wilson naar binnen gehaald
- Bart & Minx naar buiten gegooit
- Kenny & Bonny nog een keer been afspuiten
- Bonny op stal gezet met icepack
- Char Jose en Wil en alle driejarigen gepoetst
- hoeven van alle paarden invetten en uitkrabben
- Alle waterbakken bijvullen
- Bart & Minx weer naar binnen en ook poetsen + hoeven doen
- Voer klaarmaken, voerkamer opruimen en vegen en voer geven
- Alle benen en ijzers nogmaals checken
- stalbandages bij Bonny en Kenny omgedaan
- Merries naar binnen

En dat was mijn dag :D En nu ga ik de foto's proberen op de lap te krijgen :D

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:43

Klinkt als een prachtige dag :D