Een jaar au-pairen in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 01:45

Delphi schreef:
Ik denk dat meerdere mensen hier 'bang' waren dat je erg impulsief besloten had terug te komen. Maar als ik nu jouw reactie lees, dan lees ik dat je er goed over na hebt gedacht. En dan is het een weloverwogen beslissing. Als dit goed voelt, dan moet je dat gevoel volgen!
Ik wens je een hele goede en veilige reis terug en ik hoop dat je in september met de opleiding mag starten!

Ja en dat snap ik helemaal. En het is gewoon ongelofelijk hoeveel een mens kan veranderen van gevoel in een paar weken. Vorige week ging ik kapot van de heimwee, maar dat heb ik overwonnen. Als ik toen had besloten naar huis te gaan was het ook ontzettend impulsief geweest en weet ik ook zeker dat ik er veel spijt van zou hebben. Maar het voelt nu anders, ik ben gewoon niet happy hier. Daarom wil ik ook liever over een paar jaar opnieuw naar australie gaan dan dat ik er nu nog een paar weken aan vast plak.

Deze keus is niet impulsief, want dan zou ik nog steeds de gemengde gevoelens hebben die ik vorige week had en dat is niet zo. Maar ik ben toch blij met alle meningen hoor, ik had ze wel verwacht :)

benangelique

Re: Een jaar au-pairen in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:34

Wow, ik ben er stil van. Dat is een ommezwaai zeg. Super dat je een doel voor ogen hebt, maar wat jammer dat je niet alles aangrijpt nóg meer over jezelf te leren

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 07:41

Tsja, ik denk dat daar pas over te oordelen valt als je zelf in de situatie zit :) En dat iedereen het anders aan zou pakken is zeker waar. Gelukkig zijn we allemaal anders ;)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:33

Hey Leonie,

Wat een moedige beslissing van je om dit te doen.
Het kan vast niet makkelijk voor je zijn geweest. :(:)

Ik heb je blog gevolgd en heb hier stil meegelezen en ik begrijp je keuze.

Veel succes met de toets die je moet maken voor de opleiding! :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 09:11

Dankjewel Rowena :) nee de afgelopen twee weken waren alles behalve makkelijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:28

Goed hoor, dat je de knoop door hebt gehakt en doet waar jij je goed bij voelt! Dat zal niet makkelijk zijn geweest, omdat je natuurlijk weet dat er veel (goedbedoeld) "commentaar" op zal komen. Het is juist sterk dat je ondanks die druk, toch je eigen weg volgt, wat de reden ook is :(:)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 09:50

Dankjewel joyce :) de mensen om mij heen die me kennen reageren positief. Ik heb het toch geprobeerd.. alleen al daarom ben ik trots op mezelf.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:48

leonie1988 schreef:
Dankjewel joyce :) de mensen om mij heen die me kennen reageren positief. Ik heb het toch geprobeerd.. alleen al daarom ben ik trots op mezelf.

Ik vind het goed van je.
Vooral om pauze te nemen,( daar in australie) en er achter te komen wat je eigenlijk wilt.
Gewoon doen wat je denkt dat goed is.
Australie kan je nog altijd een keer heen, leren doe je niet zo gauw meer als je ouder word.
Petje af Leonie.
Anders ga met mij maar een keer mee naar australie, slaapplaatsen zat.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:26

Ik ben ook iemand die 5 weken naar Australie zou gaan, en al die tijd bij iemand in huis zou zijn. Ik zelf ben al na 2 weken naar huis gekomen. Zelf kon ik finaceel gezien niet die overige weken daar rond trekken dus ben ik naar huis gekomen. Ook ik heb nog steeds geen spijt van mijn beslissing, ben alleen maar blij dat toen die keus heb gemaakt. Maar ik wil zeker nog eens terug naar het land om meer te zien, maar ook dan zeker niet alleen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 05:55

Ik ben alweer bijna 7 maanden van huis, wat bestond uit backpacken en nu alweer een aantal maanden au pair. Over 5 maanden ga ik naar huis en daar wil ik lang nog niet aan denken!!!!
Onthou al het begin is moeilijk! Zonde dat je er nu al een einde aan maakt. Maar dat is natuurlijk je eigen keus.
Ik heb hier echt een heel tweede leven opgebouwd, het begin leek moeilijk, woon in Mt isa met geen andere stad dichterbij dan iets onder de 200 km. Maar ik geniet elke dag van mijn leven hier! Ben er op uit gegaan en mensen ontmoet, contact gemaakt met andere au pairs. Door de week is het family time maar het weekend trek ik mijn eigen plan, ben van smorgens tot in de nacht met mijn vrienden op pad en dat heb ik echt nodig!

Doe wat goed voelt, maar vind het toch jammer dat je zo snel 'opgeeft' want ik ben er van overtuigt dat het best een leuke tijd kon worden. (zat mede au pairs en backpackers in Brisbane)

Maar voor nu, hoop dat je de juiste beslissing heb gemaakt en een goede terug reis.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:31

vevina schreef:
Ik ben alweer bijna 7 maanden van huis, wat bestond uit backpacken en nu alweer een aantal maanden au pair. Over 5 maanden ga ik naar huis en daar wil ik lang nog niet aan denken!!!!
Onthou al het begin is moeilijk! Zonde dat je er nu al een einde aan maakt. Maar dat is natuurlijk je eigen keus.
Ik heb hier echt een heel tweede leven opgebouwd, het begin leek moeilijk, woon in Mt isa met geen andere stad dichterbij dan iets onder de 200 km. Maar ik geniet elke dag van mijn leven hier! Ben er op uit gegaan en mensen ontmoet, contact gemaakt met andere au pairs. Door de week is het family time maar het weekend trek ik mijn eigen plan, ben van smorgens tot in de nacht met mijn vrienden op pad en dat heb ik echt nodig!

Doe wat goed voelt, maar vind het toch jammer dat je zo snel 'opgeeft' want ik ben er van overtuigt dat het best een leuke tijd kon worden. (zat mede au pairs en backpackers in Brisbane)

Maar voor nu, hoop dat je de juiste beslissing heb gemaakt en een goede terug reis.

Hou eens op met dat opdringen. TS geeft duidelijk aan dat de keuze gemaakt is en dat ze naar huis gaat. Prima dat mensen hun mening even aangeven maar het is nu wel genoeg. Het word gewoon irritant dat andere blijkbaar niet de mening van andere kunnen respecteren.

Ts succes je nieuwe plannen en een goede terugreis!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 07:42

Haha dankjewel Amanda. Ik snap de meningen echt wel hoor, maar inderdaad.. De vlucht is al geboekt, ik ga echt niet meer van gedachten veranderen. Wat ik echter wel jammer vind is dat je spreekt over opgeven vevina, ook al staat het tussen haakjes. Ik ben kritisch naar mezelf en dit is juist voor mij een overwinning. Ik heb het niet opgegeven, ik ga iets doen wat ik graag wil gaan doen. Dus het is maar net hoe je het bekijkt denk ik. Het is ook lastig om over deze situatie te oordelen als je mij niet kent. Maar geloof me, in mijn ogen geef ik niet op.

Vrouwke en meniekske, bedankt voor jullie reactie :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:09

Geniet nog eventjes en goede terug reis!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:32

Ik heb alleen maar meegelezen nadat Anke mij erop gewezen had dat je ook een topic had, maar hier schrik ik wel van! Je was zo enthousiast en zo goed voorbereid en nu dit, wat ontzettend jammer voor je. ;(

Waarschijnlijk zit je nu in het vliegtuig en is iedereen op weg naar Schiphol om je feestelijk binnen te halen, maar alsnog een hele fijne vlucht en tot maandag?! :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:40

Ik hoop dat de reis meeviel en dat je in je nieuwe opleiding gaat vinden wat je zoekt !

Straks lekker thuis bij de paardjes, hondjes en katjes! (geven jullie Mimi een dikke knuffel van me?)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:54

was vast weer een lange vlucht terug? met weer zon overstap ergens in singapore ofzo?
en als je pech hebt ook nog in londen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:27

Als je thuis bent horen we het wel... misschien ben je wel zoooo moe :O dat je eerst wil :Z ...

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 22:13

KimD schreef:
Ik heb alleen maar meegelezen nadat Anke mij erop gewezen had dat je ook een topic had, maar hier schrik ik wel van! Je was zo enthousiast en zo goed voorbereid en nu dit, wat ontzettend jammer voor je. ;(

Waarschijnlijk zit je nu in het vliegtuig en is iedereen op weg naar Schiphol om je feestelijk binnen te halen, maar alsnog een hele fijne vlucht en tot maandag?! :)

Ja maandag ben ik weer van de partij;)

Ik ben thuis, het was een lange vlucht, de eerste was 8 uur, de tweede 13,5 uur! En dan nog 5 uur wachten in Singapore. Maar ik ben thuis. Lekker geknuffeld met de beesten inderdaad Roos. Mijn merrie bleef maar aan me ruiken ;)
Ik heb wel al geslapen vanmiddag, een uurtje. Ik zit nu ook rechtop te slapen. Zometeen even de paarden doen en naar bed!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:46

Oh heerlijk, geniet van de eerste nacht in je eigen bed!

ik vond die vlucht van ruim 13uur echt zooo zwaar. Had je ook dat je op een gegeven moment nier meer weet hoe je zitten moet?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 22:54

ievie schreef:
Oh heerlijk, geniet van de eerste nacht in je eigen bed!

ik vond die vlucht van ruim 13uur echt zooo zwaar. Had je ook dat je op een gegeven moment nier meer weet hoe je zitten moet?

Ja ik was er de laatste vier uurtjes echt helemaal klaar mee! ;) en van mijn bedje zal ik sowieso genieten, ik ben kapot!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:04

fijn dat je goed bent thuis gekomen..

ik weet na 2 uur al niet meer hoe ik moet zitten.. ik ga ook echt niet verder op vakantie dan 2 uur vliegen..

een van die vluchten konden we eerst terug na een onderbroken landing (der ging een of andere lampje branden dat woude ze eerst checken) en toen we der eindelijk waren was het druk met taxiën.. ik had toen al een houten kont..

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 08:37

Hahah nou dat klinkt rottig, vooral ivm een tussenlanding vanwege een lampje! Ik had vooral de eerste vlucht op de heenreis last van mijn rug en kont, maar dat was omdat ik mijn stoel niet naar achteren kon zetten. Dan heb ik de twee vluchten op de terugweg wel direct gedaan, werkte een stuk beter dan zo rechtop te moeten zitten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:19

wel fijn dat je de stoel na achteren kon doen. ik doe dat niet altijd erg ver vanwege mensen die achter je zitten, maar met zon lange vlucht.. tja.

jij zou dan nog voor een jaar dat eindje gaan vliegen, zou je dat ook voor 2 weken vakantie gedaan hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:24

Haha ja Christiene, ik heb dus altijd iemand voor mij die zijn stoel helemaal naar achteren zet, waardoor ik geen kant meer op kan, ook al ben ik maar 155cm. En zelf zet ik mijn stoel dus niet naar achteren want dat vind ik vervelend voor diegene achter mij. _O- _O- Je zet iemand helemaal klem daarmee, ik snap niet waarom die stoelen überhaupt naar achteren kunnen. :P

Hoe lang ben je er nu uiteindelijk geweest? :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 20:36

tijdens een nachtvlucht zet zowat iedereen zijn stoel naar achteren :) ik had er alleen bij de klm last van dat je dan niets meer ziet op het schermpje, die kan je niet zo kantelen als iemand zijn stoel helemaal naar achteren zet. En ik had dus op de heenreis tijdens de vlucht van ruim 12 uur een stoel die niet naar achteren kon. En ik wist de laatste uren echt niet meer wat ik met mezelf aan moest, ik had overal pijn omdat ik zo lang zo recht moest zitten. Dus ik snap wel waarom de stoelen naar achteren moeten kunnen :)

Voor twee weken zou ik het zeker niet gedaan hebben, moet toch minimaal 4 weken zijn. Maar dan vooral ook omdat je aan het ritme moet wennen, het is toch een groot tijdsverschil.

Anthea, ik ben er inclusief reizen 5,5 week geweest, dus 5 weken bij het gezin ongeveer.