USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 07:13

Ik moet er ook niet aan denken om zo lang in een stad te blijven. Maar 10 dagen Vegas met dagen excursies lijkt me nog prima te doen.
Guinevere, hotel ziet er mooi uit. Wij gaan naar een B&B, eigenlijk meer een minihotel met een tropische tuin en zwembad.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:18

Wij hebben onze twee nachten Las Vegas destijds terug gebracht naar een. Mooi om gezien en ervaren te hebben, maar dat was lang genoeg. We zaten ook niet echt in een fijn hotel, dus dat speelde ook mee.

De voorpret van het plannen en uitzoeken is al leuk Lieke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:30

Ik meld me hier ook. Mijn vriendje en ik gaan in juni/juli 23 dagen een rondreis maken. We beginnen in Las Vegas en bezoeken van daar uit de Grand Canyon. Dan rijden we via death valley naar yosemite NP. We rijden van daar uit naar Oakland en San Francisco en via Pismo Beach naar Los Angeles. Van daar uit rijden we door naar San Diego waar we de vakantie lekker relaxt afsluiten. We vliegen heen op Las Vegas en terug vanaf Los Angeles. Helaas geen rechtstreekse vlucht...

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:32

Lekker warm rond die tijd! :))

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:37

Wow wat een gave rondreis <3

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:00

Gaaf hoor!

Pff, 10 dagen NYC zou mij ook te veel zijn aan een stuk. :')
Zeker als 'puur' toerist. Zonder afspraken of mensen die je ontmoet o.i.d.

Je kan ook altijd terug vliegen vanaf een ander airport hè.
Als je naar DC of Boston zou gaan, vlieg je toch vanaf daar terug naar A'dam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:09

Ik ben echt heel benieuwd, ik ben nog nooit in Amerika geweest. Vriendje en ik zijn echte honkbalgekken dus dat is echt het walhalla voor ons. Iemand nog leuke tips voor ons?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:22

Tips: Alcatraz, golden gate en het park aan de andere kant van de golden. Je hebt in SF ook een zigzagweg naar beneden (naam even kwijt), maar erg leuk om te doen. Twin Peaks in SF is mooi

Dan heb je nog de 17 Miles drive in monterey. Carmel is mooi.

Nog even denken over nog meer tips

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:16

Long Beach bij L.A boottocht whale spotten is erg leuk, bij san Diego vonden wij het heel leuk vliegdek schip te bezoeken. Hollywood is ook altijd leuk als je der van houd natuurlijk ;)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:17

Als jullie gek zijn op honkbal zouden jullie naar de San Francisco Giants kunnen gaan. Zij hebben een heel mooi stadium. Je moet alleen net geluk hebben dat ze dan spelen. Je hebt een mooi uitzichtpunt als je over de Golden Gate gaat (richting de east bay) en dan naar links, als je iets verder door rijdt als het eerste uitzichtpunt is het stil en heb je prachtig uitzicht over zowel de brug als de stad. Wat ook leuk is is om te gaan eten bij het Cliff House. Zoals de naam al zegt zit dat bovenaan een cliff en kijk je uit over de zee. Met een beetje geluk kan je er dolfijnen zien. Als je vanaf het Cliff House iets verder naar boven rijdt kom je een groot parkeerterrein tegen en vanaf daar kan je een wandeling maken waar je op meerdere punten uitzicht hebt over de brug.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:35

Leuk Angela_!
Tips vanuit LA: Six Flags Magic Mountain als jullie van toffe achtbanen houden, Universal Studio's voor wat attracties en 'filmsets'. Je kunt evt ook naar andere studios zoals die van Warner Bros, dat is echter geen attractiepark. Hollywood is leuk om een keer gezien te hebben maar verwacht er niet teveel van. Hetzelfde geldt voor Beverley Hills, je kunt daar evt een tour doen langs de huizen van beroemdheden. Venice Beach is een attractie op zich, Santa Monica en de pier is wel een 'must' maar er zijn ook musea en parken, het is maar net waar je van houdt.

Over SF is al een hoop gezegd, wij vonden fietsen over The Golden Gate Bridge erg leuk.

In Las Vegas is het leuk om over The Strip te lopen en wat hotels in te gaan, ze hebben allemaal een ander thema. Je kunt daar ook goed shoppen. Leuk dat jullie naar Grand Canyon gaan, dat is echt heel gaaf.

Wat Douraque zegt is idd leuk om te doen langs de highway 1. Santa Barbara vonden wij ook een erg gezellig plaatsje met een prachtig wit zandstrand. Highway 1 is sowieso prachtig, ik was alleen wel erg wagenziek door alle bochten. :o

Veel plezier iig met de voorpret!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:08

Guinevere schreef:
Yasmine, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat klinkt echt leuk! Kan je er anders een paar dagen aan vast plakken?

Yep, heb dit vandaag even aan mijn baas gevraagd en hij vindt het helemaal prima dat ik na die beurs 3 daagjes vrij neem en lekker in NYC blijf. De conferentie zelf is ook tijdens het weekend, dus in het principe zijn dat overuren die ik mag recupereren. Terugvlucht wordt dan ook nog steeds betaald, dus ik ben helemaal blij! :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:12

Goed geregeld, Yasmine.

Angela, gaan jullie niet bv. naar Zion, Bryce, Antelope Canyon?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:55

Dat is fijn Yasmine!!

Klinkt geweldig Angela! San Diego heeft een mooi overdekt kleurrijk winkelcentrum in de binnenstad, leuk schiereiland waar je ook fietsen kunt huren (coronado island), Sea World, Balboa Park en de dierentuin zijn erg mooie locaties! En verder kust en strand (bij La Jolla zijn altijd zeehonden te vinden). Eigenlijk is het er zijn al leuk genoeg :D

De kustroute van LA naar San Diego is inderdaad ook mooi.

Hollywood is leuk om geweest te zijn, net als de pier, maar verder vond ik LA niet iets speciaals hebben.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:27

Wat is het toch eigenlijk ook een uiteenlopend land he
voor ieder wat wils :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:07

Dat is zeker waar wendy.

Wij vertrekken alweer over iets meer dan een week. Ben momenteel een lijstje aan het maken waar we allemaal gaan eten en heb weer lekkere nieuwe restaurants gezien (waaronder Prandelli cuban bistro). Maar ook onze vaste restaurants, Outback (hmmm Blooming Onion)/Chili's/Texas Roadhouse, komen aan bod. Van de week even aanmelden voor de nieuwsbrieven om zo coupons voor een gratis voor- of nagerecht te krijgen.

In ieder geval staat op de planning shoppen in de Premium Outlets, heb er 2 dagen voor ingepland. Ik wil s'avonds ook naar Downtown Disney voor een sundae bij Chiradelli's. Voor de rest staat er niets op de planning

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:26

is dat in NY ook, coupons? (denkt ineens aan insane couponners :') )

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:37

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:45

Het is meer dat je je aanmeld bij restaurants, via de website en dan krijg je als "cadeau" een coupon voor een gratis voorafje of dessert of een entree tegen een geredecueerde prijs. Je moet je gewoon aanmelden bij restaurants die gevestigd zitten in de stad die je gaat bezoeken. Bijv. bij Outback een gratis Bloomin' Onion of bij Chili's gratis nachos

Maar het gaat (helaas) nooit zover als extreme couponing :')

Edit: Britt90, dat is via exit-reizen zie ik. Dus betrouwbaar om te boeken voor de mensen die eventueel twijfelen

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:37

Als ik dit weer allemaal zo lees heb ik zin om NU naar Amerika te gaan. :D
Waarom, oh waarom heb ik mijn Amerikaanse vriend naar Nederland gehaald ipv daar naar toe te verhuizen?? :? Zoveel makkelijker (en goedkoper) om vanuit Amerika het hele land te bezoeken dan vanuit Nederland, haha.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:40

Zag het inderdaad Douraque! :)

@ Victory Boy, wel een goed excuus om lekker vaak terug te gaan. Omdat je vriend het wellicht zo mist. Of herinneringen ophalen. Ofzo. :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:52

Zag in de mail van ticketspy weer een interessante aanbiedingen staan (weet niet voor welke periode):
- New York vanaf Antwerpen: 369 euro
- Fly and drive Orlando en/of Miami voor 1 week: 399 euro

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:16

Douraque, jij gaat snel alweer, tof! Naar waar ga je deze keer?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:21

Wederom Florida, wij blijven 2 dagen in Orlando, 12 dagen in Daytona en 2 dagen weer in Orlando. Dit wordt met name een winkel/relax/eten tripje. Dus hopen dat de temperaturen zo blijven dan wel nog wat warmer wordt

Die aanbieding van Arkefly (279 euro retour) kon ik niet laten schieten. Daarnaast heb ik dit jaar 340 uur aan vakantie die opgemaakt dienen te worden :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:28

Ben jaloers!
Dan zou ik naar St Augustine gaan :D daar zit echt zo'n lekker ijswinkeltje :+: Kilwins!
Is "in de buurt" van Daytona.