Wintersport 2013/2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizzy1

Re: Wintersport 2013/2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:21

Leuk Bastin.... ik ben benieuwd!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:31

Bastin schreef:
Ik ga aankomende vrijdagnacht! Zal ook nog een update plaatsen ;)

Veel plezier! Is vannacht weer sneeuw gevallen, pistes zijn erg goed allemaal!
Vrijdag waren de liften allemaal dicht gegaan ivm harde wind, ik zat in de gondel terug en ging flink te keer.. De liften naar Zell am Ziller waren vrijdag de hele dag dicht. Hopelijk is alles komende weken weer rustig :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:07

Ik vertrek vrijdag naar Frankrijk. Heb er zin in :):)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:47

@primadonna: dan had je naar koningsleiten moeten gaan. Alles was open en redelijk lekker weer doordat de wind juist werd tegen gehouden door de bergen. Ook richting hoch krimml prima te doen! Tip voor een volgende keer. Gerlos gaat denk het snelste dicht, is in mijn ogen ook alleen een doorsteek plaats. Noem dat niet eens pisten ;-)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 15:56

Waar blijven al die leuke foto's trouwens? Heb wel zin in wat winterse beelden. :D :P

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:06

PrimaDonna_ schreef:
Bastin schreef:
Ik ga aankomende vrijdagnacht! Zal ook nog een update plaatsen ;)

Veel plezier! Is vannacht weer sneeuw gevallen, pistes zijn erg goed allemaal!
Vrijdag waren de liften allemaal dicht gegaan ivm harde wind, ik zat in de gondel terug en ging flink te keer.. De liften naar Zell am Ziller waren vrijdag de hele dag dicht. Hopelijk is alles komende weken weer rustig :)

Bedankt! Ik zag het! Aankomende vrijdag gaat er volgens het weerbericht 32cm vallen! Ga met een vriendin met de auto dus van mij had het mogen vallen na aankomst.. := Hoop dat je we met rijden geen problemen gaan ondervinden.

Bedankt voor je update! Dat windje mag lekker blijven liggen :+

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:17

Angelkisssss schreef:
@primadonna: dan had je naar koningsleiten moeten gaan. Alles was open en redelijk lekker weer doordat de wind juist werd tegen gehouden door de bergen. Ook richting hoch krimml prima te doen! Tip voor een volgende keer. Gerlos gaat denk het snelste dicht, is in mijn ogen ook alleen een doorsteek plaats. Noem dat niet eens pisten ;-)

Daar waren de liften zaterdag gesloten, hele bussen vol kwamen er terug van Konigsleiten naar Gerlos, Gerlos was juist open ;)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:35

Meiden, die tas inpakken hoe doen jullie dat?

Ik heb:
7 paar skisokken (krengen nemen veel ruimte in!) + 4 paar gewone sokken + 2 thermoleggings
Ondergoed
1 spijkerbroek
1 paar moonboots/gewone schoenen (doe de moonboots wel aan)
6 skipullies
4 shirts
2 skibroeken
3 vesten

Dan heb ik het nog niet over shampoo/douchegel, crèmespoeling, lenzenvloeistof, haarproducten etc gehad.....

Dat is wat mee moet, maar alles wat erin kan zijn m'n skipullies, mn sokken/ondergoed, schoenen en broeken.

Hoe doen jullie dit?
Help!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:53

2 tassen, 1 met gewoon spul en 1 met skispul! En mijn helm zit in het tasje waar normaal mijn cap in zit

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:53

@primadonna: Ik ben zaterdag weer naar huis gegaan. De wind was blijkbaar dus gedraaid op zaterdag dan ;-)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:11

Karlijnxxx schreef:

Ik heb:
7 paar skisokken (krengen nemen veel ruimte in!) + 4 paar gewone sokken + 2 thermoleggings
Ondergoed
1 spijkerbroek
6 skipullies
4 shirts
2 skibroeken
3 vesten

Dan heb ik het nog niet over shampoo/douchegel, crèmespoeling, lenzenvloeistof, haarproducten etc gehad.....

Dat is wat mee moet, maar alles wat erin kan zijn m'n skipullies, mn sokken/ondergoed, schoenen en broeken.

Hoe doen jullie dit?
Help!

Uhmmm ik ben denk ik een smeerkees, ik neem altijd maar 3 paar skisokken en 3 pulli's mee... kan best paar keer dezelfde skisokken en pulli gebruiken vind ik.
Heb ook maar 1 skibroek, scheelt ook ruimte...
en verder: vaccuum zakken, kun je alles vaccuum maken, scheelt een hoop lucht in je tas!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:39

Hoe lang ga je Karlijn? Een maand? :D

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:55

DarkShines schreef:
Hoe lang ga je Karlijn? Een maand? :D

I wish.... Er zit bij mij echter ingeramd dat alles altijd schoon moet zijn...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 17:19

Wat voor tas heb je? En kan je inderdaad niet twee tassen meenemen?

Wij hebben van die grote boodschappen tassen. Niet echt, maar daar lijken ze op. Wij noemen het altijd turkentassen maar weet niet of jullie dat ook kennen?
Daar passen makkelijk twee skibroeken, pulli's, thermo broeken, sokken, mutsen, gewone broeken, shirts, ondergoed, sokken etc. in.

Je kan ook op youtube kijken voor handige inpak tips. Zoals dingen in elkaar oprollen bijvoorbeeld.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:22

Die blauwe tassen van de Ikea zijn ideaal om los spul dat wel volume heeft maar verder niet kwetsbaar is in te proppen. Die stamp je altijd nog wel ergens tussen in de kofferbak.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:27

@Karlijn: Ik had een grote trolly tas, ideaal.
Maar ik had mijn snowboardkleding in mijn snowboardbag gedaan. Hebben ze niet moeilijk over gedaan.
Had mijn sokken bovenin gedaan (apart vak) en de rest gewoon netjes opgevouwen erin gedaan.
Als je echt te weinig ruimte hebt kan je eventueel aan vacuum zaken denken.? vriendinnetje van mij had dat gedaan. Had uiteindelijk heel veel ruimte over.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:33

Karlijnxxx schreef:

Ik heb:
Ondergoed
1 spijkerbroek
6 skipullies
4 shirts
2 skibroeken
3 vesten

Hoe doen jullie dit?
Help!

Ik neem zon reisverpakking wasmiddel mee, dus ik was steeds wat spulletjes. Neem daarom maar 3 pully's, 2 paar sokken mee.. Waarom neem je eigenlijk 2 Thermobroeken en 2 skibroeken? Mee? Van beide is 1 toch wel voldoende? :p oh en dan neem je 1 spijkerbroek mee, kun je die niet al op de heenreis aan doen?
En van shampoo enz zijn heel veel dingen op reisformaat te krijgen, misschien is dat ook t overwegen waard?

Zijn zo maar wat tips hoor, moet je natuurlijk allemaal zelf weten wat je doet haha ;)
Hoe ga je trouwens? Eigen vervoer of met bus?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:47

Karlijn, ik neem eigenlijk precies dezelfde hoeveelheid kleding mee voor een week snowboarden. De geur van mijn gedragen skisokken is echt niet te verdragen hoor. :=

Ik ben nog niet zo heel lang terug in Nederland, maar ik heb zoveel zin om weer terug te gaan naar Oostenrijk! Ik ben zo jaloers op jullie! :D Gelukkig voor mij ga ik vrijdag nog een avondje snowboarden, maar zo'n indoor piste is toch anders dan een groot skigebied.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:01

Adamootje schreef:
Karlijn, ik neem eigenlijk precies dezelfde hoeveelheid kleding mee voor een week snowboarden. De geur van mijn gedragen skisokken is echt niet te verdragen hoor. :=

Ik ben nog niet zo heel lang terug in Nederland, maar ik heb zoveel zin om weer terug te gaan naar Oostenrijk! Ik ben zo jaloers op jullie! :D Gelukkig voor mij ga ik vrijdag nog een avondje snowboarden, maar zo'n indoor piste is toch anders dan een groot skigebied.

Krijg jij het in 1 reistrolley? Ja ik ben ook niet zo van 2 dagen hetzelfde dragen XD
Ik heb toevallig nog de vacuümzakken liggen dus ga ik alles vacuüm trekken, scheelt behoorlijk wat ruimte. Mocht het nou zoveel ruimte schelen mag je wel mee in m'n koffer naar Frankrijk :P

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:16

Ik heb ook voor elke dag schone kleren! Anders wil je echt niet meer naast mij in de lift zitten. :o

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:40

Ik doe mijn spullen in een ikea tas en dan heb ik nog ruimte over... een trolley is denk ik wel wat klein. Verder neem ik ook altijd een rugzakje mee voor magazines, toiletspulletjes en eventueel wat snoepjes. :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn skisokken gewoon 2 dagen droeg, ze stonken helemaal niet en zweette toch wel aardig! :')

Zoooo ik mis Oostenrijk nu echt, wat een butweer hier zeg! Bah!.... -O-

@Feline: Hier een paar winterse plaatjes van mij :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil kijken of ik elke maand toch even naar snowworld kan om te gaan boarden, moet nog flink aan mijn houding werken.. maar heb gemerkt dat ik wel echt vooruit ben gegaan op wintersport :D

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:27

De meur van je sokken komt meestal uit je schoenen. Ik heb schoenendrogers/-warmers en het is zooooo fijn om 's ochtends in droge en warme schoenen te stappen! Ik draag ze ook 2 dagen, gaat prima.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:03

Mijn sokken stinken eigenlijk nooit... maar mijn schoenen ook niet dus dat scheelt denk ik een hoop!
Hebben van die droogrekken in ons huisje voor de skischoenen, echt ideaal :)

Mooie foto's primadonna!! Ik heb zoooo veel zin! :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:06

Sokken doe ik maar een keer aan. Na een dag zijn ze wat wijder door het dragen en dan gaan ze zo snel afzakken en dat doet zeer. Heb ik een hekel aan.

Wij hebben in de kelder een rek waar je je schoenen op kan hangen. Dat ding word verwarmt dus heb je de volgende dag gewoon droge en warme schoenen. :D