USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:06

Wat fijn zo'n topic!!! Heb het een heel eind gelezen; Mn vriend en ik willen in de zomer 2 a 3 weken gaan rondreizen in Amerika (ongeveer van LA naar San francisco, en veel nationale parken meepakken).
Nu zijn we een beetje in de beginnende fase van de planning en ik vroeg me af waar je een fatsoenlijke camper voor 2 personen kan huren? En zou ik jullie mogen vragen hoeveel jullie pp hadden gespaard/uitgegeven?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:25

Yasmine schreef:
Overstappen is echt geen drama, hoor. Wij zijn de laatste 12 jaar ieder jaar naar Amerika gevlogen, altijd met overstappen, en we hebben maar één keer problemen gehad. Gewoon een overstap boeken die niet te krap is en dan lukt het prima.

Nee, het is niet altijd een drama. Maar ik reageerde op iemand die naar Florida wilde vliegen. Overstappen in Atlanta (het grootste en drukste vliegveld) is voor velen niet leuk en waarom meer dan 10 uur vliegen als rechtstreeks kan en net zo duur is? Overigens heb ik de pech altijd iets bij de douane van USA mee te maken. Om deze reden wil mijn man niet elk jaar naar Amerika. Gelukkig maakt het land met zijn bezienswaardigheden veel goed....maar dat binnenkomen en weggaan... :n

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:00

Rowdine schreef:
Wat fijn zo'n topic!!! Heb het een heel eind gelezen; Mn vriend en ik willen in de zomer 2 a 3 weken gaan rondreizen in Amerika (ongeveer van LA naar San francisco, en veel nationale parken meepakken).
Nu zijn we een beetje in de beginnende fase van de planning en ik vroeg me af waar je een fatsoenlijke camper voor 2 personen kan huren? En zou ik jullie mogen vragen hoeveel jullie pp hadden gespaard/uitgegeven?

Ik heb met een vriendin die route afgelopen September/Oktober gedaan, maar ik zou het niet met camper willen doen. Je bent toch minder wendbaar en snel als met een auto. En ik zou het lastig vinden als je een stad in wil. Wij hebben gewoon een auto gehuurd en toen hotels geboekt. Je zou ook motels kunnen boeken, die vaak nog een stuk goedkoper zijn. Wij waren voor 4 weken toen auto incl hotel pp ongeveer 1400 euro kwijt, maar nu hebben wij ook niet bezuinigd op hotels. Je kunt ook met veel minder uitkomen als je echt op de kosten let.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:01

Ersina schreef:
Yasmine schreef:
Overstappen is echt geen drama, hoor. Wij zijn de laatste 12 jaar ieder jaar naar Amerika gevlogen, altijd met overstappen, en we hebben maar één keer problemen gehad. Gewoon een overstap boeken die niet te krap is en dan lukt het prima.

Nee, het is niet altijd een drama. Maar ik reageerde op iemand die naar Florida wilde vliegen. Overstappen in Atlanta (het grootste en drukste vliegveld) is voor velen niet leuk en waarom meer dan 10 uur vliegen als rechtstreeks kan en net zo duur is? Overigens heb ik de pech altijd iets bij de douane van USA mee te maken. Om deze reden wil mijn man niet elk jaar naar Amerika. Gelukkig maakt het land met zijn bezienswaardigheden veel goed....maar dat binnenkomen en weggaan... :n

Ik vind overstappen zonde van mijn tijd. Ik betaal liever iets meer zodat ik rechtstreeks kan vliegen zodat ik meer tijd heb voor mijn vakantie ipv op zo'n vliegveld te hangen. Wij zijn vorig jaar van Duesseldorf rechtstreeks naar LA gevlogen, geweldig! Als het enigszins mogelijk is voor mij ook geen overstappen meer.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:03

Ersina schreef:
Yasmine schreef:

Nogmaals, ik vlieg vanuit Nederland niet rechtstreeks naar Florida. Ik vlieg naar New York.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:04

MacavityL schreef:
Nadir schreef:
Oh wat gaat het snel he MCVL! Ging je nou nog een tripje maken naar Florida oid voordat je terug gaat of niet?

Helaas zit dat er niet in, het is alleen maar werken, werken, werken!

Maar gister superbowl feestje - erg gezellig! :D

Ja, dat lijkt me nou echt super tof om mee te maken :D . Geweldig!!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:22

eslixapie schreef:
He tof, dit ga ik ook doen dit jaar! Ik weet ook nog niet waar ik kom te zitten, en moet eerst nog afstuderen. Ik hoop rond september weg te kunnen :)

Ja ik had je al gepb-t!
Mijn dossier is vandaag doorgestuurd naar Londen. Whoehoo! Weer een stap dichterbij.

Ik moet ook nog afstuderen en plan ook iets van juli of augustus :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:27

Spannend!!

Ersina: je kunt op veel meer plekken overstappen als je naar FL gaat. Voor ons is het vaak heel gunstig om via London te vliegen dan heb je in de VS geen overstap meer maar de laatste keer had ik heen een overstap op Newark en terug op Dulles. Beide heel goed te doen. Detroit is ook vaak een optie.

MontyRulezz: als het prijsverschil niet te groot is dan vind ik rechtstreeks heerlijk maar zodra ik een paar honderd euro kan besparen sta ik wel een uurtje eerder op. Vaak kun je ook met een overstap wel op een nette tijd aankomen als je maar op tijd vertrekt.

Geniet nog van je laatste dagen MacavityL!!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:13

Nagini schreef:
eslixapie schreef:
He tof, dit ga ik ook doen dit jaar! Ik weet ook nog niet waar ik kom te zitten, en moet eerst nog afstuderen. Ik hoop rond september weg te kunnen :)

Ja ik had je al gepb-t!
Mijn dossier is vandaag doorgestuurd naar Londen. Whoehoo! Weer een stap dichterbij.

Ik moet ook nog afstuderen en plan ook iets van juli of augustus :)

Ik zie je pb net pas :') Je hebt er een terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:46

MontyRulezz schreef:
Rowdine schreef:

Ik heb met een vriendin die route afgelopen September/Oktober gedaan, maar ik zou het niet met camper willen doen. Je bent toch minder wendbaar en snel als met een auto. En ik zou het lastig vinden als je een stad in wil. Wij hebben gewoon een auto gehuurd en toen hotels geboekt. Je zou ook motels kunnen boeken, die vaak nog een stuk goedkoper zijn. Wij waren voor 4 weken toen auto incl hotel pp ongeveer 1400 euro kwijt, maar nu hebben wij ook niet bezuinigd op hotels. Je kunt ook met veel minder uitkomen als je echt op de kosten let.

Oh dat vind ik nog erg meevallen. Dus auto incl hotel was nog 1400 pp? Was dat incl benzine of excl?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:00

@Rowdine, aan benzine waren wij ongeveer 300 euro pp kwijt, we hadden wel bijna 5.000km op de teller staan :) .
Auto hebben we geboekt bij ebookers.nl, hele goeie site die ook inclusief alle benodigde verzekeringen aanbied. Voor 4 weken hebben we 650 euro betaald voor een midsize suv.
Dus als je 2-3 weken gaat dan ben je dus nog minder kwijt.

Ik heb maanden de prijzen in de gaten gehouden en geboekt toen er aanbiedingen waren. Dat scheelt echt honderden euros!
De auto hebben we geboekt toen we nog 5% vroegboekkorting hadden en toen was er een actie bij ebookers.nl dat je nog eens 10% korting kreeg op alle autohuur. Dus in totaal 15% korting en dat scheelde een hoop.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:01

Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:45

Rowdine schreef:

Wij boeken altijd via www.tiogatours.nl Krijg altijd snel antwoord van hun, en ze kunnen korting krijgen bij de diverse maatschappijen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 09:52

Wij waren voor 4 weken Zuidwesten inclusief Hawaii totaal € 5000,- p.p. kwijt. Dat is vlucht, hotels, auto, benzine, excursies, eten en drinken en wat kleding die we gekocht hebben. Dus daar kwam echt niks meer bij. En het was een simpele auto en het waren geen dure hotels. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:35

MontyRulezz schreef:
Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag :D

Hihi, thanks.
Ik vind de kosten dan nog redelijk meevallen. In totaal zal je dan incl eten en dergelijke om en nabij de 3000 uitkomen pp?
Zal de aanbiedingen etc eens in de gaten houden, ben benieuwd!
Bedankt voor de uitleg iig!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:28

Ik was voor 4 weken ook 5000 euro kwijt en dat was inclusief alles, 700 euro vlucht, 300 euro auto, 1100 euro hotels, 300 euro benzine, eten, drinken, shoppen enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:31

Vind ik best meevallen! Thanks voor de indicatie :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:32

Wij redden drie weken meestal wel rond de €3000 p.p. maar het ligt er natuurlijk aan wat je wilt en hoeveel tijd je wilt besteden aan het uitzoeken van goede deals.
Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt voor mijn laatste reis was ik €650 p.p. kwijt voor een week NY en DC inclusief alles. We hebben super veel gedaan en zelfs twee nachten vier sterren hotel gehad maar hadden natuurlijk het geluk dat we werkend konden vliegen :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:22

Helaas weer terug uit Florida, heerlijke tijd gehad, 1 dag minder weer op key west en verder alleen zon en prima temperature gehad.

Voor het eerst vanaf Dusseldorf en met Lufthansa gevlogen, qua alle een absolute aanrader. Zelf betaal ik liever 100 euro meer voor een rechtstreeke vlucht, maar ik vlieg dan ook altijd op grote steden. Wij vlogen nu voor 620 euro per persoon.

Gelukkig hebben we in september weer een reis gepland staan :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 17:41

Fijn dat jullie het leuk hebben gehad Michael!
En alweer een ander leuk vooruitzicht, leuk! Waar gaat de reis naar toe?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:15

schoonouders hebben een speciaal jubileum en willen voor het eerst naar amerika, wordt denk ik een korte reis naar het westen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:43

Gaaf!
En ook al ben je er al (vaak) geweest, je raakt nooit uitgekeken in dit prachtige land!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:29

Cool Micheal, leuke vooruitzichten :D .
Ik blijf het ook geweldig vinden, er is ook zoveel te zien, ik ben helemaal usa verslaafd :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 04:58

Morgen naar Hawaii!! Ik heb er zoooooo veel zin in *\%/*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 05:04

Klinkt goed, Guinevere! Have fun!