Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:55

Je boekt niet zomaar een reis naar Tunesie, je gaat er heen om de reis van je dromen te maken..En dan kom je in deze situatie. Ik vind het ronduit triest, onbegrijpelijk en echt erg voor de vrijwilligers. :n

De eerste zin.. Of het waar is.. Wat denk je nu zelf, iedereen zou toch vol trots over zo'n reis praten?! Ik lees vooral teleurstelling en -in mijn ogen- bizarre incidenten op deze ranch. Zou niet eens in me op komen om zulke verhalen in twijfel te trekken.
Jouw reactie vind ik spottend over komen, je maakt mensen hier gewoon belachelijk! Ondoordachte lompe reactie.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-08-12 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderd bericht weggehaald

KimD

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:00

Ik heb t topic vol verbazing doorgelezen, ik weet gewoon niet wat ik zeggen moet! :oo

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:10

Reactie mag als spottend gezien worden of lomp maar het is wel kort en krachtig de waarheid.
Ik vind het nogal wat, wat ik hier lees.
Dat bedouin niet reageert snap ik wel, je zal maar op het internet gewezen worden op het gedrag van je man. Ik denk dat deze dame wel helemaal in shock moet zijn. Als het mijn man was, was ik hem nu even persoonlijk aan het masseren met een scalpeermes denk ik.
Dit is toch te gek voor woorden, je kan toch niet zo gek op je man zijn dat je dit soort dingen weg wuift als hij is nieuwsgierig, en dat hoort bij de cultuur ? :n

Maar TS, knap en goed dat je het verteld hebt,tot nu toe is het allemaal goed gegaan maar dit gaat ooit verkeerd.
Het woestijn verhaal...jeetje...echt ik val vd ene verbazing in het andere en er komen nog gekkere verhalen bij straks als ik dat mag geloven...voor degene die het hebben mee gemaakt :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:12

Wat vind ik dit vreselijk om te lezen!
Zo'n bokker hoort hier niet eens meer reclame te mogen maken voor haar ''bedrijf''
Dit is te walgelijk voor woorden.... :n :n Sorry..
heb ooit eens contact gehad met deze bokker en een vriendin van me zou hier op stage gaan. Ben maar wat blij dat dit niet is doorgegaan!

Ik vind het echt heel erg.. Dit valt ook niet goed te praten.... :n
Of het nou Bedouin zelf is of haar vent... Bah..

TS : hopelijk krijgt het een plekje, en kan je volgende keer van een fijne vakantie (vooral ergens anders) genieten!

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:15

Hallo, ook ik ga reageren in dit topic. Samen met Maaikemuis en een derde persoon ben ik in oktober 2011 op trektocht geweest in de woestijn. Het was een sprookje als in 1001 nacht: te paard door de woestijn, slapen in een bedoeinentent, elke avond kampvuur, vers in het zand gebakken brood met boter, kaas en honing, lekkere soepen, stoofpotjes en salades, mooie zonsondergangen. Alleen jammer dat de man van Bedouin regelmatig 'ontplofte van woede', spuugde, tegen Bedouin schreeuwde. Ik heb me herhaalde malen afgevraagd hoe het zou zijn als zij er niet bij was. Zij fungeerde als een soort bliksemafleider. Als ze er niet bij zou zijn, zou het met mensen zoals ik 'door het dak kunnen escaleren'. Maar gelukkig was er Bedouin, en de week was mooi.

Maar toch niet helemaal 100% onbezoedeld, want na terugkomst uit de Sahara spatte de 1001-nacht-sprookjeszeepbel uiteen.
Daarmee heb ik Bedouin zeer zeker geconfronteerd. Ik heb het destijds niet openbaar gemaakt, de week in de Sahara was goed.
Je wilt een bedrijf met zo'n mooi concept niet de grond in boren. Ik deed het af als een incident.
Achteraf had ik misschien eerder moeten posten. Maar da's altijd achterafgel*l.

Anyway, zie onderstaande PB die ik aan Bedouin heb gestuurd op 18 oktober 2011:
Ik heb namen uit de PB verwijderd, of vervangen door bokt namen. Die staan tussen []
Ik heb niet ter zake doende info verwijderd (of juist info toegevoegd). Dat staat tussen {}

Citaat:
PB van jazzit aan bedouin op 18 oktober 2011

Hoi [Bedouin],

In onze voorgaande mailing ben ik niet volledig geweest in het verstrekken van informatie.
Inmiddels ben ik - na een aantal dagen nadenken - tot de conclusie gekomen dat ik je wél alle informatie ga geven van die bewuste vrijdag. Ik heb mijn eigen ervaringen gecombineerd met het gedrag van [jouw man] in de Sahara, zowel jegens de paarden als jegens jou. Uit helemaal niets blijkt dat hij genegenheid voor jou of voor de paarden voelt. Hij reageert zo ontzettend kwaad, dit kent zijn weerga niet. Ik heb me afgelopen dagen af zitten vragen in hoeverre hij zijn 'buien' onder controle heeft, en in hoeverre het een en ander binnenkort helemaal mis gaat.

Ook al is onderstaande informatie (lijkt me!) héél moeilijk voor jou… ik zou het willen weten als ik in jouw schoenen stond.

Op vrijdag ben ik met [jouw man] inkopen gaan doen in Douz. We hebben koffie gedronken bij zijn ouders, we hebben nog even gechecked hoe het met [de man die door een schorpioen was gestoken] ging.
Aansluitend dacht ik dat [jouw man] me naar het hotel ging brengen. Maar de reis ging naar de Sahara. Ik dacht nog bij mezelf: "Dit hoort niet zo te gaan. Heb ik verkeerde signalen afgegeven? Doe ik onbewust een huwelijksaanzoek doordat ik me aan hem vasthoud, omdat hij {met zijn brommer} met 70 km per uur over hobbels rijdt?" Aangezien er op dat moment toch niets meer aan te doen was, ben ik meegegaan in hetgeen hij van plan was.

Zoals gezegd zijn we in een of andere kroeg in de Sahara beland. Daar hebben we drank besteld ([jouw man] een bier en ik een cola light). Vervolgens zijn we op een duin gaan zitten. Ik zat liever buiten dan in zo'n mannen-setting. We hebben wat gepraat {soort evaluatie van de week}, en ik heb aangegeven dat ik het moeilijk vond om in te schatten wanneer hij kwaad wordt. Ook heb ik aangegeven dat ik het fijn vond dat jij [Bedouin] er bij was tijdens die week {, omdat jij de schakel was tussen zijn woede aanvallen en de westerse toeristen die geen frans spraken, en dus niet goed met jouw man konden communiceren} {niet ter zake doende info eruit geknipt} Nou ja… So far so 'good' (hoewel ik het dubieus bleef vinden dat hij me mee de Sahara in neemt na een week daar te hebben verbleven)

Vervolgens biedt [jouw man] me een bedoein-massage aan. Op dit moment gaan de alarmbellen rinkelen: "Hoe komen we beide lichamelijk en geestelijk ongeschonden hieruit?" Het ligt in mijn natuur om "crisis-situaties" in te gaan met als doelstelling "damage-control" of "algehele vernietiging". Aangezien het allemaal onder controle leek, heb ik voor "damage control" optie gekozen. Ik heb aangegeven dat ik het geen goed idee vond, maar daar wilde hij niets van horen. Ik wilde geen woede aanval over me afroepen, dus ben ik overstag gegaan voor de beperkte versie (slapen masseren & schouders masseren), en heb - toen hij DUIDELIJK richting lagere regionen begon te manouvreren - aangegeven dat ik het geen goede massage vond, dat het nu klaar was, en hij me naar het hotel moest brengen. Daar heeft hij (heel verstandig!) zonder verder morren gehoor aan gegeven.

Van jou begreep ik dat er tussen [jouw man] en [een andere gast] iets voorgevallen is, dat hij haar heeft bezocht. Dat heeft me aan het denken gezet.
Ik mag alleen maar HOPEN (!!!) dat hij haar geen bedoein-"massage" heeft aangeboden, of - erger nog - heeft opgedrongen.

Ik zou het echt heel rot vinden als er iets ergs gebeurd is tussen [de andere gast] en [jouw man]. Als dat zo is, dan neem ik het mezelf zeer kwalijk dat ik niemand heb ingelicht (ik dacht dat het een incident was, vanwege foutief interpreteren van mijn open persoonlijkheid). Ik wilde je hier niet mee kwetsen, zeker aangezien ik he-le-maal niets voor [jouw man] voel. Maar hoe meer ik erover nadenk, hoe sterker mijn gevoel dat je dit gedrag niet te licht moet opvatten.

[Bedouin], ik sta heel erg open voor gevoel en energie.
Een paard dat ziek is kan ik niet aanraken zonder "mijn hart voor de voeten te kotsen".
Ik probeer nuchter en rationeel over te komen, maar ik heb een groot invoelingsvermogen.

IK HEB EEN HEEL SLECHT GEVOEL OVER [JOUW MAN]

Ik vind het ongepast dat een getrouwde man mij in de woestijn een massage 'onder de gordel' wil geven.
En als hij dit bij mij probeert, dan probeert hij het misschien ook bij anderen?
Wie garandeert de argeloze toerist (die in goed vertrouwen bij jullie boekt) dat zij niet de volgende is?
Wat als zijn gedrag gaat escaleren, of reeds aan het escaleren is, en hij over enige tijd écht over de schreef gaat?
Wat als de persoon in kwestie minder opgewassen is tegen de man?
En wat als ze minderjarig is?

Je gaf aan dat [de andere gast] jou niet in vertrouwen heeft genomen tijdens de paar dagen dat ze bij jullie (in huis?) was. {knip}
Heb je haar na 'het incident' op de persoon af gevraagd wat er gebeurd is?
Het lijkt me wijs om contact met haar op te nemen, om een goed beeld te krijgen van wat er werkelijk is gebeurd.
Je vroeg me in vorige mailing of je je kop in het zand steekt... na dagen van piekeren denk ik van wel, bewust of onbewust.
Bel [de andere gast], dan kan je daarna je plan trekken, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn.
De eenvoudigste weg voert meestal niet naar de mooiste plekken, zoals je weet.

Je kunt me bellen voor steun {knip}
Ik wens je heel veel sterkte en vooral veel wijsheid toe.

Daphne

PS. In de tussentijd staat mijn reis een beetje op losse schroeven. In alle eerlijkheid: vanwege onderbuikgevoel heb ik de optie voor de leuk geprijsde tickets laten vervallen. Ik hoop dat er in de komende weken meer duidelijk gaat worden, dan trek ik opnieuw een plan.

Allemaal edits: alsnog 3x de naam van bedouin's man eruit gehaald ;) wat dingen toegevoegd, en een edit-summary erbij gezet
Laatst bijgewerkt door Jazzit op 05-08-12 00:26, in het totaal 5 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:17

Jolliegirl schreef:
Wat vind ik dit vreselijk om te lezen!
Zo'n bokker hoort hier niet eens meer reclame te mogen maken voor haar ''bedrijf''
Dit is te walgelijk voor woorden.... :n :n Sorry..
heb ooit eens contact gehad met deze bokker en een vriendin van me zou hier op stage gaan. Ben maar wat blij dat dit niet is doorgegaan!

Ik vind het echt heel erg.. Dit valt ook niet goed te praten.... :n
Of het nou Bedouin zelf is of haar vent... Bah..

TS : hopelijk krijgt het een plekje, en kan je volgende keer van een fijne vakantie (vooral ergens anders) genieten!

Ik had nog niet helemaal de tijd om alle berichten sinds 2008 na te lezen, maar vanaf de eerste post van deze bokker, wordt er reclame gemaakt voor dit bedrijf.
@Bokt: Vraag me inderdaad af of hier beleid voor is..?
Laatst bijgewerkt door Sientje op 05-08-12 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sa_ndraaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 00:17

Als allereerste wil ik jullie bedanken voor de meelevende en lieve reacties op bokt en in de pb berichten. Met mij en de andere twee vrijwilligsters gaat het goed. Ondertussen hebben wij een goed en veilig onderkomen gevonden.

Mijn excuses dat het een tijdje duurde voordat ik weer reageerde. Ik zit niet de hele dag achter internet. Zonet heb ik alle reacties terug gelezen en kan helaas niet alles beantwoorden maar wil graag nog wel een reactie geven.

Dit topic heb ik niet geopend om een internetruzie te veroorzaken tussen mij en Bedouin. Dit topic heb ik geopend om eventuele andere toekomstige vrijwilligsters te waarschuwen!!

Ik heb foto`s van het fornuis gemaakt alleen weet ik niet helemaal zeker of ik die hier wel mag plaatsen? Misschien weet iemand op bokt of dit mag?

Zelf kan ik erg goed tegen de warmte en dit is tijdens het hele verblijf ook geen probleem geweest. Ik heb altijd genoeg energie gehad. Zal het zelfs sterker vertellen, `s middags ging ik zelfs een uurtje zonnen en mezelf daarna met koud water uit de waterput afspoelen.

Voor een andere cultuur sta ik helemaal open. Dit was wat ik al jaren wou. Ook wou ik graag een andere cultuur leren kennen omdat ik een docentenopleiding volg. Al meerdere keren heb ik lesgegeven aan leerlingen die opgegroeid zijn in een totaal andere cultuur met een heel ander geloof. Graag wou ik hier meer over weten en dit zelf gaan ervaren in hoeverre dit mogelijk is. Van te voren had ik helemaal geen luxe verwacht maar ik had niet verwacht dat het zo erg zou zijn. Ik ben er voor hoever dat mogelijk is ook met zo`n open mogelijke blik naar toe gegaan. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te vragen aan Bedouin. Helaas kon ze me niet heel veel vertellen over de cultuur en soms reageerde ze niet eens op mijn vragen en werd ik genegeerd. Dit heb ik als erg jammer ervaren.

De spullen die ik heb meegenomen komen niet uit de bokt verzameling maar waren van mijzelf en van een vriendin. Van te voren had Bedouin gezegd dat alles welkom was, omdat ze niet veel spullen hadden en ze alles konden gebruiken.

Verder voelde ik mij niet veilig genoeg om tegen Bedouin te zeggen dat haar man twee keer een poging had gedaan om mij te masseren. Dit kwam mede omdat ik niet wist wat er in haar om ging en ze mij vaak negeerde als ik iet zei. Ook kwam ze op mij erg afstandelijk over. Ik had niet het idee dat ik dit veilig kon vertellen.

Ook wil ik graag zeggen dat niet alles ellende was. Ik heb hele mooie dingen gezien en gedaan. De ritten in de woestijn waren natuurlijk helemaal geweldig, wat een uitzicht en wat een ervaring. Verder ben ik drie keer naar een souk (markt) geweest en heb me daar de ogen uitgekeken. Ook de hammam was een geweldige ervaring en had ik absoluut niet willen missen. Ook zwemmen in een waterput hoort bij de geweldige ervaringen. Verder moet ik zeggen dat de mensen in Douz hartstikke aardig, vriendelijk en beleefd waren. Ze waren ook absoluut niet opdringerig. Heb me daar absoluut niet onveilig gevoeld. De nare ervaring en het onveilig gevoel zat echt bij Bedouin en haar man.

Ik probeer het nu niet goed te praten alleen ik wil niet in herhaling vallen en mijn verhaal blijven herhalen. Het verhaal heb ik op bokt gezet om anderen te waarschuwen hiervoor. Het was vooral de houding van Bedouin en haar man naar ons toe. Voor het werk kwam je daar en dat was het probleem ook niet. Natuurlijk de situatie met de houweel wel, dat ging absoluut te ver (slaven).

Nog een ander incident waarom ik een vreemd gevoel bij kreeg. Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat als we apart van elkaar op stap gaan we elkaar een smsje sturen als we (veilig) thuis zijn gekomen. Dit had ik haar verteld en dat ik benieuwd was of mijn vriend dit zou herinneren. Ik lag te slapen en ongeveer 01:00 liep ze naar het internetmodem en zij deed dit uit. Terwijl het internet normaal wel gewoon aan bleef `s nachts, omdat ik had gevraagd of dit mogelijk was, omdat ik moeilijk in slaap val. Als ik eerst het nieuws ga lezen voor het slapen gaan dan wordt ik hier moe van en kan ik beter in slaap vallen. Overdag als we naar de paarden gingen dan ging het internet wel uit. Ik vond het zo raar en apart dat ze juist deze nacht op stond en opeens het internet uit deed. Waarom toen wel en anders niet? Natuurlijk is dit niet heel erg!! Ik vond dit alleen erg typisch….

Ook wil ik nog graag reageren op het feit dat Bedouin zegt dat ze door mij niet de kans heeft gekregen om de twee andere vrijwilligsters te leren kennen. Dit is naar mijn mening absoluut niet waar. De 1e ochtend bij de paardenranch was voornamelijk ik het die alles aan de twee andere meiden kon gaan vertellen hoe het er hier aan toe ging. Zelf legde ze eigenlijk niets aan hen uit. De tweede ochtend gingen de twee andere meiden met mij alleen naar de ranch en was Bedouin nergens te bekennen. Ik was er toen al twee weken en heb eigenlijk al het werk altijd alleen gedaan en Bedouin kwam pas opdagen als het tijd was om te rijden of te longeren. Natuurlijk was er wel eens een uitzondering en hielp ze weleens mee, maar dit was niet vanzelfsprekend. In het begin zei Bedouin tegen mij dat er een andere vrijwilligster was die absoluut het werk niet alleen wou doen. Daarop heb ik aangegeven dat ik dit ook niet een fijn idee vond, omdat er altijd weleens een onverwachte situatie kon gaan voorkomen.

Als jullie verdere vragen hebben stel ze gerust. Ik zal proberen zoveel mogelijk mijn best doen om ze te beantwoorden, alleen heb ik niet de gehele dag beschikking over internet.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:21

oeiii Jezzit!!! Op PB verkeer openbaar maken staat hier ongeveer de doodstraf. PLEASE herformuleer je post nu je nog kunt editen, zodat je verhaal niet verwijderd zal worden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:23

Maar het is haar eigen pb, dat mag toch wel?
Heel duidelijk verhaal, trouwens, als je dat zo leest is het een kwestie van tijd voordat het steeds meer uit de hand gaat lopen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 05-08-12 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:24

Maaike_muis jeetje wat een verhaal.. Ik moet zeggen dat ik al wel wat hierover gehoord had dat er een flinke ruzie aan voorafgegaan was maar ik wist dus niet of dit waar was... En al helemaal niet dat je gewoon in je gezicht geslagen was! En toen een keer in het 'er wordt ook gebokt in Tunesie' topic kwam dit op en legde jij het heel snel uit als 'er overkomen mij ook altijd van die gekke dingen', en door bedouin werd het toen heel snel afgedaan met iets als 'je moet ook niet zomaar aan de wandel gaan', gezien ik dus al had gehoord dat jullie niet bepaald vrijwillig aan de wandel waren gegaan heb ik toen nog gedacht jou een pb te sturen, maar heb toen gedacht ach dat zijn mijn zaken niet, en ik had het tenslotte ook niet uit eigen hand gehoord :o

Nog wat over onze situatie: na meerdere keren elkaar hier op Djerba te hebben ontmoet en bedouins man hier in stomdronken toestand over de vloer gehad te hebben waren mijn man en ik het al helemaal zat. Hij maakte dermate beledigende opmerkingen over zowel vrouwelijke vrienden van ons toen hij bij ons thuis was een maal dat wij dat gewoon niet meer konden accepteren. Persoonlijk contact hadden wij dus al een tijd niet meer gehad. Op bokt had ik nog wel wat contact met bedouin zelf maar gezien zij ook altijd maar in de verdediging schoot van haar man en hun situatie had ik er ook echt genoeg van. We hebben een flinke bokt ruzie gehad in het HK topic over Tunesie, ik ben hier toen niet ingegaan op de rare ervaringen die wij persoonlijk hebben gehad, maar enkel op dingen die daar in dat topic zijn besproken. Uiteindelijk heb ik dat topic maar verlaten en haar geblokkeerd op facebook. Hier was het echter niet mee afgelopen, zij heeft maar liefst drie keer een valse facebook account aangemaakt en mij geprobeerd daarmee te contacteren en de discussie opnieuw te starten. Hierna heb ik haar heel duidelijk via pb gezegd dat ze mij met rust moest laten en dat ik het helemaal zat was. Daarna heb ik gelukkig niets meer van haar gehoord. Maar door nu dit topic te lezen met alle negatieve ervaringen doet me wel heel erg schrikken ;(

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:28

Wat ontzettend goed dat de ervaringen gedeeld worden..zodat 1 ieder zich nog eens op zn hoofd kan krabben eer die zich aanmeld voor vrijwilligerswerk daar. (ten eerste absurde bedragen die er betaald moeten worden, maar dat daar gelaten).
Vervelende is, dat dit topic mij niet verbaasd..ben geregeld in Tunesie geweest en dan wel naar de toeristische plaatsen, maar de instelling is daar zo anders, dat had niets meer met normen en waarden en respect te maken bij sommige heren. Vond dat in en in triest, omdat zo de hele moslimcultuur ter sprake kon komen en het is juist een mooi geloof, met normen en waarden en resoect voor iedereen, een welkom gevoel...als je dan midden in de woestijn terechtkomt, met een man van daar, die dus niet is opgegroeid en uberhaupt niets heeft meegekregen van het westerse leven, dan moet dat erg moeilijk zijn voor jonge westerde meiden. In die zin vind ik het wel een cultuurshock..maar hoe de man van Bedouin zich heeft gedragen is ronduit schandalig en schofterig, des te meer goed dat het nu op tafel komt, zodat anderen gewaarschuwd zijn.

Het feit dat er vooraf al mailcontact is met uitleg over haar man, baart mij al zorgen..een excuus geven aan iemand zn gedrag..ja zo ken ik dr nog wel meer, al die pedofielen zijn meestal zelf misbruikt vroeger, moordenaars hebben ook een traumatische jeugd en ga zo maar door..voor dit gedrag is geen excuus..

Ramadan of niet, je hoort je gasten gewoon goed te verzorgen en niet naast de 'donatie' van 150euro pw, dat zijn parttime salarissen in Nl!! de gasten nog eens zelf op te laten draaien voor iets meer dan water en brood..Nu zijn de meeste Nl mensen wel grote zeikerds en eten nog t liefste boerenkool met hemaworst in een ander land en kunnen zich veelal moeilijk aanpassen aan het eten..maat Tunesie kent heerlijk eten en hygiene, ben nog nooit op een ranzige plek terecht gekomen in Tunesie en het waren toch echt Tunesische dames die de zomesr kwamen schoonmaken, om de winters weer door te komen..en als Nl zou je beter moeten weten..maargoed, ieder huishouden is anders..(en dan heb ik het niet over zand in huis, want dat kennen we ook in Nl, stuifzand in warme periodes)...

Laat dit een flinke les zijn voor het bedrijf van Bedouin, want het concept was schitterend(en buiten dat om vind ik het een ernstig iets, dat zij zich van dr paard laat sleuren en dr kwatten om dr oren vliegen van zijn gespuug, hoe respectloos en weinig eigenwaarde heb je dan als je bij zon man wilt blijven..je bent zn moeder toch niet dat je overal excuses voor zijn gedrag hoeft te maken?)..en ik hoop dat de vrijwilligers weer gauw alles op de rit hebben en deze nare ervaring uit hun geheugen kunnen wissen..want die leek alles behalve fijn. Sterkte dames!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:33

O.o ik lees met ongeloof de verhalen... kan even niets anders doen dan verbeisterend dit te typen :oo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:40

Ik vind dit verschrikkelijk voor alle betrokkenen. Echt waar.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:40

Hoi allemaal, ik publiceer mijn eigen PB, ik heb namen verwijderd, en niet ter zake doende info eruitgesleuteld.

Lieve eigenaren en beheerders van bokt,

Ik probeer een verhaal duidelijk te maken door het publiceren van een door mijzelf gestuurd bericht, dat ik overigens heb aangepast (namen en niet ter zake doende info eruit gesleuteld) Ik hoop dat daar in deze bijzondere situatie toestemming voor kan worden gegeven. Indien u mij wilt bannen, dan kan ik niets anders doen dan de conclusie trekken dat u partij kiest voor een bedrijf, waarbij (jonge) gasten en vrijwilligers GROOT RISICO lopen op handtastelijkheden en gedrag dat werkelijk ieder perk te buiten gaat. In dat geval mag u mij levenslang bannen, want dan zou ik niets meer met bokt te maken willen hebben in welke zin dan ook.

Met vriendelijke groet,
Daphne

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:42

Schrapt Tunesie van het vakantielijstje en gaat aftellen tot de nieuwe aanmelding van de eper vierdaagse, toch net wat veiliger :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:44

Ceriadwen schreef:
Schrapt Tunesie van het vakantielijstje en gaat aftellen tot de nieuwe aanmelding van de eper vierdaagse, toch net wat veiliger :)

Snertloop in De Lutte :j

Ik dacht eerst, oke een incident, niet klikkend verkeerde verwachtingen, maar nu..... Een beerput?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:47

Ben langzaamaan alles aan het nalezen...
Ik ga het beheer ook een bericht sturen of deze dame nog reclame mag maken voor dit bedrijf...
Ik vind dit echt niet kunnen op bokt..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:49

Ben benieuwd of daar wat mee gedaan wordt JG..(denkt aan een klein aantal topics over bedriegende stallen, die op tv zijn geweest, over stallen die zn paarden zwaar verwaarloosde etcetc en die mochten ook gewoon doorgaan, zie weinig verschil in de goedheid van de mens bij de topics)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:50

Dit gaat gewoon zowat om sexueel misbruik..... :r

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:52

KirstenVosje schreef:
Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd naar de bokkers die bedouin gemeet hebben, volgens haar profiel Lakshmi
Suelza, Tinky12, Arabesk, Nombrado, Narya, traveler, Liizle, Ir111, inma, _iza_, maaikemuis, sodeletuut, Bravespots, daffieduck83, kelan wat voor ervaringen zij hebben.

Ik ken haar enkel van het moment dat zij met Zitouna in Nederland op visite was, ik ben toen met hun wezen shoppen en ze zijn bij mijn toenmalige paard wezen kijken.

Ik ben nooit daar geweest, ik kan en wil mij dus ook verder niet in deze discussie mengen daar ik enkel verhalen uit tweede hand ken...

Ik schrik wel enorm van dit topic. O.a. Myour ken ik en zoals ik haar ken, trek ik haar woorden niet in twijfel.

Helaas...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:54

Ik heb TS ook al een pb gestuurd dat het wellicht een idee is om de mensen in het meetinglijstje van Bedouin even na te vragen.
Want dit moet echt stoppen.. ik snap niet dat zij met zo'n man kan leven...
Een man die aan andere vrouwen zit.. agressief is.. naar je spuugt....

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:58

ik heb net met ongeloof de 17 pagina's gelezen.
wat een nare verhalen zeg bah.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:02

Ik ben heel erg blij dat er met jullie toen niets ernstigs gebeurd is.
Maar dit is voor bokkers die minder stevig in hun schoenen staan natuurlijk even anders. Dit gedoe moet daar gestopt worden, vanuit hier, als 't effe kan!
Natuurlijk zullen er ook bij zijn die een positieve ervaring hebben opgedaan. Maar.... het risico is veel te hoog dat het een keer fout gaat. Ik zou dan ook een ieder willen oproepen om GEEN gebruik te maken van de 'werk-vakantie' aldaar.
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 05-08-12 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:04

Kwanyin schreef:
Even hypothetisch: wat als ze wel wist dat haar man zo tegen de gasten deed maar diezelfde man haar dwong om evengoed reclame te blijven maken? Dat hij haar geen keuze liet en ze geen nee zou durven zeggen? Onder het mom van de economie draait zo slecht sinds de revolutie, ga jij nog maar een paar van die Nederlandse meiden ronselen, dan hebben we tenminste weer wat extra cash in het laadje.

Dan nog heeft ze een keus. Je hebt ALTIJD een keus... Als was het maar om er voor te kiezen vriendelijker en gastvrijer te zijn, zelf mee te helpen met het werk en voldoende goed voedsel verstrekken en de taken die gedaan moeten worden aanpassen aan de temperatuur en het feit dat mensen notabene betalen om daar te zijn en dus niet als slaven aan het werk gezet hoeven te worden. (zo'n pislaag kun je bijv. ook iets vaker afgraven en bijv. in de winter in plaats van hoogzomer). De keet fatsoenlijk schoon houden is ook een keus, net als zorgen dat je man nooit alleen is met je vrouwelijke gasten. Je ziet, keuzes genoeg, ookal zit ze onder de plak.
Maar kennelijk zit ze nog niet zo onder de plak dat ze niet alleen op pad mag (hij laat haar op de ranch achter terwijl hij alleen een groep begeleidt dus wat dat betreft zal het nog meevallen). Als ze WIL kan ze weg.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:06

Ik heb nog geen berichten gezien van mannelijke werkvacantiers...ik vraag me af hoe het dan zou gaan...of worden die bot weg geweigerd?
Laatst bijgewerkt door papagroom op 05-08-12 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt