USA - Kansas, 3 maanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:13

Wooohw al die koeien in de feedlot, gaaf! Leuke foto's :D

Hygge

Re: USA - Kansas, 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:24

Gaaf! Jij rijdt best netjes.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:49

Vind ik dus van mezelf niet lol :') Moet echt nog heel veel leren, rijd hier ook voor het eerst met 1 hand he :P daarvoor maar een paar x western gereden.

Zo, net een lekker buitenritje met zen allen gedaan. Ik weer op Abbey, vind het een heerlijk dier, onwijs fijne gangen! De communicatie tussen ons ging ook beter dan gisteren haha. Wat stukjes harde galop op de weg gedaan, ze kon echt lekker hard en ik kon eindelijk blijven zitten! Moest wel met 1 hand rijden en 1 hand vasthouden aan zadel :') Het blijft wennen haha :P

Straks gaan we naar de herdenking van een tornado in greensburg, die alles had weggevaagd

maia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:27

Wat een heerlijk topic, zeg, en geweldige foto's! Ik woon een heeeel stuk ten noorden, maar kan niet wachten eens dat deel van het land te ontdekken. In de tussentijd volg ik je topic!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:28

Ah leuk, een new yorker :))

Ik ben helaas wat ziekjes. Last van mijn keel, hoesten en hoofdpijn. Wel vanochtend even gereden, was toch wel weer even lekker :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:31

Balen Renee :(:) Dat komt vast door de omschakeling van oa het klimaat!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:35

Zou idd kunnen :j Tis veel droger hier dan in Nederland. Veel stof, veel airco etc. Terwijl ik me wel 2 dagen helemaal kiplekker voelde begon ik gisteren weer te kwakkelen :') zit nu aan suikerwater

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:37

Suikerwater, jeugdsentiment :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:38

Ik was ook eerste week ziek hoor! Van +15 naar -24. Is ook geen ideale situatie :D

Stoer beestje waar je op rijd! Ben benieuwd naar nog meer foto's!! <<) O:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 05:29

helaas geen nieuwe rijfoto's, komen wel :P miss morgen haha. We hebben nog even in de avond gereden, gewoon in de "bak". Ik reed op Doris en ik moest echt wennen aan haar gangen, kan niet draven zonder licht te rijden en me met 1 hand vast te houden aan het zadel :') Het is een onwijs lief paard, dat absoluut :P

Ben verder bijna mijn stem kwijt, nog niet gelemaal dus hoop dat die morgen weer volop aanwezig is :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:07

Bij Doris (toen ze nog bij die andere ranch stond) had ik altijd moeite met galop. :P Ze ging toen altijd overkruist, ben ik toen nog lang en veel mee aan de slag gegaan. :')

Hopelijk voel je je snel weer beter! Het klimaat is inderdaad effe wennen :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:08

Had je in NL al een tijd niet gereden, of zijn de paarden daar zo anders dat je zo moeilijk kunt blijven zitten?
Hopelijk voel je je vandaag wer beter :) We willen natuurlijk wel foto's zien!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:51

Supergave foto's Renee! Jammer dat je alweer aan het kwakkelen bent.. Hopelijk knap je snel weer op en blijft het niet net zoals hier toen.. Zitten jullie erg afgelegen daar? Hoe was die herdenking? Wat een gezicht zeg al die koeien in die feedlots!
Oh ik dacht dat die quarters vrij vlakke gangen hadden meestal? Zarrouk was natuurlijk sowieso lastig uit te zitten met z'n typische Arabierengangen :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 14:51

dori galopeerd nog teeds overkruist :P Haha. Doris is nu van Jimmy, weet niet hoelang hij haar al heeft?

Mootje, ik reed 1 x per week maar het was de laatste tijd minder vanwege dat het paard dat ik rijd een virus had waardoor er du niet gereden kon worden. Heb gek genoeg geen spierpijn ofzo. Maar ik ben natuurlijk een heel ander zadel gewend, dat is het em vooral :P Ik reed altijd op een recreatie zadel en dit zijn allemaal westernzadels. Tis echt een kwestie van wennen haha en balans vinden :P

Martine, ik voel me nu alweer ietsje beter, geen pijn meer bij het slikken haha :P We zitten erg afgelegen hier ja :j Uiteindelijk niet naar de herdenking geweest want er was niets :') alles was zaterdag. Abbey, de schimmel quarter, heeft wel erg vlakke gangen :P Die kan ik prima uitzitten, maar als ze in harde draf gaat houd ik me ook maar vast aan het zadel en in galop ook :)) al zit ze in harde galop toch wel erg goed, just in case haha :)) Zarrouk was idd ook weer heel anders :))

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:41

westernzadel went wel,ik was er gauw aan gewend kon er beter op zitten dan een bv een dressuurzadel,ik rij voornamelijk op een reiningzadel,vind het westernrijden leuker dan dressuur,ligt mij ook veel meer, maar ze zeiden bij mij op de manege dat ik al een westernhouding had.echt super daar in kansas lijkt me ook wel wat en wat leuke foto,s trouwens beterschap hier in nederland is het koud en dan weer warm ook niet alles.ps vind doorzitten makkelijker dan lichtrijden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 16:24

Ik vind het western ook echt veel leuker :)) alleen het stuiteren is niet het fijnste haha, alles boinkt maar op en neer. Ik moet echt proberen een bepaald balans te vinden wat ik bij Abbey heb gevonden.

Vandaag gaan we miss wat foto's maken! Moeten we eff kijken hoe en wat haha :P

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:31

stuiteren is inderdaad niet zo fijn,hihi ik heb zelf een reining cutting paard is een peppy san badger,maar af en toe kan peppy ook best heet zijn vooral als ik een stukje reining heb gereden,krijg hem daarna moeilijk weer rustig na de galop,dan vind ik het doorzitten ook wel moeilijk,dan stuiter ik ook hihi,maar verder gaat doorzitten prima,als we rustigere onderdelen in de western hebben zoals pleasure,horsemanship en trail,doet ie ook prima,ondanks dat het een reiner is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 16:33

Abbey is een barrelracer maar zij zit voor mij nu wel het fijnste van allemaal :j ze heeft een erg fijne vlakke rengalop wat goed uit te zitten is, alleen met het terugnemen raak ik mijn balans kwijt :')

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:38

ja dat ken ik ,mijn reiner galopeert ook vlak zit echt heel comfertable vind ik, ben zelf nu net met reining begonnen en met wran wedstrijden alleen nog geen reiningwedstrijden wel ander onderdelen,barrelracers galoperen ook denk heel vlak,heb je al gebarrel race,t is ook gaaf.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 16:40

reiners schijnen idd ook een fijne galop te hebben haha :P paard van mijn nicht had ook heel comfortabele gangen. Ik heb verder nog niet gebarrel raced, alleen koetjes gedrijft en wat rond gereden haha :))

Is het trouwens zo dat mensen met korte poten minder balans hebben in een western zadel? :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:56

Ik kon aan het begin ook niet zitten in galop in een westernzadel hoor Renee, terwijl ik op dressuurzadels etc geen enkel probleem daarmee heb. :))

Heb net je hele topic door gelezen, was ik nog niet aan toe gekomen. Echt super leuke foto's & ik ben stiekem best jaloers op je, als ik al die verhalen lees en foto's zie, heerlijk! Heel erg tof & je verdient het :j

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:09

ja heb het probleem ook,heb ook korte pootjes,heb wel leren zitten in tussen ,wel met moeite maar het lukte wel,beugels ietsje korter maken helpt ,niet in jockeyzit maar gewoon ietsje korter dan normaal,zodat je beter kunt zitten ,komt vanzelf je kunt in 3 maanden veel leren je zit daar veel in het zadel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:43

Jos idd! Zit zo anders! leuk dat je het topic hebt doorgelezen haha :)) maar jaloers hoef je niet te zijn, jij hebt je eigen knollies :P

Rutting ik heb mijn beugels idd kort genoeg zodat ik ook kan lichtrijden in draf en soort van sta tijdens rengalop. Tis wel echt moeilijk om echt te blijven zitten :')

Zo 2 paarden even gereden lol. Abbey en Doris. Ik heb eindelijk op doris leren lichtrijden haha, heb haar mooi rond kunnen rijden in draf en een paar passen galop gedaan, niet heel veel want ja, echt 100% balans heb ik nog niet :P We gaan nu allemaal dingen bakken. IIk plaats morgen wel foto's van wat koetjes en kalfjes, helaas geen rijfoto's van vandaag :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:45

Ja, foto's van koetjes en kalfjes :))

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:56

Ook van je bakkunsten ;)