Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:35

Ik heb vandaag advies van mijn ouders gekregen om flink genoeg contant geld mee te nemen,
en als we daar zijn meteen wat te pinnen.
Voor het geval dat alle grieken hun rekeningen gaan plunderen en je daar het Dsb bank effect krijgt
zou mooi balen zijn :+

Maak me nog niet echt druk over de situatie verder, zolang ze rare dingen maar pas gaan doen als de zomer voorbij is, kan iedereen hier nog lekker op vakantie hahah

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:14

Die tip kreeg ik ook, omdat er dan ook net verkiezingen zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:14

Wij gaan iets later. hoop wel dat er iets meer duidelijkheid is.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:27

Ach vorig jaar speelde hetzelfde, toen maakte ook iedereen zich druk om stakingen en onrust. Uiteindelijk kiezen wij er zelf voor om naar Griekenland te gaan en gaan na 1/2 weken vakantie weer naar huis. De Grieken zitten daar met de problemen...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:43

TessB schreef:
Nog tips Barbara voor Zakynthos?

pfff... even denken hoor... ik zat zelf in Laganas, leuk maar erg druk en toeristisch... Wat mij leuk leek was met de boot naar Kefalonia, maar de veerpont vaarde niet helaas. Verder hebben wij een auto gehuurd, ook erg leuk. Het eiland is niet groot en vanwege de aardbeving in 1950 ergens in die buurt, is er niet veel historie, maar rondrijden op het eiland is leuk.

Als je in Laganas zit, 's ochtends rond 9 uur even naar de haven, wordt de schildpad gevoerd, ook leuk om te zien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:47

Kefalonia is erg mooi.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 03:47

SuzanLarissa schreef:
Love Lita
was het al druk met toeristen of viel het wel mee?
Gisteren een verslag op tv gezien dat het erg rustig was met toeristen op de eilanden

Ik vond het er echt al aardig druk hoor :j Hotel zat volgens mij al aardig vol, in het oude gedeelte van Rhodos-stad was het ook aansluiten in de polonaise om verder te komen enz. Nu zaten wij wel midden in de meivakantie. Kan misschien ook nog schelen? Er waren vooral gezinnen of oudere stellen ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:15

Tessb ik zat in kalamaki, vlakbij laganas, maar niet zo druk en touristisch.
Ik heb vooral veel heerlijk aan het strand gelegen (tot max 19,00 dan moet je er af vanwege de schildpadden) en heerlijk gegeten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:09

Mijn ouders kwamen ook al met de contant geld tip.. Alleen wij willen 3 weken gaan en willen alleen een vlucht boeken.. Alles daar moeten we dan daar nog betalen.. Zie t niet zo zitten om honderden euro's contant mee te hebben..
Ouders zeiden ook dat ze blijkbaar niet erg vriendelijk zijn tegenover duitsers en fransen aangezien ze die als boosdoeners bestempelen en dat ze die toeristen vaker beroven ed dan andere toeristen.. (En nederlanders vinden ze t zelfde als duitsers).

Denk dat dat op de eilanden wel mee zal vallen maar dat geld is wel een probleem.. Geld voor 3 weken overnachtingen, eten/drinken, en de boten tussen de eilanden is wel veel om zo mee te moeten nemen..
(Mja stel je zit daar en de banken gaan dicht..dan heb je dus geen geld meer...)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:13

Beroven in Griekenland? Dat heb ik nou echt nog nooit gehoord. Geen land waar ik me zo veilig voel als in Griekenland. Ik heb daar overigens niets van gemerkt dat ze minder vriendelijk zouden zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:18

Dat zal op de eilanden ook wel meevallen.
Is vorige week een nederlandse toerist in elkaar geslagen omdat ze dachten dat hij duitser was.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:45

Fitzroy schreef:
Beroven in Griekenland? Dat heb ik nou echt nog nooit gehoord. Geen land waar ik me zo veilig voel als in Griekenland. Ik heb daar overigens niets van gemerkt dat ze minder vriendelijk zouden zijn.

Klopt wel. Griekenland is een vreedzaam en veilig land.
Maar honger en armoede kan gekke dingen doen met mensen.
Ik verwacht het niet maar ik zal er wel allert op zijn.

wij gaan ook voor langere tijd. Zitten er ook over te denken hoe we het het beste kunnen doen geld technisch.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:58

manzano schreef:
Is vorige week een nederlandse toerist in elkaar geslagen omdat ze dachten dat hij duitser was.

Maar het feit dat dat in de Griekse kranten stond laat ook wel zien dat dat niet normaal is :P En je weet natuurlijk ook niet wat die man gezegd heeft.. Niet dat dat iets rechtvaardigt hoor, maar toch.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:00

Yanouuu schreef:
manzano schreef:

Maar het feit dat dat in de Griekse kranten stond laat ook wel zien dat dat niet normaal is :P En je weet natuurlijk ook niet wat die man gezegd heeft.. Niet dat dat iets rechtvaardigt hoor, maar toch.

Nein, nein ich bin kein Hollander :') :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:15

Tuurlijk is het niet normaal, maar het toont wel aan dat de situatie aan het veranderen is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:09

Volgens mij valt het allemaal wel mee voor toeristen, buiten Athene om :P Maar goed, een beetje uitkijken kan nooit kwaad natuurlijk.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:22

Bedacht me net dat de verkiezingen 17 juni zijn, en wij de 22ste gaan :o
Heb der wel onwijs veel zin in, nog maar 4 weken :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:00

Yanouuu schreef:
Volgens mij valt het allemaal wel mee voor toeristen, buiten Athene om :P Maar goed, een beetje uitkijken kan nooit kwaad natuurlijk.

Oom van mijn vriend was er paar maanden terug (die vertelde dat gister toen we het er over hadden) en die zaten met de stakingen. Toen was er geen brandstof meer en was het ook de vraag of er bevoorrading zou komen van winkels. Dat laatste hebben ze uiteindelijk geen last van gehad, maar ze hebben wel rustig aan gedaan met de huurauto ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:34

Ik had het meer over geweld tegen toeristen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:39

Yanouuu schreef:
Ik had het meer over geweld tegen toeristen.

Op de eilanden is het gewoon veilig voor iedereen. Athene is een wereldstad met alle problemen van een wereldstad, dus daar heb je wel berovingen, geweld, junks, bedelaars enz. Gewoon goed opletten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:42

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:44

manzano schreef:
Dit voorval was in een klein plaatsje...... man was 78 en al jaren woonachtig in Griekenland (dus eigenlijk niet echt een toerist). Was dus niet in Athene.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... gingen.htm

Hmmmm Monemvasia. Laat ik nou net dat plaatsje op mijn lijstje hebben staan -O-
Nou ja. Denk dat het een uitzondering is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:47

Dat denk ik ook hoor Natasja :j :j
Maar kan me best voor stellen dat opstanden (van met name jongeren) zich breder gaan uitbreiden. Is natuurlijk ook helemaal niet vreemd bij een land met zo'n omvang. Vind het wat dat betreft nog wel opmerkelijk dat het nieuws tot nu toe eigenlijk enkel uit Athene komt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:00

Kan ik me ook voorstellen. Daarom zei ik ook honger, en uitzichtloosheid kan rare dingen doen met mensen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:07

manzano schreef:
Dit voorval was in een klein plaatsje...... man was 78 en al jaren woonachtig in Griekenland (dus eigenlijk niet echt een toerist). Was dus niet in Athene.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... gingen.htm

Dat had ik al gehoord, maar ieder verhaal heeft 2 kanten, misschien was het wel een vreselijke vervelende vent, al is geweld nooit goed te praten. Of die twee Grieken waren gewoon gestoord. Maar dit verhaal staat (gelukkig) op zichzelfd, het is niet dat toeristen structureel worden belaagd.