Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:53

Ik heb wel een helm.
Dit omdat het veilig is, ik maak toch wel aardig snelheid als ik een beetje mijn gang kan gaan (lees; >100km/h) en daarbij wil ik een voorbeeld geven aan de mensen die ik lesgeef. :)
Ik heb er een uit Oostenrijk. Weet het merk zo niet uit mijn hoofd..
Kostte 120,- euro, maar ik kan er dan ook even mee doen. Een witte met zilver/grijze/bruine bloemen erop.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:57

Ik meld me hier ook even.
Graag wil ik als ik mijn laatste tentamen (ooit!) heb gehad, op wintersport.
Vorig jaar ben ik naar Chatel (Frankrijk) geweest met een bus, via Husk geboekt.
Dit jaar gaan we gewoon zelf met de auto.
Gaan dit jaar naar Oostenrijk. Wilde ik perse, want vorig jaar had ik de hele tijd in mijn hoofd dat we in Oostenrijk zitten, en dan schrik je telkens als de mensen bij de skiliften frans praten ;)

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:37

Haha goede reden! :+ Al enig idee waar in Oostenrijk?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:38

Waarschijnlijk Zillertal, als er nog ergens plek is :P
Ben heel laat met boeken, omdat er onenigheid was wie er mee ging en wie niet. Uiteindelijk zijn we nog met zn tweetjes over.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:41

Dit jaar voor het eerste niet met mijn familie maar met de studieverenging.

We gaat naar Saint sorlin d'arves in Frankrijk van 8 tot 16 januari, heb er nu al zin in!

Voorheen ALTIJD naar Ehrwald in Oostenrijk geweest dus wel eluk om op een andere plek te komen.
Laatst bijgewerkt door lovelynutia op 02-11-10 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:44

Ik zit ook altijd in Zillertal! Erg leuk. Ik ga elk jaar naar Gerlos. :D

Even over de helmen, ik heb volgens mij een van Giro? Heb hem bij de daka in Rotterdam gekocht, waar ze (zoals al gezegt) heel veel keus hebben.
Voel me er veel veiliger mee en is nog lekker warm ook. Heb er helemaal geen last van, want na 2 minuten voel ik hem al niet meer zitten. Was hem daardoor dus ook een keer 'kwijt'. :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:01

Anneert schreef:
Ik meld me hier ook even.
Graag wil ik als ik mijn laatste tentamen (ooit!) heb gehad, op wintersport.
Vorig jaar ben ik naar Chatel (Frankrijk) geweest met een bus, via Husk geboekt.
Dit jaar gaan we gewoon zelf met de auto.
Gaan dit jaar naar Oostenrijk. Wilde ik perse, want vorig jaar had ik de hele tijd in mijn hoofd dat we in Oostenrijk zitten, en dan schrik je telkens als de mensen bij de skiliften frans praten ;)

zo raar he dat je in frankrijk geen heisse choco mit zahne kunt bestellen!
Ga hopelijk komend jaar naar Frankrijk EN Oostenrijk! Nu nog vrij regelen..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:12

Doe maar luxe miccamaaike!
Vorig jaar hadden wij de luxe om in Frankrijk en Zwitserland te skiën, de piste lag op de grens :+

Maar ik lust geen heisse chocho mit zahne, dus dat was gelukkig geen probleem ;)
Ben vorige zomer en deze zomer in Oostenrijk geweest, dus ben heel benieuwd hoe het is in winter!

@ Felinetibor. Leuk zeg! Weet er eigenlijk niet zoveel van, maar Zillertal is toch heel groot, en hoe is het daar met verhouding beginners/gevorderden (qua pistes) ben nu niet bepaald een ski-held, wordt ook pas mn tweede keer op wintersport.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:21

Ik vind dat je er als beginner/minder gevorderd ook makkelijk uit de voeten kan komen hoor! De Isskogel en Köningsleiten zijn zoiezo makkelijk te doen, brede pistes en niet zo stijl. Soms af en toe een mini stukje iets stijler. Via de Isskogel kan je via de zwarte naar Köningsleiten, maar je kan ook gewoon de lift naar beneden nemen.. En zo is dat eigenlijk bijna overal.. Maar je moet gewoon zoals altijd goed op je kaartje kijken hoe je wel en niet kan. Het is inderdaad een best groot gebied. Als je een uitgebreide pas neemt, kan je ook nog naar het gebied ernaast, maar weet even niet meer hoe dat heet. Het is in iedergeval erg gezellig!

Weten jullie al in welk hotel, challet of apartement jullie willen? :P

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:22

zillertal is toch hinterglem enzo?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:22

Mijn hele gezin is er begonnen en hebben er niks aan over gehouden dus het kan makkelijk haha.

Ga je trouwens les nemen, of ga je gewoon voor jezelf?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:38

Willen eigenlijk in Asten Hutten, blijkbaar heel populair, maar mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Ik heb alleen niet zoveel geld als mn vriend, dus dat moeten we nog even bekijken
Ik ga geen les nemen, mijn vriend skiet al heel lang, en vorig jaar heb ik het best goed van um geleerd, ben alleen nog wat te bang ;)
Heb daarvoor 3 keer in een hal geskied, maar daar bakte ik er echt niks van.
Maar zillertal klinkt wel goed! Je kunt toch gewoon alles skiën daar met 1 skipas? (600 km)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:58

Ja daarmee kan je gewoon overal heen! Ga je trouwens in Gerlos? Want Zillertal is natuurlijk heel groot. En van Asten Hutten heb ik nog nooit gehoord, dus je zal vast niet in Gerlos zitten. :P

Ik ga nu even naar de Perry sport korting koopavond, dus ga even op wintersport spullen jacht. :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:25

Anneert schreef:
Doe maar luxe miccamaaike!
Vorig jaar hadden wij de luxe om in Frankrijk en Zwitserland te skiën, de piste lag op de grens :+

Maar ik lust geen heisse chocho mit zahne, dus dat was gelukkig geen probleem ;)
Ben vorige zomer en deze zomer in Oostenrijk geweest, dus ben heel benieuwd hoe het is in winter!

@ Felinetibor. Leuk zeg! Weet er eigenlijk niet zoveel van, maar Zillertal is toch heel groot, en hoe is het daar met verhouding beginners/gevorderden (qua pistes) ben nu niet bepaald een ski-held, wordt ook pas mn tweede keer op wintersport.

Zat je dan toevallig in het gebied Portes du Soleil? Daar ga ik nl hopelijk heen! Ook op de grens van Frankrijk en Zwitserland.

Daarna nog naar Oostenrijk naar een gebied waar ik al ongeveer mn hele leven kom. Daar ben ik deze zomer ook voor het eerrst geweest en ik vond heel bijzonder om over de alpenweides te wandelen, tussen de koeien, waar in de winter de pistes zijn! Zal zo even foto opzoeken.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:28

Asten Hutten is in Konigsleiten volgens mij, maar we hebben ook naar Gerlos gekeken. Eerst zouden we met meer gaan, daar kwam toen Konigsleiten uit, maar Gerlos zou het ook nog best kunnen worden :D
Ik wil eigenlijk een authentieke appartement of chalet, mét een bad ;)
Hopelijk boeken we dit weekend, dan zal ik wel even laten weten waar ik verblijf ;)

Hopelijk scoor je wat leuks! Ik heb ook een nieuwe skibroek nodig, die van vorig jaar zat eigenlijk al heel strak (kindermaatje van een vriend gekregen) en nu past ie helemaal niet meer. Nu hopen dat mn jas wel past, want dat was ook een kinder maatje :/ Scheelde in de prijs :D

@ miccamaaike Ja! Daar zat ik! In het dorpje Chatel. Toeval!

Je hebt overigens wel een uitgebreidere skipas nodig wil je heel porte du soleil skieën. Ik had genoeg aan de kleinere pistes (Chatel, Jou du Loup en Linga)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:48

Ik ga naar een huisje vlakbij Chatel!!
Vertel, hoe was het? :)
Ik wil wel een skipas voor het hele gebied :D

Foto's van Damuls, waar ik altijd ga skien!
zomer:
Afbeelding
Afbeelding
Koetje aaien :+
Afbeelding

Alpenweides vol koeien! Hier skien we normaal gesproken!
Afbeelding

Deze piek zie je ook op de 1e foto:
Afbeelding

Afbeelding

(sorry voor de spam, kon niet kiezen...)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:56

Gave foto's! Erg leuk om zo dat contrast te zien.
Ben deze zomer bij de Grossglockner geweest (die gletsjer), lijkt me ook enorm mooi in de winter!

Vond het echt gaaf!.
Ons appartement was wel wat ver weg van het dorpje, maar gelukkig stopte er een bus voor het appartement ;). Ook moet je als je in Chatel de lift pakt, best een eindje lopen tot je bij skilift bent, maar ik denk dat dat overal wel is.
Ik weet niet of je van Après Ski houdt, maar wat dat betreft was er weinig te doen. Wij zijn geen enkele keer geweest. Je hebt er de Lion D'or en daar zaten de Nederlanders vooral. Om 16:00 uur begon the happy hour, toen zaten we er wel, maar 's avonds nooit.
Ik vond het wel een nadeel dat de supermarkt zover weg lopen was (vanaf ons appartement dan). We waren met 6 mensen (lees 5 jongens en ik), dus dan heb je nogal wat nodig maar gelukkig ook veel mensen om te sjouwen ;)

De Pistes vond ik ook erg leuk! Chatel zelf is wel wat voor beginners. Er was één lift en die ging pas later in de week open, maar daar kende we de route niet echt. Met als gevolg een stuk veel te stijl ongeprepareerd, waar ik zonder skies vanaf ben gegleden (was niet de bedoeling en gaf een leuk film-gil effect ;)).
Als je gevorderd bent is het wel leuker om het hele gebied te kunnen skiën denk ik. De pistes Jou du Loup en Linga zijn ook al wat meer voor gevorderden (tenminste dat vond ik).
Zal eens kijken of ik er wat foto's van heb!

Heb op deze computer helaas geen foto's staan, zal van het weekend eventjes kijken.

Deze heb ik wel
Afbeelding

Dat is vanaf de 'Milka' piste bij Chatel

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:01

Klinkt leuk! wij gaan het gebied wel ontdekken, skien allemaal goed, dus kom maar op met die 650km pistes :D
Wij gaan hier heen: www.eikelboom.nl
Ben benieuwd naar je foto's1

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:02

Leuke foto! Krijg er zin in :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:04

Zo, dat ziet er mooi uit hoor!
Ons appartement was eigenlijk vrij klein. Ik had gelukkig met mijn vriend de grootste kamer met tweepersoonsbed ;). Maar we waren met 6 en twee hiervan moesten in de woonkamer op een hele kleine slaapbank. Heel irritant voor hun, haha.

Skie je al lang?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:13

Sinds m'n 8e denk ik? Ben nu 25 dus dat is al aardig wat jaartjes. Ben overigens niet de grootste held, wil altijd controle houden, haha! Maar kom alle pistes netjes af :)

Jaaa ziet er chill uit he dit appartement! Ben heel erg benieuwd!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:18

wat zijn jullie kwijt voor een week skien? all in?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:21

Pfff geen idee :+
Appartement kost 130pp
Skipas iets van 200pp
en dan moet je nog eten etc.
Kan al skien en heb zelf materiaal, anders komt er zo 400 euro bij.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:26

Wow, 130 pp dat is niet veel. Scheelt ook met hoeveel je bent natuurlijk.
Heb net gekeken en volgens mij heb ik vorig jaar ongeveer €430 betaalt. Dat was dan mét busreis en materiaalhuur. Iets kwam er bij omdat ik een skipas voor alle dagen wilde.
Valt me nog mee als ik dit zo zie.
Edit: heb geen les gehad.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:33

T huis is geloof ik 800 euro en gaan als het goed is met zn 6en, misschien met 5, dan wordt het dus wat duurder.

Als je met zo'n busreis gaat valt het meestal wel mee met de kosten, alleen zit je dan wel in een bus... nu gaan we lekker met de auto! Dus al met al is het dan zo'n 400 euro voor een week (excl eten natuurlijk)