Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: [HK] Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:26

Ik vind vandaag iets op over het spoor ergens rond Lelystad. De rails zouden een paar dagen terug in de lengte doormidden gezaagd zijn, over een bepaalde afstand die ik even kwijt ben...
Lekker gevaarlijk :=

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:08

Ja er was toch iemand die 1,5 meter rails had weggehaald ofzo?
Die is wel opgepakt geloof ik.
Is wel gevaarlijk idd :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:55

Klopt, tussen Lelystad en Almere. Echt bizar gewoon, had een trein flink kunnen ontsporen. :n

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:29

Wow!
Bizarre humor als je het mij vraagt...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:33

Eigenlijk is het gewoon een aanslag :j Het wordt niet zo genoemd omdat er niets is fout gegaan en omdat het 'passief' was, maar als hier treinen overheen waren gaan denderen was het flink fout afgelopen..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:34

Ja, daar kun je op wachten.
Goed dat het niet gebeurde!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:39

Wat een mafkees zeg! :oo

Ik heb in de Thalys gezeten. Erg grappig. :j Hij had wel iedere keer vertraging. := Verder mooie binnenkant en voor de liefhebbers gratis wifi. :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:58

En was ie erg snel? Of kon je nog fatsoenlijk naar buiten kijken? :P

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:00

Hij was snel. :j En ik kreeg ook wel een beetje last van mijn oren. := Maar weet niet of dat door de snelheid kwam of door de bergen. :P

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:03

Ik heb ook een keer in de thalys gezeten :D en ook maar gebruik gemaakt van de gratis wifi :P

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:09

Morgen ga ik naar mijn allereerste voetbalwedstrijd (Ajax - Kiev ) :+ . Via de NS heb ik vernomen dat er rondom Amsterdam nogal wat wordt gewerkt aan het spoor. Ik reis vanaf Roosendaal naar Amsterdam Bijlmer Arena, hier tussenin zijn er dus een aantal plaatsen waar o.a aan de bovenleiding wordt gewerkt. NS meldt er er rekening gehouden moet worden met een kwartier tot half uur extra reistijd.

Omdat ik zelf met de trein nooit verder dan Breda kwam is nu mijn vraag: Ga ik er sowieso langer dan een half uur over doen, of is de NS melding een indicatie en kan het eigenlijk ook de normale reistijd bedragen?

En zijn er bokkers die in deze regio reizen met de trein en hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:20

Meestal heb je ook daadwerkelijk die vertraging :) Ik zou er sowieso dus extra tijd voor uittrekken, en als je dan toch de normale reistijd hebt valt het alleen maar mee!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:44

Vrijdag was op Schiphol alleen de richting van Hoofddorp en Leiden een ramp, daar zouden volgens de omroep komende tijd de treinen met vertraging van zo'n 10 minuten. In de tunnel vanaf Amsterdam naar Schiphol was toen 1 spoor buiten gebruik.
En ik ga wel met Szan mee, ga lekker op tijd weg, dan kan het alleen maar meevallen. En zonder werkzaamheden kunnen de treinen ook vertraging hebben. Houd op het laatste moment teletekst/de ns site in de gaten, dan ben je beetje op de hoogte van actuele verstoringen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:17

Kijk anders gewoon even in de reisplanner van NS. Het zijn geplande werkzaamheden, dus als je daar de reis intikt komt er ook de verwachte aankomsttijd uit.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:24

Inderdaad, ga nu nog even kijken maar heb er vertrouwen in. We gaan sowieso op tijd weg. Bedankt voor de hulp :D!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:11

Ff 'n vraagje, maybe weet iemand 't wel, zo'n meereiskaartje, kan dat ook gewoon als degene waarmee je meereist zo'n treinkaartje van de appie heeft? :)

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:43

Horsefreak schreef:
Vrijdag was op Schiphol alleen de richting van Hoofddorp en Leiden een ramp, daar zouden volgens de omroep komende tijd de treinen met vertraging van zo'n 10 minuten. In de tunnel vanaf Amsterdam naar Schiphol was toen 1 spoor buiten gebruik.
En ik ga wel met Szan mee, ga lekker op tijd weg, dan kan het alleen maar meevallen. En zonder werkzaamheden kunnen de treinen ook vertraging hebben. Houd op het laatste moment teletekst/de ns site in de gaten, dan ben je beetje op de hoogte van actuele verstoringen.

De heenreis ging perfect :D Terugreis was een hel!!

Stapte om 22:45 bij de Arena op de trein en ik was welgeteld om 06:45 pas weer thuis in Roosendaal :(

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:04

Wow dat is niet normaal. Dat is echt hopeloos.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:39

Het topic ligt wat stil, maar omdat ik op zoek ben naar info kick ik hem even omhoog gezien het een verzameltopic is :)

Ik heb in de planning staan om in oktober een aantal dagen naar mijn tante in Zwitserland te gaan omdat ik er echt aan toe ben er even tussenuit te gaan.
Nou zag ik dat het reizen met de NS HiSpeed City Nightline dan retour maar 78 euro is :wow:
Uiteraard is het dan wel het goedkoopste arrangement, maar ik denk sowieso niet dat ik in een trein kan slapen aangezien ik een enorm lichte slaper ben :+

zijn er mensen die ervaringen hebben met de NS HiSpeed City Nightline?
Hoe is het reizen? Mijn tante is bang dat ik snachts in de trein of op stations wordt beroofd, dus ik hoop dat er vooral positieve ervaringen zijn :+
Hoe werkt het inchecken etc?
en kun je in de treinen ook iets eten? Gezien het om een lange reis gaat.

Alvast bedankt!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:58

Ik ben zelf nooit met de Nightline geweest maar de vader van een vriendin wel, zijn ervaring was niet heel positief :P Hij is ook een lichte slaper en hij deelde zijn hut met een aantal kakelende meiden. Als je slecht slaapt is het een lange reis, aan boord kun je eten en drinken krijgen. Dit is wellicht een handige link: http://www.nshispeed.nl/nl/overige-inte ... ynightline

Edit:
Ze hebben ook een speciaal deel in de trein voor dames:
Citaat:
Damescompartiment
Voor vrouwelijke reizigers kan een plaats in een speciaal damescompartiment worden gereserveerd. Plaatsen in een damescompartiment zijn alleen via NS Hispeed Telesales of balie te boeken.

Lijkt mij wel prettig.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:53

Ik ben met citynightline uit Praag terug gekomen naar Nederland, alleen. Mijn ervaringen zijn op zich wel goed.
In Praag stond er personeel langs de trein waardoor ze je konden helpen dat je in het goede instapt. Ik had ook de goedkoopste plaats, dit was een stoel in een coupe van 6. Echter heb ik tot Berlijn alleen gezeten en daardoor nog beetje kunnen slapen. In Berlijn werd de trein uit elkaar gehaald en ging er een deel af en er kwam een deel aan, dat was erg onrustig, mede ook het op het station staan. In Tsjechië en vlak na de Duitse grens heb ik paar keer controle gehad. Verder zag je regelmatig personeel door de gang lopen.
Vanaf Berlijn (waren we rond 0.00/1.00u) kwamen er 4 mensen bij, allemaal rustige mensen en deze zijn ook rustig gaan liggen slapen voor zover dat lukte. Bij de Nederlandse grens een tijd stilgestaan om van Locomotief te wisselen. Verder is het volgens mij ook niet de meest snelste verbinding, de trein stond regelmatig stil, ondanks dat het aantal stations meeviel.
Ik ben niet beroofd in de trein, ik had alles van waarde in mijn koffer gestopt en op slot gedaan. 's Nachts ben ik de trein niet uit geweest, dus op stations zou ik niet weten. En inchecken is niet meer dan instappen en juiste plek zoeken (zeker van belang als de trein uit elkaar gehaald wordt).
En er zat een restauratie rijtuig in ja, ik ben er niet geweest, geen behoefte aan gehad, ik had genoeg mee genomen;) Ik ben 18.31 vertrokken uit praag en gezorgd dat ik daarvoor gegeten had en had eten en drinken mee voor onderweg. Ik ben de volgende ochten zo kwart voor 11 in amsterdam aan gekomen.
Verder heb ik lekker een boek zitten lezen en naar buiten zitten kijken, de tijd vloog aardig om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:57

Cayenne schreef:
Mijn tante is bang dat ik snachts in de trein of op stations wordt beroofd, dus ik hoop dat er vooral positieve ervaringen zijn :+

Welnee, ik denk dat je tante wat overbezorgd is ;-). Er lopen wel eens zakkenrollers in en rond treinen, vooral wanneer de treinen een tijdje stil staan op een station. Dit geldt echter niet zozeer voor de CityNightline maar voor alle treinen. Van gewelddadige berovingen in of rond CityNightLine treinen heb ik gelukkig nog nooit gehoord zolang ik bij NS zit. Zou ook niet superhandig zijn, want dat valt nogal op. Zeker op de grote stations die uitpuilen van het personeel. Ik zou er gewoon voor zorgen dat je je telefoon / portemonee en belangrijke papieren bijvoorbeeld in een binnenzak doet. Verder is het altijd belangrijk om je bagage op stations in het oog te houden.

Verder zijn de CityNightLine treinen gewoon nette (soms wel ouderwetse) treinen met goed personeel. Voor zover ik weet is er altijd een rijtuig bij met een soort barretje, waar je wat kunt eten of drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:28

Ik zou ook graag eens met de Citynightline willen reizen.

Ben net vier dagen terug in NL en nu alweer 2 keer met de trein gegaan. Jammergenoeg is mijn OV nu echt voorbij.. nu moet ik alles gaan betalen := nouja de voordeelurenkaart wordt alweer geregeld. Maakt het toch net iets aangenamer, want ik hou van reizen met de trein :D (En Nieuwerkerk - Apeldoorn is net een stuk goedkoper met korting dan zonder :+ )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:41

Cayenne schreef:
Het topic ligt wat stil, maar omdat ik op zoek ben naar info kick ik hem even omhoog gezien het een verzameltopic is :)

Ik heb in de planning staan om in oktober een aantal dagen naar mijn tante in Zwitserland te gaan omdat ik er echt aan toe ben er even tussenuit te gaan.
Nou zag ik dat het reizen met de NS HiSpeed City Nightline dan retour maar 78 euro is :wow:
Uiteraard is het dan wel het goedkoopste arrangement, maar ik denk sowieso niet dat ik in een trein kan slapen aangezien ik een enorm lichte slaper ben :+

zijn er mensen die ervaringen hebben met de NS HiSpeed City Nightline?
Hoe is het reizen? Mijn tante is bang dat ik snachts in de trein of op stations wordt beroofd, dus ik hoop dat er vooral positieve ervaringen zijn :+
Hoe werkt het inchecken etc?
en kun je in de treinen ook iets eten? Gezien het om een lange reis gaat.

Alvast bedankt!

Ik denk dat je eerder overdag beroofd wordt als 't zo gigantisch druk is :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:40

Ik las idd ook dat je nu voor de helft kunt reizen ja, met City Nightline. Heb er zelf geen ervaringen mee,
maar het lijkt me een prima manier om mee te reizen! Je rust sowieso heus wel iets uit als je ligt met een muziekje op. :j
Ik zou alleen wel ook de vliegtickets in de gaten houden, weet niet waar je tante precies woont,
maar je kan soms ook erg goedkope vliegtickets treffen, en dat gaat denk ik net iets sneller. :P