Vriend van me is een aantal jaar geleden hier geweest. Schijnt ook echt vet te zijn als je van duiken houdt. http://www.redsea-divingsafari.com/index.php?p=61 Mocht Dahab niet doorgaan denk ik dat we hier heen gaan.
ja_nee
Geplaatst: 24-07-09 11:53
Schitterende foto's zeg , staan veel herkenbare foto's bij Helaas hebben wij geen piramides gezien, maar dat staat wel nog op mijn lijstje Plus Cairo!
Ohh ontzettend gave foto's Narya! Die piramides heb ik ook in het echt gezien, de rest wil ik ook allemaal nog eens heen (graf Tutanchamon, Abu Simbel, Luxor...)
Narya
Geplaatst: 24-07-09 12:21
Ik ben niet bij Toetanchamon geweest hoor. Dat kostte nog een extra 100 pond. Ik had het wel graag willen zien, maar de gids niet, denk ik.
Ik ben ook net weer terug... heb echt een geweldige tijd gehad! De mensen zijn ook allemaal zo vriendelijk en gastvrij Echt super, zou zo het eerste vliegtuig weer terug willen pakken
Hier ook iemand die net terug is uit Egypte,heb echt een heerlijke vakantie gehad. 2 excursies gedaan vanaf hurgada naar Cairo en een dag naar luxor.Wel een tijd in de bus gezeten maar het is zeker de moeite waard als je wat meer wil zien. Heb mn excursies met euro,s betaald de rest daar in ponden ik kon met mijn rabo goed pinnen daar. We verbleven in Albatros beach en dat is zeker een aanrader.goed eten en zeer ruime keus (ook voor de moeilijke eter)een mooi strand met ligbedden en ook koraal dus gesnorkeld bij de deur. Ook nog een snorkel excursie gedaan naar magmea bounty eiland,supermooi strand maar helaas geen ligbedden maar matjes.wel mooi snorkelen daar heb Nemo gezien hihi. Waar ik wel in Cairo tegenaanliep zijn de super smerige wc,s daar.neem ook zelf papier of zakdoekjes mee t is echt ranzig. Probeer ook gepast geld te hebben voor de wc of andere dingen want ze wisselen vaak niet terug.Zo koste me de Wc in t musea 20 pond en dat was de smerigste plee ever.... In luxor een ritje met een koetsje gemaakt en zelf gemet daar.Paardjes zagen er goed uit daar viel me niet tegen(goed doorvoed en een glanzende vacht).We troffen het ook met de jonge knul en niet zo,n vieze oude arabier.Vond het een leuke ervaring om zelf te mennen daar door het drukke verkeer. Minder vind ik wel die sraat verkopers bij de pyramides...doen echt alles om aan wat geld te komen (veel armoede daar) dus laat je geen spullen in je handen douwen.Vraag je busgenoten van de excursie om een foto te maken als je samen op de foto wil. Helaas wel ziek geworden,buikloop.Dit 2x na een excursie van het eten of de overgang hitte airco.Haal daat medicijnen want de nederlandse diareeremmers zijn niet afdoende.de eerste keer was ik na 1 dag gewoon weer de oude gelukkig.Helaas net voordat we vertrokken sloeg het weer toe en heb er nu nog plezier van.
Maar over het algemeen Voor mij een zeer geslagde vakantie en een boeiend land wil er zeker meer van zien.
Ga je naar het titanic aqua park (ligt verder van het strand af ) of naar het titanic beach hotel? Tenminste, ik meen dat er twee waren waarbij de ene (aqua park) toch net wat verder van het strand ligt. Moet je sowieso de drukke straat oversteken.
Maar hurghada, super ! Leukleukleuk!
Zijn leuke activiteiten te doen, savonds komt het leven pas echt op gang! Voor een avondje stappen zeker even naar Ministiry of Beach gaan! De Marina is ook erg leuk! Kan nog wel even doorgaan met dingen die er te doen zijn, maar misschien moet je dat lekker zelf checken
Wij zijn gisteren terug gekomen van 2 weken Hurghada (Palm Beach Resort).
We zijn naar Luxor en Mahmya (snorkelen) geweest en hebben een jeepsafari met kameelrijden gedaan. Ook bij het hotel kon je prima snorkelen.
Eten viel tegen. Weinig variatie en te ver doorgekookt.
Sissi87
Geplaatst: 16-08-09 10:43
ik zoek nog een handige tas om mee te nemen. Wij nemen wel een koffer mee voor onze kleding etc. Maar als je op excursie gaat moet ik ook nog een tas hebben. Ik heb thuis wel een eastpak liggen, maar krijg snel last van m'n rug en schouders (doordat je stiekem toch altijd te veel meeneemt) Heeft iemand nog een goede tip voor een tas (liefst ook een beetje anti-diefstal) En is een heuptasje als extra ook fijn om mee te nemen? Of raden jullie dat juist af?