Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:44

Ja, alles is dodelijk.. Sorry maar dat vind ik altijd zo krom.. Net als dat roken dodelijk is en dat je van roken longkanker krijgt. Er zijn zat mensen die roken en geen longkanker krijgen en mensen die wel longkanker krijgen die nooit hebben gerookt.. Het kán altijd.. En dan is er weer in het nieuws dat je daar ziek van kan worden, dan dat weer.. Je kan áltijd ziek worden.. Natuurlijk kan je ziek worden van die bacteriën, maar dat kan hier ook.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:51

De kans hier is wel ietsje kleiner als dat je daar ziek wordt, maar ik vind het zelf ook niet nodig hoor. Heb het zelf nooit gedaan. Maar kan me heel goed voorstellen dat andere mensen het wél doen.

Die waterparken trouwens... Namen... pff ligt op het puntje van mijn tong, maar weet t echt niet meer zeg, zo stom. Ik werkte langs de ene, zat elke dag te kijken hoe leuk andere mensen het daar hadden, en nu ben ik de naam kwijt. := Haha.

Wbt lira's/euro's. Idd echt met Lira's betalen want anders betaal je veelsteveel! := Ik neem echt geen euro's mee, ja 15 euro voor mijn visum als ik die nodig heb, maar verder meteen naar de pinautomaat en lira's pinnen!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:54

Ja ik kan het me wel voorstellen dat mensen het wel doen, maar ik kan het me ook héél goed voorstellen dat mensen, zoals ik, het niet doen :)

Hahaha ja dat is lastig :P
Zit je heel de dag te denken en dan lig je vanavond in bed en dan weet je het :+ Dat is bij mij iig altijd :P

Héél soms ben je met de euro voordeliger uit, op de markt bijvoorbeeld :P Daarom hebben wij altijd wat kleine rommel bij :P Maar meestal is lira's inderdaad voordeliger :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:57

blauw00gje, daar heb je gelijk in. De prik is maar een kleine moeite en je kunt er een hoop ellende mee voorkomen. Maar het is inderdaad ieders eigen keuze.

Nathalie, dat is sinds kort veranderd he, € 15,- voor een visum, echt belachelijk!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:36

Ja ik had echt geluk! Ben dus 2 weken terug bij schoonfamilie geweest, en de dag voor vertrek zei ik tegen mn vader 'Oh nog ff langs de pinautomaat, ff een tientje pinnen voor t visum' En mijn vader zei toen, pin nou 20 euro, dan kun je ook nog wat eten of drinken op schiphol mocht je vertraging hebben ofzo. Wilde t eerst niet doen, want dacht, op schiphol kun je ook pinnen. Maar toch maar gedaan, en ja hoor!! 15 euro afrekenen voor t visum haha. Ik gaf een tientje en hij zei 'ehh, 15 alsjeblieft..' Ik was zooo blij dat ik tóch 20 euro gepint had die dag ervoor. :=

Vraag me trouwens af of je echt voordeliger uit bent met euro's, ook op de markt. Ik kreeg heel vaal fooi in Euro's of Dollars maar was daar echt niet blij mee, moest t telkens allemaal opsparen om het te kunnen wisselen en dan betaal je ook nog eens voor het wisselen... Dus ook voor de mensen zelf is het beter om Lira's te geven.
Ik heb ook wel eens kleding gekocht met mijn fooi, en was dan toch duurder uit dan als ik het wisselde, scheelde niet veel (omdat ik voor wisselen ook moet betalen ;)) maar wel wat..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:45

Dan heb je echt geluk gehad, anders sta je daar op de luchthaven, mag je het land niet in..... :+

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:51

@ Nadir: Haha, het gaat er mij niet om dat ik gelijk krijg hoor :P Maar ik gaf even mijn mening O:) Sorry! :P

@ Nathalie: Haha ja dan ben je wel echt blij ja! :P
Ah oke zo! Dan ga ik daar echt rekening mee houden en meer met lira's betalen! :)

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:01

blauw00gje schreef:
Lekker warm is het er eigenlijk altijd in de zomer wel :P
Waar ga je heen? Sorry als ik daar overheen heb gelezen

Turkse Riviera, Alanya :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:04

Leuk topic maar ik zat steeds in het andere topic. Is hetzelfde volgens mij.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:06

Wie is er weleens naar een van deze hotels geweest?

Golden beach
Grand seker
Paloma beach
Asteria side
Sandy Beach
Paloma perissia
Heaven beach

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:07

Ik ben in allemaal niet geweest _Miesje_ ;)

Oh Alanya lijkt me wel leuk, Colt! Ben ik nog nooit echt geweest.. Alleen in de buurt :P

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:21

Ben er ook nooit geweest, maar hoor goede verhalen :)
We zullen het zien :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:26

Ik ben daar in een grot geweest :P
Was met een boottocht volgens mij!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:23

Wij gaan binnekort naar turkije ,5e jaar voor ons dit jaar gaan we naar Kas.Schijnt weinig toerisme te zijn lijkt me ook wel een keer leuk.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:27

_Miesje_ schreef:

Golden beach
Grand seker
Paloma beach
Asteria side
Sandy Beach
Paloma perissia
Heaven beach

Heb er een aantal gezien, Grand Seker, en Golden Beach, staan beide goed aangeschreven!!!

Verder als je naar side wil, raad ik je het Sensimar hotel aan, niet goedkoop maar echt onvoorstelbaar goed en mooi. Het is sinds mei 2009 open... de kamers zijn idioot mooi, tv in je spiegel etc...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:32

Iemand wel eens bij Sealanya geweest?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:39

Als je naar side gaat moet je naar appartement aquarius gaan,mooi klein appartement 100meter van het strand.Erg schoon met klein eigen zwembad en volgens de lokale mensen het lekkerste eten van side.Wij hebben er bijna dagelijks gegeten.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:40

Wij gaan elk jaar in de meivakantie. Afgelopen mei was het ons 7de keer. We gaan altijd naar Side. Daar kan je ook lekker paardrijden.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:54

Waar kun je paardrijden dan?Heb dat de vorige keer nergens gezien?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:45

_Miesje_ schreef:

Golden beach Ik ga hier aankomende woensdag heen :j
Grand seker
Paloma beach
Asteria side
Sandy Beach
Paloma perissia
Heaven beach

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:10

Ik ben niet echt in Side zelf geweest. Wij zaten in een plaatsje verderop: Kizilagaç ofzoiets :P

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:23

Maar kunnen jullie hier nog wat vertellen qua tripjes rond bodrum wat je echt moet doen ..
aanraders etc :D

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:33

MelodyT schreef:

Ja je kunt in Side overal wel ergens paardrijden...

Eerste keer dat ik er was, (ligt er aan aan welke kant je van side zit) stond er een standje met paarden op het strand. Daar kon je savonds paardrijden.. Vlakbij hotel Selge Beach.

En dit jaar, zat ik aan de andere kant van Side, de iets bewonendere wereld, daar heb ik t bij een reisbureautje gevraagd in Colakli, naast Side, toen kon ik ook op het strand gaan rijden 2 km verder in Kumkoy, de paarden staan tegenover het hotel aan de andere kant van de straat van hotel Golden Beach, (ongeveer) en je kunt er alleen savonds op het strand rijden, overdag worden er bergritten gehouden, maar het is wel erg warm hoor mensen... :Y)

Een ander reisbureautje deed het trouwens niet meer. omdat er erg weinig vraag is naar paardrijden en omdat het te warm is om te rijden in t hoogseizoen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:47

cile205 schreef:
MelodyT schreef:

Ja je kunt in Side overal wel ergens paardrijden...

Eerste keer dat ik er was, (ligt er aan aan welke kant je van side zit) stond er een standje met paarden op het strand. Daar kon je savonds paardrijden.. Vlakbij hotel Selge Beach.

En dit jaar, zat ik aan de andere kant van Side, de iets bewonendere wereld, daar heb ik t bij een reisbureautje gevraagd in Colakli, naast Side, toen kon ik ook op het strand gaan rijden 2 km verder in Kumkoy, de paarden staan tegenover het hotel aan de andere kant van de straat van hotel Golden Beach, (ongeveer) en je kunt er alleen savonds op het strand rijden, overdag worden er bergritten gehouden, maar het is wel erg warm hoor mensen... :Y)

Een ander reisbureautje deed het trouwens niet meer. omdat er erg weinig vraag is naar paardrijden en omdat het te warm is om te rijden in t hoogseizoen.

Je bedoeld het Hotel Golden Beach bij Bordrum-Turgutreis? of zijn er meerdere Golden beach hotels in Turkije??

EDIT: zie het al er is ook een club golden beach

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:52

oliebol zeg, welke ik bedoel is in Side...
Er zijn natuurlijk meer Golden beach hotels... niet bij nagedacht, sorry..:S pfff haha