USA deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:05

Fitzroy schreef:
Ik vind Naples altijd een gezellig stadje, en daarna winkelen bij de Miromar outlets.
Probeer een permit te krijgen voor de Deep Hole bij Myakka River SP.
Je krijgt dan echt talloze alligators te zien die liggen te zonnebaden.

Naples is niet verkeerd idd. En je komt er toch langs als je Alligator Alley af rijdt om door de Everglades te gaan.

Druif_01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:22

Ik ga de tips allemaal bekijken! Heeft iemand van jullie ook gesnorkeld met zeekoeien?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:31

Ja dat is zeker de moeite waard en het gebied rond Crystal River vind ik ook erg mooi. Ligt er wel een beetje aan wanneer je gaat want in de zomer en begin van het najaar zijn er maar heel weinig zeekoeien en zie je niet zoveel. Ze komen echt om te overwinteren.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:36

Druif_01 schreef:
Ik ga de tips allemaal bekijken! Heeft iemand van jullie ook gesnorkeld met zeekoeien?

Ja, wij in de kerstvakantie ooit. Geweldig om mee te maken.
Verder: st Augustine is leuk, kanoën tussen de alligators in Wekiwa springs erg tof. Koreshan Statepark is ook bijzonder.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:48

Wij zijn ook aan het kijken om in de meivakantie 2025 weer naar Amerika te gaan.
Onze dochter van 5 wil heeel graag (misschien ook doordat mama graag wil :') ), alleen is nu het lastige dat mijn man momenteel in opleiding zit (januari 2025 is hij klaar als het goed is) en dat betekent dat we pas eind dit jaar zouden weten in welk team hij belandt en of hij in de meivakantie 2 a 3 weken vrij zou kunnen nemen.. Heb al wel de offerte van Tiogatours binnen maar ik durf dus niks te boeken nog. Maar ja, eind van het jaar zijn de prijzen natuurlijk veel hoger en beschikbaarheid lager.
Moelijk :+

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:57

Aranel schreef:
Wij zijn ook aan het kijken om in de meivakantie 2025 weer naar Amerika te gaan.
Onze dochter van 5 wil heeel graag (misschien ook doordat mama graag wil :') ), alleen is nu het lastige dat mijn man momenteel in opleiding zit (januari 2025 is hij klaar als het goed is) en dat betekent dat we pas eind dit jaar zouden weten in welk team hij belandt en of hij in de meivakantie 2 a 3 weken vrij zou kunnen nemen.. Heb al wel de offerte van Tiogatours binnen maar ik durf dus niks te boeken nog. Maar ja, eind van het jaar zijn de prijzen natuurlijk veel hoger en beschikbaarheid lager.
Moelijk :+

Afhankelijk van waar je heen gaat valt het qua beschikbaarheid in de meivakantie nog best goed mee. Het is dan niet echt vakantie hier (misschien een long weekend). Vliegtickets zullen natuurlijk wel duurder zijn

Wij vertrekken ergens deze week voor 10 dagen naar Idaho. We gaan een tour vd Wilderness areas doen (Idaho heeft de grootste vd lower 48). Eerst gingen we 6 dagen trekken door de Sawtooth wilderness, maar de rivieren staan nog te hoog waardoor we het te gevaarlijk vinden met de honden. Nu vooral car camping op BLM land / wilderness areas. Ook nog last minute een forest service cabin (een oud ranger station) kunnen boeken - 1.5 uur via forest service roads in de middle of nowhere.

Nu hopen dat winterstormen en bosbranden en heat domes geen roet in het eten gooien!

Vorige week ook nog op conferentie in Buffalo geweest. Rare stad - zo ontzettend uitgestorven. Nog een talk vd mayor's office bijgewoond over de racial segregation in Buffalo. Difficult to wrap your head around.
Was ook een paar dagen heel heet. De east coast hitte is niks voor mij. Zo benauwd!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:24

wij zijn vorige maand in Wyoming/Montana geweest.. prachtig <3

we gaan langzaam bedenken waar we de volgende keer heengaan (dat zal over 2 of 3 jaar zijn). Ik dacht aan Nevada/Arizona, dus ben een beetje aan het puzzelen qua afstanden en periode enzo

maar nu zie ik Idaho en dat ziet er ook prachtig uit.. weer keuzestress :')

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:29

Druif_01 schreef:
Eindelijk mag ik me hier ook melden! Wij vertrekken, later dit jaar, voor 2 weken naar Florida. Heerlijk de toerist uithangen. Miami, Key West, Kennedy Space Center, iemand must sees? Everglades gaan we ook doen, maar de pretparken slaan we over.

Kanoën bij Kings Landing vonden we zeker de moeite waard. Ook vonden we Clearwater een gezellig stadje

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:46

Oh maar wauw! Kings Landing ziet er echt fantastisch uit! Gaat op het lijstje erbij!

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:22

Wij hebben in maart deze route afgelegd

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:41

Cer schreef:
wij zijn vorige maand in Wyoming/Montana geweest.. prachtig <3

we gaan langzaam bedenken waar we de volgende keer heengaan (dat zal over 2 of 3 jaar zijn). Ik dacht aan Nevada/Arizona, dus ben een beetje aan het puzzelen qua afstanden en periode enzo

maar nu zie ik Idaho en dat ziet er ook prachtig uit.. weer keuzestress :')

Idaho is echt een soort hidden gem! Alleen is het seizoen toch wel heel kort. Wij hebben net weer een deel van onze plannen moeten omgooien omdat ze net een winterstorm hebben gehad. In Elk City, Idaho is bijvoorbeeld meer dan 40 cm sneeuw gevallen de afgelopen dagen. We wilden eigenlijk de Magruder corridor afleggen, maar die gaat nu zeker de komende weken niet open zijn :+ . We hopen nu vooral bij onze cabin te kunnen komen en verder zien we het dan wel weer.

Nevada / Arizona willen wij ook nog zeker heen, maar dan in het voorjaar / najaar. Is nu toch al veel te warm (voor de honden). Nevada in december was ook echt prachtig. Vorig jaar Yellowstone in deze periode (eind juni) was ook heel gaaf. Toen was sneeuw helemaal geen probleem. Dit jaar is het wel iets anders, vooral door de late sneeuwval.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:47

Druif_01 schreef:
Eindelijk mag ik me hier ook melden! Wij vertrekken, later dit jaar, voor 2 weken naar Florida. Heerlijk de toerist uithangen. Miami, Key West, Kennedy Space Center, iemand must sees? Everglades gaan we ook doen, maar de pretparken slaan we over.

Heel leuk rondje, ik heb hem een paar jaar gelezen gemaakt (iets uitgebreid, hebben New Orleans en Nashville nog aangedaan). De Keys zijn echt heel erg leuk. Miami is een beetje een rotstad als je Europese steden gewend bent. Heeft niet echt een centrum, allemaal kleine hubs eerder.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:13

Connaisseur, hoelang hebben jullie over die route gedaan?

Ik ben eerder al op de Keys geweest, maar niet tot Key West, dus die staat nu hoog op het lijstje. Miami willen zowel man als ik een keertje zien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:07

@Oshaa: klopt.. wij hadden dus een winterstormp op de route van west Yellowstone naar hobson… en dat was niet gaaf :n
Gelukkig is mijn vriend een goede chauffeur en hadden we een 4x4 (zelf geupgrade bij de verhuurder gelukkig) maar ik vond t dood eng

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:59

Druif_01 schreef:
Connaisseur, hoelang hebben jullie over die route gedaan?

Ik ben eerder al op de Keys geweest, maar niet tot Key West, dus die staat nu hoog op het lijstje. Miami willen zowel man als ik een keertje zien.

Wij hebben er 12 dagen over gedaan en daarna nog een paar dagen op de Bahamas geweest. Vaak 2 nachten per stad, soms 1 als we alleen op doorreis waren.

Key West is leuk om een keer te zien maar vonden wij niet heel bijzonder :).

Als je in Miami beach bent zeker gaan eten op Espanola way, erg gezellig en lekker eten.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:34

Hoi!

Ik zit voor werk in Seattle en nu vroeg ik me af of mensen leuke dingen weten om te doen rondom Seattle. Mijn verblijf zit zelf in Snohomish erg leuk dorpje ook!

Hiervoor heb ik paar maand in Florida gezeten mochten mensen nog wat leuke niet touristische dingen willen doen help ik graag. Heb zelf in Wellington gezeten :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:39

Over goede 5 weken zit ik er ook. In Oregon. Voor 2 weken. Moet alleen nog iets qua databundel/abbo regelen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:15

xCynthiaVos schreef:
Hoi!

Ik zit voor werk in Seattle en nu vroeg ik me af of mensen leuke dingen weten om te doen rondom Seattle. Mijn verblijf zit zelf in Snohomish erg leuk dorpje ook!

Hiervoor heb ik paar maand in Florida gezeten mochten mensen nog wat leuke niet touristische dingen willen doen help ik graag. Heb zelf in Wellington gezeten :D

Ja ik! Kom maar door met de Florida tips! Wij gaan in oktober.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:25

Druif_01 schreef:
xCynthiaVos schreef:
Hoi!

Neem een stormvaste paraplu mee _O-

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:06

Hahahahaha! Ja we zitten net aan het eind van het seizoen helaas :D maar de keren dat ik er al geweest ben zat ik altijd in het orkaanseizoen, maar eigenlijk nooit last gehad.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:10

Druif_01 schreef:
xCynthiaVos schreef:
Hoi!

Ik zal vanavond wat dingen uittypen!

Hier ook in september oktober geweest. Ik heb maar 1 keer in een storm gereden. (Moest wel echt van de snelweg af) maar verder prima te doen!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:23

Wij zijn weer terug van een weekje Idaho en Montana!
Het was nogal een avontuur en een ergens onbedoelde culturele ervaring.
We zijn 5 dagen in de Idaho / Montana wildernis geweest, waarvan 3 dagen bij een oude rancher station alleen bereikbaar via 50 km (ongeveer 2 uur rijden) forest service roads. We hebben in die 3 dagen 1 auto voorbij zien komen, dus het was wel echt heel remote.

Op de terugweg stopte we op een bergpas (2400m hoogte) om een stukje te wandelen. Bij terugkomst was de auto stuk - auto wilde niet meer in de versnelling en de schakelstick (we hebben een automaat, dus ging om in 'drive' zetten) voelde heel los. Daar sta je dan. Na een half uur kwam er iemand langs (we hadden het geluk op de main forest road te zitten, waar iets meer verkeer was). Ik die gestopt, en na een kort gesprek durfde hij de auto aan de kant te zetten. Hij zei wel "keep your hands where I can see them". Later vertelde hij dat hij 10 jaar geleden een keer voor iemand in de backcountry was gestopt en die had hem geprobeerd te vermoorden. Dus hij was wat skeptisch. Ik meteen gewezen op de honden die aan een boom gebonden waren, mijn man op zijn flipflops, allemaal in een poging om hem gerust te stellen. We zaten in een gebied zonder service, dus boodt hij aan ons een lift te geven naar de closest town - waar wij al een nacht in een motel hadden geboekt.

Een uur (en zeer interessante gesprekken) later stonden we in Challis, rural Idaho, met alleen een rugzakje. Onze versie vd anwb gebeld, maar schijnbaar zijn we niet gecovered op onverharde wegen (en er zijn hier echt heel veel). Het dorpje had 1 towing truck, die niet telefonisch te pakken te krijgen was, dus mijn man is er op uit gegaan om hem te vinden. Lang verhaal kort - met hulp van wat cowboys die hem met hun quads naar Earl (de tower met zijn jaren 70 truck en shotguns) toe hebben gebracht was hij onderweg om de auto op te halen. 4 uur later was hij nog niet terug en dacht ik ondertussen dat hij vermoord was (Idaho heeft 0 gun regulations). Uiteindelijk was hij na 5 uur eindelijk terug en stond de auto bij de auto-onderdelen winkel. Natuurlijk was dit allemaal op vrijdag en het was maar de vraag of we in het weekend iets konden (rural Idaho after all).

Zaterdagochtend stonden we om 9 uur 's ochtends te wachten op Maxwell - de enige soort van auto mechanic in het dorpje. Daar ontmoeten we goat man - die ook de dag ervoor was gestrand en door Earl was gered. Hij had de dag Maxwell gesproken en die zei dat hij woensdag op zijn vroegst pas tijd had (en dat hij er niet uit zag alsof hij wilde werken). Terwijl we een plan van aanpak bespraken kwam er een oude cowboy met zijn vrouw langs die kwamen vragen wat voor hond Layla (onze Canadian Inuit x Elkhound) was. We raakten in gesprek, vertelden hun over onze situatie en er begon een zoektocht naar iemand die kon helpen. Een tweede cowboy werd er bij gehaald (inclusief boots, jeans, belt buckle, cowboy hoed en gun in holster) en die heeft uiteindelijk de auto aan de praat gekregen "cowboy-style" - wat betekende dat we elke keer als we wilden schakelen moest de motorkap open om een onderdeel op zijn plaats te houden.
We konden weer op pad - richting de beschaving om hopelijk de auto te kunnen fixen!

6 uur later waren we de wildernis uit en in iets meer bewoondgebied waar we het onderdeel dat we moesten hebben konden kopen. Op de McDonalds parking lot werden we aangesproken door een vrouw die vroeg of we car troubles hadden. Kort uitgelegd en ze zei: I will be back with my husband who is a mechanic! 5 minuten later kwamen er 2 auto's aangescheurd, en binnen 10 minuten was de auto gefixed :+ Terwijl de mannen de auto aan het fixen waren was ik over guns en politics aan het praten met hun vrouwen - had ik ook niet verwacht :D

Uiteindelijk was het een heel avontuur, waarvan ik ook best veel geleerd heb. Ook over mijn eigen vooroordelen. Rural Idaho is echt een andere wereld, maar de mensen zijn enorm open en behulpzaam. Ik blijf het vreemd vinden om overal guns te zien, maar door gesprekken begrijp ik bepaalde opvattingen en houdingen wel iets beter.

De natuur is wel echt ontzettend mooi en de mogelijkheden qua campsites en cabins zijn eindeloos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 23:05

Haha, wat een avontuur. :D
Zo maak je nog eens iets mee idd. Mooie foto’s hoor, prachtig gebied zo te zien!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:03

Wat een belevenis! Wat ik zo mooi vind aan jouw verhaal en je gekregen inzicht is dat je weer eens duidelijk maakt dat de culturen (bewust meervoud) in de VS écht anders zijn dan de Nederlandse/West-Europese.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:09

Een weekje joh? hoe doe je dat dan met reizen? Oh wacht ik zie vanuit Canada :') ja dat is dan wel te doen voor een week denk :j

Mooie fotos en wat een goed verhaal!
Toen wij in Montana waren hebben we ook leuke interessante gesprekken gehad over politiek en inderdaad guns, en ook daar viel op hoe vriendelijk de mensen waren

Ik zou denk gaan hyperventileren van de stress met een kapotte auto in rural cuntry en geen cel bereik :') Wij zijn wat dat betreft best verwend met alles wat hier zomaar voor handen is..