Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:00

Earth schreef:
Er lijkt voor volgende week wat sneeuw aan te komen, maar daarna mogelijk ook zachtere lucht. Dus dat is niet echt ideaal. Winterberg gaat waarschijnlik maar een paar cm krijgen, dus dat wordt m dan voor ons waarschijnlijk niet.

Hier óók billen knijpen. Vertrek dan pas over een paar weken, maar echte kou en sneeuwval lijkt er de komende maand gewoon niet in te zitten.

Een wit Inssbruck zou leuk zijn en goede pistes al helemaal.

Earth, ga je uitwijken naar hoger gelegen skigebieden? Of laat je het helemaal schieten?

Earth

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:08

Ik denk dat we m voor nu laten schieten, omdat er in de Alpen niet heel veel meer wordt verwacht. Dus we kunnen wel door rijden naar de Alpen, maar als het daar ook matig is, dan is het ook zonde.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:38

Hoi jongens! Vraagje: ik heb maat 34, en wil graag een bepaalde broek kopen. Die is nu nieuw in de sale zo'n 300 euro, maar hij ik kan ook een tweedehands exemplaar voor 125 euro overkopen. Die is echter maat 36. Het is stretch stof, en een slim fit. Het is een enorm groot verschil in prijs, maar ik weet niet of ik het aandurf met die maat 36. Tips?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:41

Oef, dat durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat de snowboardbroeken die ik heb nogal kunnen fluctueren van maat, maar met die strakke broeken weet ik dat niet. Ik heb met mijn Protest broek zo'n 20 jaar kunnen doen omdat ie goed mee groeide :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:52

Triest uitzicht op de Areitbahn in Zell am See

Afbeelding

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:54

opisop_shop schreef:
Triest uitzicht op de Areitbahn in Zell am See

[ [url=m/QCIFb4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat jammer -O-

Ik heb via sneeuwhoogte.nl foto's van Les Arcs gezien op het moment, ziet er geweldig uit daar! Er wordt wel gezegd dat het onder de 2000 meter wat papperig is, maar er ligt genoeg sneeuw. Fijn nieuws.

Soepblik schreef:
Hoi jongens! Vraagje: ik heb maat 34, en wil graag een bepaalde broek kopen. Die is nu nieuw in de sale zo'n 300 euro, maar hij ik kan ook een tweedehands exemplaar voor 125 euro overkopen. Die is echter maat 36. Het is stretch stof, en een slim fit. Het is een enorm groot verschil in prijs, maar ik weet niet of ik het aandurf met die maat 36. Tips?

Ik zou het niet weten :=
Via wat is het? Vinted of Marktplaats? Als het via Vinted is kan je na het ontvangen ook aangeven dat het niet past en mag je het terug sturen. Dan zou ik het wel doen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:40

Soepblik schreef:

Bij welke winkel is het in de sale? Als dat een webshop is met een fysieke winkel, zou je daar heen kunnen om te passen. Of als dat merk bijvoorbeeld bij een Bever of Perry Sport te koop is. Passen staat altijd vrij, ookal is het natuurlijk uiteindelijk niet netjes om wél te passen maar elders te kopen.

Maar bij zn groot prijsverschil heb ik dat in het verleden óók wel eens gedaan. Omdat rechtstreeks bij het merk zelf in Engeland (toen nog EU) kopen 70% in prijs scheelde met de lokale Bever. Vond ik een iets te groot prijsverschil om het dan maar gewoon bij de Bever te kopen. 70% korting is behoorlijk wat Namenlijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:47

En dan te bedenken hoe geweldig de sneeuwval was tijdens Corona…

Het is echt treurig. Ik hoop dat er nog wat veranderd deze 2 maanden maar het blijft maar warm.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:07

Thanks voor al jullie tips omtrent groepsles of privéles. Ik had me bedacht om groepslessen te gaan volgen omdat dit echt heel erg veel goedkoper is en ik even op mijn geld moet letten komende tijd.
Ik heb nu alleen het volgende probleem. Ik dacht er is vast wel een Nederlandse skileraar die groepslessen geeft, maar dat kunnen ze niet garanderen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me in het engels wel red en ik kan ook nog wel een droge witte wijn in het duits bestellen maar dan houdt het ook op :') Iemand die ook echt geen duits kan en mij gerust kan stellen dat het wel goed komt met skilessen in een groep (met stel alleen maar duitssprekende mensen?)
Wat ben ik ook een schijterd haha..... ik voel me even heel sociaal ongemakkelijk nu ik dit getypt heb.

Nu gaven ze ook aan dat ook met privéles het geen garantie kon zijn, dus we kijken nog even wat een andere skischool aangeeft.

Ergens voel ik me een beetje genant dat ik dit typ hier :') maar de opa en oma van mijn vriend zijn duits en die begrijp ik ook de helft van de tijd niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:23

Skiën kun je ook leren door voordoen en uitleggen met je lichaam.
Maak je dus vooral geen zorgen.

Leukste lessen heb ik gehad van een Italiaan die echt niet geweldig engels sprak. Hij liet het gewoon zien.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:26

Ik heb als 14 jarige gup in een Duits klasje gezeten. En ik ben echt slecht in talen. Maar met handen en voeten kom je een eind. En de meeste mensen spreken wel Engels

Je zou de meest gebruikte skitermen vast even thuis kunnen opzoeken. Dan weet je iig ongeveer waar ze het over hebben. Ik snapte zelf pas wat rutschen was tot de leraar het voor deed :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:27

smurffie schreef:
Skiën kun je ook leren door voordoen en uitleggen met je lichaam.
Maak je dus vooral geen zorgen.

Leukste lessen heb ik gehad van een Italiaan die echt niet geweldig engels sprak. Hij liet het gewoon zien.

Ik ga trouwens 11 februari weg dus we zullen 12 februari op de ski's staan. Nederland heeft pas een weekje later vakantie. Jij zou voor groepslessen gaan buiten de vakantie om hè. Denk gezien het budget dat ik heb dat ik er maar gewoon op moet gokken dat het wel goed komt en als ik echt denk; pfoe dit was m niet dan moet ik gewoon maar het jaar erop voor privélessen gaan. Is toch ervaren.....

@ capopjekop, hahaha ik heb het direct even gegoogled :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:50

Soepblik schreef:

Waarom vraag je niet even of ze de omtrek van de broek wil meten? Het is ook enorm merk afhankelijk. Mijn ervaring is de skikleding wat kleiner valt dan bv een HM.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:53

Ach mijn man is ook geen ster in Engels, maar hij kon Gerome best goed volgen. Nog steeds roepen we regelmatig 'plant pole, stand up!' tegen elkaar :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:00

Oké heb net even gelachen om mezelf en nu ga ik het gewoon doen :')

Nog even een laatste vraag met mijn getwijfel:
Ik heb keuze uit niveau dat ik moet opgeven en dan twijfel ik tussen groen of blauw.
Ik bedoel ik hoef echt niet in kinderland nog te oefenen, maar kan een blauwe piste als die wat stijler is nog best spannend vinden. Rode pistes heb ik afgelopen jaar geprobeerd maar toen rolde ik als een sneeuwbal naar beneden :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:05

Felien_Kyra schreef:
Oké heb net even gelachen om mezelf en nu ga ik het gewoon doen :')

Nog even een laatste vraag met mijn getwijfel:
Ik heb keuze uit niveau dat ik moet opgeven en dan twijfel ik tussen groen of blauw.
Ik bedoel ik hoef echt niet in kinderland nog te oefenen, maar kan een blauwe piste als die wat stijler is nog best spannend vinden. Rode pistes heb ik afgelopen jaar geprobeerd maar toen rolde ik als een sneeuwbal naar beneden :')

Ik zou blauw zeggen eigenlijk.
Dan zit je niet in een te makkelijke groep en heb je wat uitdaging. En als je aangeeft dat je de stijlere pistes spannend vindt helpen je ze daar ook doorheen. Maar anders is het straks te makkelijk en dat is zonde.

Maar als jij je nog niet zeker genoeg voelt voor de blauwe kun je ook lessen op de groene doen en dan zelf de blauwe verkennen. Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt :)

En het is trouwens helemaal niet gek dat je deze vragen stelt! Juist goed toch.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:09

Dat komt helemaal goed ook al spreek de leraar Duits.

Ze weten zelfs met kinderen te communiceren die helemaal geen 1 woord Duits verstaan.

Ik zou ook niveau blauw invullen, vroegen moesten wij ook altijd voor skiën en werd je aan de hand daarvan ingedeeld. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog gedaan word.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:10

Ik zou ook voor blauw gaan. Groen lijkt me voor de mensen die nog nooit op ski's hebben gestaan.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:54

Ik spreek niet geweldig Duits, maar kon de Duitse uitleg van mijn Australische skileraar prima volgen. Net als de rest van de Nederlanders in het groepje.

Het Engels was ook goed te volgen, maar daarvan durf ik wel te zeggen dat ik daar gewoon vloeiend in ben.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:55

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:23

Zoals anderen hier al zeggen komt de ski les van een Duitse leraar vast helemaal goed. Ze kunnen meestal wel een beetje Engels of Nederlands en anders leer je het toch vooral van het voordoen.
Ik zou inderdaad ook voor blauw gaan.

@Earth: omg hilarisch! _O-
Als het je overkomt ben je wel redelijk pissed denk ik :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:12

Josien_ schreef:
Zoals anderen hier al zeggen komt de ski les van een Duitse leraar vast helemaal goed. Ze kunnen meestal wel een beetje Engels of Nederlands en anders leer je het toch vooral van het voordoen.
Ik zou inderdaad ook voor blauw gaan.

@Earth: omg hilarisch! _O-
Als het je overkomt ben je wel redelijk pissed denk ik
:')

Zo, echt wel!

Afgelopen maandag óók z'n klooio in Snowworld, terwijl er een mega rij voor de lift staat, laat ze gewoon een paal of 10 langs gaan omdat ze niet op het snowboard kan blijven staan. En er dan halverwege af flikkeren, zodat ik alle moeite moet doen er heelhuids langs te komen!

Was véél te druk in Snowworld! Niet leuk meer en meerdere keren een botsing/ bijna botsing gehad omdat mensen de voorrangsregels niet kennen! -:(- wie van boven komt, moet voorrang verlenen aan diegene lager op de berg.

Maar in Snowworld wordt je gewoon ondersteboven geskied/ geboard door mensen van boven. Zo niet tof! Doe zelf m'n ontzettende best niemand lager in de weg te skiën en zelf wordt je steeds de pas af gesneden.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:29

Felien_Kyra, ik wil toch ook nog even zeggen dat ik het dapper van je vind dat je je onzekerheid over de les in een andere taal uitspreekt!
Als ik de anderen zo hoor komt het gewoon goed, en het klinkt alsof jij er met de juiste instelling in gaat +:)+

mvdende, nooo, je had dus gewoon Winterberg op de indoor piste? Dat is echt balen...

Appeltje_1, wij zitten vlak bij, aan de andere kant van de berg in Belle Plagne :) op 'onze' webcams ziet het er ook prima uit!
Sneeuwhoogte heeft, in ieder geval in de app, ook berichten van mensen over het gebied, daar zie ik ook langskomen dat het goed te doen is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:34

Dat is echt m'n nachtmerrie met sleepliften :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:46

:oo o jakkes wat een drama bij die sleeplift. Dat is echt een groot risico op best fikse schade aan mensen. En je kunt er niks tegen doen. -O-

Dat gezegd hebbende ik heb een haat liefde verhouding met sleepliften. Op zich gaan ze nu aardig ok en vindt ik het een best prettige manier van boven komen. Beterdan een loopband.

Maar het eraf gaan ging zeker in het begin regelmatig oepsie niet zo best. Hoe vaak ik daar niet op mijn snufferd ben gegaan, door iets te vroeg loslaten, de paddestoel of anker die achter mijn kniebrace blijft hangen (dat is echt zo naar, dan ga je gegarandeerd plat en doet ook enorm zeer %) ) of te laat loslaten en dan tegen een hek belanden.

Gelukkig bij priveles een instructeur die me een handigheidje heeft geleerd waardoor vasthaken voorkomen kan worden en het nu wel ok gaat. Loshaken en vasthouden voor nog zeker 5 seconden.

Kwa taal denk ik dat het wel goedkomt met les. Zeker priveles. :j Gewoon vooraf zeggen dat je onzeker bent over de communicatie en dan zou het toch wel gaan lukken ga ik van uit