Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:58

Ik vind sommige pakketreizen naar Griekenland niet duur. Zeker als je geen luxe accommodatie zoekt ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:06

Electra63 schreef:
Ik vind sommige pakketreizen naar Griekenland niet duur. Zeker als je geen luxe accommodatie zoekt ;)

Dat is dus het bijzondere, je kunt wel heel goedkoop pakketreizen boeken, maar een los vliegticket is net zo duur als een goedkope pakketreis!

Weten jullie nog een leuke Griekenland vakantie voor iemand alleen (ikzelf :D)? :)
Ik ben met Djoser al op rondreis geweest (vaste land en Naxos, Santorini en Kreta) en heb een singlereis met Crusj gemaakt (Lesbos), maar ik zoek nu weer wat anders. Ik ben dol op Griekenland qua weer, cultuur, natuur en het overheerlijke eten. Ik heb geen voorkeur voor welk deel of eiland, maar ik wil graag in gezelschap zijn (vandaar groepsreis en singlereis) en ik wil graag wat zien van het land. Hebben jullie nog leuke ideeën? :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 08:28

Wat dacht je van zeilen langs de Ionische eilanden? Ik weet dat mijn zus dat in een ver verleden heeft gedaan als single-reis.
De Ionische eilanden zijn echt prachtig imo.

Ik heb idd ook al zitten kijken om de goedkoopste pakketreis te boeken en dan de accomodatie te laten vervallen, maar voor 2 weken ben je dan toch niet goedkoper uit. Ik wacht het nog even af.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:58

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:03

Fitzroy schreef:
Ik heb idd ook al zitten kijken om de goedkoopste pakketreis te boeken en dan de accomodatie te laten vervallen, maar voor 2 weken ben je dan toch niet goedkoper uit. Ik wacht het nog even af.

Heb ik ook wel eens aan zitten denken....maar wij kwamen dan ook niet goedkoper uit.

Ik vraag me altijd af hoe het in hemelsnaam kan dat je een pakketreis boekt en dan goedkoper uit bent dan een los ticket. En dan snap ik wel dat onze 4 weken boeking lastig is. Maar voor 8 of 10 dagen heb ik wel reizen gezien waarvoor ik een ,os ticket over dezelfde periode niet kan krijgen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:16

Ik denk omdat tui bijvoorbeeld zelf vliegtuigen heeft en losse tickets voor tuivluchten duurder worden verkocht? Daarbij hebben ze denk ik ook afspraken met accommodaties hun maken reclame en krijgen daardoor korting. Maar dat is allemaal wat ik denk :')

We gaan denk ik toch ook voor Kefalonia alleen heeft iemand nog een aanrader qua accommodatie? We willen op een plek waar wel restaurants op loopafstand zijn, maar niet heel crowded of zou dat in Lassi in juni ook niet zo zijn? En wel met een zwembad trouwens. Ik zie veel wat bijvoorbeeld in Lixouri of Skala ligt maar dat de restaurants niet op loopafstand zijn. We willen wel een auto huren maar niet steefs hoeven rijden.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:26

Ik vind Assos op Kefalonia heel erg mooi. Klein plaatsje met een fort op een berg. Erg leuke restaurantjes en een zandstrand. Er zitten behoorlijk wat hotels omheen. Maar hoe die zijn weet ik niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 12:36

Ik vind zelf dat je in Assos wel wat afgelegen zit.
Lassi is wel toeristisch maar daar zit je wel centraal en vlakbij de hoofdstad Argostoli.
Sami en Agia Efimia zijn ook leuk.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:47

Wij zitten weer aan Kos te denken :D

In 2014 ook geweest op een fantastisch resort :o
Nu willen wij omstreeks 22 september gaan... Iemand enig ervaring met het weer dan?

Woensdag gaan wij naar de vakantiebeurs voor kortingen en daarna willen wij gaan boeken :) Werk is ook al akkoord, alleen de exacte datum doorgeven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:03

x_Jeanine_x schreef:
Wij zitten weer aan Kos te denken :D

In 2014 ook geweest op een fantastisch resort :o
Nu willen wij omstreeks 22 september gaan... Iemand enig ervaring met het weer dan?

Woensdag gaan wij naar de vakantiebeurs voor kortingen en daarna willen wij gaan boeken :) Werk is ook al akkoord, alleen de exacte datum doorgeven.

Ik ben ooit een x naar Kos geweest van 23 t/m 30 september en heb 3 dagen slecht weer gehad. Echt tot aan de enkels in het water.
Maar iedereen zei wel dat dat een uitzondering was. Normaal is het heerlijk weer in september.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:43

Ik had dit topic ook al even doorgespit dat het over het algemeen goed weer is.
Zitten eventueel te kijken om een week eerder te gaan of eind juni maar dat scheelt heel veel kwa prijs :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:49

Wij gaan tegenwoordig (geen schoolgaande kinderen) half juni. Ik vind het heerlijk. Zee is wel een béétje fris, maar ik hou van de lente. Ik hou niet zo van het naseizoen. Maar dat is persoonlijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 13:44

Wij vinden het naseizoen juist heerlijk. Nog even naar de zon voor je weer de winter ingaat.
En ik vind het altijd lekker dat iedereen dan al op vakantie geweest is en ik nog mag.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:47

Ik vind dat jullie allebei een punt hebben. Daarom splits ik mijn vakantie. Ik denk dat het in juni relaxen op Zakynthos wordt en dan wat actiever in de pelopenessos.
Ik heb echt Griekenland nodig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 13:52

Haha, ik heb ook makkelijk praten hoor, Raket.
Wij gaan meestal in maart, juni en september :o
Maart Florida, juni dit jaar naar de Algarve en september Kefalonia.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:25

Ik mag ook niet klagen. Ga in juni bijna altijd naar Griekenland. In september kijken we, dit jaar naar Gardameer geweest. En in februari/maart pakken we vaak een weekje zon op de Canarische Eilanden. Ik heb wat lichamelijke problemen net lang stilzitten, dus ik probeer niet te ver te vliegen. Dan is in de winter de keuze beperkt.

Wij zijn vorig jaar ook naar Algarve in juni geweest. Heerlijk weer gehad en mooie kustlijn, maar ik hou toch meer van Griekenland.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 20:44

Ik ga daar ook niet op vakantie maar op familiebezoek. Ik vind Griekenland ook mooier en sfeervoller.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:35

Ik vond Macedonië ook erg leuk afgelopen jaar. Maar ik wil echt naar Griekenland na mijn scriptie en mijn vriend wil opgravingen enzo bekijken dus dat kan daarna nog een keer in Griekenland.
Voor mijn longen id het klimaat in Griekenland echt heel goed. Macedonië was ook goed.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:48

Ik ga toch voor Lassi in Kefalonia aangezien ik lees dat er geen massa toerisme is en omdat dat goed centraal ligt. Ik ben benieuwd hoe het daar zal zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 14:56

Wanneer ga je ook alweer ?
Het is op Kefalonia wel echt het meest toeristische plaatsje imo. Veel Engelsen daar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:59

Fitzroy schreef:
Wanneer ga je ook alweer ?
Het is op Kefalonia wel echt het meest toeristische plaatsje imo. Veel Engelsen daar.

In ieder geval niet tijdens een vakantie tijd :) en het hotel zit ook niet midden in het centrum maar wel op loopafstand.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:05

Hebben wij ook op Zakynthos. Hotel op 10 min. Lopen van Laganas. Wij houden wel van 'savonds een beetje slenteren en dan wat vertier.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:18

Fitzroy schreef:
Wat dacht je van zeilen langs de Ionische eilanden? Ik weet dat mijn zus dat in een ver verleden heeft gedaan als single-reis.

Toffe tip! Helaas ben ik zeeziek :') dus ik durf een zeilreis niet zo goed aan. Een dagtocht zeilen vind ik super en lukt met een primatour prima, maar om nou de hele reis aan de reisziektepillen te moeten?

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:13

x_spekkie_x schreef:
Fitzroy schreef:

Toffe tip! Helaas ben ik zeeziek :') dus ik durf een zeilreis niet zo goed aan. Een dagtocht zeilen vind ik super en lukt met een primatour prima, maar om nou de hele reis aan de reisziektepillen te moeten?

Na twee dagen is het over. Ik nam vroeger de eerste 3 dagen van de vakantie primatour. Daarna was mijn lijf er aan gewent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:30