Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dubbele nationaliteit via optieprocedure
Als u via de optieprocedure Nederlander wordt, bent u niet verplicht afstand te doen van uw oorspronkelijke nationaliteit. Alleen meerderjarigen die sinds hun 4e levensjaar in Nederland wonen, moeten wel verplicht afstand doen van hun oorspronkelijke nationaliteit.
Stagediver schreef:Tegen mij werd dat inderdaad gezegd dat zij dan op haar 18e de nationaliteit kan kiezen? Maar dat is niet wat wij hebben gehoord van het consulaat hoor, maar van iemand die al wat ouder is die was pools/canadees en moest kiezen op een gegeven momentKan wel zijn dat dat inmiddels veranderd is? Dat was wel in canada. Dus niet in Nederland.
lennylenny schreef:Yasmine, ik heb meer mensen hetzelfde horen zeggen wat jij nu zegt, geweldig land maar niet om permanent te wonen. Het is toch allemaal niet zo stom geregeld in NL/ Belgie.
Ik zal later alles eens op m'n gemakje uitzoeken, eerst maar een Canadees paspoort aanvragen voor onze dochter die we elk moment verwachtenIk heb net een aantal dagen van mijn leven nodig gehad om uit te zoeken hoe ik ons huwelijk hier in NL kan registeren maar dat is ook gelukt via de NL ambassade, echt heel behulpzaam waren ze!