Wij zijn sinds een paar dagen weer terug van onze roadtrip. Op de heenweg 1 nacht in Ottawa geslapen en op de terug weg 1 nacht in Perrysburg, Ohio. In Saint John hadden we een 'stop' van ongeveer 10 dagen, familie bezoek. Weinig wildlife gezien, voornamelijk dood wildlife op de weg. Oh, en we hebben in lake superior gezwommen.
Het enige wat ik kan aanraden is water, fris en bier uit blikjes/flesjes. Ik vond het water zo afschuwelijk smaken... Dus cola en bier in de kroeg (wat wordt aangelegd met water/uit zo'n slang) smaakte ook raar. Verder is het een prachtige stad. Ik ben er alleen een weekend geweest en dat was voor mijn stempel. Sorry niet echt nuttig, het is wel een mooie stad hoor! Geniet er van.
Heeft er wrs mee te maken dat het "stads"water is en dus niet uit een well komt. Volgens mij zit er dan een lage concentratie chloor oid in.. je kan er verder prima je tanden mee poetsen, het smaakt alleen wat apart als je het drinkt.
Als je tijd hebt om naar de niagara falls te gaan en de CN tower. Voor hoe lang ga je?
HippoLogic
Geplaatst: 26-08-14 22:56
Niagara falls is werkelijk geweldig, dat heb ik met mijn ouders vroeger gedaan. Regenpak mee.
Hoe gaat het met iedereen? Ik ben dinsdag gearriveerd, en ik kan niet wachten om mijn leven hier op te bouwen! En ook eindelijk samen met mijn vriend:)
Nooo! Wat een sukkels. . Er zitten overal rotte appels tussen. . Hoorde van de sneeuw ja, hier is het gelukkig nog prachtig mooi weer. . En spannend of niet het wachten op de kleine?
Ik ga dit jaar niet naar Spruce, hopelijk volgend jaar!
Ik zat net "you gotta eat here" te kijken en blijkbaar zit er in Calgary een pannenkoekenhuis genaamd "Pfanntastic Pannenkoek Haus". Het eten zag er echt vet goed uit en de recensies zijn behoorlijk goed. Het is voor mij helaas te ver weg maar misschien wat voor de Calgary gangers hier (mocht je er nog nooit van gehoord hebben)
Heb een keer bij een pannenkoekhuis in, volgens mij, kamloops gegeten. Dat was een vieze tegenvaller, keek uit naar een heerlijke NLse pannenkoek. Maar het was em toch niet daar. In Calgary misschien een betere. Ik zou eigenlijk wel een Nederlands frietje en frikandel opkunnen .
Wat vervelend Anthea! Ze hebben verder niks weggehaald?
Wat spannend Lenny! Moet je ver rijden naar het ziekenhuis? M'n zoontje werd geboren op de dag van een sneeuwstorm, voor m'n man een stressvolle autorit van 45 minuten . Hopelijk komt de tweede van ons niet met een sneeuwstorm.
Gelukkig hadden we hier vooral natte sneeuw. Bij vrienden van me die in Water Valley wonen hadden ze 6 inches... zelfs voor Alberta een beetje te vroeg in het jaar.
Ow dat is lekker dichtbij, handig! Wij hebben ook een kleinschalig ziekenhuis 5 min verderop, maar hun doen geen babies. Dus moeten we 45 min verderop naar het ziekenhuis.
@ Anthea, jij zult wel al een sneeuwpop aan het maken zijn?
tweety_be
Geplaatst: 16-09-14 05:07
Ik lees nog mee , maar heb het nogal druk om zelf echt actief te posten. Ik werk nog steeds als wrangler op Sundance Guest Ranch in Ashcroft, BC. Heb het enorm naar men zin hier Ben helemaal in love met Canada *zucht* Als ik kon blijven, direct. Heb echt geen zin meer om nog terug te gaan naar BE ^^ haha. Het is hier gewoon zo prachtig, sfeerplaatje:
Ik kan hier vast wel terecht met een vraag over mijn verblijf in Canada.
Binnen zeer korte tijd ga ik voor 3 maand naar Canada toe, op vakantie. In mijn vakantie verblijf ik bij familie en kennissen. Alleen nu staat op sommige sites dat je over voldoende financiele middelen moet voldoen voor je verblijf daar. Ik kan alleen nergens vinden hoe groot dit bedrag dan minimaal moet zijn?
Ik had voor 6 maanden zo'n 3500$ op mn canadese rekening en 2000€ op mn NL rekening. Heb wel mn canadese rekening moeten laten zien maar bewijs van mn NLe rekening hebben ze niet naar gevraagd (maar mijn situatie lag ook een beetje anders dan die van jou dus wrs zullen ze er niet eens veel aandacht aan besteden). Nu scheelt het ook al dat je bij familie en vrienden blijft dus zolang je niet blut het land in komt zal het wel meevallen met hoe streng ze zijn.
Ashcroft is idd een mooie omgeving en fijn klimaat. Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar.
Er is inderdaad geen specifiek bedrag. Het helpt een hoop als dat je bij familie/vrienden blijft. Zorg dat je wat op je rekening hebt staan en dan gewoon een kopie van je bankrekening meenemen (mogelijk hoeven ze hetniet eens te zien, ik heb het nooit hoeven te laten zien). Als je er 1000 op hebt staan, zijn ze denk ik heel blij. In jouw situatie zal 500 ofzo zelfs voldoende zijn. Maar eerlijk gezegt denk ik niet eens dan ze er bij jouw naar zullen vragen.