En wat we echt HEEL graag willen is een (paar dagen) een horse safari, echt te paard wilde dieren spotten. Dat is ook lastig met een groepsreis omdat dan alle dagen zijn ingevuld.
Heel graag ontvang ik tips voor ons als leken op dit gebied

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
casperzazoe schreef:Manzano:
https://www.africanimpact.com/volunteer ... servation/![]()
![]()
![]()
CK, hoelang wil je gaan? Wil je voor de wilde dieren gaan of ook naar Kaapstad en de Garden route? Groepsreis wel of niet is erg persoonlijk denk ik. Wel fijn als alles geregeld is en geeft ook wel een veiliger gevoel, maar je kan niet zomaar ergens langer blijven oid en dat lijkt mij zelf minder chill. Als je het wilt combineren met een horse safari zal het wel lastiger worden denk ik maar misschien kun je 2 losse reizen boeken? Er zijn vast wel reizen van bv een week vanaf Johannesburg naar Kruger. Dan weer vanaf Johannesburg een weekje horse safari doen? Maar dan ben je wel duurder uit denk ik.
Voor paardrijden zal ik ik Swaziland kijken of bij African Horse safari (of hoe heet die in Hoedspruit ook alweer?
Voor een groepsreis zou je kunnen kijken bij Budgetsafari.nl !
casperzazoe schreef:Wie is er in de zomermaanden in ZA geweest? Zoals het plan er nu uitziet, zit ik van Oktober tm December in Hoedspruit! Aan de hitte kun je wel wennen, maar ik zie wel een beetje op tegen de reptielen en insecten, zeker zo midden in de bush
CK88 schreef:Al heel veel van dit topic gelezen, maar ik ga in Februari met een vriendin en ik ben nu alles aan het uitzoeken. Het is onze eerste verre reis, is het dan verstandig om met een groepsreis mee te gaan? We hebben ook niet zo'n groot budget en willen het liefst voor zo'n 2000 pp echt alle kosten gedekt hebben incl de excursies en het eten.
En wat we echt HEEL graag willen is een (paar dagen) een horse safari, echt te paard wilde dieren spotten. Dat is ook lastig met een groepsreis omdat dan alle dagen zijn ingevuld.
sureido schreef:CK88 schreef:Al heel veel van dit topic gelezen, maar ik ga in Februari met een vriendin en ik ben nu alles aan het uitzoeken. Het is onze eerste verre reis, is het dan verstandig om met een groepsreis mee te gaan? We hebben ook niet zo'n groot budget en willen het liefst voor zo'n 2000 pp echt alle kosten gedekt hebben incl de excursies en het eten.
Ik heb 650€ voor vliegticket betaald, 80€ voor huurauto pp, 250€ voor hotels en dan hadden we niet luxe gekeken en uiteindelijk zaten we echt zo mooi overal en heel schoon, hebben in Kaapstad voor 5 dagen 120€ (In totaal dus 40€ pp) betaald voor een appartement op de 23e verdieping midden in het centrum. En denk 500€ voor 3.5 week eten/drinken en excursies. Met z’n drieën waren wij, zijn van Joburg naar Kaapstad gereden en terug.
Dus ik zat op +/- 1600€ voor 3.5 week. Als je 2000€ net aan op maakt in 2 weken alleen in noord oost leef je wel héél luxe.
laughterline schreef:casperzazoe schreef:Wie is er in de zomermaanden in ZA geweest? Zoals het plan er nu uitziet, zit ik van Oktober tm December in Hoedspruit! Aan de hitte kun je wel wennen, maar ik zie wel een beetje op tegen de reptielen en insecten, zeker zo midden in de bush
Behalve september heb ik verder elke maand in Zuid Afrika gezeten, naar mijn idee is er niet een bepaalde periode dat de beestjes er erger zijn.ja, slangen zie je wel veel als het warm wordt, dat wel.
![]()
Verder pik ik de Nederlanders er vaak ook zo uit
poes schreef:manzano schreef:Hluhluwe is zeker mooi.
Absoluut! Helaas gisteren liep alles even fout. Uiteindelijk in Pongola overnacht bij een dame die ons onderdak bood en vandaag met een andere auto weer op weg. Lidwala hostel in Swazi is prachtig.