[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 22:19

Misschien is een fietsbroek, of fietsondershort onder je rijbroek dan een idee? Of het ondergoed van Seducci met padding?
Om het gebrek aan zitvlees op te vullen ;)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:00

Prairy schreef:
Ligt het zadel ook niet wat ver naar voren, dat je daardoor ook meer achterover hangt en dus je benen naar voren steekt?

Dat dacht ik ook al te zien.
Zadel moet meer terug gelegd worden GM zadels liggen voor je gevoel soms heel ver naar achteren.
Waar je hem bloot op je paard heb liggen ligt hij al verder terug.
Kijk maar naar de zweet vlekken.

Verder zijn het fantastische zadels.
Maar extreem zacht zijn ze zeker niet.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:58

Hoe is het vandaag gegaan?

Tinka

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 22:24

Ben weer helemaal goed gekeurd bij de oogarts. Geen enkele verandering veroorzaakt door diabetes.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 22:46

Hè, gelukkig maar.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:29

Tinka schreef:
Ben weer helemaal goed gekeurd bij de oogarts. Geen enkele verandering veroorzaakt door diabetes.

Super!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:45

Nog iets van bezichtiging gehoord?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 11:14

Was nog spannend gisteren, ik had iets van 8 maanden geleden een afspraak gemaakt met doctolib, een app om afspraken te maken met alles medisch.
Vorig jaar hebben we ruim 2 uur gewacht, liep gigantisch uit. Dus ik dacht maak een afspraak meteen na de lunch, dat was half 2. Echter zag ik gisteren op Google dat ze pas om 2 uur open gingen, vreemd. 10 voor half 2, alles pot dicht, half 2 ook nog. Ik al helemaal zenuwachtig, straks wordt ik niet geholpen.
Afijn 5 over half 2 deur toch open, een oudere vrouw deed open, ze zei van alles, verstond ik niet helemaal, alleen dat de secretaresse om 2 uur kwam. Ik mocht meteen naar de oogmeet mevrouw. En daarna kwam die oudere vrouw, van kom maar mee. Bleek zij de oogarts te zijn haha. Ik vertelde nog dat ik 10 kg was afgevallen, vroeg ze meteen hoe ik dat had gedaan, dat wou zij ook wel. Ik zei het kiespijn dieet.
Ze kon trouwens 2 woorden Nederlands, smakelijk eten.
Binnen een half uur stonden we weer buiten, ideaal.
Onderweg kwamen we nog langs een mooie rotsformatie. Heb daar al vaker foto's gemaakt, is erg indrukwekkend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We moesten ook nog een heel eind omrijden vanwege een wegafsluiting.
Nu wachten op de hoefsmid, de paarden staan weer aan huis.

Afbeelding

Afbeelding
Let niet op Milko zijn ontblote bovenlijf, die had het weer warm.

De bezichtiging is kennelijk goed gegaan. Maar viel ook weer over de bron. Misschien komt ze dinsdag weer kijken met haar compagnon.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:27

Grappig die oude vrouw die de oogarts was.

En wat jammer nou dat die mensen de adv niet goed lezen. Er staat toch duidelijk bron.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 11:41

Geloof dat op de site van de makelaar geen bron vermeld staat, maar mensen kunnen natuurlijk altijd meer informatie vragen. Geen 1 huis in de omgeving heeft stadswater. Een bron is nou eenmaal gebruikelijk bij afgelegen huizen.
De oogarts was niet stokoud hoor, denk iets ouder dan ik.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:43

Misschien eens overleggen met makelaar of dat er een alternatief mogelijk is, bv een water deposit met drinkwater,of kan een vrachtwagen niet boven komen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:46

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 11:51

Ja extra wateropslag is mogelijk, je kan van die tanks ingraven. Genoeg daken. Dakgoot eraan en zo makkelijk regenwater opvangen.
Augustus en september is het droogt en nog hebben we ruim genoeg water. Ook in Augustus als we om de dag planten water geven en gasten hebben in de B&B. Dan zijn er 4 mensen die douchen en de wc gebruiken. Vorig jaar was het erg droog. Iets van 2 maanden geen regen en heel warm en ook toen was er nog genoeg water.
De man van onze makelaar heeft iets van een bouwbedrijf gehad en heeft heel veel verstand van dat soort dingen. Hij gaat altijd mee, en dan geeft ie raad over dat soort dingen. Heeft ie ook gedaan hoor.
Maar sommige mensen zien gewoon snel beren op de weg.
De vorige eigenaren waren met man, vrouw en 3 kinderen. En hadden een boerderij met koeien, schapen en varkens, die hadden ook geen probleem met de bron.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 11:54

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:02

Informatie over de risico's waaraan dit onroerend goed is blootgesteld, is beschikbaar op de website van Géoriss: www.georisks.gouv.fr

Wat houdt dit in?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:09

Een bron zou ik juist wel willen hebben mits hij een beetje ok bereikbaar is. Geen rekeningen aan anderen betalen. Wel zelf checken of de waterkwaliteit goed genoeg is of desnoods als drinkwater flessen gebruiken.

Die risicos die gecheckt zijn waren voor mijn huis overstroming, aardbeving, radon uitstraling van de bodem (een probleem in de regio waar ik nog nooit van gehoord had, blijkt dat er radonhoudend gesteente in de bodem zit met stralingsrisico, ik zit in een gesteente afwezig gebied maar dat zou voor mij een echte no go zijn geweest 25 km verderop is dat stralingsrisico er wel al worden de mensen daarook gewoon oudzonder problemen), geluid, vervuiling van de grond, vervuilende bedrijven rondom (alle mogelijk probleemgevende bedrijven staan hier ingetekend op een kaart) . Enige dat voor bij mij geldt is een verhoogd risico op overstromingen en de boerderij naast me.

Elk huis zal zijn eigen risicoprofiel hebben :j

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:13

De meeste bronnen zijn heel eenvoudig drinkbaar te krijgen als de waterkwaliteit niet goed genoeg is. Een simpele Berkey filter doet bijvoorbeeld veel maar je kunt ook een complete filterinstallatie neerzetten. Welke filters je precies moet hebben kun je bepalen aan de hand van een waterkwaliteitstest.

Wij hebben ook bronwater en naast een groffe deeltjes filter hebben we voor het water wat we drinken een Berkey filter staan. Helemaal niet duur en het water is 100x lekkerder dan het kraanwater wat je van de gemeente zou krijgen (met chloorsmaak).

Ik denk dat veel mensen bang zijn voor het onbekende. Een Hollander is bijvoorbeeld zo gewend aan kraanwater, die krijgt vast al de kriebels als die het woord 'bron' hoort.
Ikzelf heb absoluut de voorkeur voor bronwater, voor mij zou het een plus zijn! Er zijn/komen vast nog kijkers voor wie dat ook geen enkel probleem is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:16

Hier is ook bronwater maar dan hoger uit de eigen bron van het dorp, incidenteel zit er een lichte chloorgeur aan nu de leidingen zijn vervangen door de gemeente. Ik moet verder nog onderzoek doen naar de put/bron in mijn kelder. En er schijnt een eigen bron achterin de tuin te zitten of die zat er. Maar nu de gemeente toch de waterleidingen heeft vervangen is het toch wel handig die leiding vanuit het dorp

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:19

De bron van de gemeente zit hier dichterbij dan onze eigen bron haha!
We hebben de leiding tot aan de deur liggen, dus zouden we evt kunnen aansluiten. Gaan we alleen niet doen omdat wij er geen behoefte aan hebben. Als onze bron water tekort heeft, heeft de gemeente dat ook.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:54

Brr nog nooit gehoord van radon maar dat kan echt een serieus risico zijn op longkanker.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 13:08

Ik dacht wel dat alle adv hetzelfde zouden zijn, dus die twee mensen hebben gewoon niet goed gelezen. Ik vind een bron ook een pré, maar wel naast het hebben van gemeenteleidingwater, bij ons gaat automatisch drinkwater naar de keukenkraan dat heeft Erwin zo gemaakt, de rest van alles wat we met water doen is van onze bron.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 13:45

Voor mij zou een goede eigen bron ook juist een voordeel zijn met het oog op zelfvoorzienend zijn.

We hebben hier het waterfilter ook weer in gebruik genomen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:21

karuna schreef:
Een bron zou ik juist wel willen hebben mits hij een beetje ok bereikbaar is. Geen rekeningen aan anderen betalen. Wel zelf checken of de waterkwaliteit goed genoeg is of desnoods als drinkwater flessen gebruiken.

Die risicos die gecheckt zijn waren voor mijn huis overstroming, aardbeving, radon uitstraling van de bodem (een probleem in de regio waar ik nog nooit van gehoord had, blijkt dat er radonhoudend gesteente in de bodem zit met stralingsrisico, ik zit in een gesteente afwezig gebied maar dat zou voor mij een echte no go zijn geweest 25 km verderop is dat stralingsrisico er wel al worden de mensen daarook gewoon oudzonder problemen), geluid, vervuiling van de grond, vervuilende bedrijven rondom (alle mogelijk probleemgevende bedrijven staan hier ingetekend op een kaart) . Enige dat voor bij mij geldt is een verhoogd risico op overstromingen en de boerderij naast me.

Elk huis zal zijn eigen risicoprofiel hebben :j

Hier is een kuuroord waar je juist heen kan voor de Radon straling, daar wil mijn Rheumatologe me heen sturen. (Heilstollen Gastein)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 16:05

Er zijn tot nu toe alleen Fransen komen kijken.
Dinsdag komt er iemand voor de 2e keer kijken.
Overal waar graniet in de grond zit, is de straling door radon ook hoog. Toch worden de mensen hier gezond oud. De vorige bewoners zijn in de 90 geworden.
Het wordt altijd nogal zwaar overdreven. Je moet niet je kelder helemaal potdicht maken en zonder ventilatie, en er dan gaan slapen. Dan zit je in de radondampen.
Het is een verplichting om het te melden.
Zo'n filter wil ik wel informatie over gaan zoeken voor ons nieuwe huis, daar hebben we wel gemeente water. Ik vind dat chloor water echt niet te drinken. En ee hebben daar ook een put, wil dat water wel laten testen of het geschikt is voor de paarden.
Ik denk dat het bronwater hier best goed is, alleen zitten er dus wel salamanders en slangen en muizen ed in of bij het water. Dus kwa bacteriën is het misschien niet helemaal safe. Wij koken er wel mee en de honden en paarden drinken het ook.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:11

Dat is hoopvol,een 2e bezichtiging.

Wij laten het drinkwater hier even staan dan verdwijnt de chloorsmaak.
Mocht het bij ons nieuwe huis erger zijn dan overweeg ik ook een filter, dat gesjouw met flessen vind ik niks.