Ben ik even blij dat ik niet voor "goedkoop" winterberg heb gekozen! Ik was het uitzoeken echt wel ff zat nl en dacht "dan maar gewoon Winterberg, ookal zullen de pistes niet optimaal zijn" maar "goedkoop" Winterberg zou óók uitkomen op €550. Alleen dan wel halfpension en nu €593 met ontbijt. Maar wél tenminste goede pistes op de Stubaier Gletscher. En nog kans op sneeuwval voordat ik ga.
Winterberg is echt niet leuk meer als ik dat zo zie...
Ja ik zei al, als het zo blijft dan is het gebied ook gewoon dicht over een week. Dat gaat sowieso gebeuren want er gaat geen sneeuw vallen deze week.
Mo_86
Geplaatst: 29-12-22 21:42
Ben eens buiten de vakanties om in winterberg geweest en het was toen en niet heel druk en er was in dat weekend redelijk wat sneeuw gevallen dus we hebben twee dagen als eerste op de piste gestaan met krakend verse sneeuw. Was echt leuk! Maar als ik sommige beelden zie snap ik wel dat menigeen er met een grote boog omheen rijdt.
Ondertussen ligt er gelukkig nog steeds genoeg sneeuw in Fieberbrünn waar ik over twee weken naartoe ga. Hoop echt heel erg dat dat zo blijft.
Hier is het ook zo qua drukte. Mij niet gezien. Ik verwacht dat de boel hier na deze week ook dichtgaat. Hopelijk dan snel weer verse sneeuw, dit is ook erg zonde van mijn eerste seizoenspas ooit Maar ik heb vooral te doen met alle bedrijven die erachter zitten. Eerst covid en nu zo'n non-winter...
Ik heb er volgens mij eentje van Atomic. Met vizier, heerlijk is dat. Geen skibril meer nodig. Had hiervoor eentje van Boelie? Die vond ik echt heeeel fijn maar moest ik echt na 15 jaar eens vernieuwen.
Nja mocht er eentje tussen zitten met vizier en je bent brildragend, dan raad ik die aan. Ik vind dat zo'n uitkomst, zeker omdat ik hiervoor echt wel een grote bril had en die in een skibril toch niet helemaal lekker zat. Daar heb ik met een vizier dus helemaal geen last van. En het ziet er wel blits uit
mvdende
Geplaatst: 30-12-22 21:36
Appeltje_1 schreef:
Bedankt allemaal!
Zit nu te twijfelen tussen Salomon, casco en de helm K2 virtue mips. Nou ja, nog genoeg tijd om over te besluiten
Ik zou zeggen: ga naar een outdoor winkel en ga ze passen.
Dat! Ga ze echt even op ie hoofd zetten, loop met allemaal even 5 minuten op door die winkel. Je gaat er een week lang uren mee lopen, een helm is zo belangrijk dat hij echt goed zit.
Dizzy505
Geplaatst: 31-12-22 10:30
Ik heb een Bollé helm, met een bril van Giro met een Zeis lens er op.
Kies vooral een helm die lekker zit en als je voor een losse bril kiest let dan op dat ze goed op elkaar aansluiten.
Indy_Mouse_9
Geplaatst: 31-12-22 10:36
Dizzy505 schreef:
… en als je voor een losse bril kiest let dan op dat ze goed op elkaar aansluiten.
Dit is belangrijk idd. Ik heb jarenlang met niet op elkaar aansluitende helm en goggle geskiet, en had altijd last van ‘the gap’. Na het eerste jaar een extra mutsje onder de helm gedaan, anders had ik een ijskoud voorhoofd
Ik heb nog geen helm; wel een goggle. Ik vind het ontzettend vervelend om geen volledig zicht te hebben en heb best ver uit elkaar staande ogen maar wel een klein hoofd, dus kwam uiteindelijk na alles op m'n gezicht te hebben gehad bij de oakley flight deck uit. Wat een topding. Ik heb geeneens door dat ik hem op heb, en hij is nog mooi ook.
Felien_Kyra
Geplaatst: 31-12-22 12:01
Hier een uvex helm van decathlon. Bevalt ook goed Ik zou ook wel echt inderdaad even naar de winkel toe gaan en gaan passen. Bij mij deden veel helmen toch wel zeer of zaten niet lekker. Verschilt ook erg per helm hoe die valt.
Ik zou graag even mijn dilemma hier voorleggen.
Ik ga dit jaar voor de tweede keer op wintersport en had heel leuk in dit topic al geroepen. Dit jaar ga ik wel twee dagen skiles nemen. Nou nu kwam ik er achter dat paardrijlessen best goedkoop zijn vergeleken met skilessen Vorig jaar kon ik nog met iemand anders op skiles maar diegene is er dit jaar niet. Ik ben voor twee dagen drie uurtjes ruim €500 kwijt. met zijn twee vind ik dit ook veel geld, maar alleen al helemaal.
Ik weet nu dus niet zo goed wat ik zal doen. Ik ben vooral wat angstig met skiën, maar ben voor iemand die een keer op wintersport is geweest echt niet heel slecht (heb ik ook begrepen ) Ik red mij om van een blauwe piste af te skiën (mits die niet er uit ziet als een rode piste ). Ik heb dus nagedacht om een groepsles te boeken, maar heb mij vorig jaar ook verbaasd over mensen die er drie dagen over doen om van de kinderpiste af te komen, niks mis mee, maar dat zou wel zonde zijn van mijn geld.
Wat zouden jullie mij aanraden of hoe hebben anderen dit gedaan die als enige in de familie nog moesten leren skiën op latere leeftijd? Ergens denk ik van misschien is het nu even veel geld, maar als ik dan het jaar erop mooi mee kan komen met mijn schoonfamilie dan zou dit het mij wel waard zijn. Anderszijds denk ik van, misschien kan ik dit wel overleggen met de skischool om te zorgen dat ik in een passende groep geplaatst wordt. Ik heb alleen eerlijk gezegd geen idee hoe dit werkt. Ik zag wel dat je aan kan geven als je online boekt wat je niveau is. Ik heb alleen geen idee hoe je mijn niveau kan beschrijven. Ik zou het zelf beschrijven als: slome slak op de blauwe piste