Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tweety_be schreef:Vandaag heb ik een fijne dag achter de rug op de plek waar ik nu ben (pas donderdag vertrek ik naar de guest ranch). Nu twijfel ik toch wel weer zeker, zo wil ik hier helemaal niet weg *zucht* En de andere hulp vertelde me dat het hier zo altijd was voor ik kwam. Begrijpen wie begrijpen kan![]()
Maar ik heb de andere jobaanbieding al toegezegd, en ik hou me aan mijn woord. Denk ook wel dat ik daar een fijne tijd ga beleven en ik krijg er voor betaald. Dat is op mijn huidige plek (nog) niet het geval. Toch ga ik hier een aantal mensen en paarden héél hard missen. 1 paard heeft echt mijn hart helelmaal veroverdEcht een mooi en lief paard met zoveel humor, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Een echte clown is het, hilarisch gewoon. En er is hier ook een veulen waar ik zo van weg ben, ze is echt zo schattig en zacht van karakter. Maar ik wist toen ik hier aankwam dat ze al verkocht was en ik sowieso afscheid moest nemen. Ze vertrekt, net al ik, donderdag. Gaat toch even moeilijk worden hoor
@ HippoLogic, bedankt! Ik hoop ook alvast veel plezier te beleven*fingers crossed* Sowieso ben ik steeds terug welkom hier, dus dat is wel fijn om weten (ook al loopt het niet zoals gepland, ik ga deze plek toch best wel missen hoor)
@ ZusJacobs, dat van iets afspreken en niet nakomen ben ik helaas ook al vaker tegengekomen. Het was ook te mooi om waar te zijn hier... Benieuwd hoe de andere plek gaat zijn! Ach we zien wel hoe het loopt
ZusJacobs schreef:Toch fijn dat je het zo hebt op kunnen lossen! Enneh, dat met iets afspreken en niet nakomen.. ik kom dit helaas overal tegen in de paardenwereld!
Anthea schreef:Veel succes op de nieuwe plek!
Mmm. Naar Jasper of Montana rijden? Moet ik als Nederlandse bij de border een formulier oid invullen? Volgens mij wel toch? Ga liever naar Montana maar heb teveel border horror verhalen gehoord.We willen donderdag gaan.
Anthea schreef:Wat poedersuiker zeg. Heb je op workaway gekeken? Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten, 10-12 uur per dag werken in de hete zon, geen pauzes, afgesnauwd worden.. Heb toen op workaway binnen 3 dagen een nieuw adresje gevonden. Ook niet perfect, maar iig niet de hele dag in de hete zon lopen.Vind dat sowieso een Canadees trekje, veel beloftes, maar niks nakomen. Dan vind ik de Nederlandse 'eerlijkheid' toch fijner.
Ik zou voor de guest ranch gaan, en dan kan je vanaf daar altijd nog verder kijken. Het is dan iig betaald.
lennylenny schreef:Ze willen wel als je Canada weer in gaat je visum zien en met je NL paspoort wel een esta hebben.
yarrah schreef:lennylenny schreef:Ze willen wel als je Canada weer in gaat je visum zien en met je NL paspoort wel een esta hebben.
Een esta heb je alleen nodig als je naar de USA gaat vliegen en gaat landen. Dat is iets anders dan het groene kaartje wat je krijgt als je USA ingaat en wordt er weer uitgehaald als je weer terug naar Canada gaat. Die wordt door de USA douane er ingeniet er door de Canadezen er weer uitgehaald.
lennylenny schreef:Toch wordt bij mij gevraagd of ik een esta heb bij de grensovergang, ( Als ik de US in ga ) dus ik zou dat papiertje maar hebben. Ook hoef ik niks te betalen en mijn visum voor de US is een wit kaartjeen 4 maanden geldig. Als ik Canada weer in ga moet ik alleen mijn Canadese visum laten zien