Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 04:56

Wat rot zeg, Tweety. Maarja als er een emergency is (baas/werknemer/collega wat dan ook) in het ziekenhuis dan is het wel normaal dat je (iemand) inspringt. In de paarden heb je nu eenmaal geen 9-5 baan. Twaalf uur zonder pauze is natuurlijk ook een beetje veel van het goede. Wat had je afgesproken dan over je werkuren? Dan kun je ze daar gewoon op aanspreken, toch?

Het is wel "Vancouverish" (niet per se Canadees) dat ze "ja" zeggen en "nee" (lees "niets) doen, maar dan meer in de context van als je ze uitnodigt, of vraagt actie te ondernemen (voor wat dan ook) dat ze ja zeggen en nee doen. Ze houden ook niet van slecht nieuws brengen en doen dat ook gewoon niet. Dan zeggen ze ïk bel je nog" en als ze slecht nieuws moeten brengen, bellen ze maar niet. Ook al spreek je dat af. Vreselijk is dat, maarja dat is nu typisch een Cultuurverschil.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 05:22

@ HippoLogic, uiteraard begrijp ik dat dit een noodgeval was dat niemand kon voorzien. Het was alleen wel heel erg k*t dat het net op mijn verjaardag was natuurlijk. Als het op een andere dag was geweest, had het me waarschijnlijk veel minder geboeid en geraakt, maar die dag was echt hel.

Normaal werken de 'studenten' (via WorkAway) hier max. 4 à 5u per dag en krijgen ze 2 rustdagen. Echter ben hier niet terecht gekomen via WorkAway maar via eenFacebookgroep. De regeling zoals die met de studenten geldt blijkbaar niet voor mij. Geen idee welke regeling dan wel van mij op toepassing was ^^

Ik verwacht ook helemaal geen 9-5 baan ;) En ik weet dat er in de paarden onverwachte dingen gebeuren, maar hier werd echt wel van de hak op de tak gesprongen, soms wist ik gewoon niet meer wat eerst doen. Dat is echt vermoeiend op die manier. Werd er 's morgens een planning gemaakt, was die tegen 10u al helemaal aangepast, tegen 13 u nog eens, enzoverder. Dat is echt niet vol te houden zo.

@ Anthea: Het is niet dat ik afgesnauwd wordt (gelukkig), want ik heb ook echt al goede momenten meegemaakt hier! Het klikt ook wel met de eigenares hoor, alleen de situatie momenteel is gewoon een tegenvaller.

Maar goed nieuws, ik heb net een gesprek gehad met de bazin en we zijn overeen gekomen dat ik de job op de guest ranch moet aannemen. Ze kunnen mij hier namelijk niet betalen momenteel en zeker niet aan het uurloon dat ik op de guest ranch zou krijgen. Wel zou ze graag hebben dat ik terugkom na mijn avontuur daar, zodat ik toch nog veel van de reining kan leren en op hun andere ranch in Dawson Creek kan gaan werken. Nou, klinkt goed :D

Donderdag vertrek ik waarschijnlijk naar de guest ranch. Laten we hopen dat dit beter loopt ;) Ik heb er alvast zin in en zie het weer helemaal zitten! Zeker omdat ik hier kan vertrekken 'on good terms', dat is altijd fijn.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 06:04

Hartstikke goed zeg. Veel plezier in je nieuwe job!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:30

Toch fijn dat je het zo hebt op kunnen lossen! Enneh, dat met iets afspreken en niet nakomen.. ik kom dit helaas overal tegen in de paardenwereld!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:02

Vandaag heb ik een fijne dag achter de rug op de plek waar ik nu ben (pas donderdag vertrek ik naar de guest ranch). Nu twijfel ik toch wel weer zeker, zo wil ik hier helemaal niet weg *zucht* En de andere hulp vertelde me dat het hier zo altijd was voor ik kwam. Begrijpen wie begrijpen kan :=

Maar ik heb de andere jobaanbieding al toegezegd, en ik hou me aan mijn woord. Denk ook wel dat ik daar een fijne tijd ga beleven en ik krijg er voor betaald. Dat is op mijn huidige plek (nog) niet het geval. Toch ga ik hier een aantal mensen en paarden héél hard missen. 1 paard heeft echt mijn hart helelmaal veroverd <3 Echt een mooi en lief paard met zoveel humor, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Een echte clown is het, hilarisch gewoon. En er is hier ook een veulen waar ik zo van weg ben, ze is echt zo schattig en zacht van karakter. Maar ik wist toen ik hier aankwam dat ze al verkocht was en ik sowieso afscheid moest nemen. Ze vertrekt, net al ik, donderdag. Gaat toch even moeilijk worden hoor ;(

@ HippoLogic, bedankt! Ik hoop ook alvast veel plezier te beleven*fingers crossed* Sowieso ben ik steeds terug welkom hier, dus dat is wel fijn om weten (ook al loopt het niet zoals gepland, ik ga deze plek toch best wel missen hoor)

@ ZusJacobs, dat van iets afspreken en niet nakomen ben ik helaas ook al vaker tegengekomen. Het was ook te mooi om waar te zijn hier... Benieuwd hoe de andere plek gaat zijn! Ach we zien wel hoe het loopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:05

Veel succes op de nieuwe plek!

Mmm. Naar Jasper of Montana rijden? Moet ik als Nederlandse bij de border een formulier oid invullen? Volgens mij wel toch? Ga liever naar Montana maar heb teveel border horror verhalen gehoord. := We willen donderdag gaan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:32

Je hebt een visum nodig. Tenminste ik wel toen ik naar USA ging. Kostte geloof ik $30 en is 3 maanden geldig. Wat voor een formulier bedoel jij?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:28

tweety_be schreef:
Vandaag heb ik een fijne dag achter de rug op de plek waar ik nu ben (pas donderdag vertrek ik naar de guest ranch). Nu twijfel ik toch wel weer zeker, zo wil ik hier helemaal niet weg *zucht* En de andere hulp vertelde me dat het hier zo altijd was voor ik kwam. Begrijpen wie begrijpen kan :=

Maar ik heb de andere jobaanbieding al toegezegd, en ik hou me aan mijn woord. Denk ook wel dat ik daar een fijne tijd ga beleven en ik krijg er voor betaald. Dat is op mijn huidige plek (nog) niet het geval. Toch ga ik hier een aantal mensen en paarden héél hard missen. 1 paard heeft echt mijn hart helelmaal veroverd <3 Echt een mooi en lief paard met zoveel humor, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Een echte clown is het, hilarisch gewoon. En er is hier ook een veulen waar ik zo van weg ben, ze is echt zo schattig en zacht van karakter. Maar ik wist toen ik hier aankwam dat ze al verkocht was en ik sowieso afscheid moest nemen. Ze vertrekt, net al ik, donderdag. Gaat toch even moeilijk worden hoor ;(

@ HippoLogic, bedankt! Ik hoop ook alvast veel plezier te beleven*fingers crossed* Sowieso ben ik steeds terug welkom hier, dus dat is wel fijn om weten (ook al loopt het niet zoals gepland, ik ga deze plek toch best wel missen hoor)

@ ZusJacobs, dat van iets afspreken en niet nakomen ben ik helaas ook al vaker tegengekomen. Het was ook te mooi om waar te zijn hier... Benieuwd hoe de andere plek gaat zijn! Ach we zien wel hoe het loopt :)

Je blijft tien maanden toch? Of een jaar? Dan heb je nog alle tijd om terug te keren! Misschien is de rust dan wedergekeerd en valt alles op zijn plek!

Ik heb net mijn schoonzus gedropt bij shiphol, die gaat een maandje Engels lesgeven en veel paardrijden :) Het was wel een beetje vroeg, 03.00 opstaan haha..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:30

ZusJacobs schreef:
Toch fijn dat je het zo hebt op kunnen lossen! Enneh, dat met iets afspreken en niet nakomen.. ik kom dit helaas overal tegen in de paardenwereld!

En niet alleen in de paarden wereld ook in het echte leven. Ga je afspraken maken? altijd zwart op wit.
Laatst bijgewerkt door yarrah op 16-07-14 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:38

Anthea schreef:
Veel succes op de nieuwe plek!

Mmm. Naar Jasper of Montana rijden? Moet ik als Nederlandse bij de border een formulier oid invullen? Volgens mij wel toch? Ga liever naar Montana maar heb teveel border horror verhalen gehoord. := We willen donderdag gaan.

Gewoon gaan, nooit problemen gehad je moet en groen formuliertje invullen en 6 dollar betalen (kan ook met CC (vroegah moest het Cash).
De grensovergang bij Waterton (chiefmountain) gaat heel soepel en niet zo druk.
Wat voor Horror verhalen heb je dan gehoord?

Hoe gaat het nu met de wildfires in Banff national park.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:22

@ Anthea, idd groen papiertje invullen bij de grens. Als het goed is zal het geen problemen geven als je een geldig visum in Canada hebt, zullen ze je gemakkelijk terug inlaten. Als je je aanvraag voor PR al hebt ingediend (voor Vienna), dan is er een kans dat ze je weigeren Canada terug in te laten.

Wij hebben Coutts, Wild horse en Carway gedaan. Alledrie nooit problemen gehad. Coutts is 24/7. Carway is mooi, zit je net ten western van Glacier national park. Kom je wel door Browning, waar je liever niet stil komt te staan ;) .

@ Tweety, jammer dat het niet werkte. De guestranch zal je dan beter bevallen. Veel gestructureerder ook :) .

Weet niet hoe vaak wij hier een planning maken. 1 minuut denk je dat je dit gaat doen, de andere minuut is het iets totaal anders :+ . Soms frustrerend, maar dat is nu eenmaal met livestock/ranch.

Wij proberen onze help 1 dag per week vrij te geven. Maar anders is het vaak ook dagen van 6 - 6uur (in de drukke maanden van april-sept), soms langer, soms korter (en dan maken ze nog lang niet eens zoveel uur als m'n man). Verder wel tijd voor ontbijt/lunch/avondeten. Maar zoals een nederlandse meid die hier was zei: "owww ik dacht dat er veel meer 'rotklusjes' waren, wist niet dat we zoveel te paard was". Probeer het nooit te rooskleurig in een e-mail te zetten, ranchwerk/koeien/paarden is nu niet altijd zoals McLeods daughters en voor het geld hoef je het ook niet te doen zijn blij als we rondkomen ieder jaar en genoeg verdienen zodat we dit kunnen blijven doen. Werk dat je passie is. Tegenwoordig is het moeilijk om iemand te vinden die dat ranchwerk echt wil doen, een canadees wordt liever een lasser oid in de olie omdat je daar voor minder uren werk veeel meer verdient.

Voor de reining trainer waar ik gewerkt hebt, maak je laaange dagen en als je geluk heb 1 dag in de 2 weken vrij. Showseizoen.

Als ze je gebruiken om 12 uur per dag stallen schonen te maken en voeren. Dan is het inderdaad niet eerlijk. De balans moet juist zijn, jij leert en je baas krijgt er een helpende hand voor terug. Als we iemand krijgen met bergen ervaring en we zoveel meer gedaan krijgen dan zonder ze, dan betalen we ook wat naast de kost en inwoning.

Maar er zijn inderdaad ook plekken zoals via workaway, waar ze je 4-5 uur laten werken and that's it. Het ligt er een beetje aan met wat doel je ergens heen gaat :) .

Hopelijk ga je het naar je zin hebben op je nieuwe plek!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:35

Veel plezier op je nieuwe plek!
Anthea, de grens over is heel makkelijk, wanneer ga je? Ik ga zaterdag naar Montana! Een paar weken geleden zijn we naar Yellowstone gereden en toen ging het ook heel makkelijk bij de grens. Nu gaan we naar Whitefish en daar even vertoeven. Ze willen wel als je Canada weer in gaat je visum zien en met je NL paspoort wel een esta hebben.

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 01:06

Anthea schreef:
Wat poedersuiker zeg. Heb je op workaway gekeken? Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten, 10-12 uur per dag werken in de hete zon, geen pauzes, afgesnauwd worden.. Heb toen op workaway binnen 3 dagen een nieuw adresje gevonden. Ook niet perfect, maar iig niet de hele dag in de hete zon lopen. :+ Vind dat sowieso een Canadees trekje, veel beloftes, maar niks nakomen. Dan vind ik de Nederlandse 'eerlijkheid' toch fijner.

Ik zou voor de guest ranch gaan, en dan kan je vanaf daar altijd nog verder kijken. Het is dan iig betaald.

Aha, dus dat is een Canadees trekje, over die beloftes!

Ik werk op een ranch 4 uur van Toronto, en de afspraak was ook om 'fulltime' te werken. Nu ik hier 2,5 maand ben ben ik er achter gekomen dat 'fulltime' hier betekent "12 uur per dag" haha. Maar iedereen werkt hier zoveel, en als je voor 8 uur naar binnen gaat, ben je de enige zo ongeveer. Toch doe ik dat gewoon haha, fulltime is tot 6 uur in mijn ogen dus van 6 tot 8/9uur ben ik de enige die binnen zit hahaha! In het begin werkte ik ook van 8 's ochtends tot soms wel 10 uur 's avonds, met 1 vrije dag in de week.

Fijn dat je een nieuwe ranch gevonden hebt Carmen, ik hoorde het al van Eline! Tot wanneer blijf je daar? Of heb je dat nog niet gepland? Ik zat net je blog door te lezen! Klinkt allemaal wel zwaar idd. Wij werken hier ook veel maar ik rijd elke dag en soms zelfs 3 uur per dag en we doen vrij veel leuke dingen naast het werken. En er zijn maar 7 stallen die door 3 mensen worden gemest dus dat neemt niet meer dan 10 minuten per persoon in beslag haha.

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 06:44

Zo ook in ben sinds zondag in Canada aangekomen, Helaas valt het net als bij Tweety ook bij mij flink tegen. Inderdaad veel dingen belooft maar daar nog vrij weinig van gezien. En idd keihard werken van 8 tot 9 s avonds. Met een uur lunch pauze. Sommige dingen zijn best leuk. Maar een van de eigenaren is echt een banketstaaf en vind het leuk om mijn continue af te zeiken en mij als stalhulp te gebruiken terwijl dit niet is afgesproken.
Begrijp me niet verkeerd hoor stallen mesten prima. Maar geen 30 op een dag in je eentje met 40 graden :( Ik hoop dat het beter wordt, want ik moet dit tot 20 september doen ivm stage. Maar ik baal hier echt heel erg van, ik kijk er al zo lang naar uit!

Maar wat is dit echt een ongelofelijk mooi land! Jammer genoeg zitten wij in de buurt van een paar fikse bosbranden, en hangt er overal rook. Het wordt steeds erger!

@Tweety ik hoop dat je je beter op je plek gaat voelen bij de nieuwe ranch waar je naar toe gaat!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:03

lennylenny schreef:
Ze willen wel als je Canada weer in gaat je visum zien en met je NL paspoort wel een esta hebben.

Een esta heb je alleen nodig als je naar de USA gaat vliegen en gaat landen. Dat is iets anders dan het groene kaartje wat je krijgt als je USA ingaat en wordt er weer uitgehaald als je weer terug naar Canada gaat. Die wordt door de USA douane er ingeniet er door de Canadezen er weer uitgehaald.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:06

Bedankt iedereen!

Ik vind het zeker niet erg om paarden te voeren en stallen te mesten hoor. Dat hoort er nu eenmaal bij :D Alleen de balans moet idd wel juist zitten. En ik heb ook geen problemen met onregelmatige uren en weinig regelmaat in het algemeen, dat had ik in België ook. Wist soms pas een dag voordien of ik moest werken of niet en welke uren of tot hoe laat. Vaak bleef ik dan ook veel langer werken dan voorzien. Ga niet zeggen dat het makkelijk is of dat ik dat altijd even fijn vond :o, maar ik ken het dus wel. Alleen het hak op de tak springen en 1000 dingen tegelijk moeten doen zodat je gewoon niet meer weet wat eerst te doen, en op den duur niks deftig kunt afwerken, daar had ik het best moeilijk mee. Maar dat kan ik ondertussen wel relativeren.

Denk dat ik gewoon tijdens een erg druk en moeilijk moment ben gekomen, waardoor alles een beetje in het honderd is gelopen. Dan met de jet-lag en het ontzettend slecht slapen (als ik 3u per nacht sliep, was het veel), dat hou je gewoon niet vol. Zeker niet als de andere hulp allemaal de 'leuke' dingen mag doen en ik stallen mocht mesten. Ondertussen kan ik heel goed stallen mesten en paarden voeren :+ haha! Ik had het gewoon erg moeilijk in het begin. De eigenares op zich is wel een schat van een mens hoor, maar ze kan soms zo plots van 'mood' wisselen. Dat is ook niet altijd even makkelijk om mee om te gaan.

Nu ja, de laatste 2 dagen waren eigenlijk wel fantastisch! En de andere hulp vertelde me dat zij het zo gewend is. Wil nu stiekem niet meer weg := whaha. Maar ik kijk er ook best wel naar uit om naar de guest ranch te gaan hoor. Ik zou gelijk morgenavond al op trail ride gaan. Klinkt goed!

Enneuh, ik kom waarschijnlijk nog wel terug naar hier hoor :) En is het niet hier, dan ga ik misschien naar de andere ranch, dat is meer ranchwerk dan hier. Iets wat ik toch graag eens wil meemaken. Ik wil gewoon zoveel mogelijk dingen meemaken hier in Canada. Het lijkt me dan ook een unieke ervaring om op de guest ranch te gaan werken, dus ben ook best blij dat ik dat kan gaan doen. Het is niet gepland, maar dat maakt het juist zo spannend!

Morgenvroeg brengen ze me naar het busstation. Maar daarvoor gaan we dus nog lekker gaan ontbijten, ik, de eigenares en de andere hulp. Fijn toch? Ik vertrek met een goed gevoel hier :)

@ GentleZ, haha, jij hebt het helemaal naar je hand gezet ;) Wou dat ik dat dierf haha.
Ik blijf waarschijnlijk tot het einde van het seizoen daar (22 oktober). Al wil mijn huidige bazin heel graag dat ik vanaf oktober naar hun andere ranch ga, dus we zien nog wel hoe het loopt.

@ paulien2xx, wat balen seg dat het bij jou (ook) zo tegenvalt. Ik hoop echt voor jou dat het beter wordt! Vervelend van die bosbranden seg. Ik heb er vluchtig iets over gehoord op de radio, maar geen idee waar her juist is. Hopelijk kunnen ze die branden snel blussen!
1 ding heb je wel echt gelijk in, dit land is ZO mooi. Heb echt al genoten van de landschappen hier. Kijk er al naar uit om er meer te van ontdekken!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:11

@ Paulien: zie het even aan voor twee weken. Twee weken is in mijn ervaring (van de guestranches waar ik in in europa hebt gewerkt en voor de aantal trainers in N-amerika) een beetje de tijd die nodig is om te wennen, te laten zien dat je wilt werken en zodat ze zien wat je ervaring niveau is. Vervolgens komen de leukere klusjes vaak vanzelf. Als ze je puur hebben voor het uitmesten en voeren als stage, zonder vergoeding, dan is het m.i. niet fair. Ik neem aan dat je met ze overlegt hebt wat jouw doel is / wat hun verwachten en wat je daar kunt leren?

Is het echt dat ze je puur hebben voor de rotklusjes, ben dan niet bang om een andere stageplek te zoeken. Er zijn genoeg plekken die hulp kunnen gebruiken (geen idee of je kunt wisselen als je een stage visum hebt).

@ Tweety, fijn dat je iig met een goed gevoel vertrekt.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:36

yarrah schreef:
lennylenny schreef:
Ze willen wel als je Canada weer in gaat je visum zien en met je NL paspoort wel een esta hebben.

Een esta heb je alleen nodig als je naar de USA gaat vliegen en gaat landen. Dat is iets anders dan het groene kaartje wat je krijgt als je USA ingaat en wordt er weer uitgehaald als je weer terug naar Canada gaat. Die wordt door de USA douane er ingeniet er door de Canadezen er weer uitgehaald.

Toch wordt bij mij gevraagd of ik een esta heb bij de grensovergang, ( Als ik de US in ga ) dus ik zou dat papiertje maar hebben. Ook hoef ik niks te betalen en mijn visum voor de US is een wit kaartje :o en 4 maanden geldig. Als ik Canada weer in ga moet ik alleen mijn Canadese visum laten zien

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:13

Ik ga ook zeker geen overhaaste beslissingen maken, vooral om ik maar 10 weken stage hoef te lopen. Daarbij zal ik niet zo makkelijk iets anders vinden aangezien ik zonder visum ben gekomen op aanraden van de stal waar ik ben.
Dat wennen is ook zeker een dingetje hoor, hard werken vind ik niet erg maar wel als de ene helft serieus tot 11 uur in bed ligt dan een paar uur gaat werken en vervolgens om 6 uur stoppen. En de andere helft waaronder ik zichzelf van 8 tot 8 of later zich de klere werkt.

Maar goed ik probeer er maar het beste van te maken! het zijn overigens echt geen onaardige mensen!

@tweety Fijn dat je toch nog wel een goed gevoel hebt, iets goed afsluiten vind ik altijd erg belangrijk. Vooral als je eventueel nog terug wilt gaan!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:15

lennylenny schreef:
Toch wordt bij mij gevraagd of ik een esta heb bij de grensovergang, ( Als ik de US in ga ) dus ik zou dat papiertje maar hebben. Ook hoef ik niks te betalen en mijn visum voor de US is een wit kaartje :o en 4 maanden geldig. Als ik Canada weer in ga moet ik alleen mijn Canadese visum laten zien

Tuurlijk vragen ze of je een ESTA hebt, dat scheelt voor de douane weer werk en tijd. Maar het is niet verplicht, alleen als je per vliegtuig de USA in vliegt moet je eentje aanvragen.... sterker je vertrekt niet eens uit het land waaruit je vertrekt.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:04

@ Paulien, als je zonder visum bent, is het zelfs gemakkelijk om ergens anders voor kost en inwoning heen te gaan mocht het toch echt niet werken. In dat gebied zitten bijv. genoeg guestranches waar je voor kost en inwoning heen kan.

Verschrikkelijk he, dat vliegtuig dat uit de lucht is geknald in oekraine. Rot russen ook! Waarschijnlijk een 'foutje'... Pfff...m'n zus kent ook een gezin die op die vlucht zat, samen met dochtertje van 6 jaar. Echt afschuwelijk!

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 05:21

Nou, ik weet nog niet helemaal zeker wat ik ga doen. Maar op dit moment ben ik van plan iets anders te zoeken. Ik zit hier op een fokkerij in Lumby. Ze fokken hier Zangersheide springpaarden en beleren die ook voor de verkoop. Van te voren duidelijk aangegeven dat ik voornamelijk geinteresseerd was in het fokken. Mij werd beloofd dat ik daar een hoop van zou zien en leren.

Hier eenmaal aangekomen blijkt hier niks van waar te zijn. Ze hebben het dek seizoen al afgesloten. Morgen komt voor de laatste keer de ved om een aantal merrie's te scannen maar that's it. Verder beleren ze een hele hoop jonge beesten wat ik ook erg interessant vind als je zou mogen kijken. Maar nee ik word gewoon in de stallen gedumpt met een mestvork en ga maar werken.

Verder voel ik me hier erg alleen, ik ben op dit moment de enige die hier niet vast werkt. En er komt helaas ook niemand meer.

Het enige probleem waar ik mee zit is dat ik 10 weken stage moet lopen waarvan ik minstens 15 vrije dagen moet krijgen. Normaal neem ik geen overhaaste beslissingen. Ik heb nu bijna een week stage erop zitten en als ik komende week geen beslissing neem of ik hier blijf ja of nee. Dan kan ik niet eens meer ergens anders heen omdat ik 20 september sws klaar moet zijn.

Mijn probleem is nu het risico nemen en blijven voor dus sws 10 weken en de kans hebben dat het nog beroerder wordt. Of binnen enkele dagen iets anders vinden en mijn stage daar voort zetten. :? :?

En tja wat wil ik nu... het doel van deze stage is om een tak van de paardenwereld beter te leren kennen en ervaring op doen. Voor mij was dit dus fokkerij. Nu wil ik het risico niet lopen om nogmaals naar een fokkerij te gaan en dan weer aan horen dat het seizoen toch al wel over is.
Ik heb van een bokker hier al een tip gekregen voor een guest ranch, die heb ik gemailt of ze toevallig iemand nodig hebben.

Als jullie ideeen hebben, ik sta open voor eigenlijk alles :') Zolang het maar een bedrijf is met minstens 3 a 4 man personeel. Het paarden betreft. En ik daar terecht kan tegen kost en inwoning tm 20 september.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moet het even van mij afschrijven.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:11

Probeer de sun dance guest ranch eens in Ashcroft.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:54

Ook wel wat onbezonnen om te denken dat het fokken e.d in de zomermaanden in volle gang is. Ik sta zelf op pension op een grote haflinger stal en alles is achter de rug. Alle merries hebben veulens en voor de hengsten is het dekseizoen over. En dat zal in noord amerika niet anders zijn.
Ik hoop voor je dat je een leuke nieuwe stage plek zal vinden.

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:57

Tja onbezonnen wil ik het niet noemen, want ik heb het duidelijk aangegeven van te voren en gevraagd. En mij werd toen vrolijk vertelt dat ze nog tot augustus in het dekseizoen zouden zijn.
Maar goed daar kan ik helaas nu niks aan doen. Ik wil hier gewoon zo snel mogelijk weg. Dus alle ideeen zijn welkom. Liefst in de buurt van Kelowna