Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Ik zou wel willen adviseren om ter plekke les te nemen. Zelf een beetje oefenen op een blauwe piste gaat vrij snel vervelen. Althans ik vond daar geen klap aan.
Als je les neemt oefen je en je techniek en je gaat veel sneller richting rode pistes. Want het is nu eenmaal makkelijker als je alleen maar een ervaren skiër hoef te volgen. Dus daar ga je meer plezier mee krijgen. Plus je leert jezelf minder snel fouten aan.
Ik heb toen ik begon ook les in Nederland genomen, maar ik vond het op echte sneeuw toch wel anders. Ook omdat de pistes veel groter zijn en je goed om je heen moet kijken.
Ik snap dat je zo goedkoop mogelijk wil, maar ik denk dat je veel meer plezier gaat hebben als je een (minimaal een dag) gaat lessen
Celiien schreef:Pfoe, innsbruck-stubaier is ongeveer een uur rijden heen, en dan een uur terug.. dat is nog best pittig. Zit er dan in Sölden niks, is ook hoog en best leuk vertoefen. zit je ten minste niet anderhalf uur van de pistes af.. Kaprun wellicht?
En ook ik zou echt lessen daar. Je leert er veel meer en de sneeuw is echt heel anders in een sneeuwhal dan op de piste. Je leert dan ook veel beter navigeren en de sneeuw inschatten.
Ik zou het geld wat je aan snowworld besteed, besteden aan skiles op locatie.
Enne, heelhuids de piste afkomen en geen gevaar vormen voor de mensen om je heen zijn twee totaal verschillende dingen heh...
Celiien schreef:nope.. het is ook een stuk duurder geworden dit jaar tot voorgaand jaar. iets met stijgende energieprijzen, 2 verloren jaren wegens corona, etc...
en ik kan je alvast vertellen, eten is ook duurder dan 2 jaar geleden.. toen at ik nog een schnitzel op de piste voor 9,-, dat is nu zo'n 12,- geworden.
Celiien schreef:Je zou ook kunnen kijken naar Frankrijk overigens. Is goedkoper qua accomodatie/skipas dan oostenrijk als ik het goed begrepen heb.
Earth schreef:Ik vraag me af of alleen skiën wel leuk gaat zijn. Sowieso ben ik wel van het delen van ervaringen want bij mij voelt het altijd als 'happiness is only real when shared'. En ik kan intens gelukkig worden van dingen in mn eentje hoor, maar het versterkt als je dat dan met anderen kunt delen. Skiën gaat mij juist ook om de gezelligheid met vrienden en familie. Dit jaar gaan wij met zn 4en, dus met 1 ander stel. Dat is voor mij de kleinste samenstelling waar ik ooit mee ben geweest. Wij zijn altijd met een groep familieleden en vrienden gegaan.Dat hoort er voor mij ook een beetje bij.
Earth schreef:Sorry, dat was niet zo bedoelt.Wel goed van je dat je het dan evengoed maar doet!
Hilli schreef:Wil je per se met de trein of is een pakketreis (en dan met de bus) ook een optie, mvdende? Of korter gaan of doorsparen en eind dit jaar gaan? Je budget is helaas beperkt vanuit wintersportperspectief gezien.
Celiien schreef:ik heb even voor je zitten kijken.
er zit een hostel in zell am see. vlakbij de gletsjer van kaprun. altijd skien dus. kosten voor alleen de kamer, van zaterdag 7 tm vrijdag 13 januari, is 328. is een hostel, incl ontbijt. skipas komt er wel bij.
je zit vlakbij de pistes, zell am see is een leuk dorp en heeft een eigen treinstation.
https://seespitz.hostel-zellamsee.at/
treinticket heen (gerekend vanaf Utrecht centraal) is 75,-. Kom je op de zaterdag in de ochtend aan. treinticket terug is 69,- vertrek je op vrijdagavond rond 8u savonds. heb je toch nog 5 volle dagen, en als je wil zou je de eerste dag en laatste dag ook nog kunnen skien..
Celiien schreef:een nachtje extra is idd een stuk duurder. om bijzondere redenen is een 1 persoonskamer super cheap, en een 6persoonskamer niet. terwijl ik er dan vanuit ga dat je met 5 vreemden op de kamer zit. maar goed.
ik zat te graven, want ik wist dat er in zell am zee een hostel zat. waren er langsgekomen namelijk voorgaand jaar. zodoende!
Celiien schreef:en, omdat te regelen, dan een nachtje ergens anders? is het proberen waard misschien...