Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

En vandaag al meteen alleen op de ranch gebleven en de stallen gedaan. Ze lijken dus wel vertrouwen in me te hebben en dat is erg fijn. Het is hard werken, maar dat heb ik er graag voor over. De eigenares is echt een geweldige vrouw. Denk wel dat ik hier heel veel ga zien, leren en doen.
Het harde werken nemen we er met veel plezier bij. Vraagt nu even lichamelijk veel van me, letterlijk al mijn spieren doen pijn
, maar dat went uiteindelijk wel. Ik hoef alvast niet meer te gaan fitnessen
haha. We eten hier ook erg gezond (en lekker!), dus nog eens goed voor de lijn ook ^^ Kon het niet beter hebben getroffen, lijkt me. Het is natuurlijk nog maar het begin hè, we zien wel hoe het loopt.
En maar een halfuurtje hier vandaan? Das zeker dichtbij voor Canada normen
Veel te weinig geslapen vannacht en dan die warmte. Ga proberen wat te rusten zo meteen en mss even dutje doen. Hopelijk ben ik er dan door, zodat ik nog wat van de dag kan genieten
Alleen gewoon te weinig geslapen vannacht, was beginnen lezen en kon niet stoppen
haha. Eigen schuld, dikke bult
. Heb er erg veel zin in, vooral om mn vriend weer te zien!
), en de grandstand is ook goede show. Verder zijn er een aantal goede paarden events (o.a. de cowhorse, cutting, extreme cowboy race). Maar de hele kermis daar geef ik niks om
.

De stad is niet echt mijn ding denk ik. 

Heb een betaalde job als wrangler gevonden!
Ok, er was dan ook wel een emergency, mijn bazin had de dag voordien een trap gehad van haar paard op wedstrijd met als gevolg een zwaar beenletsel, gelukkig niet gebroken, maar wel 30 hechtingen. Ze is die nacht terug thuis gekomen van spoed en ik moest die dag als verpleegster, huishoudster, stalhulp en kok werken. Ik wou er echt wel zijn voor mijn bazin, maar ik was stikkapot na die dag. Heel de dag alleen geweest (andere hulp zat op wedstrijd met de paarden), ik kon wel huilen (heb ik ook gedaan en geloof me, ik doe dat bijna nooit). Dat wil ik echt niet meer meemaken, toch niet op mijn eerste (en waarschijnlijk ook enige) verjaardag in Canada.
Echt jammer, want ik keek er zo naar uit om hier echt keihard te werken en zo veel te leren! Maar ik ga me echt niet zitten afbeulen voor niks. Want ik krijg momenteel niet betaald voor deze job. En dan alle dagen 10 tot 12u te werken met nog geen uur pauze, dat is gewoon niet vol te houden. Zeker niet als je zelfs op je vrije dag moet werken.
Zeker niet nu de ranchhand een andere job aan het zoeken is (dat zegt al veel over hoe het hier aan toe gaat) en er hoogstwaarschijnlijk zelfs één gevonden heeft. Komt er nog bij dat de andere hulp (toevallig ook een Belgische vrouw, alleen iets ouder dan mij) met hem mee zal gaan, gezien zij onlangs een relatie zijn begonnen. Ik zie het eerlijk gezegd echt niet zitten om hier alleen achter te blijven...
Vind dat sowieso een Canadees trekje, veel beloftes, maar niks nakomen. Dan vind ik de Nederlandse 'eerlijkheid' toch fijner.