Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:19

Good morning. Ook hier een berichtje vanuit Revelstoke, BC. 3e dag in Canada, al veel gezien. Slapen in een lodge, gisteren in een motel, alles prima maar wel last van m'n rug ghehe. We zijn van plan om zo richting Banff te rijden en hoorde van de tante van m'n vriend (waar we volgende week heen gaan in Alberta) dat we zeker langs Yoko national park moeten, dus ik ben erg benieuwd!
En wat een weer zeg, heerlijk!

yarrah

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:23

yoho een van de mooiste parken.
Yoho Valley road is weer open en daar zie een van de mooiste en hoogste waterval.
Die mag je echt niet overslaan.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 05:30

@ niks en HippoLogic, ik zit op de BarK2 Ranch in Langley. Gisteren meteen erin gevlogen :D En vandaag al meteen alleen op de ranch gebleven en de stallen gedaan. Ze lijken dus wel vertrouwen in me te hebben en dat is erg fijn. Het is hard werken, maar dat heb ik er graag voor over. De eigenares is echt een geweldige vrouw. Denk wel dat ik hier heel veel ga zien, leren en doen.

Heb erg mooie vooruitzichten als ik dat allemaal zo hoor. Kijk er al helemaal naar uit :D Het harde werken nemen we er met veel plezier bij. Vraagt nu even lichamelijk veel van me, letterlijk al mijn spieren doen pijn :+, maar dat went uiteindelijk wel. Ik hoef alvast niet meer te gaan fitnessen ;) haha. We eten hier ook erg gezond (en lekker!), dus nog eens goed voor de lijn ook ^^ Kon het niet beter hebben getroffen, lijkt me. Het is natuurlijk nog maar het begin hè, we zien wel hoe het loopt.
Laatst bijgewerkt door tweety_be op 29-06-14 05:48, in het totaal 1 keer bewerkt

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 05:40

O een half uur van mij vandaan. Mooie website hebben ze. Veel plezier daar.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:19

@ HippoLogic, bedankt :D En maar een halfuurtje hier vandaan? Das zeker dichtbij voor Canada normen :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:43

Happy Canada Day!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:27

Happy Canada Day!

Wat is het warm! Vandaag is het gelukkig een rustig dagje. Al het werk is zo goed als gedaan, alleen straks paarden nog voeren. Daarna vertrekken wij naar het strand en blijven mss tot het vuurwerk vanavond. Heb er zin in!

Ben alleen ZO moe :o Veel te weinig geslapen vannacht en dan die warmte. Ga proberen wat te rusten zo meteen en mss even dutje doen. Hopelijk ben ik er dan door, zodat ik nog wat van de dag kan genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:33

Ik moet zo nog beginnen.. Another day met 10 uur werken en geen pauze. Bah. :') Ik haat het. _O-

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:24

@ Anthea, wat doe je van werk?

Ik klaag zeker niet hoor, love the job! Ben echt op een fijne plek terecht gekomen :D Alleen gewoon te weinig geslapen vannacht, was beginnen lezen en kon niet stoppen :o haha. Eigen schuld, dikke bult ;)

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:31

Hoe gaat het nu met je tweety_be? Al wat gewent?

Ik ga begin september weer die kant op en deze keer is het voor het echt :9 . Heb er erg veel zin in, vooral om mn vriend weer te zien!

Moet eigenlijk alles nog regelen, behalve mijn cpr en ticket. Dus in principe good to go... Alleen nog even een brief van mijn autoverzekering en iedereen inlichten dat ik vertrek. Weet iemand ook of ik verder medische geschiedenis/dossier nodig heb? Ik weet dat een overbruggingsverzekering nodig is, maar verder....?

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:10

Ik vertrek zondag eindelijk naar Canada voor mijn stage/ rondreis!! Helaas vlieg ik tijdens de wk finale |( |( (Ben nogal een voetbal fan :o )

Heb er zoveel zin in. Alleen heb ik nu al het idee dat ik van alles ga vergeten om mee te nemen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 04:33

Iemand die naar de Calgary Stampede gaat? Het is echt zo niet mijn ding en traffic is verschrikkelijk. :=

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 05:02

Het is zeker druk tijdens de stampede, maar het is de moeite om een keer gezien te hebben. Ik ben er 1 jaar geweest omdat de trainer waarvoor ik werkte deelnam aan een van de events. Het is altijd een goede rodeo (maar die kun je ook op tv meekijken ;) ), en de grandstand is ook goede show. Verder zijn er een aantal goede paarden events (o.a. de cowhorse, cutting, extreme cowboy race). Maar de hele kermis daar geef ik niks om :+.

@ niks, afhankelijk van naar welke provincie je gaat ben je meteen wel/niet verzeker door de provincie. In alberta kon ik al alberta health care krijgen nadat we getrouwd waren, en dus voordat ik m'n PR had (Anthea, als je dit nog niet wist, nu je getrouwd bent kun je dus alberta health care kaart krijgen). Sommige andere provincies moet je bijv. 3 maanden wachten.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:06

Ik ben gisteren naar de Stampede geweest!! :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:14

De traffic verschrikkelijk???? Dan pak je toch het openbaar vervoer???
Ik ben ook eens naar de stampede geweest in (slik) 2004. De kamper hebben we geparkeerd bij het olympisch park (niet echt in de buurt) en met de bus en c-train waren we er zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:24

Want het openbaar vervoer is nu zo heerlijk rustig... :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:10

Ik ben vorig jaar geweest (helaas toen net de flooding er overheen was gegaan..), ook met openbaar vervoer. Was toen prima te doen, wel gezellig :)

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:34

@_linda: bedankt voor je antwoord! Ik ga niet trouwen, dus dat is voor mij n.v.t. Ik ga naar BC. dus volgens mij moet ik drie maanden wachten, zal hetbwel even uitzoeken. Stampede lijkt me een gezellig bedoeling, misschien dat ik er ooit heen ga:)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:31

Ik ben maandag naar de stampede geweest, erg leuk om een keer mee te maken! Ik vond het qua verkeer meevallen, maar ik wordt dan ook niet snel zenuwachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 05:47

Ik vind down town normaal al een hel ja met verkeer. :') De stad is niet echt mijn ding denk ik. :))

[naam], jaaa handige info!! Wist ik niet, van de Alberta health card. Toevallig moest ik vorige week nog naar de dokter en ik was meteen $150 kwijt. :=

http://www.kimpayantphotography.com/app ... ographer-1
:D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 01:14

Ontzettend leuke foto's! Nog gefeliciteerd! :D

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:14

Ik heb mijn vlucht veranderd! In plaats van dat ik 14 aug terugkeer, blijf ik nu tot 7 oktober! :) Heb een betaalde job als wrangler gevonden!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:11

Gefeliciteerd, Eline!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 01:47

Hier gaat helaas niet alles zoals gepland/afgesproken. Werken van 7u 's morgen tot 9u 's avonds op je verjaardag is niet zo fijn :+ Ok, er was dan ook wel een emergency, mijn bazin had de dag voordien een trap gehad van haar paard op wedstrijd met als gevolg een zwaar beenletsel, gelukkig niet gebroken, maar wel 30 hechtingen. Ze is die nacht terug thuis gekomen van spoed en ik moest die dag als verpleegster, huishoudster, stalhulp en kok werken. Ik wou er echt wel zijn voor mijn bazin, maar ik was stikkapot na die dag. Heel de dag alleen geweest (andere hulp zat op wedstrijd met de paarden), ik kon wel huilen (heb ik ook gedaan en geloof me, ik doe dat bijna nooit). Dat wil ik echt niet meer meemaken, toch niet op mijn eerste (en waarschijnlijk ook enige) verjaardag in Canada.

Ik weet niet goed hoe het nu juist verder moet eigenlijk. Alles loopt hier een beetje in het honderd en ik krijg het gevoel dat er van alle mooie beloften niks in huis gaat komen :( Echt jammer, want ik keek er zo naar uit om hier echt keihard te werken en zo veel te leren! Maar ik ga me echt niet zitten afbeulen voor niks. Want ik krijg momenteel niet betaald voor deze job. En dan alle dagen 10 tot 12u te werken met nog geen uur pauze, dat is gewoon niet vol te houden. Zeker niet als je zelfs op je vrije dag moet werken.

Ondertussen heb ik een (betaalde) jobaanbieding gekregen op een guest ranch. Iets totaal anders, trail rides begeleiden en vakantiegangers de tijd van hun leven doen beleven. Klinkt allemaal erg super en heel leuk, maar of ik hier ook veel ga leren? Ik wil gewoon zo graag meer leren over de reiningsport, dat is ook dé reden dat ik voor deze plek heb gekozen. Want ik had nog wel een aantal andere opties, maar deze leek me voor mezelf de meest uitdagende en toekomstgericht de beste optie. Maar als het zo blijft zoals het nu is, ga ik wel keihard gewerkt hebben, maar niet veel hebben bij geleerd... De bazin is op zich een schat van een mens, maar ze eist echt wel veel van ons.

Ugh, ik weet het even niet meer :( Zeker niet nu de ranchhand een andere job aan het zoeken is (dat zegt al veel over hoe het hier aan toe gaat) en er hoogstwaarschijnlijk zelfs één gevonden heeft. Komt er nog bij dat de andere hulp (toevallig ook een Belgische vrouw, alleen iets ouder dan mij) met hem mee zal gaan, gezien zij onlangs een relatie zijn begonnen. Ik zie het eerlijk gezegd echt niet zitten om hier alleen achter te blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 02:08

Wat poedersuiker zeg. Heb je op workaway gekeken? Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten, 10-12 uur per dag werken in de hete zon, geen pauzes, afgesnauwd worden.. Heb toen op workaway binnen 3 dagen een nieuw adresje gevonden. Ook niet perfect, maar iig niet de hele dag in de hete zon lopen. :+ Vind dat sowieso een Canadees trekje, veel beloftes, maar niks nakomen. Dan vind ik de Nederlandse 'eerlijkheid' toch fijner.

Ik zou voor de guest ranch gaan, en dan kan je vanaf daar altijd nog verder kijken. Het is dan iig betaald.