Ja he. In elkaar zetten 5 minuten of zo. Overzetten en erboven opschroeven 10 minuten en zoveel beter nu. ik was al zolang op zoek naar een metalen rek voor de schoenen in de juiste maat, niet teveel ruimte in de hoogte. En dan vindt je een afgeprijsd exemplaar
En wat dingen die ik steeds nodig heb voor achter de kachel netjes bij elkaar in een bakje. Voor aanmaak houtkachel en houtcheck netjes bij elkaar en de schoonmaak dingen en losse rommeltjes ook netjes in een bakje. Ik ben er erg blij mee
Wat kan een mens blij worden van zulke dingen! Herkenbaar leuke vloer ook bij de schoenen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-25 14:26
Een goedkoop vloerkleed van de action paste precies daar. daaronder zit een stuk afwijkende vloer. Geen idee wat daar ooit het idee van was. Het ligt dieper dan de rest en geen tegelpatroon erin. Kennelijk hebben ze ooit kalkzandsteen of wat het ook is gemaakt en een patroon erin gesneden. Daar is het 2 cm lager op een onregelmatige manier en de verf er vooral af. Daar lag een vies stuk tapijt/mat bij aankoop
Inmiddels zit ik nu met een zere teen pootje hoog. Ik moest even mijn laarzen aan met een dunnere zool. Ai dat is geen fijne combinatie op onregelmatige grond. Maar met mijn degelijke leren stappers leek me planten geen goed idee.
Nou ja de spitvork had ik niks aan ik heb zittend op de grond met een hand hakje het beton bewerkt. Maar alles zit erin. Ook hebben de zomerbollen een plekje, alles daarvan wel in bakken en potten, de grond was niet te doen daarvoor. Alleen achter nog 3 begonia knollen. En water geven. Dat was dan meer dan genoeg voor vandaag. Daarna ga ik me dan weer voor neerzetten. Ik krijg helaas niet mijn hangstoel verplaatst nu. Maar eerst de pijn van mijn teen laten zakken, de degelijke schoenen zijn weer aan. Wat een weldaad is dat
Op een van de fotos is te zien hoe de muur onder het aanrechtblad eruit ziet. Daar moet nog wat aan gebeuren. Dan komt dezelfde coating als de rest op die hoogte. Als dit blad eruit gaat, de loodgieter klaar is met was/afwasmachine afvoer maken en ga ik dat schuren en coaten in dezelfde kleur donkerrood.
mytgard
Geplaatst: 09-04-25 15:17
karuna schreef:
Zwaait even terug, leven jullie nog?
Oui oui, je vois la vie en Vosges
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-25 15:43
Wat betere fotos, excuus het zijn er veel dit keer. En even genoten van een dolle 5 minuten bokjes, rennen, hinneken en overduidelijk een hengstje. Lekker tegen je moeder en je weidegenootjes opklimmen .
Alles heeft water gehad, de laatste bollen zitten er ook in, zomaar een enorme pan soep maken. Verse kruiden kan ik al pakken, en ik biets een prei en wat selderij ook uit de bakken de peer gonst van de insecten
Jemig wat staat alles toch al mooi in de bloei! ondanks dat het in de nacht nog zo kkkkkoud is. Nu even lekker rusten met pootje omhoog.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-25 18:09
Helemaal vergeten de zij- en voorkant op de foto te zetten. Bij deze dan
De rozemarijns bloeien allemaal, de eigenlijk opgegeven pruim aan de zijkant staat ook vol in bloei, en een jong pruimpje door mij gepland dit jaar heeft ook al wat bloesem. Een leek opgegeven appeltje heeft ook blaadjes en wat bloembollen in bloei. En de mooi uitkomende japanse esdoorn, de diep rode achter is wat minder ver met zijn blad. En mijn rijtje wilgjes die ik vandaag in de grond gestopt heb. Allemaal afkomstig van snoeitakken. De bedoeling is of wilgenhaag te vlechten of knotten voor aanmaakout. Een beetje kijken hoe deze gaan groeien
Ik ben er ook blij mee. En vanmorgen een grote tas met 30 melkvrije brioche. Die gaan zo de vriezer en mijn maag in. Daarmee kan ik weer een tijdje vooruit
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-25 14:20
Het raadsel van de twee pakketten en een zuurstoftank. De zuurstof kon ik naar het juiste huisnummer sturen. Ik had al een busje meerdere keren heen en weer zien rijden, en toen stond de man met een zuurstoftank op zijn schouders of ik een zuurstoftank besteld had nope dat zijn mijn achterburen ga ik van uit.
De twee pakketten trof ik zo aan boven op een paar planten. Huisnummer twee maar een andere naam dan daar woont ze zijn niet thuis, maar kennelijk kwam een ouder voorbij toen ik aanbelde. Hij zou ze doorgeven of ze iets verwachten, ze zijn loodzwaar ook. In de 40 minuten dat ik niet aan de zijkant was, was ik in de keuken bij de deurbel. Het is dat ik daar weer aan de slag moest anders had ik het pas morgenvroeg in het licht gezien vermoed ik.
En een kruiwagen hout ingekort, nog maar 1025 palen te gaan of zo. Ook met de oude kleine grasmaaier voor en stukjes zij en achter gedaan
Die dozen waren dus niet voor jou maar wel op jouw planten gemikt?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-25 15:56
Klopt. Er waren wat plantjes al aan het opkomen daar. En de dozen zijn gewoon voor de camper neergezet. Een rugbrekende rare plaats ook. Aanbellen was misschien ook een optie geweest. Of voor de deur hier, of naast de camper of wat dan ook
Gelukkig opgehaald zojuist. Waren toch de buren aan de andere kant. Normaal leggen bezorgers het in hun trailer neer,
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-25 13:06
Na een lang intensief gesprek vandaag bij france service ben ik een stuk wijzer weer. En heb ik een afspraak om 14.00 13 mei met een belastingdame. Wat blijkt, ik moet eerst belastingaangifte doen over 2024 (wordt even discussie met nederland omdat ik vooruit moet betalen en over dit jaar ook alweer flinke bedragen heb voorafbetaald) daarna krijg ik een fiscaal nummer en ben ik dan per 1/1/25 een officiele inwoonster van frankrijk. Dan kan ik ziektekosten verzekering aanvragen en meer. Ik krijg daarin gelukkig hulp van france service daarin
Dat bekent dat ik ook met de belastingdienst in nederland moet gaan worstelen omdat ik dan teveel betaald heb of aan het betalen ben voor iets wat ik niet meer hoef te betalen in nederland.
De financiele voordelen zijn dusdanig dat de mindere opbouw van mijn aow daar tegen wegvallen. Er is dus eindelijk gang in de zaak. Het was kennelijk wachten op het juiste belasting aangifte formulier over 2024. Maar dat hadden ze er niet bijgezegd bij de overheid
En verrassing. Gv belde dat hij vandaag al deze kant op komt, hij kijkt hoever hij komt vandaag en duikt desnoods een hotel in. Morgen mooi weer hier dan is het toch even motorrijden waarschijnlijk hopelijk kan ik mee met mijn teen.
Ja onverwachts toch sneller dan gedacht, tenzij de nederlandse belastingdienst roet in het eten gooit alsnog
Maar gv was er onverwachts gister 2230 met een volgeladen bus. Die is inmiddels al leeg. Ik ga zo strompelend grasmaaien in kleine stukjes, hij gaat motorrijden, even genieten van de enige droge mooie dag van zijn vakantie .
Twee nieuwe bakken staan al op hun plek achter de rabarber. Een stuk waar ik niet veel mee kan in de grond ivm die rabarber die ik niet verplaatst krijg. Dan maar in bakken daar aan de gang . Al moet ik er nog wel aarde voor kopen
Unwritten
Geplaatst: 12-04-25 12:38
Bonjour madame Karuna
Wel fijn dat het qua AOW opbouw scheelt! Wordt het financieel allemaal wat makkelijker dan?
En fijn dat GV er nog lekker was gisteren! Hopelijk maakt hij een mooie motorrit en heb jij het niet al te zwaar met het gras.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-25 15:34
Dan heb ik in ieder geval meer zekerheid en meer geld dan de jaren ervoor
Gv is lekker aan het rondtouren en neemt sushi mee terug en tgtg bij zijn favoriete hotel, altijd een berg croissants voor hem. Daarna hoop ik mezelf in een motorlaars te kunnen proppen om iets in de buurt te bekijken. Smalle weg omhoog erheen die ikniet met camper of bus durf te nemen ivm misschien achteruit terug moeten max een uur heen en weer.
Yup de laars wel . Het erop en eraf was nog al een klusje. Ik ben gewend op zijn paards op te stappen maar nu moet ik aan de andere kant. En door de koffer kun je niet overzwaaien maar moet ik mijn linker been buigen en doorsteken maar mijn knie daar kan bijna niet buigen. Dus eh het zag er wat stuntelig uit. En de trillingen voelt niet zo lekker aan. Kort rondje was genoeg. Wel mooi maar ik moet terug als ik iets beter loop en twee krukken heb. camper was onmogelijk geweest bus kan wel. Het is een heel fortdorp geweest. Mooi uitzicht omdat het het hoogste punt van de regio is
Terug anders gereden en een korte stop gemaakt bij het nieuwe huis van voormalig dorpsgenoten waar we een onverwachte bui met saharazand hebben uitgezeten. Bij mij had het niet geregend. Thuis oven aangezet hapje gegeten en nu bedtijd. Afgelopen nacht beroerd geslapen
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-25 14:28
Even drie posts.
Eerst wat fotos van gister waar ik dus maar een mini deeltje van heb kunnen zien ivm mijn teen. Ik dacht alleen de onderste foto te zien maar het is de ruine van een volledig gefortificeerde stad.
Deze heb ik niet zelf gemaakt
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-25 14:35
Dit was gister en vanmorgen. Snoeiwerk dat al een tijd moest. Een ontplofte struik voor een van de watercontainers. Die is nu kort en er komt een wasbak onder vandaan. Die wil ik ergens anders neerzetten als vogelbadje.
En voor een van de wilde pruimentakken/stam ging steeds schever hangen en dreigde langzaam af te scheuren. Die is nu ook weg en verwerkt tot stookhout en afval, de aanhangwagen zit nu propvol.